![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 02 May 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Raff":95lll48g) No to badz jeszcze oryginalniejszy i zgraj kompresor z turbina Bedziesz mial moc z kompresora na dole obrotow i z turbiny na gorze. Ciekaw jestem na ile taki pomysl jest wykonalny...
W Stanach jeżdżą takie Civic'i... |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: Natolin ![]() |
Co do wspomnianej przez Keysera M3 Turbo. To na tej ich stronie też są dane dotyczące kompresorów. I jest właśnie do M3 3.0 kompresor dający 370KM i 400Nm. Tak samo jak w G-Power. Więc czyżby na każdej stronie podawali błędne dane? Nie wiem. Nie znam się. Może i tak. Może to jakiś uniwersalny wynik a naprawde kompresor do M3 daje 20KM. Jednak nie wierze, że wszędzie wypisują takie bzdety.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: WWA ![]() |
CYTAT("///M3":1tlt3pv7) Nie chce turbo i koniec. Chociażby ze względów o jakich pisał Torsen. Nie zamierzam z tego silnika wyciskac siódmych potów. Kompresor ma jedna przewage nad turbosprezarka - zestaw jest troche tanszy przy malych cisnieniach. Wiecej zalet nie ma. CYTAT("Koyack":1tlt3pv7) jak to zamontuje
do auta (w teorii juz wiem jak) to jak to zostanie potraktowane jako doładowanie czy modyfkiacja N/A Masz 99% szans, ze urzadzenie dmuchajace w dolot bedzie uznane za doladowanie, nawet jesli zmniejsza podcisnienie o nie wiecej niz cwierc promila. Inaczej byloby bez sensu. |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 06 July 2003 Skąd: Lux/Wawa ![]() |
CYTAT Wiecej zalet nie ma.
Oczywiscie ze sa inne, czytaj wyzej. Bo takie pisanie, to zla wola poprostu -------------------- Think different, think power ! <!-- s:) --><!-- s:) -->
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 09 April 2003 Skąd: Anglia ![]() |
Miałem ofertę na kupno kompresora od mercedesa 230K za 1200zł (stan bdb) Rozmawiałem później z chłopakiem z forum który robi różne takie żeczy i zgodził sie na instalacje kompresora do mojego auta. Koszt około 3000zł Czyli około 4000zł za wzrost w granicach w moim przypadku około 40 50KM to nie dużo (no i oczywiście dużo większy Nm)
Jak chcesz M3 namiar do tego gościa od kompresora to mogę Ci dać. pozdr |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: WWA ![]() |
CYTAT("Torsen":e56tzmai) Oczywiscie ze sa inne, czytaj wyzej. Bo takie pisanie, to zla wola poprostu
>Kompresor wydaje sie (lub jest) lagodniejszy dla silnika bo nie ma laga >ani nastepujacego zrywu ktory napewno nie jest pozytywny pod >wzgledem zywotnosci silnika i paru innych czesci - oczywiscie mozna >dobrac male turbo, ktore nie bedzie szkodzic strasznym lagiem i potem >zrywem, ale to nie koniec... A gdzie jest koniec? Seryjne 1.8T VAG maja max moment w okolicy 2000-2200. >Kompresory sa trwalsze, globalnie chodzi o nizsza temperature >dzialania, Niekoniecznie. Rootsy z merców wcale nie wydaja sie byc jakos specjalnie trwalsze od nowoczesnych turbosprezarek, ze juz o patentach takich jak G60 nie wspomne >zaden olej sie nie zagotuje po wylaczeniu silnika szkodzac instalacji, tak >jak to sie dzieje czasem z turbami. Jak juz koniecznie nie chcesz pamietac o chwili pracy na jalowym biegu po _ostrym_katowaniu_sprzeta_, to zawsze mozesz wydac troche grosza i zaopatrzyc sie w turbo timer. >Kompresora latwiej zainstalowac i do tego nie trzeba zmieniac bebechow >reszty silnika. Pudlo - przy identycznym cisnieniu trzeba robic dokladnie to samo co przy turbosprezarce. Tu i tu mozna nie wymieniac nic albo wszystko. |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 06 July 2003 Skąd: Lux/Wawa ![]() |
http://www.superchargersonline.com/content.asp?ID=19
..Help yourself Tam mozna sie jednak doczytac innych zalet. CYTAT Niekoniecznie. Rootsy z merców wcale nie wydaja sie byc jakos specjalnie trwalsze od nowoczesnych turbosprezarek, ze juz o patentach takich jak G60 nie wspomne W wypadku M3 o ktorym mowa, mysle ze raczej bedzie bezpieczniej. Zreszta nawet tak awaryjne zabawki jak G60 lepiej sie trzymaja niz niektore turboporazki po 1000-2000km po zalozeniu.... przyklady przelewaja sie na forum. O tak tragicznych przypadkach po zalozeniu kompresora nie slyszalem, a moze malo slyszalem... ..Ze "niekoniecznie", to nie jest argument. Trzebaby znalesc statystyki, a szczegolnie te dotyczace zakladania sprezarki (turbo i kompresor) non stock. CYTAT Jak juz koniecznie nie chcesz pamietac o chwili pracy na jalowym biegu po _ostrym_katowaniu_sprzeta_, to zawsze mozesz wydac troche grosza i zaopatrzyc sie w turbo timer. To, ze raz : trzeba o tym myslec napewno nie jest zadna zaleta, a dwa: to wciaz nie zmienia faktu ze ryzyko zwiazane w temp jest nadal aktualne. Sumujac Reliability: cyt z tamtego www (jedyny, bo nie ma co kopiowac calego info): In general, superchargers enjoy a substantial reliability advantage over the turbocharger. Mozesz sie sprzeczac. CYTAT Pudlo - przy identycznym cisnieniu trzeba robic dokladnie to samo co przy turbosprezarce. Tu i tu mozna nie wymieniac nic albo wszystko.
Chocby sprawa intercoolera, potrzebny w niektorych wypdkach kompresora, podczas gdy z turbo jest to wrecz niezbedne za kazdym razem. Chodzi o niuanse i mowa generalnie, ale poprostu nie rozumiem jak mozna palnac, ze "wiecej zalet niz cena nie ma". pozdr -------------------- Think different, think power ! <!-- s:) --><!-- s:) -->
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 09 April 2003 Skąd: Anglia ![]() |
Czytałem troszkę wyżej że kompresor nie daje dużego wzrostu mocy. Nie prawda. Mam MB 200K 163KM Jeździ bardzo fajnie, brak turbo-dziury, nie potrzeba intercolera itp. Moc z silnika 1.8 litra (bo taki jest w MB) to bez kompresora około 115KM. Z tej pojemności bez problemu Mercedes ofeuje 193KM (MB 230K) nadal bez dodatkowych modyfikacji. Otrzymałem maila z VTG że oni po zmianie koła od kompresora i przeprogramowaniu elektroniki uzyskają około 210 KM a mozliwości zostaje jeszcze dużo. Czyli podstawa 1.8 litra bęzyna 115KM a z kompresorem 210KM. Nie jest tak źle W przypadku M3 na pewno będzie inaczej ale nie można ślepo twierdzić że kompresor jest be a turbo jest ok. Każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy.
pozdr. |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
User Dołączył: Thu, 29 May 2003 ![]() |
Witam
Tez zakladam kompresor. Miej wydatkow niz turbo spalinowe. Ja juz zakupilem ic , przewody , sprezarke. Tylko mam jedno pytanie czy w sprezarkach mechanicznych stosuje sie blow off valve i gdzie trzeba ja ewentualnie zamontowac.Z tego co wiem przy doladowaniu 0.3 bara nie trzeba wprowadzac ingerencji w elektronike ( sam przeplywomierz powinien to zalatwic ) tak jak w vectrach 2.0 przy sprezarkach nawet spalinowych i tak jak w przypadku najnowszych elektric supercharger ktore daja do 7 psi przy poboze 2 koni. ( oczywiscie pisze co wyczytalem). |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: Natolin ![]() |
Moim celem życiowym (w odróżnieniu od większości udzielających się użytkowników) nie jest bycie najszybszym na kawałku prostej, bo: po pierwsze nie mam tyle kasy co poniektórzy; a po drugie nie rajcuje mnie to az tak strasznie, żeby wuciskać z auta siódme poty i sprawdzić jakie ciśnienie doładowania wytrzyma mój silnik. Chciałbym, żeby auto zyskało nieco na mocy bez ingerowania w silnik. Było nieco szybsze niż jemu podobne. Porównam ceny i pomysle. To narazie luźne myślenie, bez żadnych konkretnych przedsięwzięć. Dlatego chciałem zasięgnąc waszyh zdań i opini, które poza małymi wyjątkami są jednostronne. Jednak mimo wszystko skłaniam sie ku kompresorowi.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: Natolin ![]() |
CYTAT("Alpina":231q3khj) Witam
Tez zakladam kompresor. Miej wydatkow niz turbo spalinowe. Ja juz zakupilem ic , przewody , sprezarke.... Mozna wiedzieć jaką sprężarkę zakupiłeś ?? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
User Dołączył: Thu, 29 May 2003 ![]() |
Duzo myslalem na temat jaka kupic ale w koncu kupilem od slk 2.3 kompresor, hlodnice ta zlota hybrid a przewody zwykle . Co najciekawsze sam bede montowal , zobaczymy co z tego wyjdzie.
Napewno bede bez zderzaka bo inaczej ic nie zmieszcze troche gruba. Pzdr. |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
User Dołączył: Thu, 29 May 2003 ![]() |
Tez jestem zdania po co mi turbo spalinowe i 500 koni , ja chce miec radosc z jazdy a nie radosc z 400m. Wiekszosc tych fur ktore maja po nizej 11s nie da sie jezdzic. Takie moje zdanie.
Pzdr. |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 28 August 2003 Skąd: z przypadku ![]() |
Alpina, a nie pomyślałeś o tym, że zapotrzebowanie na powietrze w silniku 2.3l jest "ciutkę" mniejsze niż w silniku 3.5l ??
|
|
|
![]()
Post
#55
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: Natolin ![]() |
CYTAT("OZ":n9e78h7u) kompresor = kupa
turbo = power Dla OZ'a http://www.forum.streetracing.pl/viewtopic.php?t=5855a -------------------- |
|
|
![]()
Post
#56
|
|
User Dołączył: Thu, 29 May 2003 ![]() |
Keyser nie szkodzi , ja mam duza rolke od walu , zawsze mozna zmienic na mniejsze przy komresorze. Im mniejsza tym wiecej obrotow. Poza tym nie chodzi mi o max.
|
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: WWA ![]() |
>..Help yourself Tam mozna sie jednak doczytac innych zalet.
Jesli myslisz ze o roznicach miedzy SC a turbosprezarka dowiedzialem sie wczoraj, to chyba jestes krotko na forum. >W wypadku M3 o ktorym mowa, mysle ze raczej bedzie bezpieczniej. Z powodu? >Zreszta nawet tak awaryjne zabawki jak G60 lepiej sie trzymaja niz >niektore turboporazki po 1000-2000km po zalozeniu.... przyklady >przelewaja sie na forum. I czego to niby dowodzi? Regenerowane "nowki sztuki" G60 potrafia sie rozpadac po 1000/500/wpisz liczbe km. >O tak tragicznych przypadkach po zalozeniu kompresora nie slyszalem, >a moze malo slyszalem... Moge ci tak zalozyc SC ze nie uruchomisz silnika. Tak samo jak turbo. Ale generalnie przekonales mnie, ze SC zamontuje dobrze mniej kumaty fachowiec niz ten potrzebny do zestrojenia kitu turbo. >..Ze "niekoniecznie", to nie jest argument. Trzebaby znalesc statystyki, >a szczegolnie te dotyczace zakladania sprezarki (turbo i kompresor) non >stock. No to zacznij uzywac tych statystyk o ktorych piszesz, skoro rzucasz twierdzenia o tym co jest mniej awaryjne. >To, ze raz : trzeba o tym myslec napewno nie jest zadna zaleta, a dwa: >to wciaz nie zmienia faktu ze ryzyko zwiazane w temp jest nadal >aktualne. Jak zapomnisz spogladac na AFR po zainstalowaniu SC to moga ci splynac tloki. Jak zapomnisz patrzyc na wskaznik cisnienia to sie moze okazac ze wastegate sie zapiekl i rozwalisz silnik. Jak zapomnisz przekrecic kluczyk parkujac pod domem i pojdziesz spac i na dodatek padnie wiatrak chlodnicy to tez bedzie niefajnie. O pewnych rzeczach trzeba pamietac jak sie jest duzym chlopcem A jak sie ma alzheimera to sie instaluje timera. >In general, superchargers enjoy a substantial reliability >advantage over the turbocharger. Mozesz sie sprzeczac. Tam jest tez napisane cos takiego w ramach przewag SC nad turbosprezarka: "The amount of power that is lost by a turbo's turbine reduces it's overall efficiency." I w tym momencie mozna przestac go czytac. Poza tym jest tendencyjny i zawiera tak z 10 razy za duzo slow "may", "can", "often" etc. Ogolnie bardzo nedzny tekst. >Chocby sprawa intercoolera, potrzebny w niektorych wypdkach >kompresora, podczas gdy z turbo jest to wrecz niezbedne za kazdym >razem. Znowu wrong. Napisz dlaczego niby tu jest konieczne a tu nie bo wyglada na to, ze nei wiesz o czym piszesz. >Chodzi o niuanse i mowa generalnie, ale poprostu nie rozumiem jak >mozna palnac, ze "wiecej zalet niz cena nie ma". Masz racje - nie mozna. Trzeba jeszcze dodac, ze latwiej to zainstalowac bo nei trzeba dorabiac kolektora. Wiecej zalet nie ma. |
|
|
![]()
Post
#58
|
|
User Dołączył: Thu, 29 May 2003 ![]() |
Nie mylcie komresora od g60 niz od merca. To sa inne konstrukcje.
|
|
|
![]()
Post
#59
|
|
User Dołączył: Thu, 29 May 2003 ![]() |
Ross napisal: Trzeba jeszcze dodac, ze latwiej to zainstalowac bo nei trzeba dorabiac kolektora. Wiecej zalet nie ma.
Jak nie ma ? A elektronika i kupe dodatkowych przewodow , a synchronizacja , odprezenie silnika , kupe zabaw no i kosztow. Zle dobierzesz cisnienie do uzywanego silnika , to ci zerwie panewki na wale. No chyba ze cie stac ? |
|
|
![]()
Post
#60
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: WWA ![]() |
>Nie mylcie komresora od g60 niz od merca. To sa inne konstrukcje.
Nie no, naprawde wiem czym sie rozni roots od G-ladera. CYTAT("Alpina":35trlhth) A elektronika i kupe dodatkowych przewodow , a synchronizacja , odprezenie silnika , kupe zabaw no i kosztow. Zle dobierzesz cisnienie do uzywanego silnika , to ci zerwie panewki na wale.
No chyba ze cie stac ? Przeciez pisalem od poczatku ze jest taniej. Co do dobierania cisnienia do silnika to czym sie rozni SC od turbosprezarki w tym wzgledzie? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 21 August 2025 - 22:46 |