![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#121
|
|
User Dołączył: Sat, 11 November 2006 ![]() |
CYTAT Ja bym to zawęził do: 1 Motula 2 Royal Purple 3 Mobil- pod warunkiem że jest originalny I na tym bym zamknął te dyskusję. A dlaczego Redline odpadł z tego grona? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#122
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 March 2008 ![]() |
Bezduszny, Valvo jest w tych samych pieniądzach co platinum. ok. 140zł za 5l. Tylko albo nie dowidze albo na valvo 10w60 pisze semi synthetic? O co chodzi kurde? Bo już np. vr1 5w50 jest full synthetic. Co mam zalać do złoma? Jaka będzie różnica między tymi dwoma olejami?
|
|
|
![]()
Post
#123
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 05 September 2007 Skąd: SS ![]() |
Bo Valvo VR1 10w60 to połsyntetyk, ale jest syntetyk VR1 5w50 z tego co pamietam
-------------------- www.premium-detailing.pl
Coupe 20VT, M5 e60, Pug 106 Rallye |
|
|
![]()
Post
#124
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 March 2008 ![]() |
No to wlasnie do tego doszedłem. Teraz tylko pytanie który wybrać? Są jakieś minusy jazdy na 10w60 (porównując do 10w40) ?
|
|
|
![]()
Post
#125
|
|
User Dołączył: Mon, 28 July 2008 ![]() |
Mam pytanko u siebie w aucie ( a4 18TQ ), przebieg 210 tyś, mam zalany Aral super tronic 0w40, był on wlewany jeszcze w ASO w Niemcowni. Turbo będzie wymieniane na GTRSa + pare innych przerobek. Samochód nie bedzie latał po torze, czasami jakas 1/4 może. Zalać 5w50 mobil czy lepiej przejść na półsyntetyk i Valvoline 10w60 ?
|
|
|
![]()
Post
#126
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
5W50.
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#127
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Bezduszny powiedz mi lepiej jaki olej potrzebuje moje BMW E39 530 z 2002 roku.
Z tego co wyczytałem w tym PDFie z poprzedniej strony wątku musi to być olej o normie 506.01. Ja leje Mobila 5w 50 o normie 505.01. Wg tego dokumentu jest to olej niewłaściwy. Pytanie dlaczego i czy 5W50 będzie ok. Jesli nie to który olej lać? -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#128
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 23 April 2004 ![]() |
co do castrola i jego podrabiania to kwestia dosc powszechna. moj przyklad moze to potwierdzac. jezdzilem w aucie nazwijmy to "rajdowym" na oleju mineralnym 15w-40 castrol high mileage
![]() ![]() obecnie jezdze na valvo 10w-60, przyzwoite paramety i cena, no i malo popularny ![]() -------------------- Model X/Evo5/JCW
|
|
|
![]()
Post
#129
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 30 December 2003 Skąd: Częstochowa ![]() |
Bezduszny powiedz mi lepiej jaki olej potrzebuje moje BMW E39 530 z 2002 roku. a propos dobierania oleju, to na stronie Valvoline można sobie wyklikać co ten producent ze swojej gamy poleca do konkretnego samochodu : http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/select.asp |
|
|
![]()
Post
#130
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
a czemu castrol jest najgorszy?? u mnie w pracy dokladniej service toyota leje sie castrol do wszystkiego co jezdzi i sam tez na castrolu jezdze i niewiem w czym problem bo ja narzekac niemoge na niego ![]() Bo masz właśnie Toyotę kolego ![]() |
|
|
![]()
Post
#131
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 March 2008 ![]() |
Ostatni raz szybkie pytanko bo już sam zgłupiałem:
auto bmw 318is, hydropopychacze, 200tyś przebieg, 92 rok, jeżdżone na codzień, trochę ostrzej (is jedzie od 4 tyś ![]() Motul 6100 10w40 czy Valvoline Vr1 10w60? |
|
|
![]()
Post
#132
|
|
User Dołączył: Sat, 11 November 2006 ![]() |
Polecam kliknąć w linka i przeczytać o tym,że oleje 10w60 są gęste w przypadkach innych niż upalanie na torze w gorący dzień. http://www.gtr.co.uk/forum/38795-10w-60-a.html
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#133
|
![]() |
Bezduszny powiedz mi lepiej jaki olej potrzebuje moje BMW E39 530 z 2002 roku. Z tego co wyczytałem w tym PDFie z poprzedniej strony wątku musi to być olej o normie 506.01. Ja leje Mobila 5w 50 o normie 505.01. Wg tego dokumentu jest to olej niewłaściwy. Pytanie dlaczego i czy 5W50 będzie ok. Jesli nie to który olej lać? wg. producenta musi być to olej niskopopiolowy (LowSAPS) z uwagi na filtr cząstek stałych... a takie oleje to tylko 0/30 lub 5/30 jeżeli lejesz teraz 5/50 i nic się nie stało... to trzeba dalej to lać Mobil1 5/50 nie ma aprobaty 505.01 (aprobata dla silników VAG PD) a 505.00 |
|
|
![]()
Post
#134
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
leje ale od niedawna. I zastanawiam się czy nie zmienić
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#135
|
![]() |
dużo masz naganiane na 5/50 ?
filtr częściej chce się wypalać ? |
|
|
![]()
Post
#136
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Jezeli silnik nie zuzywa oleju to mozna sie tym nie sugerowac, roznica w ilosci popiolow (wagowo) miedzy olejami Low SAPs a zwyklymi to 0,5%. Pozostaje jedynie odwieczne pytanie, po co taki olej do klekota, ale kazdy wie co najlepsze.
W poszukiwaniu superdobrego oleju polecam produkty Kluber, albo Nye, co prawda nie sa to stricte oleje silnikowe, ale mozna sobie dokupic dodatki z 3M i powstanie olej stosowany w promach kosmicznych, ktory na pewno spelni wymagania kazdego uzytkownika scigajacego sie po miescie i na torze. Koszt 1l bazy to ~2000zl ale utrzymywanie swojego ukochanego pojazdu w jak najlepszym stanie przeciez musi kosztowac, wtedy od razu poprawia sie samopoczucie i silnik nie ma prawa sie zatrzec, bo przeciez mamy olej stosowany w kosmosie. -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#137
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
dużo masz naganiane na 5/50 ? filtr częściej chce się wypalać ? na razie zrobiłem z 10000. Auto ma przelatane koło 105000 i nie wiem co było lane wcześniej. W tej chwili przy 105000 wlałem znowu Mobila1... -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#138
|
![]() |
a jak FAP/DPF ?
|
|
|
![]()
Post
#139
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Nie widze z tym problemów. A czym by się miały objawiać?
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#140
|
![]() |
częstszym wypalaniem
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 11:27 |