![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 12 February 2004 ![]() |
Bogdan, wez lejek i sprobuj przelac przez niego wode pod cisnieniem z weza ogrodniczego. Najpiwer normalnie, szeroka strona u gory waska na dol. Nalejsz troche wody i lejek sie "zapcha", trzeba odczekac az woda splynie, dopiero wtedy mozna dolac wiecej wody. Jak odwrocisz lejek waska do gory i zaczniesz przelewac wode, to sie nic nie blokuje. Oczywiscie ta druga metoda jest trudniej trafic strumieniem wody do lejka, ale w przypadku powietrza ten problem nie wystepuje, bo powietrza jest pod dostatkiem dookola samochodu (przynajmniej z przodu).
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 14 September 2006 Skąd: zza zakrętu ![]() |
Kubek... dodaj jeszcze do tego lejka intercooler który stawia jakieś opory - cały kanał ma ograniczony przepływ i ile byś nie chciał wwalić powierza to go nie upchniesz no chyba ze zamontujesz z przodu smigło
![]() -------------------- na nic koni kupa, gdy kierowca dupa
|
|
|
![]()
Post
#63
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 05 April 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
Rany gościa, pełna profeska i jeszcze mają przy tym ubaw
![]() Ile same mody kosztowały? -------------------- Subaru Impreza WRX JDM MY97
|
|
|
![]()
Post
#64
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Postaram troszke wytlumaczyc logike tego wlotu. ( jak jest opisane w ksiazce "Maximum Boost" by Corky Bell na stronach 57-59) Rola jakiego kolwieg tunelu wlotu jest skierowanie powietrza do intercoolera, takze nejlepiej jest kompletnie uszczelnic tunel aby powietrze nie moglo uciec a wrecz musialo przeleciec przez intercooler. Zrozumiale intercooler oraz chlodnica za intercoolerem stwrzaja restrykcje na przelot powietrza. Jesli intercooler nie ma zadnego wlotu i jest otwarty powietrze bedzie mialo tedencje aby ominac intercooler. Jesli tunel wlotu jest wiekzy od intercoolera, czyly otwarcie jest wiekrze i sie zweza do rozmiaru intercoolera, tunel bedzie kierowal za duzo powietrza powodujac turbulencje ktura wrecz obnizy wydajnosc chlodzenia. Powietrze bedzie wpychane do tunelu i przy intercoolerze bedzie sie odbijac i probowac wyleciec zpowrotem. Wedlug autora, Corky Bell otwarcie wlotu powinno byc mniejsze niz 1/4 rozmiaru intercoolera poniewaz tylko tyle powitrza bedzie w stanie przeleciec przez ten intercooler bez oporu. To poleprza wydajnosc o prawie 20%!!! Dodatkowo nasz intercooler takze bedzie mial zbudowany tunel wylotu powietrza ktory bedzie wychodzic przez maske. A co do tej logiki, spojzcie na auta w NASCAR, lub Grand AM. Wiekrzosc z nich operuja na silnikach V8 ktore caly czas sa na wysokich obrotach ( w nascar 8,000 RPM +). Auta sa wyposarzone w wielkie chlodnice a maje bardzo malutkie wloty powietrza z przodu. Z powazaniem Ryszard a tak to jest pokazane na jednym obrazku ![]() ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#65
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
Pytanie z innej beczki - czemu wydech jest tak dziwnie poprowadzony? Chodzi o przepływ powietrza do okoła samochodu czy coś innego?
-------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#66
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Katowice ![]() |
CYTAT Pytanie z innej beczki - czemu wydech jest tak dziwnie poprowadzony? Chodzi o przepływ powietrza do okoła samochodu czy coś innego? może kwestia rozkładu masy? Wydaje mi się, że Bogdan9999 mówi bardziej o kwestii nachylenia rdzenia. Nie zmienia to faktu, że IMO tak jest git -------------------- "The smarter you play, the luckier you'll be"
|
|
|
![]()
Post
#67
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 12 February 2004 ![]() |
Nachylony rdzen daje wieksza powierznie czolowa niz gdyby byl pionowo.
|
|
|
![]()
Post
#68
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 22 April 2008 Skąd: Chciago IL ![]() |
Pytanie z innej beczki - czemu wydech jest tak dziwnie poprowadzony? Chodzi o przepływ powietrza do okoła samochodu czy coś innego? Wydech puscilismy przez drzwi aby z tylu mogl byc dobry dyfuser, no i mysle ze bedzie fajnie wyglodalo jak plominie beda leciec z dwoch stron hehe. A co do masy, wydech jst zrobiony ze stainless steel o bardzo ciekiej sciance. Z powazaniem Ryszard. -------------------- Rysiek
www.amsperformance.com Rich_at_amsperformance.com |
|
|
![]()
Post
#69
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Wydech puscilismy przez drzwi aby z tylu mogl byc dobry dyfuser tak sobie własnie pomyslałem... heh jest teraz moda na duze a nawet podwójne dyfuzory ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#70
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
Co do intercoolera nie będę sie sprzeczał bo tu nie o to chodzi. Może to i tak sie odbywa jak na rysunkach wyżej testów nie przeprowadzałem więc nie wiem czy aby to prawda że zwiększa sie wydajność IC. Ale co do tego jakie mamy ciśnienia nad maską myślę że jednak nie ma tam podciśnienia. No chyba ze tak wyprofilujemy wylot aby je uzyskać. Pozdro
-------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#71
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Jeśli by nad maska było podciśnienie to auto by sie podnosiło a tak nie jest. Powiadasz, że się nie podnoszą? http://www.youtube.com/watch?v=wsjApAZGHhk r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#72
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Nachylony rdzen daje wieksza powierznie czolowa niz gdyby byl pionowo. ??? Taka konstrukcja wlotu do ic spowoduje spadek predkosci przeplywu przez rdzen w stosunku do predkosci wlotowej, mozna to sobie latwo policzyc z r-nia Bernouliego. Wyjdzie z niego, ze roznica w predkosci przeplywu jest nieznaczna i imho taka konstrukcja ma sens w pojazdach osiagajacych bardzo duze szybkosci, a ze nie znam charakterystyki torow do TA w USA to nie oceniam, czy to bedzie skuteczne, czy nie. Jednak dla torow gdzie srednio jedzie sie 100-150km/h i sa wolniejsze zakrety ja bym probowal z chwytem zwiekszajacym powierzchnie, ale to tylko takie refleksje wiejskiego listonosza ![]() A'propos podcisnienia szczegolnie w przednim rejonie maski to zeby nie zanudzac literatura http://www.youtube.com/watch?v=FRrPszyj7dM -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#73
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
W tym filmiku auto zostało uniesione nie przez podciśnienie nad maska tylko przez ciśnienie pod autem jakie wytworzyło sie przy delikatnym uniesieniu przodu auta. Moim zdaniem mylicie siły jakie działają prze błędne skojarzenie. W 2 filmiku maska sie unosi przez to że powietrze które wlatuje wlotami w zderzaku tworzy ciśnienie w wnętrzu komory silnika które to wypycha maskę ku górze.
-------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#74
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Rysiek, o ile dokładnie cofnęliście kierowcę w samochodzie? (i dlaczego właśnie o tyle?)
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#75
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
W tym filmiku auto zostało uniesione nie przez podciśnienie nad maska tylko przez ciśnienie pod autem jakie wytworzyło sie przy delikatnym uniesieniu przodu auta. Moim zdaniem mylicie siły jakie działają prze błędne skojarzenie. W 2 filmiku maska sie unosi przez to że powietrze które wlatuje wlotami w zderzaku tworzy ciśnienie w wnętrzu komory silnika które to wypycha maskę ku górze. http://www.mulsannescorner.com/techarticle1.htm r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#76
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() Ps. Proponuje wydzielic albo wyrzucic po zapoznaniu sie przez niektorych uzytkownikow, bo nijak ma sie to do opisywanego projektu. -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#77
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 22 April 2008 Skąd: Chciago IL ![]() |
Ponownie dziekuje za pozytywne komentarze. Takze wiem ze cierpliwie czekacie na wiecej ralacji wiec oto kilka fotek z najnowszych postepow przy budowie:
![]() Rury do intercooler i prototyp przedniego splitera ![]() ![]() ![]() ![]() tak mniejwiecej bedzie wygladalo wyjscie wydechu przez drzwi ![]() ![]() prototyp odlotu od intercoolera ![]() a to jedna z glownych przyczyn wyjscia wydechu przez drzwi ![]() ![]() z powazaniem Ryszard Karbowiak -------------------- Rysiek
www.amsperformance.com Rich_at_amsperformance.com |
|
|
![]()
Post
#78
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 08 October 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Jestem w ciężkim szoku.
![]() Powiem szczerze Ryśku, że jesteście inspiracją w dziedzinie tuningu. ![]() Mój projekcik to jakiś pikuś przy Waszym, ale mam szczerą nadzieję, że zbuduję kiedyś coś, co będzie na skalę Waszego dzieła. ![]() Mam zamiar doprowadzić swoje autko do stanu jeżdżącego... zobaczymy jak to będzie. ![]() Pozdrawiam, Piotrek. -------------------- First project - Almera GTiR... :)
_http://www.racingforum.pl/N16-meskie-t56686.html “Nothing is impossible for the person who doesn’t have to do it." Tony Collins |
|
|
![]()
Post
#79
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 22 April 2008 Skąd: Chciago IL ![]() |
Dziekuje bardzo za mile komentarze. We really appreciate them!
Kilka nowych fotek postepu przy budowie: ![]() Shane wykancza usuniecie klamek ![]() Ivan i Martin rozawzaja nad kolami/oponami ![]() Justi buduje wylot od chlodnicy ![]() zkonczony prototyp wylotu z kartury ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [bwylot w versji aluminiowej [/b] ![]() ![]() widok sirodka ![]() usuniety z auta ![]() usunieta klapka od baku ![]() ![]() AIM dash zamontowany na kolumnie kierowniczej ![]() obecne kola/opny- po pierwszy wyscigu planujemy zalozycz nasz zestaw szerokich blotnikow wiec kola i opny sie zmienia ![]() -------------------- Rysiek
www.amsperformance.com Rich_at_amsperformance.com |
|
|
![]()
Post
#80
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 25 April 2009 ![]() |
Mistrzowski projekt, moim marzeniem jest pracowanie w takim właśnie garażu z takim teamem, jest to dla mnie coś zapierającego dech w piersi ! Co ja bym oddał żeby móc z wami pracować
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 11:27 |