![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#181
|
|
User Dołączył: Wed, 05 November 2008 ![]() |
przecież Millers 10w60 to nie tylko CFs ale także XFS 10w60 - z serii Premium, tańszy o 50zł. I to jest odpowiednik Castroli i innych Mobili
![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#182
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 10 March 2010 ![]() |
Mam takie pytanie, który olej będzie lepszy do mojej fury.
- auto bmw e34 540 - często ostrzejsza jazda - ważne, żeby przy rozruchu silnika też był lepszy Olej nr 1: Lepkość kinem. przy 100 stC...22,0 cSt Lepkość kinem. przy 40 stC...125 cSt Indeks lepkości ...205 Temperatura krzepnięcia...-25 stC Olej nr 2: Lepkość kinem. przy 100 stC...22,9 cSt Lepkość kinem. przy 40 stC...157 cSt Indeks lepkości ...164 Temperatura krzepnięcia...-55 stC pozdro |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#183
|
![]() |
ma LPG ?
|
|
|
![]()
Post
#184
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 10 March 2010 ![]() |
tak, zagazowana od ponad roku.
sekwencja BRC 56 Sequent pozdro |
|
|
![]()
Post
#185
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 10 March 2010 ![]() |
Ktoś doradzi, który olej lepszy, bo mi się już oilservis zbliża?
pozdr |
|
|
![]()
Post
#186
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 03 November 2003 Skąd: W-wa/ Radom ![]() |
Jak rozumiem, nie masz turbo ani kompresora, silnik standard, ale często go pałujesz,
AGIP Racing 10W60, prawdziwy dobry syntetyk w dobrej cenie. VSS M5 1000KM lata na nim ![]() -------------------- Boogie
Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv |
|
|
![]()
Post
#187
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 02 June 2005 ![]() |
Witam
mam pytanie odnośnie opinii o Mobil1 NewLife 0W40, bo nic nie zauważyłem w tym wątku na temat tego oleju. Chcę go wlać do Golfa 1,4 TSI 160 KM (twincharger). Auto robi 90 % przebiegu w mieście, więc chcę zmieniać olej częściej niż co 15 tys km (co 10 będzie ok ?). Olej spełnia wymaganą przez VW normę 502.00 i wydaje mi się, że ma lepsze właściwości niż Mobil1 5W30 stosowany w przypadku przeglądów LongLife - ale to tylko moja opinia laika. Nada się ten olej, czy możecie zaproponować coś co będzie faktycznie lepsze do tego silnika ? Oczywiście z racji gwarancji musi spełniać normę 502.00. -------------------- Golf TSI
powered by fabryka |
|
|
![]()
Post
#188
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Czy producent zaleca olej klasy 0W do tego auta w naszych warunkach klimatycznych?
r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#189
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 10 March 2010 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#190
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 05 September 2007 Skąd: SS ![]() |
Jaki olej możecie polecić do Audi A5 3.2FSI Q 2009 ??? Obecnie jezdzi na Castrolu 05W40 i dość znacznie go ubywa.
-------------------- www.premium-detailing.pl
Coupe 20VT, M5 e60, Pug 106 Rallye |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#191
|
![]() |
może jakiś 5/50 ?
.... ale trochę dziwne, żeby olej 5/40 (nawet Castrola) tak szybko ubywał w tak młodym silniku. |
|
|
![]()
Post
#192
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 05 September 2007 Skąd: SS ![]() |
No własnie też nas to zastanawia tymbardziej że auto ma około 30tyś km...
-------------------- www.premium-detailing.pl
Coupe 20VT, M5 e60, Pug 106 Rallye |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#193
|
![]() |
próbowaliście na innym oleju ?
jest możliwość, by paliwo dostawało się do oleju i obniżało jego lepkość... ? |
|
|
![]()
Post
#194
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 02 June 2005 ![]() |
Czy producent zaleca olej klasy 0W do tego auta w naszych warunkach klimatycznych? r. Zalecenie producenta ograniczaja się do normy VW502.00 lub VW505.01 - obie w przypadku wymian co 15 tys km. -------------------- Golf TSI
powered by fabryka |
|
|
![]()
Post
#195
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 28 April 2010 ![]() |
Ja bym proponował Valvo VR1 Racing...dla mnie mobil to gniot jest
|
|
|
![]()
Post
#196
|
|
User Dołączył: Wed, 05 November 2008 ![]() |
Ja bym proponował Valvo VR1 Racing...dla mnie mobil to gniot jest Tylko że ten Valvoline VR1 Racing - 10w60 - jest półsyntetyczny i się nie nadaje do tego auta.... Do tego auta trzeba wlać najlepszy możliwy olej. Myślałem o Millersie XFS 5w40, któy jest w pełni syntetyczny, ale ten Castrol również, więc pewnie będzie tak samo. W takim razie trzeba zagrać "grubo" i wlać albo olej estrowy Millers CFS 10w40 - też estrowy w pełni syntetyczny. 10W na pewno rozwiąże problem brania oleju, a w codziennym użytkowaniu nie będzie tak bezkompromisowy jak 10w60 czy 15w60. |
|
|
![]()
Post
#197
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 09 April 2009 ![]() |
Tylko że ten Valvoline VR1 Racing - 10w60 - jest półsyntetyczny i się nie nadaje do tego auta.... Do tego auta trzeba wlać najlepszy możliwy olej. Myślałem o Millersie XFS 5w40, któy jest w pełni syntetyczny, ale ten Castrol również, więc pewnie będzie tak samo. W takim razie trzeba zagrać "grubo" i wlać albo olej estrowy Millers CFS 10w40 - też estrowy w pełni syntetyczny. 10W na pewno rozwiąże problem brania oleju, a w codziennym użytkowaniu nie będzie tak bezkompromisowy jak 10w60 czy 15w60. Ja na co dzień jeżdżę na TWS 10w60 i nie wiem, co masz na myśli "bezkompromisowy". Przed rozgrzaniem silnika zawsze jeżdżę "grzecznie" a po ostrzejszej jeździe nigdy od razu nie gaszę i nie wiem co tu jest bezkompromisowego, no chyba tylko to, że wymieniam co 10tyś. -------------------- S52b32
|
|
|
![]()
Post
#198
|
|
User Dołączył: Wed, 05 November 2008 ![]() |
Ja na co dzień jeżdżę na TWS 10w60 i nie wiem, co masz na myśli "bezkompromisowy". Przed rozgrzaniem silnika zawsze jeżdżę "grzecznie" a po ostrzejszej jeździe nigdy od razu nie gaszę i nie wiem co tu jest bezkompromisowego, no chyba tylko to, że wymieniam co 10tyś. Nie, nie o to mi chodzi - chodzi o to, że olej taki jak TWS 10w60 czy CFS 10w60 nie dba o zużycie paliwa, żywotność katalizatora, czy (co za tym idzie) czystość spalin. |
|
|
![]()
Post
#199
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 09 April 2009 ![]() |
Nie, nie o to mi chodzi - chodzi o to, że olej taki jak TWS 10w60 czy CFS 10w60 nie dba o zużycie paliwa, żywotność katalizatora, czy (co za tym idzie) czystość spalin. No z tym spalaniem i czystością spalin to też jakoś nie trafiłeś za specjalnie. Mam silnik 3,2l i spalanie na trasie i trochę miasta 10l/100km w mieście ok 12l/100km, jak na silnik z 1996r to chyba nieźle. A co do czystości spalin to byłem ostatnio na przeglądzie i okazało się, że mieści się w normie euro3 co zaskoczyło wszystkich na stacji diagnostycznej ![]() -------------------- S52b32
|
|
|
![]()
Post
#200
|
|
User Dołączył: Wed, 05 November 2008 ![]() |
No z tym spalaniem i czystością spalin to też jakoś nie trafiłeś za specjalnie. Mam silnik 3,2l i spalanie na trasie i trochę miasta 10l/100km w mieście ok 12l/100km, jak na silnik z 1996r to chyba nieźle. A co do czystości spalin to byłem ostatnio na przeglądzie i okazało się, że mieści się w normie euro3 co zaskoczyło wszystkich na stacji diagnostycznej ![]() Źle mnie zrozumiałeś. Nie mi oceniać czy 10, albo 12l to dobrze lub źle. Chodzi i o to, że w porównaniu do 5w40, a zwłaszcza 5w30, olej 10w60 czy 15w60 z racji swojej większej gęstości podnosi spalanie i zabiera moc. W jednym aucie będzie to 0,1l /100 km, a w drugim 1l/100km. A co do czystości spalin - jak najbardziej, w starszych autach taki olej jest znakomity, natomiast w nowszych konstrukcjach (zwłaszcza Diesel z DPF) musi to być olej, który spełnia wymogi ACEA C1, C2, C3 lub C4 - zobacz że nawet do najnowszych Subaru STi producent zaleca olej 5w30 C3. Choć w tym dokładnie przypadku (Audi 3,2 FSI) producent poza olejem 5w30, dopuszcza także 5w40, więc śmiało można lać oleje o wyższej lepkości. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 15:57 |