![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 22 September 2005 Skąd: (Wielkopolska) ![]() |
W powyzszym pytaniu chodzilo mi o przeplywke z drutem. Domyslalem sie, ze pewnie wtedy odczyty beda zafalszowane, ale chcialem sie upewnic ![]() Mam kolejne pytanie apropos tej sondy: Chcialbym u siebie sprawdzic AFR przy poszczegolnych obrotach i sa dwie opcje; albo jade do kogos, place i mam, albo kupuje wlasna sonde do pomiarow i przy okazji na niej troche zarobie <w moim regionie raczej ciezko o sprawdzenie AFR>. Pytanie krotko w temacie; czy jezeli kupie ten zestaw z linku powyzej, bede mial wszystko co potrzebne do swiadczenia uslug w zakresie sprawdzania AFR? Czy za kazdym razem gdy bede chcial sprawdzic w jakims aucie AFR bede musial ta sonde wkrecic w wydech zamiast ori sondy wystepujacej w danym aucie??? Czy poprostu przymocowuje sie ja w jakis sposob przy koncu wydechu? Prosze rozwinac jakos temat. Pozdrawiam! Jak chcesz robić usługi pomiaru AFR to tylko chyba z LM-1 i uchwyt w końcówkę wydechu. Np to. http://www.allegro.pl/item483429733_innova...i_ilosc_o2.html lub to nowość LM-2 http://www.innovatemotorsports.com/products/lm2.php To są urządzenia przenośne z osprzętem do takich usług. -------------------- Escort RST 2.3 T
200SX-EVO 8 nie driftcar. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 27 August 2006 Skąd: zza węgła ![]() |
A co z wplywem katalizatora na wartosc AFR mierzona w koncowce wydechu?
Podobno kat powoduje przeklamania. |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
Ziemnial nie kombinuj tylko kup sobie taki AFR jaki ja kupilem i bedziesz mial monitoring caly czas
-------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 May 2007 Skąd: Whitestock ![]() |
Dzieki wszystkim za odpowiedzi
![]() Przymierze sie w takim razie prawdopodobnie do zakupu tego ustrojstwa. A co z wplywem katalizatora na wartosc AFR mierzona w koncowce wydechu? Podobno kat powoduje przeklamania. Dolaczam sie do pytania ![]() @henry; jak juz wyzej wspominalem; chcialbym na tym zarobic. A Ty miales o ile dobrze kojarze jakis prosty wskaznik czy jest ubogo czy bogato>? Do tego montowany na stale ![]() -------------------- Soda Cleaning System
_http://sodujemy.pl |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
Dzieki wszystkim za odpowiedzi ![]() Przymierze sie w takim razie prawdopodobnie do zakupu tego ustrojstwa. Dolaczam sie do pytania ![]() @henry; jak juz wyzej wspominalem; chcialbym na tym zarobic. A Ty miales o ile dobrze kojarze jakis prosty wskaznik czy jest ubogo czy bogato>? Do tego montowany na stale ![]() nie rozumiemy sie mam wskaznik AFR AEMa,wiec mysle ze nie jest to prosty i niedokladny wskaznik -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Super User Dołączył: Thu, 04 December 2008 ![]() |
Witam
mam pytanie bo widzę że sporo mądrych ludzi jest na forum:)planuje dmuchnąć swojego colta, 1.6 113km tylko że komp jest nie programowalny, podobno. Czy świnka mi nic nie da? po podłączeniu tego i zgaszeniu silnika utraci wszystkie ustawienia? |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 23 March 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
DET II ma pamięć flash w której można zapisać mapy, które nie skasują się po wyłączeniu zasilania więc nic nie zginie
![]() -------------------- www.corsa-a.pl/forum
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Super User Dołączył: Thu, 04 December 2008 ![]() |
czyli stm6 by zdało egzamin?? bo wszyscy mi piszą że nie...
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Super User Dołączył: Thu, 04 December 2008 ![]() |
czyli stm6 by zdało egzamin?? bo wszyscy mi piszą że nie...
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
a czy all pisal o smt6?
-------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 13 November 2008 Skąd: Kuj-Pom ![]() |
Kolega Allll pisał o urządzeniu ECUMASTER czyli inaczej DET II.
Sam mogę polecić tą świnkę. Nie miałem kontaktu z SMT6 bo od razu kupiłem ECUMASTER-a i można z nim cuda wyprawiać m.in. podłączyć sondę LM-1 i oglądać logi w czasie rzeczywistym. ![]() |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Super User Dołączył: Thu, 04 December 2008 ![]() |
Może zacznę od początku, bo jakoś od dupy strony zaczynam. Chce uturbić swojego colta. silnik 1.6 16v 113km i teraz na forum miśka dowiadywałem się czegoś odnośnie sterowania silnikiem. Powiedzieli mi "znawcy" że żadna świnka nic nie da, bo komp w tym samochodzie jest nie programowalny i pracuje wg jednego schematu. Czy to prawda czy nie, bo nie iwme czy warto to kupować. mam już turbine IC i kupiłem fmu obx 12:1 tylko nie wiem tak jak wyżej pisze świnką dam radę wysterować silnik i czy np dzięki niej mogę dołożyć dodatkowy wtryskiwacz, który da się nią wysterować?? za odp z góry dzięki.
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
Świnia to świnia i na pewno dasz radę tym po oszukiwać seryjne ECU
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
Świnia to świnia i na pewno dasz radę tym po oszukiwać seryjne ECU dziwne okreslenie to tak jakbys powiedzial auto to auto co to za roznica ktorym sie jedzie ![]() -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
Tzn nie chodziło mi że kazda świnia to to samo
Bo ja gustuje w DET chodziło mi że to ustrojstwo oszuka każdy komputer ;P |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 13 May 2007 Skąd: z Kosmosu ![]() |
Tzn nie chodziło mi że kazda świnia to to samo Bo ja gustuje w DET chodziło mi że to ustrojstwo oszuka każdy komputer ;P To zalezy co masz na mysli,bo w gruncie rzeczy to i opornik oszuka kazdy komputer ![]() -------------------- Ciach...Babkę w piach.
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
no i właśnie o to w tym wszystkim chodzi
![]() |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 04 January 2009 ![]() |
Witam.
A co z wplywem katalizatora na wartosc AFR mierzona w koncowce wydechu? Podobno kat powoduje przeklamania. Dolaczam sie do pytania ![]() Nie podobno, ale takie sa realia - jednym ze efektow dzialania katalizatora jest obnizenie temp spalin. Np w sporcie, podczas BK2 tak sie sprawdza, czy z homologowanego kata nie zostal usuniety wklad - mierzy sie temp. przed i za puszka. Z reszta wspomniany Innovate M-sport, przy opcji adaptera pod sonde umieszczanego w wydechu, wyraznie informuje, ze takie rozwiazanie nie nadaje sie do auta z konwerterem katalitycznym w ukladzie wydechowym. CYTAT Podczas strojenia wcale nie dąży się do uzyskania wartości stechiometrycznej. Jest ona wartościa teoretyczną, kiedy to 1kg paliwa zostanie spalony w sposób całkowity. Sprzyja to ekologi, ale oczywiście nie jest to równoznaczne z uzyskiwaniem maksymalnych parametrów możliwych do wygenerowania przez silnik. Dla silników atmosferycznych prawidlowe afr to okolice 13-13.5, a dla doladowanych 11.5-12. Oczywiście wartości te są w pewien sposób uśrednione, gdyż każdy tuner strojący auto może mieć swoją własną teorię i będzie wykonywał pracę "na swoją modłę" Racja. Stad mam pytanie do zaznajomionych z tematem, a najlepiej do praktykow strojacych silniki, ktorych tu na forum nie brakuje ![]() Z gory dzieki za doedukowanie mojej osoby! ![]() |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
moim zdaniem AFR nie powinien przekroczyć 14.7:1 z racji wysokiej temperatury przy silniku doładowanym nie niżej niż 11.5:1 żeby tak się nie zalewał
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
User Dołączył: Wed, 13 June 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
to jeszcze dorzucę do tematu następujące pytanie:
kiedy ecu pracuje w OPEN LOOP a kiedy CLOOSE LOOP, czym to się różni? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 13:30 |