Shoutbox 0 nowych PW 


36 Stron V  « < 7 8 9 10 11 > »   
Reply to this topicStart new topic
> superdobry olej
gość_bezduszny_*
post Tue, 31 Mar 2009 - 21:57
Post #161









jeżeli lejesz trzecioligowego mobilaS 10/40 do samochodu "wysoko kręconego"... a potem porównujesz to do Gulf 5/60 (choć nie wiem skąd taki olej.. zapewne chodziło ci o 10/60) to mogę mieć uzasadnione wątpliwości ?

...to tak jak by porównać Vectra C do BMW M5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 31 Mar 2009 - 21:57
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Bullitt
post Wed, 01 Apr 2009 - 00:23
Post #162


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





CYTAT(mfp21 @ Tue, 31 Mar 2009 - 21:45) *
W naszym wspaniałym kraju mobil i castrol nadają się do polonezów albo i do nich nie za bardzo,nie wiem jak w innych krajach,może są niezłe?! a ogarnięty jestem i to nieżle.
pozdrawiam.



Nooo Ogarnięty jesteś megaaaaaaa. O jaaaaaa.

Tyle, że wszystko Ci się chrzani. Wlałeś chłopie sobie najtańszego Mobila od Polonezów i dziwisz się, że Ci po upalaniu nie funguje?

Mnie to nie dziwi, ogarnięty gościu.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Wed, 01 Apr 2009 - 14:37
Post #163


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





CYTAT(bezduszny @ Tue, 31 Mar 2009 - 22:21) *
Jeżeli oba są na bazie syntetycznej (tej samej np. PAO) to jest znikome prawdopodobieństwo, że coś się stanie.... jakiś skrajny przypadek.
Jeżeli są bazy różne a proporcje oleju są już znaczne np. 70/30 czy więcej to olej może się rozwarstwiać.


PAO miesza sie ze wszystkim bez problemu, czy to mineralny czy estrowy, a ze w olejach silnikowych wystepuja wlasciwie tylko te 3 bazy to problemow spowodowanych baza oleju bym sie nie spodziewal, zreszta wiekszosc i tak jest mieszane z estrow/PAO lub PAO/mineral. Problem pojawic sie moze ale od strony dodatkow, ktore moga spowodowac efekt antagonistyczny, czyli niwelowac swoje wlasciwosci i to bym uznal za pewne niebezpieczenstwo, tak w mieszaniu roznych olejow jak i samych dodatkow do olejow. Jezeli producent jest ten sam i klasa jakosci , a rozni sie tylko lepkosc to nie powinno sie nic stac, ale to sa daleko posuniete wnioski.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 01 Apr 2009 - 14:45
Post #164









Oby tylko ktoś opatrzenie tego nie zrozumiał i do oleju 5/30 na PAO nie dolał minerała 15/40 CC/CD w stosunku 50:50 dla... "zwiększenia gęstości" co by silnik mniej go brał.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Wed, 01 Apr 2009 - 15:11
Post #165


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





W sumie czemuby nie smile.gif W ogole to chyba nikt nie robi takich mixow, a tak sobie tylko teoretyzujemy, ze mozna, ale po co to juz ciezej byloby to uzasadnic. Problemem jest brak kompetencji u wiekszosci handlujacych olejami, czego wynikiem jest powielanie utartych formulek, ktore czesto sa glupotami. Wynika z tego koniecznosc "znania sie" uzytkownikow na olejach, ale tu sytuacja tez nie duzo jest lepsza i pozniej czyta sie milion opinii i teorii na temat roznych olejow.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 01 Apr 2009 - 17:31
Post #166









Firmy robią szkolenia... choć jest pewno "ale".
W przypadku produktów dla przemysłu są to szkolenia faktycznie merytoryczne.... w większości przypadków.
Jeżeli chodzi o produkty dla motoryzacji to już tak nie jest tak dobrze. Każde szkolenie to marketing i przekupstwo... na zasadzie "wlewajcie nasz a dostaniecie to i owo".
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rottie
post Fri, 03 Apr 2009 - 17:26
Post #167


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 09 March 2003
Skąd: Londyn





CYTAT(bezduszny @ Tue, 31 Mar 2009 - 08:13) *
fakt, jest to już naprawdę dobry olej

Dobra, kupilem Mobil1 15W50, jutro bede zmienial, jak mi silnik padnie przy nastepnym upalaniu to do Was dwoch sie zglosze! wink.gif

Dostalem w promocji bez problemu w sklepie, 5l za £38, taniej niz wszystkie inne, nawet myslalem czy na dwie wymiany nie kupic.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pilachgt
post Sun, 05 Apr 2009 - 16:46
Post #168


Forum Killer
Dołączył: Wed, 04 February 2004
Skąd: Lublin





CYTAT(Bullitt @ Fri, 02 Jan 2009 - 11:08) *
Ja do wszystkich cywilnych aut wlewam Mobila 5W50.



Ja też używam mobila 5w50 i nie narzekam i to nie koniecznie do samochodów cywilnych. Evo jeżdżące na tym oleju nie grymasi ani nie kaprysi.

Ostatnio zastanawiałem się by przerzucić się w evo na Motula, ale poczytałem właściwości Motula i Mobila i są podobne, więc nie widzę sensu zmieniać.


--------------------
taniekola.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pilachgt
post Wed, 15 Apr 2009 - 01:37
Post #169


Forum Killer
Dołączył: Wed, 04 February 2004
Skąd: Lublin





CYTAT(lato01)
Z przyjemnością jednak przyjmę od użytkowników ok. 100ml oleju świeżego i używanego ok 5-10tyś km. różnych marek(z przeznaczeniem do sportowej jazdy) i wykonam takie badania porównawcze. Sprawozdanie oczywiście opublikuję na forum smile.gif


Ja mogę dać Mobila1 5w50 na takowe badania smile.gif


--------------------
taniekola.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Tue, 05 Jan 2010 - 10:56
Post #170


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





Jaki olej polecacie do 4.2 FSI ? Po głowie chodzi mi jakiś Motul.

Instrukcja obsługi podaje normę VW 502 00, lub alternatywnie VW 504 00.

Pomysły:

Liqui Moly Synthoil High Tech 5 W-40
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produkt.../id/e_1306.html

Motul 8100 X-Cess 5W-40
http://www.motul.auto.pl/index.php?p=169

Motul Specific 504.00-507.00 5W-30
http://www.motul.auto.pl/index.php?p=154

Info dodatkowe:

-ponieważ jest to silnik FSI, a więc cały syf z odmy leci mi w dolot i zostaje na wieki wieków w kanałach dolotowych głowicy i na zaworach dolotowych (nie ma zmywania mieszanką benzyny - FSI wtryski są w cylindrze), zależy mi na oleju, który - o ile to w ogóle możliwe - to zjawisko ograniczy. Nie wiem czy musi to być olej o niższej jakiejś waporyzacji czy coś w tym stylu - liczę na jakąś radę;
- auto jeżdżone na co dzień;
- przebieg auta 7kkm.


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Tue, 05 Jan 2010 - 13:05
Post #171









"Najczystsze" oleje to są "30" LL

Może coś takiego:
http://millers.pl/premium/,dat,xf_long_0w30.html

http://millers.pl/premium/,dat,xf_long_5w30.html

lub jakiś inny LL z C3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Tue, 05 Jan 2010 - 18:39
Post #172


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





Nie wiem czy ma to znaczenie, ale olej zamierzam zmieniać co 7,5kkm, a więc odwrotność idei Long Life.

Czy twoja propozycja oleju LL bierze się z powodu czystszego spalania tego oleju czy jakiś innych jego właściwości ?


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Tue, 05 Jan 2010 - 18:55
Post #173









Mniejszych zanieczyszczeń jakie powoduje ten olej.
... ale wymiana co 7,5k km to trochę zbytek moim zdaniem, tym bardziej, że samochód nie jest eksploatowany jakoś drastycznie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Tue, 05 Jan 2010 - 23:16
Post #174


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





Olej zbiegiem czasu (wraz ze wzrostem ilości zanieczyszczeń) staje się coraz bardziej lotny, więc częste zmiany powinny to zjawisko ograniczyć.



--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Tue, 05 Jan 2010 - 23:27
Post #175


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





pytanie brzmi w którym miejscu odma wchodzi do kolektora bo w bmw np. jest bardzo blisko zaworów ssących i kolektor po przebiegu 100 tyś km wygląda jak by był nigdy nie używany. myśle że w audi jest podobnie więc nie masz sie czym przejmować smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kenet
post Wed, 06 Jan 2010 - 00:30
Post #176


Forum Killer
Dołączył: Tue, 27 July 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(hz10 @ Tue, 05 Jan 2010 - 23:27) *
myśle że w audi jest podobnie więc nie masz sie czym przejmować smile.gif


To spójrz na to:
http://www.racingforum.pl/Audi-FSI-carbon-...lem-t72791.html

Nie wydaje mi się żeby zmiana oleju wyraźnie ograniczyła problem zaszlamiania dolotu w FSI. Chyba jedynie zewnętrzna odma w catch tank daje taką gwarancję.


--------------------
Pure driving, real racing...that makes me happy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SONIC
post Wed, 06 Jan 2010 - 16:40
Post #177


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 December 2005
Skąd: Płock





Elberoth do 4.2 AUX leje cały czas pełen syntetyk Mobila co 10kkm teraz jest 140kkm - wszystko ok ,wszystko suche...


--------------------
BMW E64 645i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stempel72
post Wed, 06 Jan 2010 - 18:57
Post #178


Frequent User
Dołączył: Sun, 02 October 2005





http://www.motul.auto.pl/index.php?p=174

A co o tym myślicie?

Elb, patrzyłes pod maskę gdzie OCT umieścić ? U mnie nie ma gdzie palca wsadzić sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_k-meal_*
post Wed, 06 Jan 2010 - 21:42
Post #179









CYTAT(stempel72 @ Wed, 06 Jan 2010 - 18:57) *
http://www.motul.auto.pl/index.php?p=174

A co o tym myślicie?

Elb, patrzyłes pod maskę gdzie OCT umieścić ? U mnie nie ma gdzie palca wsadzić sad.gif

To wywal pod auto. wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Fri, 08 Jan 2010 - 21:29
Post #180


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Tak tylko w kwestii formalnej to olej starzejac sie staje sie coraz mniej lotny o ile nie jest rozcienczony paliwem, a ten problem w nowych samochodach zostal w duzym stopniu rozwiazany. Problemy FSI mozna sobie probowac rozwiazywac olejem o niskiej lotnosci, "bezpopiolowym", o malej liczbie koksowania (i w tym przypadku troche lepsze beda oleje z baza PAO niz estrowe) chociaz i tak bedzie syf w dolocie bo odpowiadaja za to poszczegolne czasteczki oleju porywane przez podcisnienie z mgielki wystepujacej w skrzyni korbowej. Zaden olej tu nie pomoze, bo jakich cudownych wlasciwosci by nie mial i tak po pewnym czasie zaklei dolot.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post

36 Stron V  « < 7 8 9 10 11 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 06:53