Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V  « < 2 3 4 5 >  
Reply to this topicStart new topic
> co to jest i po co: AFR, sonda szerokopasmowa, wąskopasmowa, lambda, EGT
Grzesi(E30)k
post Wed, 21 Oct 2009 - 00:24
Post #61


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





n/a raczej

Trochę prymitywny jest faktycznie, nie zwróciłem uwagi ale wiem ocb.


Coś takiego czyli:
http://www.dabtuner.pl/AFR_LCD-117.html



I jak teraz to pogodzić z sondą ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 21 Oct 2009 - 00:24
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Albert
post Wed, 21 Oct 2009 - 00:27
Post #62


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





dobry wskaźnik ma w zestawie sondę np tutaj http://www.aempower.com/ViewCategory.aspx?CategoryID=67

poproś sprzedawce o dokumentacje i opis mówiący o "współpracuje z sondami 1v i 5 v (przełacznik)" wg mnie to jest współpraca z seryną sondą


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzesi(E30)k
post Wed, 21 Oct 2009 - 00:30
Post #63


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





Czyli spełnia swoje zadanie po podpięciu pod seryjną sondę?


Sonda na 4 kabelki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Wed, 21 Oct 2009 - 07:58
Post #64


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(Albert @ Wed, 21 Oct 2009 - 00:27) *
poproś sprzedawce o dokumentacje i opis mówiący o "współpracuje z sondami 1v i 5 v (przełacznik)"



--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grifter
post Wed, 21 Oct 2009 - 08:32
Post #65


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 September 2005





Niestety jak chcesz cos pomierzyc to trzeba wydac 500zl w gore.

Najsensowniej bedzie kupic lc-1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Amorr
post Thu, 24 Dec 2009 - 13:53
Post #66


Super User
Dołączył: Fri, 27 January 2006
Skąd: Lublin





OpenLoop - ecu bierze wartosci bezposrednio z mapy jednak bierze pod uwage odczyty z czujnikow (temp dolotu, plynu, napiecie i inne) i na ich podstawie dokonuje pewnych poprawek paliwa i zaplonu.
Np. i
Podczas strojenia silnik jest raczej rozgrzany do odpowiedniej temp i korekty nie sa potrzebne.

CloseLoop - ecu stara sie trafic w lambde 1 dla zadanego zakresu cisnien w dolocie czyli trafic dokladnie w ten afr jaki wbilismy w mapie.

Dodajac lub ujmujac paliwa w zakresie okreslonym przez wartosci short term fuel trim (krotkoterminowa zmiana dawki paliwa) zazwyczaj +, - 25%. Skoro jest Short Term topowinien byc i Long Term (dlugoterminowa ?? zmiana dawki paliwa) ta wartosc ustala ecu na podstawie Shorta ..... np jesli caly czas jest short 2 to ecu zrobi longa 2 a shorta 0 i jest przygotowany na dalsze ewentualne zmiany.
Mozemy tez ustalic do jakiej wartosci cisnienia w dolocie ecu ma brykac w zamknietej petli - np ja ma ustawione do 1,1 bara (czyli 0,1 bara doladowania) lecz dla n/a ustawiam 0,7 bara. Po przekroczeniu tej wartosci ecu przechozi w openloop czyli tryb petli nie zamknietej bo otwartej smile.gif dzyn, dzyn wszystkim biggrin.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Overrun
post Fri, 05 Feb 2010 - 09:37
Post #67


User
Dołączył: Wed, 13 June 2007
Skąd: Wrocław





Dzięki Amorr za jasne przedstawienie open/close loop oraz wielu innym użytkownikom za treściwe wypowiedzi. Mam nadzieje, że temat nadal będzie uzupełniany w wiedzę przez praktyków.
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemandero
post Sat, 06 Feb 2010 - 18:47
Post #68


Rookie
Dołączył: Fri, 25 January 2008





Witam.
Więc jak to jest? Wiercicie w kolektorze wydechowym wejście na EGT? Druga sprawa, rozumiem, że wbijamy się DETem między ECU a wszelkie czujniki sterujące mieszanką/zapłonem. Sondę afr wkręcamy w miejsce zwykłej, przed katalizatorem i nie przejmujemy się niczym? Żadnych błędów nie wywali? A co jeśli samochód ma drugą sondę za katalizatorem? Ją też podpinamy do DETa?
Jak wygląda sprawa z turbo? Rozumiem, że w turbo benzynie mając MBC nie ma sposobu na elektroniczną zmianę doładowania podczas jazdy? Czy są takie zaworki MBC? Jak wtedy sterujemy doładowaniem? W tym DETcie wpisujemy coś więcej niż jakie ma byc AFR przy jakich obrotach? Czy na tym cały pic polega? Żeby dobrać odpowiednie AFR (koło 13 dla wolnossących jak ktoś napisał) zachowując przy tym oczywiście bezpieczną temp EGT? Spaliny mają większą temp w mieszance ubogiej czy bogatej?
A tak na marginesie, jak to jest z tymi sondami? Mi powiedzieli na szkoleniu w oplu, że dlatego jest z bogatej na ubogą zmiana, aby trujące tlenki w katalizatorze się wypaliły. Prawda to?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grifter
post Sat, 06 Feb 2010 - 18:59
Post #69


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 September 2005





generalnie to wszystko zle rozumiesz wink.gif

poczytaj pierw instrukcje od det'a
Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Sat, 06 Feb 2010 - 23:15
Post #70


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





[quote name='przemandero' date='Sat, 06 Feb 2010 - 18:47' post='782631']
Witam.
Więc jak to jest? Wiercicie w kolektorze wydechowym wejście na EGT? Druga sprawa, rozumiem, że wbijamy się DETem między ECU a wszelkie czujniki sterujące mieszanką/zapłonem. Sondę afr wkręcamy w miejsce zwykłej, przed katalizatorem i nie przejmujemy się niczym? Żadnych błędów nie wywali? A co jeśli samochód ma drugą sondę za katalizatorem? Ją też podpinamy do DETa?
Jak wygląda sprawa z turbo? Rozumiem, że w turbo benzynie mając MBC nie ma sposobu na elektroniczną zmianę doładowania podczas jazdy? Czy są takie zaworki MBC? Jak wtedy sterujemy doładowaniem? W tym DETcie wpisujemy coś więcej niż jakie ma byc AFR przy jakich obrotach? Czy na tym cały pic polega? Żeby dobrać odpowiednie AFR (koło 13 dla wolnossących jak ktoś napisał) zachowując przy tym oczywiście bezpieczną temp EGT? Spaliny mają większą temp w mieszance ubogiej czy bogatej?
A tak na marginesie, jak to jest z tymi sondami? Mi powiedzieli na szkoleniu w oplu, że dlatego jest z bogatej na ubogą zmiana, aby trujące tlenki w katalizatorze się wypaliły. Prawda to?
[/quote

dluga droga przed toba
ktos nademna juz dobrze ci napisal zebys zglebil instrukcje DETa
powodzenia


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gusiew
post Sat, 27 Feb 2010 - 04:49
Post #71


Super User
Dołączył: Sat, 29 September 2007
Skąd: Łosice





A swoja droga moze ktos przedstawic montaz EGT. Kupuje np to : http://www.allegro.pl/item939792969_wskazn...auge_smoke.html

W jakiej odleglosci od głowicy zakladam egt?? Jakie jest egt ktore sie przyjmuje za dobre?? Mozna przyjac ze takie egt np 800 C to AFR 13??Oczywiscie mniej wiecej??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Sat, 27 Feb 2010 - 16:40
Post #72


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





powiedz, ze zartowales z tym pytaniem.. przeciez masz wszystko w instrukcji, podane kolorami kabli, prosciej sie juz nie da.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chomik
post Sat, 27 Feb 2010 - 20:07
Post #73


User
Dołączył: Tue, 19 January 2010





..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Amorr
post Sat, 27 Feb 2010 - 20:25
Post #74


Super User
Dołączył: Fri, 27 January 2006
Skąd: Lublin





Przemandero - napisze ci cos bo jak sam pamietam moje pytania paaaare lat temu (ale co sam znajdziesz w necie to najbardziej cenione) to mam niezly ubaw...
.... tak mniej wiecej wpiszesz jaki afr (hondata, crome - nie wiem czy DET) i ecu bedzie to staral sie utrzymac ale w close loopie (CL) - czyli wtedy kiedy ecu bierze wartosci z sondy lambda (nie wazne czy szeroko czy wasko - dzialanie w CL polega na szybkiej zmianie STF (short trim fuel) aby wartosc afr byla najblizsza zadanej w danej komorce mapy). Oczywiscie szerokopasmowa daje lepszy obraz spalania mieszanki niz waska ktora mowi ecu 5 rzeczy:
1 jest oki jedziemy jak w mapie
2 ojjj daj troszke wiecej paliwa (waski zakre przekroczenia lambda)
3 ojjjjjjjjjjjjjjjjjjj daj duzo wiecej paliwa (zdrowo przekroczony zakres)
4 ojjj daj troszke mniej paliwa
5 ojjjjjjjjjjjjjjjjjjj daj duzo mniej paliwa
Lecz cale wpisywanie idzie w pizdu gdy depniesz i bedzie WOT (ojjj prtzepustnica w pelni otwarta) bo wtedy niestety (choc mozna ustawic zeby nawet przy 2 barach doladowania ecu dzialalo w close loopie (CL)) ecu bierze wartosci z mapy + ewentualna korekta wg. czujnikow (temp w dolocie, temp cieczy, .... ) ... iiiii tu wlasnie strojenie. W turbo wozach "~mozna" olac przed-doladowniem prace silnika bo juz pewnie mapa oryginalna "w miare" to ogarnia a zajac sie trzeba mapa podczas doladowania. W n/a (nie doladowanych silnikach) okolo 3/4 wartosci mapy gania w CL i przy nie za kosmicznych modach "~mozna" sie zajac tylko ta czescia mapy - to dla chetnych kasy za 3minuty pracy smile.gif

CYTAT
A tak na marginesie, jak to jest z tymi sondami? Mi powiedzieli na szkoleniu w oplu, że dlatego jest z bogatej na ubogą zmiana, aby trujące tlenki w katalizatorze się wypaliły. Prawda to?
..... to wg tych typow mozliwe jest zaprogramownaie ecu aby trzymalo przy zyciu katalizator przez 100 lat ..... jeszcze w jakim momencie jest ta zmiana z bogatej na uboga ... wtedy delikatnie wzrasta temp w wydechu no i pewnie cos tam sie wypala w kacie ale serio bardziej chodzi o economie spalania niz katalizator, ktory i tak kiedys trzeba wymienic/wywalic. Ciekawostka civic 2003 - ponad 400,000 tysiecy na 1 kacie i ... checka nie ma smile.gif a silnik juz 2gi bo pizdeczke dostawala.

MBC manual boost controller - reczny (zaworek jak przy ... grzejniku - im wiecej otworzysz tym wiecej poleci) wiec ustawiamy raz i jest
EBC (dobre hamulce smile.gif) electronic boost controler - jak to z elektronika .... zalezy od ceny i producenta lecz mniej-wiecej pozwala na ustawienie dowolnego otwarcia zaworu (dowolnego doladowania) badz to przy pomocy pokretelka lub opcji w ecu.

innymi slowy gdyby to bylo to samo to by sie tak samo nazywalo.

Spaliny maja wieksza temp przy ubogiej mieszance i dlatego "studzi" sie EGT paliwem w doladowanych wozach.

Czy DET emuluje/eliminuje 2ga sonde ... wlasnie ??

Gusiew
Tak na spokojnie ... co mierzy EGT - temp spalin - tak wygrales batona. Po co mierzy .... zeby tloki nie splynely od goraca - tak !! to juz 2gi baton smile.gif a teraz czy interesuje nas EGT jak najblizej tlokow/glowicy czy na koncu wydechu - kmin bo 3ci baton czeka.

TDesign
tak na szybciora - jesli nie chcesz logowac AFR'u a chesz jedynie znac jego wartosc - podpinasz czerony pod stacyjke lub tam gdzie pojawi sie +12V po wlaczeniu zaplonu a czarny pod mase z aku
Tylko 1 ale - masz zamiar zastapic org sonde tym zestawem ?? Bo nie widze nigdzie OUTa 0-5V (gdy masz org szerokopasmowa) lub 0-1V (gdy masz jak wiekszosc waskopasmowa) wiec wbijajac ja w miejsce oryginalnej bedziesz mial checka i piekne AFR gdy ecu pracuje w OL
Pozostaje wiercenie obok org sondy ... nom chyba ze masz OBD0 - czyli brak sondy w serii - to wtedy bedzie oki
Nie za bardzo opisali to wyjscie do loggera (input + i -) ....... mozliwe ze ktores jest 0-5V a 2gie 0-1V ale nom ne za bardzo to wynika z instrukcji .... CHOCIAZ ostrzegaja zeby zalozyc okulary do roboty smile.gif i slusznie (prawy gorny rog) ale nie napisali jakiego koloru smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
metuzalem
post Sat, 27 Feb 2010 - 23:25
Post #75


Rookie
Dołączył: Sun, 04 January 2009





CYTAT(Amorr @ Sat, 27 Feb 2010 - 20:25) *
W n/a (nie doladowanych silnikach) okolo 3/4 wartosci mapy gania w CL


W tak szerokim zakresie mapy w CloseLoop, tak? I tylko przy np. WOT/konkretnym obciazeniu przechodzi w OL i w stanach ustalonych powraca do CL?

CYTAT
Gusiew
Tak na spokojnie ... co mierzy EGT - temp spalin - tak wygrales batona. Po co mierzy .... zeby tloki nie splynely od goraca - tak !! to juz 2gi baton smile.gif a teraz czy interesuje nas EGT jak najblizej tlokow/glowicy czy na koncu wydechu - kmin bo 3ci baton czeka.


3ci baton awansem - jeżeli nie masz termopary EGT indywidualnie dla kazdego cylindra lub sekcji to montujesz czujnik na połączeniu wylotów ze wszystkich cylindrów, oczywiście jak najblizej głowicy lub w zespole turbospreżarki.

Pozdr.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gusiew
post Sun, 28 Feb 2010 - 08:49
Post #76


Super User
Dołączył: Sat, 29 September 2007
Skąd: Łosice





No i podziekowal wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
toffic
post Wed, 08 Jun 2011 - 23:49
Post #77


Super User
Dołączył: Mon, 23 February 2009





Odgrzeje kotleta: czym konkretnie w zastosowaniu i sposobie działania różni się sonda EGT z zamknięta i otwartą końcówką??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Eremiaw
post Thu, 09 Jun 2011 - 04:10
Post #78


Rookie
Dołączył: Sat, 04 June 2011





CYTAT
Panowie nabijacze i pianobijcy- ostrzegam zawczasu- temat zostaje tam gdzie jest, a kazda wypowiedz nie bedaca odpowiedzia na zadane przez autora pytania grozi ostrzezeniem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pucek
post Thu, 09 Jun 2011 - 08:20
Post #79


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





CYTAT(toffic @ Wed, 08 Jun 2011 - 23:49) *
Odgrzeje kotleta: czym konkretnie w zastosowaniu i sposobie działania różni się sonda EGT z zamknięta i otwartą końcówką??



Otwarta szybciej reaguje na zmiany temperatury ale ma mniejsza trwalosc.


--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jacek1
post Tue, 14 Jun 2011 - 10:33
Post #80


Forum Killer
Dołączył: Thu, 16 January 2003
Skąd: Sochaczew





CYTAT(kompot @ Tue, 06 Jan 2009 - 23:40) *
A np. AEM mówi o: N/A lekko poniżej 13 i Turbo 12 z małym hakiem dla dwóch barów.
Cytowanie wartościw ten sposób mija się z celem.
Konkretny silnik w konkretnym setupie->konkretne warunki->konkretne AFR->konkretne EGT i cyferki

No właśnie u mnie (silnik Mazdy 1.8 N/A) wychodzi na to, że najwyższe moce są przy AFR ok. 12.0 a nawet ciut niżej.
Co prawda nie byłem jeszcze na hamowni a do porównywania modów używam opcji "Dyno" w Ecumasterze DET 3 ale wyniki są raczej powtarzalne także chyba można tego używać do porównania co dały poszczególne mody.
Czy możliwe aby silnik atmosferyczny "lubił" jeździc tak "na bogato"? Czy to raczej objaw złej kalibracji bądź uszkodzonej sondy (Innovate LC-1)?


--------------------
MG ZS 180
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V  « < 2 3 4 5 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 08:07