![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#161
|
![]() |
jeżeli lejesz trzecioligowego mobilaS 10/40 do samochodu "wysoko kręconego"... a potem porównujesz to do Gulf 5/60 (choć nie wiem skąd taki olej.. zapewne chodziło ci o 10/60) to mogę mieć uzasadnione wątpliwości ?
...to tak jak by porównać Vectra C do BMW M5 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#162
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
W naszym wspaniałym kraju mobil i castrol nadają się do polonezów albo i do nich nie za bardzo,nie wiem jak w innych krajach,może są niezłe?! a ogarnięty jestem i to nieżle. pozdrawiam. Nooo Ogarnięty jesteś megaaaaaaa. O jaaaaaa. Tyle, że wszystko Ci się chrzani. Wlałeś chłopie sobie najtańszego Mobila od Polonezów i dziwisz się, że Ci po upalaniu nie funguje? Mnie to nie dziwi, ogarnięty gościu. -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#163
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Jeżeli oba są na bazie syntetycznej (tej samej np. PAO) to jest znikome prawdopodobieństwo, że coś się stanie.... jakiś skrajny przypadek. Jeżeli są bazy różne a proporcje oleju są już znaczne np. 70/30 czy więcej to olej może się rozwarstwiać. PAO miesza sie ze wszystkim bez problemu, czy to mineralny czy estrowy, a ze w olejach silnikowych wystepuja wlasciwie tylko te 3 bazy to problemow spowodowanych baza oleju bym sie nie spodziewal, zreszta wiekszosc i tak jest mieszane z estrow/PAO lub PAO/mineral. Problem pojawic sie moze ale od strony dodatkow, ktore moga spowodowac efekt antagonistyczny, czyli niwelowac swoje wlasciwosci i to bym uznal za pewne niebezpieczenstwo, tak w mieszaniu roznych olejow jak i samych dodatkow do olejow. Jezeli producent jest ten sam i klasa jakosci , a rozni sie tylko lepkosc to nie powinno sie nic stac, ale to sa daleko posuniete wnioski. -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#164
|
![]() |
Oby tylko ktoś opatrzenie tego nie zrozumiał i do oleju 5/30 na PAO nie dolał minerała 15/40 CC/CD w stosunku 50:50 dla... "zwiększenia gęstości" co by silnik mniej go brał.
|
|
|
![]()
Post
#165
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
W sumie czemuby nie
![]() -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#166
|
![]() |
Firmy robią szkolenia... choć jest pewno "ale".
W przypadku produktów dla przemysłu są to szkolenia faktycznie merytoryczne.... w większości przypadków. Jeżeli chodzi o produkty dla motoryzacji to już tak nie jest tak dobrze. Każde szkolenie to marketing i przekupstwo... na zasadzie "wlewajcie nasz a dostaniecie to i owo". |
|
|
![]()
Post
#167
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 09 March 2003 Skąd: Londyn ![]() |
fakt, jest to już naprawdę dobry olej Dobra, kupilem Mobil1 15W50, jutro bede zmienial, jak mi silnik padnie przy nastepnym upalaniu to do Was dwoch sie zglosze! ![]() Dostalem w promocji bez problemu w sklepie, 5l za £38, taniej niz wszystkie inne, nawet myslalem czy na dwie wymiany nie kupic. |
|
|
![]()
Post
#168
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 February 2004 Skąd: Lublin ![]() |
Ja do wszystkich cywilnych aut wlewam Mobila 5W50. Ja też używam mobila 5w50 i nie narzekam i to nie koniecznie do samochodów cywilnych. Evo jeżdżące na tym oleju nie grymasi ani nie kaprysi. Ostatnio zastanawiałem się by przerzucić się w evo na Motula, ale poczytałem właściwości Motula i Mobila i są podobne, więc nie widzę sensu zmieniać. -------------------- taniekola.pl
|
|
|
![]()
Post
#169
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 February 2004 Skąd: Lublin ![]() |
CYTAT(lato01) Z przyjemnością jednak przyjmę od użytkowników ok. 100ml oleju świeżego i używanego ok 5-10tyś km. różnych marek(z przeznaczeniem do sportowej jazdy) i wykonam takie badania porównawcze. Sprawozdanie oczywiście opublikuję na forum ![]() Ja mogę dać Mobila1 5w50 na takowe badania ![]() -------------------- taniekola.pl
|
|
|
![]()
Post
#170
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Jaki olej polecacie do 4.2 FSI ? Po głowie chodzi mi jakiś Motul.
Instrukcja obsługi podaje normę VW 502 00, lub alternatywnie VW 504 00. Pomysły: Liqui Moly Synthoil High Tech 5 W-40 http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produkt.../id/e_1306.html Motul 8100 X-Cess 5W-40 http://www.motul.auto.pl/index.php?p=169 Motul Specific 504.00-507.00 5W-30 http://www.motul.auto.pl/index.php?p=154 Info dodatkowe: -ponieważ jest to silnik FSI, a więc cały syf z odmy leci mi w dolot i zostaje na wieki wieków w kanałach dolotowych głowicy i na zaworach dolotowych (nie ma zmywania mieszanką benzyny - FSI wtryski są w cylindrze), zależy mi na oleju, który - o ile to w ogóle możliwe - to zjawisko ograniczy. Nie wiem czy musi to być olej o niższej jakiejś waporyzacji czy coś w tym stylu - liczę na jakąś radę; - auto jeżdżone na co dzień; - przebieg auta 7kkm. -------------------- 2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#171
|
![]() |
"Najczystsze" oleje to są "30" LL
Może coś takiego: http://millers.pl/premium/,dat,xf_long_0w30.html http://millers.pl/premium/,dat,xf_long_5w30.html lub jakiś inny LL z C3 |
|
|
![]()
Post
#172
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie wiem czy ma to znaczenie, ale olej zamierzam zmieniać co 7,5kkm, a więc odwrotność idei Long Life.
Czy twoja propozycja oleju LL bierze się z powodu czystszego spalania tego oleju czy jakiś innych jego właściwości ? -------------------- 2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#173
|
![]() |
Mniejszych zanieczyszczeń jakie powoduje ten olej.
... ale wymiana co 7,5k km to trochę zbytek moim zdaniem, tym bardziej, że samochód nie jest eksploatowany jakoś drastycznie. |
|
|
![]()
Post
#174
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Olej zbiegiem czasu (wraz ze wzrostem ilości zanieczyszczeń) staje się coraz bardziej lotny, więc częste zmiany powinny to zjawisko ograniczyć.
-------------------- 2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa |
|
|
![]()
Post
#175
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
pytanie brzmi w którym miejscu odma wchodzi do kolektora bo w bmw np. jest bardzo blisko zaworów ssących i kolektor po przebiegu 100 tyś km wygląda jak by był nigdy nie używany. myśle że w audi jest podobnie więc nie masz sie czym przejmować
![]() |
|
|
![]()
Post
#176
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 27 July 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
myśle że w audi jest podobnie więc nie masz sie czym przejmować ![]() To spójrz na to: http://www.racingforum.pl/Audi-FSI-carbon-...lem-t72791.html Nie wydaje mi się żeby zmiana oleju wyraźnie ograniczyła problem zaszlamiania dolotu w FSI. Chyba jedynie zewnętrzna odma w catch tank daje taką gwarancję. -------------------- Pure driving, real racing...that makes me happy.
|
|
|
![]()
Post
#177
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 December 2005 Skąd: Płock ![]() |
Elberoth do 4.2 AUX leje cały czas pełen syntetyk Mobila co 10kkm teraz jest 140kkm - wszystko ok ,wszystko suche...
-------------------- BMW E64 645i
|
|
|
![]()
Post
#178
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 02 October 2005 ![]() |
http://www.motul.auto.pl/index.php?p=174
A co o tym myślicie? Elb, patrzyłes pod maskę gdzie OCT umieścić ? U mnie nie ma gdzie palca wsadzić ![]() |
|
|
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#179
|
![]() |
http://www.motul.auto.pl/index.php?p=174 A co o tym myślicie? Elb, patrzyłes pod maskę gdzie OCT umieścić ? U mnie nie ma gdzie palca wsadzić ![]() To wywal pod auto. ![]() |
|
|
![]()
Post
#180
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Tak tylko w kwestii formalnej to olej starzejac sie staje sie coraz mniej lotny o ile nie jest rozcienczony paliwem, a ten problem w nowych samochodach zostal w duzym stopniu rozwiazany. Problemy FSI mozna sobie probowac rozwiazywac olejem o niskiej lotnosci, "bezpopiolowym", o malej liczbie koksowania (i w tym przypadku troche lepsze beda oleje z baza PAO niz estrowe) chociaz i tak bedzie syf w dolocie bo odpowiadaja za to poszczegolne czasteczki oleju porywane przez podcisnienie z mgielki wystepujacej w skrzyni korbowej. Zaden olej tu nie pomoze, bo jakich cudownych wlasciwosci by nie mial i tak po pewnym czasie zaklei dolot.
-------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 06:53 |