Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V  « < 2 3 4 5 >  
Reply to this topicStart new topic
> Przygotowania EVO X na Time Attack! Nieograniczona klasa!, Nowe fotki 16-06-09! + winiki z testow na torze!
Kubek
post Sun, 05 Apr 2009 - 00:59
Post #61


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 12 February 2004





Bogdan, wez lejek i sprobuj przelac przez niego wode pod cisnieniem z weza ogrodniczego. Najpiwer normalnie, szeroka strona u gory waska na dol. Nalejsz troche wody i lejek sie "zapcha", trzeba odczekac az woda splynie, dopiero wtedy mozna dolac wiecej wody. Jak odwrocisz lejek waska do gory i zaczniesz przelewac wode, to sie nic nie blokuje. Oczywiscie ta druga metoda jest trudniej trafic strumieniem wody do lejka, ale w przypadku powietrza ten problem nie wystepuje, bo powietrza jest pod dostatkiem dookola samochodu (przynajmniej z przodu).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 05 Apr 2009 - 00:59
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
FD3S
post Sun, 05 Apr 2009 - 13:32
Post #62


User
Dołączył: Thu, 14 September 2006
Skąd: zza zakrętu





Kubek... dodaj jeszcze do tego lejka intercooler który stawia jakieś opory - cały kanał ma ograniczony przepływ i ile byś nie chciał wwalić powierza to go nie upchniesz no chyba ze zamontujesz z przodu smigło laugh.gif


--------------------
na nic koni kupa, gdy kierowca dupa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Virus12
post Mon, 06 Apr 2009 - 13:30
Post #63


Rookie
Dołączył: Sun, 05 April 2009
Skąd: Warszawa





Rany gościa, pełna profeska i jeszcze mają przy tym ubaw biggrin.gif
Ile same mody kosztowały?


--------------------
Subaru Impreza WRX JDM MY97
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Mon, 06 Apr 2009 - 16:30
Post #64


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(Rysiek@AMS @ Thu, 02 Apr 2009 - 19:25) *
Postaram troszke wytlumaczyc logike tego wlotu. ( jak jest opisane w ksiazce "Maximum Boost" by Corky Bell na stronach 57-59)

Rola jakiego kolwieg tunelu wlotu jest skierowanie powietrza do intercoolera, takze nejlepiej jest kompletnie uszczelnic tunel aby powietrze nie moglo uciec a wrecz musialo przeleciec przez intercooler. Zrozumiale intercooler oraz chlodnica za intercoolerem stwrzaja restrykcje na przelot powietrza. Jesli intercooler nie ma zadnego wlotu i jest otwarty powietrze bedzie mialo tedencje aby ominac intercooler. Jesli tunel wlotu jest wiekzy od intercoolera, czyly otwarcie jest wiekrze i sie zweza do rozmiaru intercoolera, tunel bedzie kierowal za duzo powietrza powodujac turbulencje ktura wrecz obnizy wydajnosc chlodzenia. Powietrze bedzie wpychane do tunelu i przy intercoolerze bedzie sie odbijac i probowac wyleciec zpowrotem. Wedlug autora, Corky Bell otwarcie wlotu powinno byc mniejsze niz 1/4 rozmiaru intercoolera poniewaz tylko tyle powitrza bedzie w stanie przeleciec przez ten intercooler bez oporu. To poleprza wydajnosc o prawie 20%!!! Dodatkowo nasz intercooler takze bedzie mial zbudowany tunel wylotu powietrza ktory bedzie wychodzic przez maske.

A co do tej logiki, spojzcie na auta w NASCAR, lub Grand AM. Wiekrzosc z nich operuja na silnikach V8 ktore caly czas sa na wysokich obrotach ( w nascar 8,000 RPM +). Auta sa wyposarzone w wielkie chlodnice a maje bardzo malutkie wloty powietrza z przodu.

Z powazaniem

Ryszard


a tak to jest pokazane na jednym obrazku smile.gif






--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
srbenda
post Mon, 06 Apr 2009 - 17:37
Post #65


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 September 2005
Skąd: Katowice / Banja Luka





Pytanie z innej beczki - czemu wydech jest tak dziwnie poprowadzony? Chodzi o przepływ powietrza do okoła samochodu czy coś innego?


--------------------
#włoszczyzna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomp
post Mon, 06 Apr 2009 - 18:27
Post #66


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Katowice





CYTAT
Pytanie z innej beczki - czemu wydech jest tak dziwnie poprowadzony? Chodzi o przepływ powietrza do okoła samochodu czy coś innego?


może kwestia rozkładu masy?



Wydaje mi się, że Bogdan9999 mówi bardziej o kwestii nachylenia rdzenia. Nie zmienia to faktu, że IMO tak jest git


--------------------
"The smarter you play, the luckier you'll be"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubek
post Mon, 06 Apr 2009 - 19:11
Post #67


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 12 February 2004





Nachylony rdzen daje wieksza powierznie czolowa niz gdyby byl pionowo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rysiek@AMS
post Mon, 06 Apr 2009 - 19:17
Post #68


Frequent User
Dołączył: Tue, 22 April 2008
Skąd: Chciago IL





CYTAT(srbenda @ Mon, 06 Apr 2009 - 10:37) *
Pytanie z innej beczki - czemu wydech jest tak dziwnie poprowadzony? Chodzi o przepływ powietrza do okoła samochodu czy coś innego?



Wydech puscilismy przez drzwi aby z tylu mogl byc dobry dyfuser, no i mysle ze bedzie fajnie wyglodalo jak plominie beda leciec z dwoch stron hehe. A co do masy, wydech jst zrobiony ze stainless steel o bardzo ciekiej sciance.

Z powazaniem

Ryszard.


--------------------
Rysiek
www.amsperformance.com
Rich_at_amsperformance.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Mon, 06 Apr 2009 - 20:55
Post #69


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(Rysiek@AMS @ Mon, 06 Apr 2009 - 19:17) *
Wydech puscilismy przez drzwi aby z tylu mogl byc dobry dyfuser


tak sobie własnie pomyslałem...

heh jest teraz moda na duze a nawet podwójne dyfuzory smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Mon, 06 Apr 2009 - 23:41
Post #70


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Co do intercoolera nie będę sie sprzeczał bo tu nie o to chodzi. Może to i tak sie odbywa jak na rysunkach wyżej testów nie przeprowadzałem więc nie wiem czy aby to prawda że zwiększa sie wydajność IC. Ale co do tego jakie mamy ciśnienia nad maską myślę że jednak nie ma tam podciśnienia. No chyba ze tak wyprofilujemy wylot aby je uzyskać. Pozdro


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Tue, 07 Apr 2009 - 08:34
Post #71


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





CYTAT(Bogdan9999 @ Sat, 04 Apr 2009 - 23:56) *
Jeśli by nad maska było podciśnienie to auto by sie podnosiło a tak nie jest.


Powiadasz, że się nie podnoszą?

http://www.youtube.com/watch?v=wsjApAZGHhk

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Tue, 07 Apr 2009 - 11:58
Post #72


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





CYTAT(Kubek @ Mon, 06 Apr 2009 - 20:11) *
Nachylony rdzen daje wieksza powierznie czolowa niz gdyby byl pionowo.

???

Taka konstrukcja wlotu do ic spowoduje spadek predkosci przeplywu przez rdzen w stosunku do predkosci wlotowej, mozna to sobie latwo policzyc z r-nia Bernouliego. Wyjdzie z niego, ze roznica w predkosci przeplywu jest nieznaczna i imho taka konstrukcja ma sens w pojazdach osiagajacych bardzo duze szybkosci, a ze nie znam charakterystyki torow do TA w USA to nie oceniam, czy to bedzie skuteczne, czy nie. Jednak dla torow gdzie srednio jedzie sie 100-150km/h i sa wolniejsze zakrety ja bym probowal z chwytem zwiekszajacym powierzchnie, ale to tylko takie refleksje wiejskiego listonosza wink.gif
A'propos podcisnienia szczegolnie w przednim rejonie maski to zeby nie zanudzac literatura http://www.youtube.com/watch?v=FRrPszyj7dM


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Tue, 07 Apr 2009 - 22:58
Post #73


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





W tym filmiku auto zostało uniesione nie przez podciśnienie nad maska tylko przez ciśnienie pod autem jakie wytworzyło sie przy delikatnym uniesieniu przodu auta. Moim zdaniem mylicie siły jakie działają prze błędne skojarzenie. W 2 filmiku maska sie unosi przez to że powietrze które wlatuje wlotami w zderzaku tworzy ciśnienie w wnętrzu komory silnika które to wypycha maskę ku górze.


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Wed, 08 Apr 2009 - 00:17
Post #74


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Rysiek, o ile dokładnie cofnęliście kierowcę w samochodzie? (i dlaczego właśnie o tyle?)


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Wed, 08 Apr 2009 - 00:33
Post #75


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





CYTAT(Bogdan9999 @ Tue, 07 Apr 2009 - 22:58) *
W tym filmiku auto zostało uniesione nie przez podciśnienie nad maska tylko przez ciśnienie pod autem jakie wytworzyło sie przy delikatnym uniesieniu przodu auta. Moim zdaniem mylicie siły jakie działają prze błędne skojarzenie. W 2 filmiku maska sie unosi przez to że powietrze które wlatuje wlotami w zderzaku tworzy ciśnienie w wnętrzu komory silnika które to wypycha maskę ku górze.


http://www.mulsannescorner.com/techarticle1.htm

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Wed, 08 Apr 2009 - 12:48
Post #76


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa













Ps. Proponuje wydzielic albo wyrzucic po zapoznaniu sie przez niektorych uzytkownikow, bo nijak ma sie to do opisywanego projektu.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rysiek@AMS
post Tue, 14 Apr 2009 - 20:00
Post #77


Frequent User
Dołączył: Tue, 22 April 2008
Skąd: Chciago IL





Ponownie dziekuje za pozytywne komentarze. Takze wiem ze cierpliwie czekacie na wiecej ralacji wiec oto kilka fotek z najnowszych postepow przy budowie:



Rury do intercooler i prototyp przedniego splitera








tak mniejwiecej bedzie wygladalo wyjscie wydechu przez drzwi





prototyp odlotu od intercoolera




a to jedna z glownych przyczyn wyjscia wydechu przez drzwi biggrin.gif



z powazaniem

Ryszard Karbowiak


--------------------
Rysiek
www.amsperformance.com
Rich_at_amsperformance.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Spoot
post Tue, 14 Apr 2009 - 20:08
Post #78


Frequent User
Dołączył: Wed, 08 October 2008
Skąd: Warszawa





Jestem w ciężkim szoku. smile.gif
Powiem szczerze Ryśku, że jesteście inspiracją w dziedzinie tuningu. smile.gif
Mój projekcik to jakiś pikuś przy Waszym, ale mam szczerą nadzieję, że zbuduję kiedyś coś, co będzie na skalę Waszego dzieła. smile.gif

Mam zamiar doprowadzić swoje autko do stanu jeżdżącego... zobaczymy jak to będzie. smile.gif Ciągle coś wychodzi, ale to chyba normalne w przypadku młodych projektów.

Pozdrawiam,
Piotrek.


--------------------
First project - Almera GTiR... :)
_http://www.racingforum.pl/N16-meskie-t56686.html

“Nothing is impossible for the person who doesn’t have to do it."
Tony Collins
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rysiek@AMS
post Mon, 27 Apr 2009 - 19:56
Post #79


Frequent User
Dołączył: Tue, 22 April 2008
Skąd: Chciago IL





Dziekuje bardzo za mile komentarze. We really appreciate them!
Kilka nowych fotek postepu przy budowie:



Shane wykancza usuniecie klamek


Ivan i Martin rozawzaja nad kolami/oponami


Justi buduje wylot od chlodnicy


zkonczony prototyp wylotu z kartury












[bwylot w versji aluminiowej [/b]




widok sirodka


usuniety z auta

usunieta klapka od baku





AIM dash zamontowany na kolumnie kierowniczej


obecne kola/opny- po pierwszy wyscigu planujemy zalozycz nasz zestaw szerokich blotnikow wiec kola i opny sie zmienia




--------------------
Rysiek
www.amsperformance.com
Rich_at_amsperformance.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adrenaline
post Mon, 27 Apr 2009 - 21:48
Post #80


Rookie
Dołączył: Sat, 25 April 2009





Mistrzowski projekt, moim marzeniem jest pracowanie w takim właśnie garażu z takim teamem, jest to dla mnie coś zapierającego dech w piersi ! Co ja bym oddał żeby móc z wami pracować smile.gif Ps. Jakim aparatem zostały zrobione zdjęcia ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V  « < 2 3 4 5 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 11:27