Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V  « < 2 3 4 5 >  
Reply to this topicStart new topic
> Turbo czy kompressor ?
Alpina
post Thu, 02 Oct 2003 - 00:08
Post #61


User
Dołączył: Thu, 29 May 2003





Co do dobierania cisnienia do silnika to czym sie rozni SC od turbosprezarki w tym wzgledzie?

Tym ze w sc masz doladowanie od min obrotow ( powolne ) a w spalinowej nagle przy (wyzszych) odpowiednich obrotach. Powiedzmy jak sie czuje silnik czy dodajemy do niego powoli okreslone cisnienie, czy nagle zrywamy go nawieksze obroty np. 3000 tys tak jak jest przy spalinowej.
Dobor cisnienia jest wazny dla mocy ale jak go podac by nie uszkodzic poszczegolnych elementow silnika i tu jest problem.
Ja jestem za kompresorem , mysle ze mercedes przemyslal ta sprawe jako ze swoje auta uwazaja za najwyzsze z polki a takze jako bez awaryjne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 02 Oct 2003 - 00:08
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Aragorn
post Thu, 02 Oct 2003 - 00:18
Post #62


Super User
Dołączył: Sat, 31 May 2003
Skąd: Warszawa





Najtańszym sposobem wejścia w posiadanie działającego systemu turbo+kompresor to kupienie jakiejś S4. Inaczej będzie kupa
I nieprawdą jest, ze system Lancii był zawodny. Miał niezawodność porównywalną do systemów turbo inncyh B-grup, co przy takim stopniu zaawansowania konstrukcji było nie lada wyczynem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Thu, 02 Oct 2003 - 00:19
Post #63


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





Ciekawe ile jeszcze B-grup sprawnych jest na świecie...


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alpina
post Thu, 02 Oct 2003 - 00:20
Post #64


User
Dołączył: Thu, 29 May 2003





Jak z tym blow off w kopresorze ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aragorn
post Thu, 02 Oct 2003 - 00:22
Post #65


Super User
Dołączył: Sat, 31 May 2003
Skąd: Warszawa





chyba stosunkowo najwięcej sprawnych jest S4 i RS200, tylko ich ceny przyprawiają o lekki ból głowy. Średnio rzecz biorąc dolna granicą jest 200 000 EUR, ale np taka S4 Toivonena to już wydatek rzędu 320 000 EUR.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Thu, 02 Oct 2003 - 00:25
Post #66


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





RS200 to się nawet daje trafić homologation speciala - cywilnego. Ale skąd brać części ... nie mam pojęcia najmniejszego.


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
///M3
post Thu, 02 Oct 2003 - 00:29
Post #67


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: Natolin





Panowie powróćcie do tematu .


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Torsen
post Thu, 02 Oct 2003 - 00:43
Post #68


Forum Homee
Dołączył: Sun, 06 July 2003
Skąd: Lux/Wawa





CYTAT
Jesli myslisz ze o roznicach miedzy SC a turbosprezarka dowiedzialem sie wczoraj, to chyba jestes krotko na forum.


Mowa o zaletach a nie o definicjach ktore tam sa rowniez zawarte, mam ci podkreslic do miales czytac na stronie ?

CYTAT
No to zacznij uzywac tych statystyk o ktorych piszesz, skoro rzucasz twierdzenia o tym co jest mniej awaryjne.


Ja to pisalem do ciebie, bo przeciez tobie "nie wydaja sie" kompresory mercedesa tak trwale... takie podwazanie bezpodstawne. Reszta to poprostu zdanie jakie wyrobilem na tle wielu zrodel, bo sam nigdy nie montowalem takiej instalacji.

CYTAT
>In general, superchargers enjoy a substantial reliability
>advantage over the turbocharger. Mozesz sie sprzeczac.

Tam jest tez napisane cos takiego w ramach przewag SC nad turbosprezarka: "The amount of power that is lost by a turbo's turbine reduces it's overall efficiency." I w tym momencie mozna przestac go czytac. Poza tym jest tendencyjny i zawiera tak z 10 razy za duzo slow "may", "can", "often" etc. Ogolnie bardzo nedzny tekst.


Ogolnie, to sam jestes tendencyjny i masz klapki na oczach na temat wyzszosci turbo nad kompresorem. Podwazasz jeden text, bo tam jest "may" i "often" a sam jakie masz doswiadczenie na ten temat pozatym ze wszyscy wiedza, ze stare jak swiat g60 sie sypie czesto i ze sc merca "nie wydaje sie trwalsze" ? Bo to ostatnie jakos do mnie nie trafia.

A teraz ci wytlumacze DOKLADNIE, co powinienes byl zrozumiec ze slowem "efficiency". Jest mala subtelna roznica miedzy "efficient" i "efficacious" lub jak wolisz "effective" i ktore najwyrazniej mylisz. Efficient = working well and without wasting time or resources, producing a satisfactory result without wasting time or resources. Chyba wszytsko jasne ? Turbo jest effective ale nie jest efficient.... wiec mozesz spokojnie wrocic do lektury jezeli sie zatrzymales w tym miejscu.

Takich stron o roznicach miedzy turbo i kompresorem mozna znalesc dziesiatki prawdopodobnie, ja wziolem pierwsza z brzegu.... podwazysz wszytskie inne ktore beda zawieraly text podobny do powyzszego nt "reliability" ?? Bo innego niestety nie znajdziesz.

CYTAT
Znowu wrong. Napisz dlaczego niby tu jest konieczne a tu nie bo wyglada na to, ze nei wiesz o czym piszesz.


Nie wiem... mam sie powtarzac ? Chodzi przeciez o chlodzenie tego pieca ktorym jest turbo i kompresora ktory "piecem" okazuje sie zadziej.

CYTAT
Masz racje - nie mozna. Trzeba jeszcze dodac, ze latwiej to zainstalowac bo nei trzeba dorabiac kolektora. Wiecej zalet nie ma.


Dobrze, to teraz mozesz isc pogladac watek o tym audi co robi 400m w 8,XX za pomoca kompresora........ latwiej zainstalowanego, bez innych zalet

pozdr


--------------------
Think different, think power ! <!-- s:) --><!-- s:) -->
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Thu, 02 Oct 2003 - 01:00
Post #69


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





CYTAT("Alpina":84crf9xu)
Jak z tym blow off w kopresorze ?


W g60 masz 3 przepustnice,jedna z nich wlasnie upuszcza powietrze.Mozesz zaadaptowac ten wynalazek.Do kompresora idealny.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wally
post Thu, 02 Oct 2003 - 01:05
Post #70


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT
Tym ze w sc masz doladowanie od min obrotow ( powolne ) a w spalinowej nagle przy (wyzszych) odpowiednich obrotach. Powiedzmy jak sie czuje silnik czy dodajemy do niego powoli okreslone cisnienie, czy nagle zrywamy go nawieksze obroty np. 3000 tys tak jak jest przy spalinowej.
Dobor cisnienia jest wazny dla mocy ale jak go podac by nie uszkodzic poszczegolnych elementow silnika i tu jest problem.
Ja jestem za kompresorem , mysle ze mercedes przemyslal ta sprawe jako ze swoje auta uwazaja za najwyzsze z polki a takze jako bez awaryjne.


Operujesz stereotypami. Jak się stroi uturbiony samochód jednym zaworkiem to czasem jest tak jak mówsz. Natomiast dzięki obecnej od wielu lat na rynku elektronice (czy to w postaci boost controlera, świnki czy niezależnego ECU) można bardzo pięknie wysterować turbine. Do tego dochodzą technologie typu VNT, podwójne BB czy wolnoobrotowe turbiny i pare innych fajnych słów które IMO w niedługim czasie przyczynią się do pogrzebania ideii kompresora. (No chyba, że do tego czasu normy emisji spalin całkiem nie zabiją turbosprężarek).


--------------------
whatever
Go to the top of the page
 
+Quote Post
///M3
post Thu, 02 Oct 2003 - 10:15
Post #71


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: Natolin





Oto co dziś rano otrzymałem :

Dear Filip,

Thank you very much for your inquiry. Please find our quotation as follows:

Art.-No. G280030040
G-POWER Supercharger kit EVO I 3.0K Conversion of 3.0l series engine (to be
carried out at G-POWER Germany). Output: 272kW (370hp), 0.35 bar boost
pressure, consisting of: Integrated G-POWER supercharger G21 in series
strap-drive, with high-performance centrifugal clutch for declutching in
neutral, G-POWER sport air filter, air intake pipe, stainless steel air way
pipe, adjustment of the engine electronic and G-POWER logo. Recommended
auxilliary equipment: Optimized G-POWER stainless-steel rear silencer and
G-POWER speedo up to 320 km/h. ( Sequential Manual Transmission against
extra charge ) Output: 272kW (370hp) / 7000 r.p.m. Max. torque: 400 Nm /
3950 r.p.m. V-Max: more than 285 km/h 0-100 km/h: approx. 5,0 sec.
EUR 11360.00
Assembly costs (average estimate/depending on efforts)
EUR 1500.00

Przesadzili z ceną. Już teraz wierze, że ktoś tam za drobne przeróbki wolnossące w swoim M3 zapłacił około 20 tys DM. Wszystko git ale na niemiecką ponadprzeciętną kieszeń


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
keyser
post Thu, 02 Oct 2003 - 10:19
Post #72


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 28 August 2003
Skąd: z przypadku





to może kup zestaw activeautowerke albo esstuning i zwyczajnie przerób dolot...
to będzie banalne
Go to the top of the page
 
+Quote Post
roos
post Thu, 02 Oct 2003 - 12:10
Post #73


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: WWA





>Ja to pisalem do ciebie, bo przeciez tobie "nie wydaja sie" kompresory
>mercedesa tak trwale... takie podwazanie bezpodstawne. Reszta to
>poprostu zdanie jakie wyrobilem na tle wielu zrodel, bo sam nigdy nie
>montowalem takiej instalacji.

No to powiedz mi co jest zlego w moim bezpodstawnym podwazaniu twoich bezpodstawnych twierdzen, bo chyba czegos nie rozumiem.

>Ogolnie, to sam jestes tendencyjny i masz klapki na oczach

Hehe, takie teksty ostatni raz slyszalem w podstawowce. "Glupi jestes" - "Sam jestes glupi"

>Podwazasz jeden text, bo tam jest "may" i "often"

Ten tekst jest slaby i to wszystko. Na razie nie potrafisz go w zaden sposob obronic.

>A teraz ci wytlumacze DOKLADNIE, co powinienes byl zrozumiec ze
>slowem "efficiency". Jest mala subtelna roznica miedzy "efficient"
>i "efficacious" lub jak wolisz "effective" i ktore najwyrazniej mylisz.
>Efficient = working well and without wasting time or resources,
>producing a satisfactory result without wasting time or resources.
>Chyba wszytsko jasne ? Turbo jest effective ale nie jest efficient....
>wiec mozesz spokojnie wrocic do lektury jezeli sie zatrzymales w tym
>miejscu.

To przykre ale troche sie osmieszasz... Serdecznie dziekuje za wytlumaczenie znaczenia trzech slow ze slownika jezyka angielskiego. A teraz pora zebys otworzyl jakas ksiazke o budowie silnikow doladowanych, odnalazl termin "adiabatic efficiency" i porownal wartosc tego paramentru dla turbosprezarek, starych kompresorow typu roots (to te z merca), nowszych odsrodkowych na przyklad vortechow i najlepszych pod tym wzgledem lysholmow. I wtedy mozemy wrocic do rozmowy.

>Takich stron o roznicach miedzy turbo i kompresorem mozna znalesc
>dziesiatki prawdopodobnie, ja wziolem pierwsza z brzegu.... podwazysz
>wszytskie inne ktore beda zawieraly text podobny do powyzszego
>nt "reliability" ?? Bo innego niestety nie znajdziesz.

Chcesz sie zalozyc?

>Nie wiem... mam sie powtarzac ? Chodzi przeciez o chlodzenie tego
>pieca ktorym jest turbo i kompresora ktory "piecem" okazuje sie zadziej.

No wlasnie...twoj problem polega na tym, ze wydaje ci sie ze goraca strona tyrbosprezarki podgrzewa powietrze i dlatego trzeba stosowac IC. Zastanawiales sie kiedys dlaczego pompka do pilki tez jest ciepla po pompowaniu?

>Dobrze, to teraz mozesz isc pogladac watek o tym audi co robi 400m w
>8,XX za pomoca kompresora........ latwiej zainstalowanego, bez innych
>zalet

Tak, Audi robi 8s z silnika V8. Civic Papadakisa robi tyle samo (o ile juz nie mniej) z czterocylindrowego H22 o pojemnosci 2.2litra z jedna turbosprezarka. I czego to twoim zdaniem dowodzi?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
keyser
post Thu, 02 Oct 2003 - 12:15
Post #74


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 28 August 2003
Skąd: z przypadku





roos nie wiem po co się męczysz, kijem wisły nie zawrócisz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Torsen
post Thu, 02 Oct 2003 - 12:32
Post #75


Forum Homee
Dołączył: Sun, 06 July 2003
Skąd: Lux/Wawa





CYTAT
No to powiedz mi co jest zlego w moim bezpodstawnym podwazaniu twoich bezpodstawnych twierdzen, bo chyba czegos nie rozumiem.


Czlowieku, podwazasz dla podwazania czy masz jakies konkretne argumenty ? .... Ja nigdy nie twierdzilem ze kompressory merca sa trwale, twierdzilem ze globalnie kompresory sa trwalsze od turbo. I do tego mozna znalesc kilka, kilknascie zrodel. A teraz TY mi pokaz skad pochodzi twoje twierdzenie nt sc merca.

CYTAT
>Takich stron o roznicach miedzy turbo i kompresorem mozna znalesc
>dziesiatki prawdopodobnie, ja wziolem pierwsza z brzegu.... podwazysz
>wszytskie inne ktore beda zawieraly text podobny do powyzszego
>nt "reliability" ?? Bo innego niestety nie znajdziesz.

Chcesz sie zalozyc?


... TAK, spokojnie , znajde Ci kilka stron obiektywnych lub (jak spewnoscia bedziesz sie upieral) subiektywnych w ktory bedzie podkreslona ta mysl o reliability. Przygotuj swoje.

CYTAT
>Ogolnie, to sam jestes tendencyjny i masz klapki na oczach

Hehe, takie teksty ostatni raz slyszalem w podstawowce. "Glupi jestes" - "Sam jestes glupi"


Niezupelnie, bo nie mam wrazenia ze zwracales sie do mnie mowiac tendencyjny, tylko do textu, ktory tendencyjny nie jest. Zato mozemy spokojnie powiedziec ze ty jestes - twoja pozycja jest prosta i jednoznaczna, zeby nie mowic prostacka.

CYTAT
To przykre ale troche sie osmieszasz... Serdecznie dziekuje za wytlumaczenie znaczenia trzech slow ze slownika jezyka angielskiego.


Powiedz gdzie sie osmieszam ? Twierdzenie tego czlowieka jest prawidlowe na tej stronie na temat efficiency turbo. Turbo jest wydajne i zysk mocy przerasta spokojnie straty... ale sam ten fakt pewnych strat powoduje ze nie mozemy uzyc twierdzenia ze turbo jest efficient. Nie trzeba miec jakas wymierna wiedze techniczna aby to zrozumiec, odrobina angielskiego starczy.

pozdr


--------------------
Think different, think power ! <!-- s:) --><!-- s:) -->
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Torsen
post Thu, 02 Oct 2003 - 12:41
Post #76


Forum Homee
Dołączył: Sun, 06 July 2003
Skąd: Lux/Wawa





CYTAT("keyser":3oyrn2yv)
roos nie wiem po co się męczysz, kijem wisły nie zawrócisz


Ale o co chodzi ? Ja dobrze rozumiem ze tu 99% ludzi woli turbo bo jest wydajniejsze od kompresora i ma rowniez inne zalety i whatever. Jedyna rzecz ktora staram sie przekazac tym malo technicznym gadaniem to ze twierdzenie o kompresorach ze innych zalet jak cena nie maja jest bledne. Wiele zalezy od tego czego sie szuka i poniewaz wiele zrodel temu dowodzi oraz ze sprzet jest wciaz uzywany przez Mercedesa, Jaguara itd.. to znaczy ze sa inne wartosci. To wszytsko.


--------------------
Think different, think power ! <!-- s:) --><!-- s:) -->
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rolo
post Thu, 02 Oct 2003 - 12:51
Post #77


Super User
Dołączył: Sun, 07 September 2003
Skąd: Leszno Wlkp.





a mi sie zdaje ze klocicie sie o wyzszosc swiat bozego narodzenia nad wielkanocnymi ...

Kazdy z tych dwoch produktow jest dobry w pewnych granicach ... jak ktos chce tanim kosztem zalozyc profesjonalne wzmocnienie i nie chce w przyszlosci kombinowac to po co ma myslec o turbinie ? wystarczy mu maly kit SC i po klopocie - srednio rozgarniety sam se to zalozy ... a ze bedzie ladowal tylko do 0,3 .... taki juz wybor dokonal ...

Jak ktos mysli o przyszlosci i ma wiecej kasy do wydania to zalozy turbo ...

Przeciez to sa 2 RÓŻNE produkty - nie sprzeczajcie sie o to bo to nie ma sensu...


--------------------
/Roland
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Torsen
post Thu, 02 Oct 2003 - 12:56
Post #78


Forum Homee
Dołączył: Sun, 06 July 2003
Skąd: Lux/Wawa





CYTAT
a mi sie zdaje ze klocicie sie o wyzszosc swiat bozego narodzenia nad wielkanocnymi ...


Ale zauwaz ze nie twierdze ze sc jest lepsze, staram sie wywazyc zalety i wady obu instalacji i osobiscie ktoras mi bardziej pasuje, nie znaczy to ze druga nie ma zalet.

It is against this background that we have seen a resurgence of interest in supercharging in recent years. In summary, the principal advantages of supercharging compared to turbocharging would include:-

1More direct linkage between engine output and operator demand.
2Minimum exhaust-side thermal inertia.
3Minimum under-bonnet heat.
4Smaller size and easier packaging in many applications.
5Potentially lower cost through the avoidance of special materials.

..masz kilka zalez sc nad turbem.


--------------------
Think different, think power ! <!-- s:) --><!-- s:) -->
Go to the top of the page
 
+Quote Post
keyser
post Thu, 02 Oct 2003 - 13:04
Post #79


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 28 August 2003
Skąd: z przypadku





ale roos przecież stara się udowodnić, że większych różnic między tymi dwoma rozwiązaniami nie ma...

a padły tu już, z klawiatur co niektórych, takie twierdzenia, że aż oczy bolą:

zakładając kompresor, nie trzeba montować IC, a w przypadku turbo zawsze...
hmm...to ciekawe, bo nowe Mini Cooper S ma IC, a mój turbodiesel nie ma

kompresor jest trwalszym rozwiązaniem
można znaleźć przykłady dowodzące zupełnie odwrotnie, ale też i potwierdzające to stwierdzenie... tak więc de facto taka teza jest nietrafiona

turbo włącza się nagle, a kompresor powoli i dlatego jest lepszy
wally już wam powiedział czemu to nieprawda, nie będę się powtarzał

kompresor nadaje się tylko do małych mocy
też bzdura, bo tak jak napisał roos, dragstery korzystają z kompessorów.... co prawda w samochodach cywilnych, rzadko korzysta się z kompresora, wydaje się, że z przyczyn "dźwiękowych", zwyczajnie kompressory hałasują, a szczególnie te o "dużych" przełożeniach... łorewer

jedni piszą tak, jakby nie rozumieli dlaczego powietrze sprężane jest gorące i twierdzi, że to dlatego, że turbina siedzi na kolektorze wydechowym
polecam cofnięcie się do podstawówki i uczęszczanie na fizykę


EOT - niech ktoś to zamknie wkońcu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rolo
post Thu, 02 Oct 2003 - 13:05
Post #80


Super User
Dołączył: Sun, 07 September 2003
Skąd: Leszno Wlkp.





CYTAT("Torsen":3d20n1ds)
CYTAT
a mi sie zdaje ze klocicie sie o wyzszosc swiat bozego narodzenia nad wielkanocnymi ...


Ale zauwaz ze nie twierdze ze sc jest lepsze, staram sie wywazyc zalety i wady obu instalacji i osobiscie ktoras mi bardziej pasuje, nie znaczy to ze druga nie ma zalet.



no wlasnie - kazde z tych rozwiazan ma swoje zalety i wady - przeciez to zalezy od konkretnergo przykladu. Ale na 100% nie mozna powiedziec "nie zakladaj SC bo jest do dupy". jak by byl do dupy to nikt by go nie produkowal i nie montowal do samochodow ... a juz napewno nie zrobilby tego taki producent jak MB ...


--------------------
/Roland
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V  « < 2 3 4 5 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 22 August 2025 - 03:09