Shoutbox 0 nowych PW 


36 Stron V  « < 5 6 7 8 9 > »   
Reply to this topicStart new topic
> superdobry olej
ppp88
post Thu, 15 Jan 2009 - 23:01
Post #121


User
Dołączył: Sat, 11 November 2006





CYTAT
Ja bym to zawęził do:


1 Motula
2 Royal Purple
3 Mobil- pod warunkiem że jest originalny

I na tym bym zamknął te dyskusję.


A dlaczego Redline odpadł z tego grona?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 15 Jan 2009 - 23:01
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
wb78
post Thu, 15 Jan 2009 - 23:25
Post #122


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 March 2008





Bezduszny, Valvo jest w tych samych pieniądzach co platinum. ok. 140zł za 5l. Tylko albo nie dowidze albo na valvo 10w60 pisze semi synthetic? O co chodzi kurde? Bo już np. vr1 5w50 jest full synthetic. Co mam zalać do złoma? Jaka będzie różnica między tymi dwoma olejami?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wilu 20VT
post Thu, 15 Jan 2009 - 23:44
Post #123


Forum Killer
Dołączył: Wed, 05 September 2007
Skąd: SS





Bo Valvo VR1 10w60 to połsyntetyk, ale jest syntetyk VR1 5w50 z tego co pamietam


--------------------
www.premium-detailing.pl

Coupe 20VT, M5 e60, Pug 106 Rallye
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wb78
post Thu, 15 Jan 2009 - 23:53
Post #124


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 March 2008





No to wlasnie do tego doszedłem. Teraz tylko pytanie który wybrać? Są jakieś minusy jazdy na 10w60 (porównując do 10w40) ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
labek
post Fri, 16 Jan 2009 - 11:55
Post #125


User
Dołączył: Mon, 28 July 2008





Mam pytanko u siebie w aucie ( a4 18TQ ), przebieg 210 tyś, mam zalany Aral super tronic 0w40, był on wlewany jeszcze w ASO w Niemcowni. Turbo będzie wymieniane na GTRSa + pare innych przerobek. Samochód nie bedzie latał po torze, czasami jakas 1/4 może. Zalać 5w50 mobil czy lepiej przejść na półsyntetyk i Valvoline 10w60 ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Fri, 16 Jan 2009 - 12:04
Post #126


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





5W50.





--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Fri, 16 Jan 2009 - 12:17
Post #127


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Bezduszny powiedz mi lepiej jaki olej potrzebuje moje BMW E39 530 z 2002 roku.

Z tego co wyczytałem w tym PDFie z poprzedniej strony wątku musi to być olej o normie 506.01. Ja leje Mobila 5w 50 o normie 505.01. Wg tego dokumentu jest to olej niewłaściwy.

Pytanie dlaczego i czy 5W50 będzie ok. Jesli nie to który olej lać?



--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stef
post Fri, 16 Jan 2009 - 12:41
Post #128


Frequent User
Dołączył: Fri, 23 April 2004





co do castrola i jego podrabiania to kwestia dosc powszechna. moj przyklad moze to potwierdzac. jezdzilem w aucie nazwijmy to "rajdowym" na oleju mineralnym 15w-40 castrol high mileage smile.gif. auto mialo przelatane 200kkm i wiek sluszny wiec stwiedzilem ze ten olej bedzie odpowiedni. jezdzilem tak z 5 lat az w koncu stwierdzilem ze moze sie cos temu silnikowi lepszego nalezy wiec nie zmianialem marki i wlalem 10w-40 castrol magnatec, starczyl prawie do konca rajdu dry.gif , silnik sie zatarl. mozliwe, nie wykluczam, ze mogl sie wyplukac nagar i przytkac jakis kanalik, ale to raczej watpliwe. po tym fakcie zaczalem szukac informacji o panewkach i natknalem sie na doslownie dziesiatki silnikow podobnych do mojego i zalane castrolem, tez mialy problem z panwekami.

obecnie jezdze na valvo 10w-60, przyzwoite paramety i cena, no i malo popularny smile.gif


--------------------
Model X/Evo5/JCW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radom
post Fri, 16 Jan 2009 - 14:32
Post #129


Frequent User
Dołączył: Tue, 30 December 2003
Skąd: Częstochowa





CYTAT(Bullitt @ Fri, 16 Jan 2009 - 12:17) *
Bezduszny powiedz mi lepiej jaki olej potrzebuje moje BMW E39 530 z 2002 roku.




a propos dobierania oleju, to na stronie Valvoline można sobie wyklikać co ten producent ze swojej gamy poleca do konkretnego samochodu :
http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/select.asp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Fri, 16 Jan 2009 - 16:47
Post #130


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(sokol22 @ Thu, 15 Jan 2009 - 18:53) *
a czemu castrol jest najgorszy?? u mnie w pracy dokladniej service toyota leje sie castrol do wszystkiego co jezdzi i sam tez na castrolu jezdze i niewiem w czym problem bo ja narzekac niemoge na niego smile.gif zadnych problemow niebylo nigdy

Bo masz właśnie Toyotę kolego smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wb78
post Fri, 16 Jan 2009 - 20:11
Post #131


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 March 2008





Ostatni raz szybkie pytanko bo już sam zgłupiałem:
auto bmw 318is, hydropopychacze, 200tyś przebieg, 92 rok, jeżdżone na codzień, trochę ostrzej (is jedzie od 4 tyś tongue.gif ) co mam zalać?
Motul 6100 10w40 czy Valvoline Vr1 10w60?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ppp88
post Fri, 16 Jan 2009 - 20:43
Post #132


User
Dołączył: Sat, 11 November 2006





Polecam kliknąć w linka i przeczytać o tym,że oleje 10w60 są gęste w przypadkach innych niż upalanie na torze w gorący dzień. http://www.gtr.co.uk/forum/38795-10w-60-a.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 16 Jan 2009 - 21:01
Post #133









CYTAT(Bullitt @ Fri, 16 Jan 2009 - 12:17) *
Bezduszny powiedz mi lepiej jaki olej potrzebuje moje BMW E39 530 z 2002 roku.

Z tego co wyczytałem w tym PDFie z poprzedniej strony wątku musi to być olej o normie 506.01. Ja leje Mobila 5w 50 o normie 505.01. Wg tego dokumentu jest to olej niewłaściwy.

Pytanie dlaczego i czy 5W50 będzie ok. Jesli nie to który olej lać?

wg. producenta musi być to olej niskopopiolowy (LowSAPS) z uwagi na filtr cząstek stałych... a takie oleje to tylko 0/30 lub 5/30
jeżeli lejesz teraz 5/50 i nic się nie stało... to trzeba dalej to lać

Mobil1 5/50 nie ma aprobaty 505.01 (aprobata dla silników VAG PD) a 505.00
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Sat, 17 Jan 2009 - 15:04
Post #134


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





leje ale od niedawna. I zastanawiam się czy nie zmienić


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 17 Jan 2009 - 15:13
Post #135









dużo masz naganiane na 5/50 ?
filtr częściej chce się wypalać ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Sat, 17 Jan 2009 - 15:42
Post #136


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Jezeli silnik nie zuzywa oleju to mozna sie tym nie sugerowac, roznica w ilosci popiolow (wagowo) miedzy olejami Low SAPs a zwyklymi to 0,5%. Pozostaje jedynie odwieczne pytanie, po co taki olej do klekota, ale kazdy wie co najlepsze.
W poszukiwaniu superdobrego oleju polecam produkty Kluber, albo Nye, co prawda nie sa to stricte oleje silnikowe, ale mozna sobie dokupic dodatki z 3M i powstanie olej stosowany w promach kosmicznych, ktory na pewno spelni wymagania kazdego uzytkownika scigajacego sie po miescie i na torze. Koszt 1l bazy to ~2000zl ale utrzymywanie swojego ukochanego pojazdu w jak najlepszym stanie przeciez musi kosztowac, wtedy od razu poprawia sie samopoczucie i silnik nie ma prawa sie zatrzec, bo przeciez mamy olej stosowany w kosmosie.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Sat, 17 Jan 2009 - 18:53
Post #137


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





CYTAT(bezduszny @ Sat, 17 Jan 2009 - 15:13) *
dużo masz naganiane na 5/50 ?
filtr częściej chce się wypalać ?


na razie zrobiłem z 10000. Auto ma przelatane koło 105000 i nie wiem co było lane wcześniej. W tej chwili przy 105000 wlałem znowu Mobila1...


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 17 Jan 2009 - 19:01
Post #138









a jak FAP/DPF ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Sat, 17 Jan 2009 - 20:06
Post #139


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Nie widze z tym problemów. A czym by się miały objawiać?


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 17 Jan 2009 - 20:15
Post #140









częstszym wypalaniem
Go to the top of the page
 
+Quote Post

36 Stron V  « < 5 6 7 8 9 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 11:27