Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V  < 1 2 3 4 5 >  
Reply to this topicStart new topic
> co to jest i po co: AFR, sonda szerokopasmowa, wąskopasmowa, lambda, EGT
Gr00bY
post Sun, 04 Jan 2009 - 13:14
Post #41


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





W openloopie samochód jedzie ze sztywno wpisanych wartości w mapie, w closedloop AFR jest uzyskiwany "na żywo" z sondy lambda. Kiedy pracuje w tym, a kiedy w drugim? Closedloop zazwyczaj przy częściowych otwarciach, a openloop przy pełnym otwarciu przepustnicy. Chociaż to nie jest regułą. Czasem np. do okreslonych obrotów samochód mimo WOT będzie jechał w closedloop.


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 04 Jan 2009 - 13:14
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kompot
post Mon, 05 Jan 2009 - 19:59
Post #42


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Zdaje się, że mogą być też inne warunki, jak np. temperatura cieczy chłodzącej.
A w ogóle to sterowanie w trybie open loop pojawia się trochę wcześniej niż przy WOT.


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
metuzalem
post Tue, 06 Jan 2009 - 20:26
Post #43


Rookie
Dołączył: Sun, 04 January 2009





CYTAT(Cieniu @ Sun, 04 Jan 2009 - 11:46) *
moim zdaniem AFR nie powinien przekroczyć 14.7:1 z racji wysokiej temperatury przy silniku doładowanym nie niżej niż 11.5:1 żeby tak się nie zalewał


Dla uzupelnienia troche poszperalem w w papierowych katalogach i f-ma Autronic (czyli "chyba" warto miec to na wzgledzie ) sugeruje takie wartosci:

Dla silnikow atmosferycznych dla pełnego obciążenia - 12.5 - 13.0 AFR

Dla silników TURBO dla pełnego obciążenia - 11.0 - 12.5 AFR

Minmum zużycia paliwa (nie przekraczajac bezpiecznej granicy temperaturowej) - około 15.4 AFR (niestety nie okreslili, czy w przypadku atmo, czy doladowanych)
Ale to ostatnie to raczej nie jest wskazowka dla uzytkownikow tego forum, a bardziej dla uczestnikow rajdow o kropelce wink.gif


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Tue, 06 Jan 2009 - 22:52
Post #44


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





Jak jedziesz ekonomicznie to czy N/A czy turbo pracuje tak samo. tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Tue, 06 Jan 2009 - 23:40
Post #45


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(metuzalem @ Tue, 06 Jan 2009 - 20:26) *
Dla uzupelnienia troche poszperalem w w papierowych katalogach i f-ma Autronic (czyli "chyba" warto miec to na wzgledzie ) sugeruje takie wartosci:

Dla silnikow atmosferycznych dla pełnego obciążenia - 12.5 - 13.0 AFR

Dla silników TURBO dla pełnego obciążenia - 11.0 - 12.5 AFR

Minmum zużycia paliwa (nie przekraczajac bezpiecznej granicy temperaturowej) - około 15.4 AFR (niestety nie okreslili, czy w przypadku atmo, czy doladowanych)
Ale to ostatnie to raczej nie jest wskazowka dla uzytkownikow tego forum, a bardziej dla uczestnikow rajdow o kropelce wink.gif

A np. AEM mówi o: N/A lekko poniżej 13 i Turbo 12 z małym hakiem dla dwóch barów.
Cytowanie wartościw ten sposób mija się z celem.
Konkretny silnik w konkretnym setupie->konkretne warunki->konkretne AFR->konkretne EGT i cyferki

P.S. Dzisiaj znalazłem fajną ciekawostkę:
LH-Jetronic m. in. w silniku Volvo B204GT mógł dodatkowo wzbogacić mieszankę na podstawie info z czujnika EGT.


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
metuzalem
post Sun, 18 Jan 2009 - 20:19
Post #46


Rookie
Dołączył: Sun, 04 January 2009





CYTAT(kompot @ Tue, 06 Jan 2009 - 23:40) *
A np. AEM mówi o: N/A lekko poniżej 13 i Turbo 12 z małym hakiem dla dwóch barów.


OK, dzieki za przyklad. BTW, widzisz w powyzszym jakas znaczaca roznice do wartosci ktore podalem?
Przeciez rowniez chodzilo o relatywnie pelne obciazenie jednostki.

CYTAT
Cytowanie wartościw ten sposób mija się z celem.

Tak, dla konkretnych przypadkow. Ja jednak wczesniej wyraznie zapytalem o ogolnie pojete wartosci graniczne,
wynikajace z rownie ogolnie pojetej zasady pracy silnika spalinowego i zapewnienia mu dozy bezpieczenstwa.
Czyli dopuszczalne, a nie optymalne. Jak pewnie doskonale wiesz wartosc Lambda = 1 jest rowniez wartoscia
teoretyczna, w rzeczywistych warunkach wcale nie musi (i najczesciej tak wlasnie jest) zapewniac optimum.
Jednak jest to pewien usredniony odnosnik.

CYTAT
Konkretny silnik w konkretnym setupie->konkretne warunki->konkretne AFR->konkretne EGT i cyferki


J.w.. Dla zapewnienia optimum w danym silniku, wiec zagadzam sie bezwzglednie.

Poniewaz nie jestem inz., ani tez doswiadczonym praktykiem, ale poszerzac wiedze w tym wzgledzie lubie (i pewnie
nie jestem w tym tutaj odosobniony), dlatego pozwolilem sobie na takie dywagacje i jesli ktos rozwinie odp. na moje
pyt., te oraz inne wiazace sie z tym kwestie bede rzecz jasna b.zobowiazany smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
levisik
post Thu, 19 Feb 2009 - 18:34
Post #47


Rookie
Dołączył: Thu, 19 February 2009
Skąd: Warszawa





A ja mam pytanie z innej beczki. Czy do wystrojenia komputera stand alone, np VEMS 3.3 potrzebna jest hamownia ?

Mam silnik 1.6 Turbo 175 koni z Peugeot'a 207 RC.

Chce go wsadzic do mojej 205, a przenoszenie oryginalnej wiazki moze byc rownie jak nie bardziej pracochlonne co stand alone.

Czy ktos moglby mi przedstawic caly proces podlaczenia i strojenia takiego stand alone'a ? Dodam, ze jestem informatykiem po wydziale elektroniki i informatyki, wiec jakies tam schematy, obwody i programy komputerowe nie sa mi calkiem obce.

Przypuszczam, ze najlepiej jest zrobic nowa wiazke pod VEMS'a przy wyciagnietym silniku, zrobic dlugie przewody, dobrze je opisac i zabezpieczyc.

Oczywiscie caly wydech z sonda szerokopasmowa, czujnikiem temp spalin oraz czujnik doladowania powietrza

Co dalej ? smile.gif

Jezeli moj post jest napisany w niewlasciwym p
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pucek
post Thu, 19 Feb 2009 - 22:14
Post #48


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





CYTAT(levisik @ Thu, 19 Feb 2009 - 18:34) *
Czy ktos moglby mi przedstawic caly proces podlaczenia i strojenia takiego stand alone'a ?


Wiesz....nauka tego calego procesu podlaczania i strojenia trwa miesiacami,a nawet latami smile.gif

Na poczatek zajrzyj tu -> http://www.vems.hu/wiki/
pozniej tu-> http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra_Manual_Index.htm
i tu -> http://www.msextra.com/ms2extra/

A gdybys mial jakies watpliwosci pomoca bedzie Wikipedia i Google.

Powodzenia


--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Thu, 19 Feb 2009 - 22:38
Post #49


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Jak byś wpisał w profilu skąd jesteś, to dostał byś namiar na kogoś kto się zajmuje takimi rzeczami niedaleko Ciebie.
Prościej/łatwiej jest podjechać i pogadać, ew. w razie czego uzyskać pomoc niż dopytywać się przez forum.
Z netem zazwyczaj jest tak, że nie wszystko jest opisane wink.gif

pozdrawiam
pinin


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Thu, 19 Feb 2009 - 22:49
Post #50


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Levisik, po co od razu VEMS? Masz 4 gary i nie ma cudownych triggerów- bierz MSa


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tak_to_ja
post Fri, 20 Feb 2009 - 21:50
Post #51


Rookie
Dołączył: Fri, 20 February 2009





podepne sie pod temat. jestem laikiem w dziedzinie elektroniki sterujacej i zapewne niektore pytania wywolaja usmiech na twarzach.
co musze miec zeby "wystroic" sobie auto?- oczywiscie mowie tu o tym co mozna zrobic bez hamowni. chcialbym swoje auto doprowadzic do konca wlasna reka i zostaly mi juz modyfikacje w ECU. niech mi ktos wytlumaczy co z czym sie je, co musze miec, na co zwrocic uwage. z tego co wyczytalem to podstawowa rzecz to sonda szerokopasmowa. tak wiec czy taki zestaw mi starcza:
http://allegro.pl/item553816288_innovate_l..._z_modulem.html
jakie sa mozliwosci komputera smt7?
czy ma ktos schemat podlaczenia smt7 lub smt6 zebym wiedzial co z czym sie je?
czy smt pozwoli mi rozszerzyc/ominac pasmo odczytu mapsensora skoro seryjny w ecu widzi podbno maksymalnie do 1b
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Sat, 21 Feb 2009 - 13:10
Post #52


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





ECUMaster
Sonda szeroko pasmowa
Jakieś EGT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sim_on
post Wed, 26 Aug 2009 - 21:01
Post #53


Rookie
Dołączył: Fri, 26 December 2008
Skąd: KrK





trche odgrzebie kotleta, i mam pytanie, jak podpina sie AFR, zamiast lambdy czy miedzy lambde a kompa???
pytanie moze smieszne ale nigdy nie mialem z tym styczności
Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Wed, 26 Aug 2009 - 21:41
Post #54


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





afr podlacza sie niezaleznie od zwyklej sondy
potrzebny do strojenia i swinki np


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzesi(E30)k
post Tue, 20 Oct 2009 - 22:35
Post #55


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





Mam małe pytanko dotyczące montażu wskaźnika AFR.


Czy jeżeli np. kupię sam wskaźnik z okablowaniem (powiedzmy jakiś auto gaugan) i do tego jakąś szerokopasmową sondę z VAG'a to czy jest szansa że to będzie działać jak należy?


Jak to podłączyć?
Na co zwrócić uwagę przy kupnie sondy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Tue, 20 Oct 2009 - 23:53
Post #56


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





Najważniejszy jest kontroler.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzesi(E30)k
post Tue, 20 Oct 2009 - 23:59
Post #57


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





Mianowicie?


Może jakieś małe know how biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Wed, 21 Oct 2009 - 00:02
Post #58


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





wg mnie wskaźnik powinien być z sondą, lub mieć dokładnie napisane jaka sonda działa z nim

uwaga większość takich na rynku wskaźników do niczego się nie nadaje, dlatego martwi mnie to jak napisałeś XYZ ... bo chyba miałeś na myśli Auto gauge. Podaj link do tego co chcesz kupić to będzie to łatwiej ocenić.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzesi(E30)k
post Wed, 21 Oct 2009 - 00:13
Post #59


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





Tak chodziło mi o Auto Gauge



For example.

http://moto.allegro.pl/item786744791_afr_a...een_nowosc.html

Ma kilka fajnych funkcji.




I tak rozmyślałem spiąć to z jakąś sondą szerokopasmową (podałem dla przykładu auta z grupy VAG z racji ogólnej dostępności i możliwości trafienia za niską cenę)



Lecz nie bardzo wiem jak na co zwracać uwagę i jak wygląda samo podłączenie tego.




Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Wed, 21 Oct 2009 - 00:17
Post #60


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





śmieć wg mnie, nie ma podziałki, a bogato lub ubogo to on jak określa ? turbo czy N/A to sobie najpierw definiujemy ?

jeśli szukasz czegoś w miarę dobrego to musi posiadać podziałkę pokazującą stosunek powietrza do paliwa


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V  < 1 2 3 4 5 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 20:07