![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#101
|
![]() |
"lepkość" to właściwe określenie... prawidłowe
"gęstość" oleju to potoczne określenie stosowane przez osoby które "nie są w temacie" obie nazwy dotyczą tego samego. skoro tego nie zrozumiałeś.... no cóż. ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#102
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Acha tajemniczy znawca poleca Castrola TWS. Kuzaj?
lol -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#103
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 05 September 2007 Skąd: SS ![]() |
Hehe pomyslałem identycznie jak Ty Bullitt
![]() -------------------- www.premium-detailing.pl
Coupe 20VT, M5 e60, Pug 106 Rallye |
|
|
![]()
Post
#104
|
|
User Dołączył: Wed, 07 November 2007 Skąd: Krk ![]() |
Więc w sprawie kto używa w rajdach to np. Hołowczyc i Kościuszko.
Co do lepkości i gęstości. Aby udowodnić Ci że to zupełnie 2 różne własności proszę przeprowadz doświadczenie. Weź rurkę np.15cm, wodę i olej. Przelej przez tą rurkę, o niewielkim przekroju wodę i zmierz czas jaki zajęło wodzie przepłynięcie tej dlugości. Następnie wykonaj analogiczne doświadczenie z olejem. Zobaczysz różnicę. Teraz się zastanów co jest gęstsze, olej czy woda? Aby Ci to ułatwić, zmieszaj obie ciecze. Mniej gęsta będzie na górze. Mam nadzieję, że teraz i Ty chwytasz różnicę ![]() Pozdro. Dexter laboratory ![]() |
|
|
![]()
Post
#105
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC ![]() |
Pozwole sobie wkleić bardzo ciekawego linka:
http://dray.pl/bmw/oleje.pdf Daje to troche do myślenia... ![]() -------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
![]()
Post
#106
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Pozwole sobie wkleić bardzo ciekawego linka: http://dray.pl/bmw/oleje.pdf Daje to troche do myślenia... ![]() Dobre. bardzo dobre.... -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#107
|
![]() |
Stare, tendencyjne ... i z błędami (nie mam na myśli ortografii)
![]() |
|
|
![]()
Post
#108
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
Stare, tendencyjne ... i z błędami (nie mam na myśli ortografii) ![]() hmm... ale jak zadaję konkretne pytanie to udajesz że nie do Ciebie ![]() -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#109
|
![]() |
jak głupie pytanie, to nie chce mi się odpowiadać
![]() |
|
|
![]()
Post
#110
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
jak głupie pytanie, to nie chce mi się odpowiadać ![]() taak.. Znawca się znalazł, żebyś jeszcze potrafił podeprzeć swoje teorie to było by wszystko git Jak napisałem ze Twój artykuł o mobilu jest tendencyjny, przez sam tytuł to stwierdziłeś ze nic nie rozumiem... A teraz ktoś przytoczył inny artykuł ogólnie o olejach to znowu Ty twierdzisz ze jest stronniczy. mało brakło ze już byś mnie nabrał na tego milersa , ale widzę że niewiesz o czym piszesz. eeh.. -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#111
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 22 June 2007 Skąd: O-ka ![]() |
a czemu castrol jest najgorszy?? u mnie w pracy dokladniej service toyota leje sie castrol do wszystkiego co jezdzi i sam tez na castrolu jezdze i niewiem w czym problem bo ja narzekac niemoge na niego
![]() -------------------- Było lekkie A4 2.7biT
Była Integra Type R JDM Jest Civic b16 gt35 |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#112
|
![]() |
Castrol jest prawie w każdym ASO z uwagi na marketing a nie na swoje właściwości czy jakość.
Już to kiedyś pisałem na tym forum, że miałem w firmie kilka "fakapów" na produktach tej marki. Problem nie dotyczył wprawdzie silników ale trochę poważniejszych urządzeń przemysłowych. Jaka była reakcja producenta na zgłoszone problemy ? Wymyślanie tysięcy powodów awarii nie związanych z olejem. Wysłałem olej po awarii na własny koszt do instytutu nafty dla zrobienia badań....... no i wyszło, że nie trzymał parametrów deklarowanych w karcie produktu. Inne koncerny takie jak TOTAL czy Statoil od razu przysyłają swoje mobilne laboratoria do zbadania przyczyny awarii. |
|
|
![]()
Post
#113
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 March 2008 ![]() |
Panowie czyli mam brać pod uwagę jeszcze Liqui Moly? Znaczy się do ostrzejszej jazdy.
Na razie właśnie mam dylemat Motul (większa część forum) czy Millers (bezduszny) ? |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#114
|
![]() |
LM ma w zasadzie tylko jeden produkt dla silników bardziej ostro traktowanych: SYNTHOIL RACE TECH GT1 10W-60
Czy różni się czymś od innych 10/60 ? Moim zdaniem niczym istotnym. LM to firma co robi produkty dla zwykłych użytkowników. |
|
|
![]()
Post
#115
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 March 2008 ![]() |
Ok, fenkju
![]() Czyli jak nie chcę lać 10w-60 tylko 10w-40 to mogę opierać się na Millersie (gdzie go kupić?) albo Motulu (6100 synergie plus, będzie ok?) Teraz kwestia dyfra, w moim temacie nikt nie odpowiedział. BMW dopuszcza tylko kilka olejów, z których dostępne w PL są tylko 2- Castrol SAF-XO i Mobil VS600- co zalać ? |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#116
|
![]() |
jak już to 5/50 lub 10/60......... ale nie 10/40
|
|
|
![]()
Post
#117
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 March 2008 ![]() |
Czemu? Auto to 318is, coś koło 200 tyś ori przebiegu.
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#118
|
![]() |
bo olej półsyntetyczny nie nadaje się do sportu czy ostrego kręcenia silnikiem.
ma niższą odporność na temperaturę, inny pakiet dodatków, łatwiej w nim zerwać film olejowy, szybciej straci swoje właściwości smarne i takie tam bla bla bla.... ..... ale rób jak chcesz. |
|
|
![]()
Post
#119
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 March 2008 ![]() |
Kurcze, millers kolo 250zł, motula wcale nie ma 10w60. Valvoline Vr1? Ujdzie czy lepiej dołożyć. Wiesz trzeba wziąć pod uwagę to, że sam silnik to już nie jest szczyt techniki.
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#120
|
![]() |
to Orlen 10/60 lub 5/50
wiem wiem.... nie ma takiego lansu, ale to dobry olej. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 15 July 2025 - 17:15 |