![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#201
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 09 April 2009 ![]() |
Źle mnie zrozumiałeś. Nie mi oceniać czy 10, albo 12l to dobrze lub źle. Chodzi i o to, że w porównaniu do 5w40, a zwłaszcza 5w30, olej 10w60 czy 15w60 z racji swojej większej gęstości podnosi spalanie i zabiera moc. W jednym aucie będzie to 0,1l /100 km, a w drugim 1l/100km. A co do czystości spalin - jak najbardziej, w starszych autach taki olej jest znakomity, natomiast w nowszych konstrukcjach (zwłaszcza Diesel z DPF) musi to być olej, który spełnia wymogi ACEA C1, C2, C3 lub C4 - zobacz że nawet do najnowszych Subaru STi producent zaleca olej 5w30 C3. Choć w tym dokładnie przypadku (Audi 3,2 FSI) producent poza olejem 5w30, dopuszcza także 5w40, więc śmiało można lać oleje o wyższej lepkości. Nie neguję tego co napisałeś, ale co to wnosi do tematu? Temat jest o super dobrym oleju (jak sądzę nie koniecznie do auta używanego w "normalny" sposó ![]() Tak czy inaczej jak ktoś szuka oleju, który sprawdzi się przy ostrej jeździe to szczerze polecam TWS 10w60, oprócz doskonałej ochrony silnika w ekstremalnych warunkach trzeba pamiętać o tym, że nie jest tani, trzeba go często wymieniać i dłużej rozgrzewać silnik przed upalaniem (jeśli odpalamy zimny bezpośrednio przed). -------------------- S52b32
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#202
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 15 March 2010 ![]() |
Reasumując do M3 3.0 używanego weekendowo najlepiej jest zalać olej 10W60. I tu mam pytanie do bezdusznego czy jest jakaś zauważalna różnica poza ceną pomiędzy:
Millers - 1 klasa Castrol jakoś mi nie leży, bo syfi silnik. Gulf Orlen Valvoline ale ten jest pólsyntetyk Chodzi mi o najlepszy stosunek jakość/cena. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#203
|
![]() |
Z tych co wymieniłeś to Millers...
|
|
|
![]()
Post
#204
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 15 March 2010 ![]() |
Dzięki
|
|
|
![]()
Post
#205
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 28 August 2010 ![]() |
zdecydowanie ValVo! OD lat na warsztacie wlewam taki w BMW i nigdy nie zawiódł! Jedyny minus cena no i trzeba pilnowac terminu zmiany jak oka w głowie:) pozdrawiam
|
|
|
![]()
Post
#206
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 28 October 2006 Skąd: Wa-wa ![]() |
Odgrzewam, bo poczytałem i sam już nie wiem.
Potrzebuje olej do m52b28 czyli 2,8 od bmw z pojedynczym vanosem. W tej chwili zalany jest 5w50 vr1 valvo, na tym oleju miałem awarie pompy wody i silnik sie zagotował. Na kolejnych pojeżdzawkach po upalaniu (im cieplej na dworze tym szybciej) stukają szklanki, a w zasadzie chyba jedna. Auto na 90% ma 200tys przebiegu i nie wiem czy stukał wcześniej czy nie podczas upalania bo pompa mi padała na pierwszej pojezdzawce. Teraz dwa pytania, 1) Czy po zagotowaniu wody taki olej stracił swoje wlasciwosci i to jest przyczyna stukania, silnik stygł dobre 3-4h, było dość ciepło ponad 30 st w cieniu ? 2) Jaki olej zalać teraz? na poczatku watku bullit pisze ze jego bmw na vr1 też stukał i zalał coś innego tylko nie wiadomo jaki to dokladnie vr1. W innym watku mammoth poleca motula 5w40 8100. Gdzieś pozniej w tym wątku widze propozycje wlasnie vr1 10w60 lub castrola TWS 10w60 - ale tego nie wiem gdzie kupić, chyba ze to to samo co edge 10w60 Auto raczej nie bedzie używane w zimie za często, powiedzmy raz na 2tygodnie, może motula v300 15w60 ? Zgłupiałem już całkiem. Wiec co zalać szukać czegoć 5w40 (pewnie bral bym motula), czy zupelnie cos innego typu 10w60 (pewnie valvo tylko juz nie z beczki), czy może wogole coś innego, najlepiej łatwo dostępnego. Dodam tylko że aktualny vr1 mam rozlewany z beczki z alcor-a. -------------------- e36 328i - Poznań 1.49
Race4Fun.pl |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#207
|
![]() |
CYTAT 1) Czy po zagotowaniu wody taki olej stracił swoje wlasciwosci i to jest przyczyna stukania, silnik stygł dobre 3-4h, było dość ciepło ponad 30 st w cieniu ? bardzo możliwe... a na pewno znaczną część jak na upalanie to jakiś sportowy Millers CFS 5/40 czy na lato CFS 10/40 |
|
|
![]()
Post
#208
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
M52 przy 200 tyś. już lubią stukać z góry.Ja do siebie po przetestowaniu chyba wszystkich możliwych lepkości itd.
wlewam teraz na lato i zimę 5w30.Na takim silnik chodzi najciszej.Najgorzej pracował na 10w60 Egde i najwięcej go ubywało. Ale jak do upalania to jakiś gęstszy pewnie się sprawdzi lepiej.A pozatym podstawa to dobry filtr oleju.Tylko Mann albo Knecht.Reszta wkładów jak dla mnie się nie nadaje.Na kiepskim wkładzie silnik lubi stukać na wolnych. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#209
|
![]() |
A możesz wyjaśnić co ma wspólnego filtr oleju do stukania silnika to raz...
a dwa co znaczy "dobry filtr oleju" ? Czy chodzi o filtr który jest sygnowany markową nazwą... ? |
|
|
![]()
Post
#210
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 23 August 2006 Skąd: Kraków ![]() |
Odgrzewam, bo poczytałem i sam już nie wiem. Potrzebuje olej do m52b28 czyli 2,8 od bmw z pojedynczym vanosem. W tej chwili zalany jest 5w50 vr1 valvo, na tym oleju miałem awarie pompy wody i silnik sie zagotował. Na kolejnych pojeżdzawkach po upalaniu (im cieplej na dworze tym szybciej) stukają szklanki, a w zasadzie chyba jedna. Auto na 90% ma 200tys przebiegu i nie wiem czy stukał wcześniej czy nie podczas upalania bo pompa mi padała na pierwszej pojezdzawce. Teraz dwa pytania, 1) Czy po zagotowaniu wody taki olej stracił swoje wlasciwosci i to jest przyczyna stukania, silnik stygł dobre 3-4h, było dość ciepło ponad 30 st w cieniu ? 2) Jaki olej zalać teraz? na poczatku watku bullit pisze ze jego bmw na vr1 też stukał i zalał coś innego tylko nie wiadomo jaki to dokladnie vr1. W innym watku mammoth poleca motula 5w40 8100. Gdzieś pozniej w tym wątku widze propozycje wlasnie vr1 10w60 lub castrola TWS 10w60 - ale tego nie wiem gdzie kupić, chyba ze to to samo co edge 10w60 Auto raczej nie bedzie używane w zimie za często, powiedzmy raz na 2tygodnie, może motula v300 15w60 ? Zgłupiałem już całkiem. Wiec co zalać szukać czegoć 5w40 (pewnie bral bym motula), czy zupelnie cos innego typu 10w60 (pewnie valvo tylko juz nie z beczki), czy może wogole coś innego, najlepiej łatwo dostępnego. Dodam tylko że aktualny vr1 mam rozlewany z beczki z alcor-a. K@mill, problem rozwiąże zrobienie przegrody w misce olejowej. Jak wiesz R6 w BMW ustawione są pod kątem i przy ostrym upalaniu (przy prawych zakrętach), olej odpływa spod smoka efektem czego jest chwilowy brak smarowania co właśnie powoduje stukanie. Problem częściowo rozwiązuje zastosowanie gęstszego oleju i delikatne jego przelanie ponad górną kreskę na bagnecie. Ja po każdej próbie aby smarowanie wróciło do normy jadąc na wprost utrzymywałem obroty silnika na poziomie ok 3,5-4,0 krpm do czasu aż stukanie ustawało. -------------------- Tackday' owe E36 M62B44 >>> NSR RACING www.nsrracing.pl
Kanał na YT: _http://www.youtube.com/user/danielstrojek1980?feature=guide |
|
|
![]()
Post
#211
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#212
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#213
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 28 October 2006 Skąd: Wa-wa ![]() |
K@mill, problem rozwiąże zrobienie przegrody w misce olejowej. Jak wiesz R6 w BMW ustawione są pod kątem i przy ostrym upalaniu (przy prawych zakrętach), olej odpływa spod smoka efektem czego jest chwilowy brak smarowania co właśnie powoduje stukanie. Problem częściowo rozwiązuje zastosowanie gęstszego oleju i delikatne jego przelanie ponad górną kreskę na bagnecie. Ja po każdej próbie aby smarowanie wróciło do normy jadąc na wprost utrzymywałem obroty silnika na poziomie ok 3,5-4,0 krpm do czasu aż stukanie ustawało. Na jakim oleju jeździ twoje bmw ? To właśnie ten problem, ustepowało zazwyczaj po przjechaniu na wprost 1-2km. Nadal jednak nie wiem co do siebie zalać, byłem zdecydowany na tego 10w60 edge, ale Aguirre napisał ze na nim stukało najbardziej, millers niestety trochę za drogi, szczególnie ze do m52 wchodzi ponad 7L. Co do filtra teraz mam mann i na polce leży juz następny taki sam. -------------------- e36 328i - Poznań 1.49
Race4Fun.pl |
|
|
![]()
Post
#214
|
|
User Dołączył: Wed, 07 November 2007 Skąd: Krk ![]() |
lej co checz, ja wlewałem wszystkie co wymieniliście łącznie z TWSem. Do M3 zalałem jednak Edge'a i jest bardzo ładnie jak narazie. Najładniej silnik chodził na Mobilu 5w50 ale ten olej bmki z podjechanymi silnikami lubią wypić.
|
|
|
![]()
Post
#215
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 25 December 2007 ![]() |
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#216
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 13 February 2011 ![]() |
witam nie zakładam nowego tematu wiec podpinam się tutaj. Posiadam Toyotę Celice 2.0 GT 6generacja przejechane jakieś 170.000 tys km. Czytając , przeglądając różne fora i sprawdzając różne strony typu dobierz olej już nic nie wiem , zguptaczylo mnie to tak ze naprawdę nie wiem co do silnika wlać, jedni podają półsyntetyk inni full syntetyk i tutaj moja prośba to was , osób które maja już jakieś doświadczenie z olejami oczywiście marka oleju to marka podroby nie podroby. Jaka klasę lepkości gęstości itd,itp polecacie czy półsyntetyk/pelnysyntetyk ? Auto głownie jeżdżone do czerwonej kreseczki?
Pozdrawiam wszystkich i dzięki za odpowiedzi |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#217
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#218
|
|
User Dołączył: Sun, 18 January 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
upalane m50b25 w e30, co lepsze?
valvoline vr1 5w50 czy Motul 300V COMPETITION 15w-50 |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#219
|
![]() |
jak tylko upalanie w sezonie letnim to zdecydowanie Motul z tej dwójki
bo do tego ten olej został stworzony |
|
|
![]()
Post
#220
|
|
User Dołączył: Sun, 18 January 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
upalane tak od wiosny aż do późnej jesieni
![]() bardziej skłaniałem się właśnie w stronę motula |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 13:01 |