![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
W openloopie samochód jedzie ze sztywno wpisanych wartości w mapie, w closedloop AFR jest uzyskiwany "na żywo" z sondy lambda. Kiedy pracuje w tym, a kiedy w drugim? Closedloop zazwyczaj przy częściowych otwarciach, a openloop przy pełnym otwarciu przepustnicy. Chociaż to nie jest regułą. Czasem np. do okreslonych obrotów samochód mimo WOT będzie jechał w closedloop.
-------------------- WORKSHOP
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Zdaje się, że mogą być też inne warunki, jak np. temperatura cieczy chłodzącej.
A w ogóle to sterowanie w trybie open loop pojawia się trochę wcześniej niż przy WOT. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 04 January 2009 ![]() |
moim zdaniem AFR nie powinien przekroczyć 14.7:1 z racji wysokiej temperatury przy silniku doładowanym nie niżej niż 11.5:1 żeby tak się nie zalewał Dla uzupelnienia troche poszperalem w w papierowych katalogach i f-ma Autronic (czyli "chyba" warto miec to na wzgledzie ) sugeruje takie wartosci: Dla silnikow atmosferycznych dla pełnego obciążenia - 12.5 - 13.0 AFR Dla silników TURBO dla pełnego obciążenia - 11.0 - 12.5 AFR Minmum zużycia paliwa (nie przekraczajac bezpiecznej granicy temperaturowej) - około 15.4 AFR (niestety nie okreslili, czy w przypadku atmo, czy doladowanych) Ale to ostatnie to raczej nie jest wskazowka dla uzytkownikow tego forum, a bardziej dla uczestnikow rajdow o kropelce ![]() |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Jak jedziesz ekonomicznie to czy N/A czy turbo pracuje tak samo.
![]() |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Dla uzupelnienia troche poszperalem w w papierowych katalogach i f-ma Autronic (czyli "chyba" warto miec to na wzgledzie ) sugeruje takie wartosci: Dla silnikow atmosferycznych dla pełnego obciążenia - 12.5 - 13.0 AFR Dla silników TURBO dla pełnego obciążenia - 11.0 - 12.5 AFR Minmum zużycia paliwa (nie przekraczajac bezpiecznej granicy temperaturowej) - około 15.4 AFR (niestety nie okreslili, czy w przypadku atmo, czy doladowanych) Ale to ostatnie to raczej nie jest wskazowka dla uzytkownikow tego forum, a bardziej dla uczestnikow rajdow o kropelce ![]() A np. AEM mówi o: N/A lekko poniżej 13 i Turbo 12 z małym hakiem dla dwóch barów. Cytowanie wartościw ten sposób mija się z celem. Konkretny silnik w konkretnym setupie->konkretne warunki->konkretne AFR->konkretne EGT i cyferki P.S. Dzisiaj znalazłem fajną ciekawostkę: LH-Jetronic m. in. w silniku Volvo B204GT mógł dodatkowo wzbogacić mieszankę na podstawie info z czujnika EGT. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 04 January 2009 ![]() |
A np. AEM mówi o: N/A lekko poniżej 13 i Turbo 12 z małym hakiem dla dwóch barów. OK, dzieki za przyklad. BTW, widzisz w powyzszym jakas znaczaca roznice do wartosci ktore podalem? Przeciez rowniez chodzilo o relatywnie pelne obciazenie jednostki. CYTAT Cytowanie wartościw ten sposób mija się z celem. Tak, dla konkretnych przypadkow. Ja jednak wczesniej wyraznie zapytalem o ogolnie pojete wartosci graniczne, wynikajace z rownie ogolnie pojetej zasady pracy silnika spalinowego i zapewnienia mu dozy bezpieczenstwa. Czyli dopuszczalne, a nie optymalne. Jak pewnie doskonale wiesz wartosc Lambda = 1 jest rowniez wartoscia teoretyczna, w rzeczywistych warunkach wcale nie musi (i najczesciej tak wlasnie jest) zapewniac optimum. Jednak jest to pewien usredniony odnosnik. CYTAT Konkretny silnik w konkretnym setupie->konkretne warunki->konkretne AFR->konkretne EGT i cyferki J.w.. Dla zapewnienia optimum w danym silniku, wiec zagadzam sie bezwzglednie. Poniewaz nie jestem inz., ani tez doswiadczonym praktykiem, ale poszerzac wiedze w tym wzgledzie lubie (i pewnie nie jestem w tym tutaj odosobniony), dlatego pozwolilem sobie na takie dywagacje i jesli ktos rozwinie odp. na moje pyt., te oraz inne wiazace sie z tym kwestie bede rzecz jasna b.zobowiazany ![]() |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 19 February 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
A ja mam pytanie z innej beczki. Czy do wystrojenia komputera stand alone, np VEMS 3.3 potrzebna jest hamownia ?
Mam silnik 1.6 Turbo 175 koni z Peugeot'a 207 RC. Chce go wsadzic do mojej 205, a przenoszenie oryginalnej wiazki moze byc rownie jak nie bardziej pracochlonne co stand alone. Czy ktos moglby mi przedstawic caly proces podlaczenia i strojenia takiego stand alone'a ? Dodam, ze jestem informatykiem po wydziale elektroniki i informatyki, wiec jakies tam schematy, obwody i programy komputerowe nie sa mi calkiem obce. Przypuszczam, ze najlepiej jest zrobic nowa wiazke pod VEMS'a przy wyciagnietym silniku, zrobic dlugie przewody, dobrze je opisac i zabezpieczyc. Oczywiscie caly wydech z sonda szerokopasmowa, czujnikiem temp spalin oraz czujnik doladowania powietrza Co dalej ? ![]() Jezeli moj post jest napisany w niewlasciwym p |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 13 May 2007 Skąd: z Kosmosu ![]() |
Czy ktos moglby mi przedstawic caly proces podlaczenia i strojenia takiego stand alone'a ? Wiesz....nauka tego calego procesu podlaczania i strojenia trwa miesiacami,a nawet latami ![]() Na poczatek zajrzyj tu -> http://www.vems.hu/wiki/ pozniej tu-> http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra_Manual_Index.htm i tu -> http://www.msextra.com/ms2extra/ A gdybys mial jakies watpliwosci pomoca bedzie Wikipedia i Google. Powodzenia -------------------- Ciach...Babkę w piach.
|
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Jak byś wpisał w profilu skąd jesteś, to dostał byś namiar na kogoś kto się zajmuje takimi rzeczami niedaleko Ciebie.
Prościej/łatwiej jest podjechać i pogadać, ew. w razie czego uzyskać pomoc niż dopytywać się przez forum. Z netem zazwyczaj jest tak, że nie wszystko jest opisane ![]() pozdrawiam pinin -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Levisik, po co od razu VEMS? Masz 4 gary i nie ma cudownych triggerów- bierz MSa
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#51
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 20 February 2009 ![]() |
podepne sie pod temat. jestem laikiem w dziedzinie elektroniki sterujacej i zapewne niektore pytania wywolaja usmiech na twarzach.
co musze miec zeby "wystroic" sobie auto?- oczywiscie mowie tu o tym co mozna zrobic bez hamowni. chcialbym swoje auto doprowadzic do konca wlasna reka i zostaly mi juz modyfikacje w ECU. niech mi ktos wytlumaczy co z czym sie je, co musze miec, na co zwrocic uwage. z tego co wyczytalem to podstawowa rzecz to sonda szerokopasmowa. tak wiec czy taki zestaw mi starcza: http://allegro.pl/item553816288_innovate_l..._z_modulem.html jakie sa mozliwosci komputera smt7? czy ma ktos schemat podlaczenia smt7 lub smt6 zebym wiedzial co z czym sie je? czy smt pozwoli mi rozszerzyc/ominac pasmo odczytu mapsensora skoro seryjny w ecu widzi podbno maksymalnie do 1b |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
ECUMaster
Sonda szeroko pasmowa Jakieś EGT |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 26 December 2008 Skąd: KrK ![]() |
trche odgrzebie kotleta, i mam pytanie, jak podpina sie AFR, zamiast lambdy czy miedzy lambde a kompa???
pytanie moze smieszne ale nigdy nie mialem z tym styczności |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
afr podlacza sie niezaleznie od zwyklej sondy
potrzebny do strojenia i swinki np -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#55
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Mam małe pytanko dotyczące montażu wskaźnika AFR.
Czy jeżeli np. kupię sam wskaźnik z okablowaniem (powiedzmy jakiś auto gaugan) i do tego jakąś szerokopasmową sondę z VAG'a to czy jest szansa że to będzie działać jak należy? Jak to podłączyć? Na co zwrócić uwagę przy kupnie sondy? |
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
Najważniejszy jest kontroler.
|
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Mianowicie?
Może jakieś małe know how ![]() |
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
wg mnie wskaźnik powinien być z sondą, lub mieć dokładnie napisane jaka sonda działa z nim
uwaga większość takich na rynku wskaźników do niczego się nie nadaje, dlatego martwi mnie to jak napisałeś XYZ ... bo chyba miałeś na myśli Auto gauge. Podaj link do tego co chcesz kupić to będzie to łatwiej ocenić. -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#59
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Tak chodziło mi o Auto Gauge
For example. http://moto.allegro.pl/item786744791_afr_a...een_nowosc.html Ma kilka fajnych funkcji. I tak rozmyślałem spiąć to z jakąś sondą szerokopasmową (podałem dla przykładu auta z grupy VAG z racji ogólnej dostępności i możliwości trafienia za niską cenę) Lecz nie bardzo wiem jak na co zwracać uwagę i jak wygląda samo podłączenie tego. |
|
|
![]()
Post
#60
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
śmieć wg mnie, nie ma podziałki, a bogato lub ubogo to on jak określa ? turbo czy N/A to sobie najpierw definiujemy ?
jeśli szukasz czegoś w miarę dobrego to musi posiadać podziałkę pokazującą stosunek powietrza do paliwa -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 20:07 |