![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#381
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
jaki olej wlać do silnika po poskładaniu go od nowa, NA DOTARCIE ? wszystkie nowe uszczelki, głowica po obróbce itd. ( bez ruszania gładzi cylindrów i tłoków ) docelowo mam kupionego Motula 5w Xcess, ale co wlać tak na pierwsze 100km żeby przeczyściło silnik z odpadów mikro syfów które tam się znajdą z okazji rozkładania wszystkiego .
Jakiegoś minerała ? -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#382
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Ja nalałem najtańszego lotosa 8 km ze zmienną prędkością zlałem mega syf i wlałem docelowy i jest zło0ty cały czas
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#383
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
BMW 320Cd ( 2.0d , M47D20tu) seryjne 150km/330nm obecnie 206km/428nm
Do tej pory latałem na 5w40 Motul x-cess, raz zalałem też 5w40 LM. Oliwa zmieniana co 10tyś km. + jest spory i możliwe, że niedługo wbije też większe turbo czyli moc pójdzie w górę. Co by tu zalać ? Strasznie korci mnie ten Xado 5w40 , tutaj też ktoś polecał oleje amsoil, nie znam tej firmy... Co sądzicie? Czy może warto zmienić lekość na lato ? Bo i tak przelatam akurat do jesieni ten olej... ![]() -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#384
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 02 June 2006 Skąd: okolice Warszawy ![]() |
Panowie, co zalac do 328 e36?
Teraz podobno jest jakis eMkowy 0W?30. TWS jezeli dobrze pamietam. Chcialbym cos dobrego ale auto nie bedzie mocno ani non stop upalane. Przebieg to 200kkm. Wszystko wskazuje ze prawdziwe. Raczej nie bierze oleju. -------------------- <b>wtryskiwacze: BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc 1200cc Lucas niskoomowe</b> |
|
|
![]()
Post
#385
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
Dobry syntetyk (pełny, nie hydrokrakowany) 5W40 - styknie.
|
|
|
![]()
Post
#386
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 02 June 2006 Skąd: okolice Warszawy ![]() |
ma to znaczenie czy motul, valvoline, mobil?
nie bede na nim jajecznicy smazyl ![]() -------------------- <b>wtryskiwacze: BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc 1200cc Lucas niskoomowe</b> |
|
|
![]()
Post
#387
|
|
User Dołączył: Thu, 14 June 2007 Skąd: Warszawa/Płock ![]() |
Nissan 200sx SR20DET (ok 270KM).
Kilka amatorskich treningów driftu w roku, czasami polatanie po mieście. Czy Gulf Racing 10w60 da radę? Do tej pory jeździłem na 300V 15w50. Chciałbym przetestować jakiś nowy olej. |
|
|
![]()
Post
#388
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 February 2010 ![]() |
Nissan 200sx SR20DET (ok 270KM). Kilka amatorskich treningów driftu w roku, czasami polatanie po mieście. Czy Gulf Racing 10w60 da radę? Do tej pory jeździłem na 300V 15w50. Chciałbym przetestować jakiś nowy olej. Millers NT? Np 10w60.... Tylko czemu temat w dziale BMW???? -------------------- M57N xd
JZDA |
|
|
![]()
Post
#389
|
|
User Dołączył: Thu, 14 June 2007 Skąd: Warszawa/Płock ![]() |
Nie zwróciłem uwagi, że temat jest w dziale BMW...temat mnie zmylił, że dotyczy wszystkich samochodów.
|
|
|
![]()
Post
#390
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 10 May 2013 Skąd: Gdańsk ![]() |
wszyscy szukaja dobrego srodka ..
kazdy dobry olej syntetyczny bedzie dobry ![]() ja kiedys w swoim m42 mialem lazy mineral bo mial 200k ![]() lalem castrola magnateca ale znikal mi 1l na 15k zmienilem na 10w60 i znikala setka ![]() pozniej pelen syntetyk 5w40 motula i przy nim zostalem czy ma 200k czy 400k i czy m42 czy m52 kazdy silnik zalewalem 5w40 i zachowywal sie lepiej motul valvo millers bez znaczenia bo bedzie dobry do seryjnych silnikow ja teraz na dotarcie m42 po wymianie wszytkiego wlalem olej docelowy 5w .. roboine bez polsrodkow ![]() |
|
|
![]()
Post
#391
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 04 June 2013 ![]() |
Cześć
Mam płukankę firmy Millers i chcę ją zastosować w moim aucie - Bmw 325i M54B25 2004r. Auto jeździ do tej pory na 5W40 i troche go pije jak to M54 (chociaż to 3.0 lubią olej bardziej) bo dolewałem 1L na jakies 5-6ys km (natomiast nic nie kopci itp. nawet na zimnym z rana oraz zapach spalin jest normalny) Zastanawiam się czy po płukance wlać olej Valvoline VR1 5W50 czy Millers Trident 5W40. Czytam dużo wypowiedzi i jednak wychodzi na to, ze Millers będzie jakościowo lepszy oraz jest to syntetyczna baza PAO a nie jak w przypadku Valvoline technologia hydrokrakingu. Który z tych oleji będzie po prostu lepszy w normalnym codziennym użytkowaniu (auto kręce na wysokie obroty dość okazjonalnie ale zdarza się pojeździć szybciej przez 5-10 minut i trzymać motor międy 3.5-6tys) Dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#392
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
1 litr na 5-6 tys km to bardzo mało jak na M54. Ja bym szedł w Millersa.
|
|
|
![]()
Post
#393
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 04 June 2013 ![]() |
Jeżeli mowa o M54B30 to 1L na 5-6tys to jest to rzeczywiście mało bo te silniku 1L biorą na 2-4tys i to prawie normalne (szczególnie te do 2003r) a są i taki B30, które piją jeszcze więcej trzymając jednocześnie moc i nie puszczająć "dymka".
Matomiast M54B25 piją raczej mniej. Dzięki za odpowiedź. Też skłaniam się w strone Millersa Trident 5W40 bo to podobno świetny olej za bardzo dobre pieniądze (5L kosztuje ~150zł lub trochę wiecej u przedstawiciela oficjalnego ale tam pewnie mają największe marże). Chciałbym tylko jeszcze by ktoś się wypowiedział bardziej szczegółowo i porównał te dwa oleje bo masa ludzi stosuje także Valvoline VR1 5W50 w BMW i nie tylko. No i czy zużycie oleju na VR1 5W50 będzie mogło być mniejsze względem Tridenta 5W40 ? (lub na odwrót). |
|
|
![]()
Post
#394
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Z zasady zużycie 5w50 będzie mniejsze niż 5w40. Jeśli Twój silnik rzeczywiscie zużywa tak mało, to ja bym szedł w 5w40 własnie Millersa najlepiej.
5w50 ludzie stosują częściej do silników nieco zużytych. Jest to taki półśrodek w sumie. |
|
|
![]()
Post
#395
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 02 May 2009 Skąd: PL ![]() |
Też wlewam Millersa Trident 5W40 i wcześniej płukanka. Moje auto to 330i i jak pojeżdżę trochę więcej to sprawdzę ile tego tridenta będzie brał. Wcześniej przed płukanką 6tys km jeździłem na Valvoline Max Life 5W40 i chyba ten valvo zrobił robotę od strony czystości w silniku bo obecnie dodatkowo jeszcze po płukance ten Millers po 500km jest czysty a wcześniej aż tak nie było.
Swoją drogą ciekawe czy na VR1 5W50 zużycie oleju mogło by zmaleć ?? Teoretycznie niby tak ale miał ktoś takie przejście ? |
|
|
![]()
Post
#396
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 04 June 2013 ![]() |
Dzięki za odpowiedzi.
Raczej kupie Millersa Trident 5W40. Zastanowie się jeszcze czy tradycyjną wersje czy może Long Life ?? (M54 raczej nie wymaga LL tym bardziej, ze olej i tak zmieniac co 15tys albo nawet częściej). Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#397
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
Z innej beczki ,czy olej należy zmieniać raz do roku czy może on dłużej pobyć w silniku i nie straci swoich właściwości?Chodzi o to że robię ok. 2 maxymalnie 3 tyś km w sezonie a potem zimowanie auta w garażu.Szkoda tak co roku wylewać 6,5l teoretycznie nowego Millersa
![]() |
|
|
![]()
Post
#398
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 July 2008 Skąd: mazowsze ![]() |
Dzięki za odpowiedzi. Raczej kupie Millersa Trident 5W40. Zastanowie się jeszcze czy tradycyjną wersje czy może Long Life ?? (M54 raczej nie wymaga LL tym bardziej, ze olej i tak zmieniac co 15tys albo nawet częściej). Pozdrawiam Ja bym jeszcze pomyślał nad XFS 5w50 lub nowym XF LL 5w50. Trident to również bardzo dobry produkt, nie odbiegający wiele od serii Premium. -------------------- G27.pl
|
|
|
![]()
Post
#399
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 02 May 2009 Skąd: PL ![]() |
CYTAT Ja bym jeszcze pomyślał nad XFS 5w50 lub nowym XF LL 5w50. Jak ja kupowałem chciałem kupić Millersa XFS 5W50/40 pomimo, że był 50-60zł droższy od Tridenta 5W40 (a kupowałem 2x5L do siebie więc różnica w cenie ponad 100zł). Niestety akurat weszła nowa seria Millersów i XFS juz nie było. Myśle, że i tak miedzy xfs a tridentem, którego kupiłem róznicy nie ma szans odczuć tym bardziej, ze te oleje są bardzo zbliżone do siebie. P.S Pablo teraz widze u Ciebie w sklepie, ze XFS'a jeszcze można było dostać jednak ![]() Pzdr |
|
|
![]()
Post
#400
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Co do Millersa, miałem większe oczekiwania co do XF LL po tym co pokazał XFD (co prawda w innym silniku, ale XFD zalewałem po X-cess 8100 a XF LL po Seleni 5W40). Silnik chodzi identycznie jak na S. Następny olej to będzie wyszukana bańka XFD lub coś innego.
-------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 15:47 |