![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#501
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Dla motual w evo to częsta temperatura
![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#502
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
CYTAT Croom a o samym Totalu Quartz 9000 Energy 5W40 jakie masz zdanie ? To jest "dobre" HC porównywalne z choćby olejami Fuchsa Jeśli jest toprodukt importowany a nie robiony w Polsce to jest OK pewnie w tej cenie tylko HC nic więcej CYTAT Moja jazda to tylko połowicznie cywilna. W garażu mam zimno, auto czasem tydzień stoi. Więc czasem startuje bardzo zimne. A potem to już lekko nie ma, ale bez przesady, kilka minut pełnym ogniem, kilka odpoczynku i tak przez kilka godzin. Co to za maszyna ? CYTAT Moj klient teraz bedzie testował w Kielcach i Ulezu cfs 10w60 nt w evo9, bo Motul 300v 15w50 mu podchodził po 125 St... ohmy.gif Dam znać jak mi cos napisze. Niech sobie sprawdzi układ chłodzenia oleju i chłodziwa a nie czepia się oleju który ma zastosowanie w mocniejszych autach i znosi je bez zarzutu to jedyny konkurent dla Millersa CFS 10W60 ale nie dla wersji NT -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#503
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Evo 9 400KM
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#504
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 02 May 2009 Skąd: PL ![]() |
CYTAT Jeśli jest toprodukt importowany a nie robiony w Polsce to jest OK pewnie w tej cenie tylko HC nic więcej Total jest importowany podobno z Francji. Jeśli nie pozostanę przy Tridencie to albo Total albo jakies dobre HC od Fuchsa w dobrej cenie u Ciebie ![]() Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#505
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 09 April 2005 Skąd: Germany ![]() |
Panowie- do rocznej F30 328i
jaki olej zastosowac ? -------------------- Internet is my world, BMW is my car
|
|
|
![]()
Post
#506
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
croom, oczyść skrzynkę pw
![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#507
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 04 June 2013 ![]() |
Co sądzicie o olejach marki Ravenol ? -> http://www.ravenol.pl/
Ceny są bardzo atrakcyjne. Chcę kupić Ravenol 0W40 SSL z normą bmw LL01 do mojego M54B25, silnik seria na PB. Jeżdżę normalnie, okazjonalnie kręcę do końca. Do tej pory jeździłem na dobrym 5W40 a wcześniej użyłem płukanki więc silnik jest juz trochę "ogarniety" z nagaru jeśli tam był. Proszę o jakies rady w sprawie oleju Ravenol bo 4L kosztuje 112zł i jest tam napisane, że to olej PAO. Dzięki |
|
|
![]()
Post
#508
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Po co probowac jakies nieznane oleje, skoro nie wiele drożej mozna kupic Millersa czy Motula? Które są doskonałe i dobrze sprawdzone.
Myślę ze jak kogos stac na samochód z silnikiem M54, to na dobry olej raz w roku też pieniązki powinen znaleźć. Przeciez to nie są kosmiczne sumy. M54 z tego co wiem dobrze sprawuja się też na MOBIL 1 5W50. Ja w M52TU smigałem tez ma 5W50. |
|
|
![]()
Post
#509
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 04 June 2013 ![]() |
Kolego ja nie chce oszczędzać a zmiana jest podyktowana chęcią spróbowania czegoś równie dobrego a to, że jest tani to także oczywiście plus tym bardziej, ze to R6 wchodzi prawie 7l oleju a i te silniki trochę biorą więc zawsze kupowałem 10l zeby nie myśleć potem o dokupowaniu.
Pytam o Revanol bo można przeczytać sporo dobrego o tej niemieckiej marce, która w przeciwieństwie do Motula piszę wyraźnie, który ich olej jest HC a który PAO a oprócz dobrych parametrów oliwy i dodatków dla mnie także liczy się na jakiej bazie jest skomponowany olej. Może ktoś na tym forum używał lub wie coś więcej na temat tych olejów ztąd moje pytanie. Poza tym Ravenol nie jest jakimś bardzo nieznanym olejem czy niepewnym tylko po prostu mało popularnym - tak samo zresztą jak Millers bo ten znany jest raczej tylko i wyłacznie przez ludzi siędzących trochę w temacie i wśród sympatyków... CYTAT M54 z tego co wiem dobrze sprawuja się też na MOBIL 1 5W50. Ja w M52TU smigałem tez ma 5W50. z tego co ja wiem to R6 M54 nie są silnikami, które do cywilnej jazdy wymagają czegoś więcej niz 0W30/5W30 ewentualnie 5W40 bo po prostu nie mają tendencji do grzania się i wlewanie oleju o lepkości 5W50 (juz pomine wyższe tj. 10W60 bo to raczej strzal w kolano) jest troszkę bez sensu i raczej nie zrobi niczego dobrego. Zresztą producent zaleca tak jak napisałem wyżej wiec trzeba się tego trzymać. Nie wiem czy się mylę ale z tego co można przeczytać na tym i na innyc forach to by się zgadzało a akurat troche się tematem ostatni zainteresowalem. |
|
|
![]()
Post
#510
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Ile osób tyle opinii - takze co do oleju. Np w M5 e39 producent zalecał do pewnego czasu 10W60... a potem (bez zmian w silniku) zaczeli zalecac 5w30 do tego samego silnika. A czemu tak sie stało? Bo eMki od nowosci zarły olej, a klienci denerwowali sie ze 10W60 nie da sie łątwo kupic na dolewki na stacji benzynowej... więc zaczęli zalecac 5W30 (bo łatwo dostępny).
Wnioski niech kazdy wyciagnie sam. ja jezdzilem najpierw dwa lata na Mobilu 5w50... a potem 3 lata na Totalu 5w40... oba oceniam jako dobre. Do M52/M52Tu/M54 i tak 90% ludzi w Polsce leje jakies półsyntetyki 10W40 - i też jakos te silniki chodzą... |
|
|
![]()
Post
#511
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 02 May 2009 Skąd: PL ![]() |
Też interesowałem się olejami marki Ravenol. Ceny rzeczywiście dobre a oleje podobno wysokiej jakości tyle, że bardzo mało popularne i niewiele opinii od ludzi, którzy dłużej na tym jeździli lub zaglądali do silnika ostro traktowanego na tej oliwie.
Do M52/M52Tu/M54 i tak 90% ludzi w Polsce leje jakies półsyntetyki 10W40 - i też jakos te silniki chodzą... Chodzić będą ale silnik i vanosy dostają pewnie po tyłku od takiego oleju i po czasie musi ładnie rzęzić. Poza tym nie powiedział bym, że 90% ludzi nie wie co lać do M54 - to raczej osoby nie majace pojęcia o samochodach, którym przeglądy robią mechanicy stwierdzający, ze powyzej 150-200kkm przebiegu trzeba wlewać półsyntetyk ![]() |
|
|
![]()
Post
#512
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 03 November 2003 Skąd: W-wa/ Radom ![]() |
Np w M5 e39 producent zalecał do pewnego czasu 10W60... a potem (bez zmian w silniku) zaczeli zalecac 5w30 do tego samego silnika. A czemu tak sie stało? Bo eMki od nowosci zarły olej, a klienci denerwowali sie ze 10W60 nie da sie łątwo kupic na dolewki na stacji benzynowej... więc zaczęli zalecac 5W30 (bo łatwo dostępny). Wnioski niech kazdy wyciagnie sam. Myślę, że zmiana oleju na inne niż 10w60, nastąpiła po tym, jak silnik został poddany liftowi... Potem wciąż bmw zalecało 10w60 do przedliftowego motoru, a do nowszych oleje mniejszym zakresie lepkości -------------------- Boogie
Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv |
|
|
![]()
Post
#513
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
w M5 e39 producent zalecał do pewnego czasu 10W60... a potem (bez zmian w silniku) zaczeli zalecac 5w30 do tego samego silnika. A czemu tak sie stało? Bo eMki od nowosci zarły olej, a klienci denerwowali sie ze 10W60 nie da sie łątwo kupic na dolewki na stacji benzynowej... więc zaczęli zalecac 5W30 (bo łatwo dostępny). Wnioski niech kazdy wyciagnie sam. nie wiem skąd masz te teorie. 5w30 byl zalecany do poliftowego silnika, w którym bylo przynajmniej kilka zmian w stosunku do przedlifta (m.in. pierścienie) . Mój przedliftowy silnik jeździ na 10w60 i nie bierze dosłownie grama oleju , także nie jest regułą że Mki biorą olej. |
|
|
![]()
Post
#514
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 04 June 2013 ![]() |
Panowie już zgłupiałem od czytania o olejach do swojego Bmw. Auto u mnie pewnie będzie miało dożywocie (325i m54) więc chce wlać dobry olej do normalnej dynamicznej jazdy. Miał być Millers (obecnie go mam), czytałem o Ravenolu itp. ale widzę po czytaniu for internetowych, że co raz więcej osób interesuje się ten Amsoilem czy Royal Purple. Co wlać ?
1. Millers XF 5W40 bmw ll 04 2. Amsoil 5W40 full saps Europa bmw ll 01 3. Amsoil 5w40 Europa AFL bmw ll 04 4. Ravenol 0w40 ? bmw ll01 5. Motul x-cess ? bmw ll01 Auto będzie zimą prawdopodobnie nie garażowane na mrozie. |
|
|
![]()
Post
#515
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
millersa bym lał. Ale NT. Leję w kilku autach i złego słowa nie powiem mimo trudnego charakteru kierowcy
![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#516
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 04 June 2013 ![]() |
Czyli Millers XF 5W40 EE, Nano ? Jak ten olej ma się do Amsoil bmw LL 01 ?
|
|
|
![]()
Post
#517
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 February 2010 ![]() |
Czyli Millers XF 5W40 EE, Nano ? Jak ten olej ma się do Amsoil bmw LL 01 ? Ja bym zalal Millers XF LL C3 5w30 lub EE LL C3 5w30. Potrzeba 6,5L -------------------- M57N xd
JZDA |
|
|
![]()
Post
#518
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 02 May 2009 Skąd: PL ![]() |
dizajner a po co olej C3 low saps do silnika benzynowego Bmw M54 ? Jeśli Millers to XF 0W40 bmw LL-01 ewentualnie XF LL 5W40 (tez jest chyba mid saps...)
Ja do 330i kupiłem Amsoil 5W40 Full Saps bmw LL01. Jak wleje i pojeżdżę to coś napiszę... |
|
|
![]()
Post
#519
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 February 2010 ![]() |
dizajner a po co olej C3 low saps do silnika benzynowego Bmw M54 ? Jeśli Millers to XF 0W40 bmw LL-01 ewentualnie XF LL 5W40 (tez jest chyba mid saps...) Ja do 330i kupiłem Amsoil 5W40 Full Saps bmw LL01. Jak wleje i pojeżdżę to coś napiszę... Akurat obydwa oleje zaproponowane przeze mnie są mid saps ![]() -------------------- M57N xd
JZDA |
|
|
![]()
Post
#520
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 02 May 2009 Skąd: PL ![]() |
To pomyłka w takim razie
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 19:26 |