![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#341
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 August 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Millers. Po motulu podobno w M-kach vanos zaczyna wyć. W M3 E46 na Motulu 300v 20W60 podobno jest dokładnie na odwrót ![]() -------------------- e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone scirocco r dsg |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#342
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 02 September 2009 Skąd: WWY ![]() |
Pamiętajcie tylko Panowie, że 20W60 nie nadaję się na naszą polską zimę
![]() |
|
|
![]()
Post
#343
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
W jakich temperaturach można stosować (chodzi o temp. zew.) olej motul 300v 15w50 i 300v 5w40?
Na stronie są podane tylko lepkości i pour point który dla obydwóch jest taki sam a przecież nie powinno się stosować 15w50 zimą. Dlaczego? |
|
|
![]()
Post
#344
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
Bo jest za gęsty w niskich temperaturach i zanim zostanie wtłoczony w układ smarowania przez pompę, to minie parę sekund.
|
|
|
![]()
Post
#345
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
A czy jak do czasem upalanego m62b44 wleje 300v 5w40 to będzie git?
|
|
|
![]()
Post
#346
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 23 February 2010 Skąd: Mazowieckie ![]() |
Będzie lepiej gdy wlejesz Shell Helix Ultra Racing 10w60. Jeżeli masz czysto pod pokrywką to nie ma przeciwwskazań
![]() 5w40 też jest dobry to obciążonych silników ale w 10w60 znosi wyższe temperatury. I można jeździć cały rok ![]() -------------------- Stage3
|
|
|
gość_kubasiek_* |
![]()
Post
#347
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#348
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
a dlaczego nie? Jeżdżę już któryś rok z rzędu na 20w60, również zimą, i problemu nie ma.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#349
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
Przecież znaczna część samochodów, które już mają kilka(naście) lat i swoje przelatały jeździ na olejach 10w, i co, nie mogą odpalać w zimie? Sam mam 10w60 i jakoś problemu nie widzę.
-------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#350
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
10W oznacza że jest to olej do -30*C, czyli na polskie warunki wystarczy. Ludzie jeżdżą na 15W do -25*C i też nie ma problemów
-------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#351
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Ja moze proponuje pogadać z Adasiem Walczakiem bo on testował w swoim BMW wszystko co mozliwe i co ma być najlepsze .
Startuje w Mistrzostwach w Drifcie. http://www.adamat.com.pl/ Polecam bardzo sympatyczny facet. To bardzo dobry punkt dla użytkowników M3 i innych BMW gdzie auta maja bardzo ciężko Ja od siebie tylko moge napisac co znam i co nigdy nie pooduje sieczkarni przy ostrym traktowaniu w Vanosach to CFS 5W40 wzwyz oraz 5W40 z RACE PRO S. Nie chodzi o 15W czy 20W bo to bardziej przydaje sie w przypadku mocnego przemapowanie wtrysków, silników chódzonych pwietrzem albo mocy grubo ponad 300-350KM . Do zastosowań nawet nieco zmodzonych M3 nawet stosowanych w drifcie 10W60 spisuje sie rewelacyjnie ale po 200-300km zlew . -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#352
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Adaś, ja właśnie wlałem do M3 tyle że nowy rocznik inny olej od TWS i powiem Ci że skonczyły się testy i poszukiwania panaceum jeśli chodzi o uzyskanie satysfakcjonującej temp. jednostki i idealnej kultury pracy.
To by potwierdzało to co mi mówiłeś o temp. oleju CFS 10W60 . Powiem tyle że konkurencji na razie brak jeśli o smarowidło chodzi. Poniżej zdjęcie jakie zrobiłem telefonem:-) ![]() Pozdrawiam serdecznie i gratuluję zapału i entuzjazmu oraz wytrwałości. Kiedy wpadasz na południe Polski ? -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#353
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
Oczywiście że olej musi mieć minimalną temperaturę, przynajmniej te 70 stopni aby zacząć korzystać z dobrodziejstwa silnika.
Patent ma tę wadę że olej dłużej się nagrzewa, nie polecam go osobom które jeżdżą tylko w cywilu na krótkich dystansach. Polecam go szczególnie osobom które mają swój termostat walnięty no i upalają ostro swoje maszyny. Sami wiecie że samego termostatu nie da się wymienić, występują tylko z podstawą za grube $$$. Lepiej mieć za niska temperaturę oleju niż za wysoką. 120stopni to jest granica dla olejów nawet najwyższej jakości, przy tej temperaturze maksymalnej olej utrzymuje jeszcze swoje parametry przez dość długi okres wymiany, a serce mnie boli jak macie w swoich M-kach po 140 stopni przy pałowaniu i nic z tym nie robicie. To że te silniki wytrzymują jeszcze katusze to świadczy tylko o ich wysokiej odporności, która niestety ma swoją granicę. Olej przy tak wysokich temperaturach która występuje przy bardzo wysilonych jednostkach szybko traci swoje właściwości, dlatego w takich warunkach wymienia się go bardzo często po około 300 czy nawet 200km. Zresztą monitoring to podstawa w sporcie i przy agresywnym stylu jazdy. Ja przetestowałem różnej maści oleje zarówno w autach cywilnych jak i wyczynowych i mam kilku liderów, Osobiście we wszystkich autach mam Millersa. 1 - Millers bezapelacyjny, dla M-ek z silnikami od S54 polecam oleje CFS z technologią Nano, w generacjach do S52 CFS z technologią estrów 2 - MOTUL i Valvoline 3 – TOTAL i ELF Marek Castr.. i Mob… unikam ze względu na ich bardzo wysoką podrabialność, chyba że ktoś targa z zagranicy Będę na południu tzn w Wodzisławiu Śląskim na Drift Open od 3 do 5 sierpnia Edycja moderatorska: nie prowadzimy działalności komercyjnej na forum poza podforami sponsorowanymi. k11. |
|
|
![]()
Post
#354
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
stare, ale jare, bardzo ciekawy teścik i jeszcze ciekawsze wyniki: http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#355
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Nie jest to miarodajny testy bo w tym teście lepsze wyniki osiąga szampon do włosów
![]() -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#356
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 03 November 2003 Skąd: W-wa/ Radom ![]() |
Na Allegro widze kurde wysyp olejów 10W60 jak nigdy
![]() Obecnie jezdze na Liqui w S62, auto malo jezdzone, i może by coś spróbować innego teraz hehehe Millers, Selenia, Gulf, Xado, Total Carlube, Lucas Oil, Petronas..... Normalnie aż sie nieswojo czuje taki wybór ![]() -------------------- Boogie
Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv |
|
|
![]()
Post
#357
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
Nie polecam petronas, jeżdżę na nim, przede wszystkim ciśnienie oleju spadło, w porównaniu do jazdy na shell10w60.
Wygląda na to, że to jest 10w40 z uszlachetniaczami, bo nie przystaje do innych olejów 10w60 na których jeździłem. Na GULFie jeździłem też, niczym rewelacyjnym się nie wsławił, ale bez minusów. -------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#358
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Polecam Xado Rally Sport 10W60 . Genialny olej.
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#359
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
ja upalam valvoline, tani i dobry olejek.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#360
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
U mnie po jednej ćwiartce zczerniał.
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 11:04 |