![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
n/a raczej
Trochę prymitywny jest faktycznie, nie zwróciłem uwagi ale wiem ocb. Coś takiego czyli: http://www.dabtuner.pl/AFR_LCD-117.html I jak teraz to pogodzić z sondą ? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
dobry wskaźnik ma w zestawie sondę np tutaj http://www.aempower.com/ViewCategory.aspx?CategoryID=67
poproś sprzedawce o dokumentacje i opis mówiący o "współpracuje z sondami 1v i 5 v (przełacznik)" wg mnie to jest współpraca z seryną sondą -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#63
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Czyli spełnia swoje zadanie po podpięciu pod seryjną sondę?
Sonda na 4 kabelki. |
|
|
![]()
Post
#64
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
poproś sprzedawce o dokumentacje i opis mówiący o "współpracuje z sondami 1v i 5 v (przełacznik)" -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#65
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 17 September 2005 ![]() |
Niestety jak chcesz cos pomierzyc to trzeba wydac 500zl w gore.
Najsensowniej bedzie kupic lc-1 |
|
|
![]()
Post
#66
|
|
Super User Dołączył: Fri, 27 January 2006 Skąd: Lublin ![]() |
OpenLoop - ecu bierze wartosci bezposrednio z mapy jednak bierze pod uwage odczyty z czujnikow (temp dolotu, plynu, napiecie i inne) i na ich podstawie dokonuje pewnych poprawek paliwa i zaplonu.
Np. ![]() ![]() Podczas strojenia silnik jest raczej rozgrzany do odpowiedniej temp i korekty nie sa potrzebne. CloseLoop - ecu stara sie trafic w lambde 1 dla zadanego zakresu cisnien w dolocie czyli trafic dokladnie w ten afr jaki wbilismy w mapie. ![]() Dodajac lub ujmujac paliwa w zakresie okreslonym przez wartosci short term fuel trim (krotkoterminowa zmiana dawki paliwa) zazwyczaj +, - 25%. Skoro jest Short Term topowinien byc i Long Term (dlugoterminowa ?? zmiana dawki paliwa) ta wartosc ustala ecu na podstawie Shorta ..... np jesli caly czas jest short 2 to ecu zrobi longa 2 a shorta 0 i jest przygotowany na dalsze ewentualne zmiany. Mozemy tez ustalic do jakiej wartosci cisnienia w dolocie ecu ma brykac w zamknietej petli - np ja ma ustawione do 1,1 bara (czyli 0,1 bara doladowania) lecz dla n/a ustawiam 0,7 bara. Po przekroczeniu tej wartosci ecu przechozi w openloop czyli tryb petli nie zamknietej bo otwartej ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#67
|
|
User Dołączył: Wed, 13 June 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Dzięki Amorr za jasne przedstawienie open/close loop oraz wielu innym użytkownikom za treściwe wypowiedzi. Mam nadzieje, że temat nadal będzie uzupełniany w wiedzę przez praktyków.
Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#68
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 25 January 2008 ![]() |
Witam.
Więc jak to jest? Wiercicie w kolektorze wydechowym wejście na EGT? Druga sprawa, rozumiem, że wbijamy się DETem między ECU a wszelkie czujniki sterujące mieszanką/zapłonem. Sondę afr wkręcamy w miejsce zwykłej, przed katalizatorem i nie przejmujemy się niczym? Żadnych błędów nie wywali? A co jeśli samochód ma drugą sondę za katalizatorem? Ją też podpinamy do DETa? Jak wygląda sprawa z turbo? Rozumiem, że w turbo benzynie mając MBC nie ma sposobu na elektroniczną zmianę doładowania podczas jazdy? Czy są takie zaworki MBC? Jak wtedy sterujemy doładowaniem? W tym DETcie wpisujemy coś więcej niż jakie ma byc AFR przy jakich obrotach? Czy na tym cały pic polega? Żeby dobrać odpowiednie AFR (koło 13 dla wolnossących jak ktoś napisał) zachowując przy tym oczywiście bezpieczną temp EGT? Spaliny mają większą temp w mieszance ubogiej czy bogatej? A tak na marginesie, jak to jest z tymi sondami? Mi powiedzieli na szkoleniu w oplu, że dlatego jest z bogatej na ubogą zmiana, aby trujące tlenki w katalizatorze się wypaliły. Prawda to? |
|
|
![]()
Post
#69
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 17 September 2005 ![]() |
generalnie to wszystko zle rozumiesz
![]() poczytaj pierw instrukcje od det'a |
|
|
![]()
Post
#70
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
[quote name='przemandero' date='Sat, 06 Feb 2010 - 18:47' post='782631']
Witam. Więc jak to jest? Wiercicie w kolektorze wydechowym wejście na EGT? Druga sprawa, rozumiem, że wbijamy się DETem między ECU a wszelkie czujniki sterujące mieszanką/zapłonem. Sondę afr wkręcamy w miejsce zwykłej, przed katalizatorem i nie przejmujemy się niczym? Żadnych błędów nie wywali? A co jeśli samochód ma drugą sondę za katalizatorem? Ją też podpinamy do DETa? Jak wygląda sprawa z turbo? Rozumiem, że w turbo benzynie mając MBC nie ma sposobu na elektroniczną zmianę doładowania podczas jazdy? Czy są takie zaworki MBC? Jak wtedy sterujemy doładowaniem? W tym DETcie wpisujemy coś więcej niż jakie ma byc AFR przy jakich obrotach? Czy na tym cały pic polega? Żeby dobrać odpowiednie AFR (koło 13 dla wolnossących jak ktoś napisał) zachowując przy tym oczywiście bezpieczną temp EGT? Spaliny mają większą temp w mieszance ubogiej czy bogatej? A tak na marginesie, jak to jest z tymi sondami? Mi powiedzieli na szkoleniu w oplu, że dlatego jest z bogatej na ubogą zmiana, aby trujące tlenki w katalizatorze się wypaliły. Prawda to? [/quote dluga droga przed toba ktos nademna juz dobrze ci napisal zebys zglebil instrukcje DETa powodzenia -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#71
|
|
Super User Dołączył: Sat, 29 September 2007 Skąd: Łosice ![]() |
A swoja droga moze ktos przedstawic montaz EGT. Kupuje np to : http://www.allegro.pl/item939792969_wskazn...auge_smoke.html
W jakiej odleglosci od głowicy zakladam egt?? Jakie jest egt ktore sie przyjmuje za dobre?? Mozna przyjac ze takie egt np 800 C to AFR 13??Oczywiscie mniej wiecej?? |
|
|
![]()
Post
#72
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
powiedz, ze zartowales z tym pytaniem.. przeciez masz wszystko w instrukcji, podane kolorami kabli, prosciej sie juz nie da.
|
|
|
![]()
Post
#73
|
|
User Dołączył: Tue, 19 January 2010 ![]() |
..
|
|
|
![]()
Post
#74
|
|
Super User Dołączył: Fri, 27 January 2006 Skąd: Lublin ![]() |
Przemandero - napisze ci cos bo jak sam pamietam moje pytania paaaare lat temu (ale co sam znajdziesz w necie to najbardziej cenione) to mam niezly ubaw...
.... tak mniej wiecej wpiszesz jaki afr (hondata, crome - nie wiem czy DET) i ecu bedzie to staral sie utrzymac ale w close loopie (CL) - czyli wtedy kiedy ecu bierze wartosci z sondy lambda (nie wazne czy szeroko czy wasko - dzialanie w CL polega na szybkiej zmianie STF (short trim fuel) aby wartosc afr byla najblizsza zadanej w danej komorce mapy). Oczywiscie szerokopasmowa daje lepszy obraz spalania mieszanki niz waska ktora mowi ecu 5 rzeczy: 1 jest oki jedziemy jak w mapie 2 ojjj daj troszke wiecej paliwa (waski zakre przekroczenia lambda) 3 ojjjjjjjjjjjjjjjjjjj daj duzo wiecej paliwa (zdrowo przekroczony zakres) 4 ojjj daj troszke mniej paliwa 5 ojjjjjjjjjjjjjjjjjjj daj duzo mniej paliwa Lecz cale wpisywanie idzie w pizdu gdy depniesz i bedzie WOT (ojjj prtzepustnica w pelni otwarta) bo wtedy niestety (choc mozna ustawic zeby nawet przy 2 barach doladowania ecu dzialalo w close loopie (CL)) ecu bierze wartosci z mapy + ewentualna korekta wg. czujnikow (temp w dolocie, temp cieczy, .... ) ... iiiii tu wlasnie strojenie. W turbo wozach "~mozna" olac przed-doladowniem prace silnika bo juz pewnie mapa oryginalna "w miare" to ogarnia a zajac sie trzeba mapa podczas doladowania. W n/a (nie doladowanych silnikach) okolo 3/4 wartosci mapy gania w CL i przy nie za kosmicznych modach "~mozna" sie zajac tylko ta czescia mapy - to dla chetnych kasy za 3minuty pracy ![]() CYTAT A tak na marginesie, jak to jest z tymi sondami? Mi powiedzieli na szkoleniu w oplu, że dlatego jest z bogatej na ubogą zmiana, aby trujące tlenki w katalizatorze się wypaliły. Prawda to? ..... to wg tych typow mozliwe jest zaprogramownaie ecu aby trzymalo przy zyciu katalizator przez 100 lat ..... jeszcze w jakim momencie jest ta zmiana z bogatej na uboga ... wtedy delikatnie wzrasta temp w wydechu no i pewnie cos tam sie wypala w kacie ale serio bardziej chodzi o economie spalania niz katalizator, ktory i tak kiedys trzeba wymienic/wywalic. Ciekawostka civic 2003 - ponad 400,000 tysiecy na 1 kacie i ... checka nie ma ![]() MBC manual boost controller - reczny (zaworek jak przy ... grzejniku - im wiecej otworzysz tym wiecej poleci) wiec ustawiamy raz i jest EBC (dobre hamulce ![]() innymi slowy gdyby to bylo to samo to by sie tak samo nazywalo. Spaliny maja wieksza temp przy ubogiej mieszance i dlatego "studzi" sie EGT paliwem w doladowanych wozach. Czy DET emuluje/eliminuje 2ga sonde ... wlasnie ?? Gusiew Tak na spokojnie ... co mierzy EGT - temp spalin - tak wygrales batona. Po co mierzy .... zeby tloki nie splynely od goraca - tak !! to juz 2gi baton ![]() TDesign tak na szybciora - jesli nie chcesz logowac AFR'u a chesz jedynie znac jego wartosc - podpinasz czerony pod stacyjke lub tam gdzie pojawi sie +12V po wlaczeniu zaplonu a czarny pod mase z aku Tylko 1 ale - masz zamiar zastapic org sonde tym zestawem ?? Bo nie widze nigdzie OUTa 0-5V (gdy masz org szerokopasmowa) lub 0-1V (gdy masz jak wiekszosc waskopasmowa) wiec wbijajac ja w miejsce oryginalnej bedziesz mial checka i piekne AFR gdy ecu pracuje w OL Pozostaje wiercenie obok org sondy ... nom chyba ze masz OBD0 - czyli brak sondy w serii - to wtedy bedzie oki Nie za bardzo opisali to wyjscie do loggera (input + i -) ....... mozliwe ze ktores jest 0-5V a 2gie 0-1V ale nom ne za bardzo to wynika z instrukcji .... CHOCIAZ ostrzegaja zeby zalozyc okulary do roboty ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#75
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 04 January 2009 ![]() |
W n/a (nie doladowanych silnikach) okolo 3/4 wartosci mapy gania w CL W tak szerokim zakresie mapy w CloseLoop, tak? I tylko przy np. WOT/konkretnym obciazeniu przechodzi w OL i w stanach ustalonych powraca do CL? CYTAT Gusiew Tak na spokojnie ... co mierzy EGT - temp spalin - tak wygrales batona. Po co mierzy .... zeby tloki nie splynely od goraca - tak !! to juz 2gi baton ![]() 3ci baton awansem - jeżeli nie masz termopary EGT indywidualnie dla kazdego cylindra lub sekcji to montujesz czujnik na połączeniu wylotów ze wszystkich cylindrów, oczywiście jak najblizej głowicy lub w zespole turbospreżarki. Pozdr. |
|
|
![]()
Post
#76
|
|
Super User Dołączył: Sat, 29 September 2007 Skąd: Łosice ![]() |
No i podziekowal
![]() |
|
|
![]()
Post
#77
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 February 2009 ![]() |
Odgrzeje kotleta: czym konkretnie w zastosowaniu i sposobie działania różni się sonda EGT z zamknięta i otwartą końcówką??
|
|
|
![]()
Post
#78
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 04 June 2011 ![]() |
CYTAT Panowie nabijacze i pianobijcy- ostrzegam zawczasu- temat zostaje tam gdzie jest, a kazda wypowiedz nie bedaca odpowiedzia na zadane przez autora pytania grozi ostrzezeniem
|
|
|
![]()
Post
#79
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 13 May 2007 Skąd: z Kosmosu ![]() |
Odgrzeje kotleta: czym konkretnie w zastosowaniu i sposobie działania różni się sonda EGT z zamknięta i otwartą końcówką?? Otwarta szybciej reaguje na zmiany temperatury ale ma mniejsza trwalosc. -------------------- Ciach...Babkę w piach.
|
|
|
![]()
Post
#80
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 16 January 2003 Skąd: Sochaczew ![]() |
A np. AEM mówi o: N/A lekko poniżej 13 i Turbo 12 z małym hakiem dla dwóch barów. Cytowanie wartościw ten sposób mija się z celem. Konkretny silnik w konkretnym setupie->konkretne warunki->konkretne AFR->konkretne EGT i cyferki No właśnie u mnie (silnik Mazdy 1.8 N/A) wychodzi na to, że najwyższe moce są przy AFR ok. 12.0 a nawet ciut niżej. Co prawda nie byłem jeszcze na hamowni a do porównywania modów używam opcji "Dyno" w Ecumasterze DET 3 ale wyniki są raczej powtarzalne także chyba można tego używać do porównania co dały poszczególne mody. Czy możliwe aby silnik atmosferyczny "lubił" jeździc tak "na bogato"? Czy to raczej objaw złej kalibracji bądź uszkodzonej sondy (Innovate LC-1)? -------------------- MG ZS 180
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 08:07 |