![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#421
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 02 May 2009 Skąd: PL ![]() |
Tak, wiem bo właśnie czytałem jego temat daltego pytam o tego Castrola z ciekawośći.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#422
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 04 June 2013 ![]() |
Kupiłem Millers Trident 5W40 do swojego 325i M54. Zrobiłem też płukankę. Silnik pracuje może troszkę ciszej ablo hmm tak inaczej niz na Mobilu 5W40. Ciężko to określić ale dźwięk wydaje się być bardziej "żywy" może troszkę metaliczny (wyczytałem, że na olejach PAO może tak być).
Chciałem zapytać co sądzicie o parametrach tego Tridenta 5W40 ? Jak wlewałem ten olej to widać,że mimo lepkości 5W40 jest to olej chyba trochę rzadszy od np. Mobila czy Valvoline max life 5W40. Chodzi o to, ze jeżdżę normalnie (czasami pokręce motor przez kilka minut na wysokie obroty 4-6.5krpm) ale jeśli naszła by mnie ochota na przejechanie np. 2 kółek na Ułężu to czy ten Trident 5W40 nie zrobi się za bardzo wodnisty ? Parametry Tridenta jesli chodzi o lepkości w 100st są w zasadzie takie same jak wszystkich innych olej (nawet serii CFS Motorsport) czyli w okolicach 14 ( nie wiem co to za parametr tak naprawdę). Ale np. tutaj: Castrol TWS Motorsport 10W-60 temp. płynięcia: -42 wskaźnik lepkości: 181 lepkość w 100 st. C: 24,3 lepkość w 40 st. C: 163,1 Valvoline Racing 10W-60 temp. płynięcia: -39 wskaźnik lepkości: 183 lepkość w 100 st. C: 23 lepkość w 40 st. C: 150 Wiadomo to oleje 10W60 więc gęste to upalania raczej ale poniżej wrzucam "sportowe" 5W40 (i tutaj Trident 5W40 ma podobne parametry): Motul 300V POWER 5w-40 temp. płynięcia: -36 wskaźnik lepkości: 176 lepkość w 100 st. C: 13,8 lepkość w 40 st. C: 80,8 Millers Oils Motorsport CFS 5W-40 temp. płynięcia: -30 wskaźnik lepkości: 190 lepkość w 100 st. C: 14 lepkość w 40 st. C: 75 |
|
|
![]()
Post
#423
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 02 May 2009 Skąd: PL ![]() |
Wiesz jak pojeździsz kilka minut gdy jest gorąco na najwyższych obrotach to spoko i tej klasy 5W40 jak Millers da sobie rade ale jak będziesz chciał polatać dłużej to raczej zastosuj CFS.
Ale niech wypowie się ktoś kto ma doświadczenie i wie. Swoją drogą jaką stałą najwyższą temperature mogą mieć oleje 5W40 ? Taki Millers trident czy Motul Xcess. |
|
|
![]()
Post
#424
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
Mam możliwość zalania dwóch rodzai olejów do swego m52b28 , Millersa 5w40 xfs(xf) i Castrola 10w60 edge FST.
Który olej będzie lepszym rozwiązaniem.Auto do zabawy w zimę nie używane.Do tej pory zalewane było 5w40 |
|
|
![]()
Post
#425
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
silnik m52b28, przebieg około 240 tys. km, stan bardzo dobry, teraz jest na 5w50/5w60 ( właściciel poprzedni nie pamietał)
Auto jako dupowóz na cały rok, raczej krótkie odcinki, od czasu do czasu tylko dostanie ostrzej przez chwilę. na oku mam motula 8100 x-clean 5w40/ 5w30, valvo vr1 5w50, ori bmw 5w30 najlepiej coś z z tej oferty, bo sklep mam pod domem :-) http://allegro.pl/listing/user/listing.php...;us_id=12038671 który Wy byście mi polecili? |
|
|
![]()
Post
#426
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
Zamontowałem u siebie ostatnio dodatkowe zegary - temperatura oleju przy normalnej jeździe - ok. 100-110 stopni, przy mocniejszym deptaniu podchodzi pod 120 (wszystko w trakcie ostatnich upałów). Olej to Millers LL 5W50 (zastąpił xfs o tych samych parametrach), silnik to m52b28 w nadwoziu e30.
Jak myślicie, nie za wysokie trochę? |
|
|
![]()
Post
#427
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 23 October 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
Normalne zakładając, że nie masz chłodnicy oleju. Nieświadomość jest błogosławieństwem. Mierzone pod lustrem ?
|
|
|
![]()
Post
#428
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
Nie, czujnik siedzi w podstawie filtra oleju
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#429
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 18 July 2012 ![]() |
Pany, pod koniec kwietnia kupilem auto z silnikiem 2.0 16V ABF, przebieg 140k km, lekko pomodzony. Jaki olej zalac? Auto sluzy raczej do lekkiego upalania, raz na jakis czas spokojna jazda w trasie i po miescie. Sklaniam sie ku Valvoline VR1 10w60, ale polecaja tez Fuchs Pro S 5w40 i Motula 300V 5w40. Auto w zimie stoi w garazu.
|
|
|
![]()
Post
#430
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 August 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Millers CFS 10w60 NT
-------------------- e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone scirocco r dsg |
|
|
![]()
Post
#431
|
|
User Dołączył: Sat, 22 June 2013 ![]() |
Podlacze sie pod temat auto tylko do upalania na torze i nie tylko motor m50b25 dostal juz nie raz w kosc co zalac cos z seri10w60??VALVOLINE??
|
|
|
![]()
Post
#432
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
na tor do silników M50 - olej 10W60 obojętnie jakiego producenta (oczywiście z tych znanych) i filtr oleju (wkład) kup od silników S50 bo sa dostosowane do takiego oleju.
Do aut seryjnych gdzie nie ma możliwości zastosowania filtra oleju przystosowanego do oleju o dużej lepkości wlewamy 5W50 - marka nie ma znaczenia. Pamiętamy o częstych wymianach ponieważ przy sportowej jeździe olej rozcieńcza sie szybko tracąc parametry (lepkość) przy wysokich temperaturach. Jeśli samochód użytkujemy normalnie lejemy olej o parametrach takich jak zaleca producent - kupujemy taki który ma największy zakres lepkości i najwyższa klasę jakościową (norma API), jesli producent samochodu wymaga innej normy to taki kupujemy - marka obojętna, jak chcemy mocno dbać o samochód i aby ostatni właściciel naszego auta nie miał problemów większych ze zużyciem silnika (powyżej 200 - 300 000 km) to skracamy okres wymiany oleju. Generalnie wlewając olej o mniejszej lepkości do nieprzystosowanego silnika możemy mocno skrócić jego żywotność - chodzi o zuuzycie powierzchni współpracujących (panewki, wałek rozrządu, gaładz cylindra, pierścienie), wlewając olej o za dużej lepkości bezpośrednio raczej nie zaszkodzimy silnikowi, ale np mając seryjny filtr oleju -nie będzie on pracował cały czas- otworzy sie zawór i będzie krążył olej niefiltrowany. niebezpieczeństwo związane z późnym dotarciem oleju do krańców magistrali olejowej itp. -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#433
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
Wiesz może czy filtry s50 ,m50,m52 pasują wymiennie? Wydaje mi się że tak ale pewności nie mam.
|
|
|
![]()
Post
#434
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 23 October 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
S50B32 ma inny filtr od S50B30 choć wielkościowo jest taki sam.
S50B30 <> M50B30 identyczny. W filtrze dla S50B32 jest inna ilość listków, oczywiście można do S50B32 włożyć ten z M50 i vice versa, jednakowoż zmiana po coś została wprowadzona. |
|
|
![]()
Post
#435
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
Z tego co znalazłem to do silników s50/s52- b30/b32 idzie filtr o nr np; MANN HU926/4x , a do mego m52(przedliftowego) idzie MANN: HU926/3X.
Patrząc po fotkach wyglądają identycznie więc róźnią się zapewne tylko przepustowością (na zdrowy rozum ten z m3 powinien mieć wiekszą przepustowość ze względu na stosowany gęstszy olej)Wizualnie wyląda tak samo więc przy zmianie oliwy na 10w60 bedę mógł założyć taki filtr z m3 (choć nie wiem czy to konieczne -oby nie okazało się wręcz szkodliwe ![]() |
|
|
![]()
Post
#436
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 18 July 2012 ![]() |
Pany, pod koniec kwietnia kupilem auto z silnikiem 2.0 16V ABF, przebieg 140k km, lekko pomodzony. Jaki olej zalac? Auto sluzy raczej do lekkiego upalania, raz na jakis czas spokojna jazda w trasie i po miescie. Sklaniam sie ku Valvoline VR1 10w60, ale polecaja tez Fuchs Pro S 5w40 i Motula 300V 5w40. Auto w zimie stoi w garazu. Millers CFS 10w60 NT Jezdze autem bardzo niewiele, okolo 5k km rocznie. Nie chce kupowac drogiego oleju. Motul X-CESS 5w40 bedzie odpowiedni? Przepraszam, ze tak dopytuje, ale chce w miare sensownie dobrac olej, bo od kazdego otrzymuje inna odpowiedz i juz mam lekki metlik w glowie. |
|
|
![]()
Post
#437
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
Z tego co znalazłem to do silników s50/s52- b30/b32 idzie filtr o nr np; MANN HU926/4x , a do mego m52(przedliftowego) idzie MANN: HU926/3X. Patrząc po fotkach wyglądają identycznie więc róźnią się zapewne tylko przepustowością (na zdrowy rozum ten z m3 powinien mieć wiekszą przepustowość ze względu na stosowany gęstszy olej)Wizualnie wyląda tak samo więc przy zmianie oliwy na 10w60 bedę mógł założyć taki filtr z m3 (choć nie wiem czy to konieczne -oby nie okazało się wręcz szkodliwe ![]() W przypadku s50b30/32 jednym z dopuszczalnych olei jest 5W40... ![]() |
|
|
![]()
Post
#438
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 19 November 2008 Skąd: SKL/Cz-wa ![]() |
Generalnie wlewając olej o mniejszej lepkości do nieprzystosowanego silnika możemy mocno skrócić jego żywotność - chodzi o zuuzycie powierzchni współpracujących (panewki, wałek rozrządu, gaładz cylindra, pierścienie) a co jeżeli silnik aktualnie lata na 10w40 castrola, bebechy czyste, głowica po remoncie, ubytków oleju brak. na stronach valvo, motula czy mobila zalecają 5w (wyjątek - castrol, rekomendują 15w...)i na taki chcę teraz przejść. niby ryzyko jest ale czy może zaszkodzić? co do temp oleju - czujnik w podstawce filtra, brak chłodnicy oleju, tylko podstawka wpięta w układ chłodzenia. w upały, normalna jazda 96st, przy depnieciu dochodzi do 100st i dla mnie to dużo. Frank pisał że po przejściu na castrola z fst temp spadła. jest możliwe osiągnąć taki efekt przechodząc na np Motula 8100? na celowniku mam też valvo Synpower 5w30 i mobila 3000 x1 5w40 |
|
|
![]()
Post
#439
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
Pierwsza liczba oznacza parametry na zimnym silniku - czyli tak naprawdę przed odpaleniem, czym niższa tym zawsze lepiej. Nie wlewał bym do tego silnika nic mniejszego niż XW40. Popatrz na karte produktu i, lepkość w wyższej temperaturze -jesli masz ochotę - dobierz nowy olej tak aby ta lepkość nie była wyraźnie niższa niż w tym oleju który użytkujesz obecnie. A;e ważniejsze jest abyś za bardzo nie zmienił klasyfikacja jakościowej oleju czyli tej oznaczanej literą w przypadku olejów do benzynowych silników to będzie SX. Ale zawartość detergentów tez można sprawdzić i porównać w karcie produktu. Klasyfikacje (lepkościowa i Jakościowa) zostały wprowadzone głównie po to aby zwykły kierowca nie zagłębiał sie w dane fizykochemiczne tylko własnie popatrzył na oznaczenia WG SAE czyli np to 5W40 czy jakosciowe np SM itp i w ten prosty sposób wlał właściwy olej do silnika.
-------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#440
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Do VANOS-ów najlepszy olej to FUCHS /SILKOLENE RACE PRO S 5W40, 10W60 oraz CFS 5W40 / 10W60 reszta się nie liczy.
Po tych olejach nie ma problemu z vanosami. Cena jak za prawdziwy syntetyk ponad 200zł/5L -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 19:27 |