Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V  < 1 2 3 4 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Turbo czy kompressor ?
OZ
post Wed, 01 Oct 2003 - 14:56
Post #21


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 October 2002





CYTAT("Kazushito Yakitaki":17a28989)
CYTAT("OZ":17a28989)
kompresor = kupa
turbo = power


Na prostej może i tak. Na torach niektórzy wolą mniej, a rozwijane równomiernie niż ,,nic, nic, nic, JEBUT!!...''.

K.Y.


Wszystko zależy od tego jak, co i czym zestroisz. Poza tym nie zamierzam zmieniać turbin a w torowych chcę jeździć - myślisz, że się nie uda postaram się ... poza tym turbiny królują w torówkach, ciekawe dlaczego nikt nie używa kompresorów, myślę że dlatego iż służą do turlania się po mieście i lepszego samopoczucia właścicieli takich sprzętów a nie wyciskania max możliwości z silnika.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 01 Oct 2003 - 14:56
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Wally
post Wed, 01 Oct 2003 - 14:57
Post #22


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT("Kazushito Yakitaki":349dksxg)
CYTAT("OZ":349dksxg)
kompresor = kupa
turbo = power


Na prostej może i tak. Na torach niektórzy wolą mniej, a rozwijane równomiernie niż ,,nic, nic, nic, JEBUT!!...''.

K.Y.


tym osobom proponuje małe turbo albo aluminiowe V8


--------------------
whatever
Go to the top of the page
 
+Quote Post
budyn
post Wed, 01 Oct 2003 - 14:58
Post #23


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 July 2003
Skąd: jestem?,nie pytaj...





mam takie same zdanie jak OZ!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
roos
post Wed, 01 Oct 2003 - 14:59
Post #24


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: WWA





Wszystkie dragstery top fuel jezdza z superchargerami
Go to the top of the page
 
+Quote Post
OZ
post Wed, 01 Oct 2003 - 15:00
Post #25


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 October 2002





CYTAT("roos":imglrf3k)
Wszystkie dragstery top fuel jezdza z superchargerami


cicho roos , kogo obchodzi top fuel oni nie używają benzyny ja tu promuję poważne tematy a Ty mi taką świnię podkładasz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Wed, 01 Oct 2003 - 15:07
Post #26


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





CYTAT("budyn @ ,,,,":138a7q1k)
mam takie same zdanie jak OZ!


No to znając Twoją historię naprawdę albo jesteś strasznie zakochany w turbo, albo ...


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
budyn
post Wed, 01 Oct 2003 - 15:22
Post #27


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 July 2003
Skąd: jestem?,nie pytaj...





CYTAT("Marlon":33h6guf6)
CYTAT("budyn @ ,,,,":33h6guf6)
mam takie same zdanie jak OZ!


No to znając Twoją historię naprawdę albo jesteś strasznie zakochany w turbo, albo ...
zakochany to jestem ale nie w turbo!!historia moja nie ma tu zadnego wplywu!!mam swoje zdanie i tyle.......gdybym mial kiedys cos cudowac to napewno by to bylo turbo!!!nie chce rozstrzasywac tego tematu poraz kolejny ale napewno nie turbo u GMS-a!!tylko ewentualnie w VTG! turbo-ok kompresor-kupa!! i tak przy tym pozostane do konca!!a tak na marginesie M arlon ;co ma wiatrak do piernika?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wally
post Wed, 01 Oct 2003 - 15:26
Post #28


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT("roos":2s2qtb8z)
Wszystkie dragstery top fuel jezdza z superchargerami


tylko dlatego, że mają ograniczoną pojemność silnika


--------------------
whatever
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vampeer
post Wed, 01 Oct 2003 - 15:28
Post #29


Super User
Dołączył: Sun, 22 June 2003
Skąd: Kraków





CYTAT("keyser":15egdac9)
przede wszystkim cyfrę: 370KM z 0.35bar doładowania wsadziłbym głęboko pomiędzy bajki


wez pod uwage ze silnik jest zapewne nieodprezony do tego a przy duzej kompresji to 0.35 bara daje znacznie wiecej niz "normalnie".
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mr_Root
post Wed, 01 Oct 2003 - 15:39
Post #30


Forum Killer
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Juz Wawa





Znalazlem kiedys na sieci M3 E36 z turcji. Najpierw mial kompresora potem wywalil i zalozyl turbo. Nie pamietam jakie moce czy momenty mial jako efekt koncowy przerzocenia sie na turbo. Jednak zamiescil filmiki jak loji na autostradzie takie samochody jak najnosze 911 turbo, Lambo Diablo itp.
Bodajze nawet chyba ktos dawal link tutaj na forum do stronki tego goscia.
A prywatnie tez jestem za turbo. Chociazby dla przelaczanych map paliwa, bardziej zaawansowanej elektronice itp.


--------------------
Mazda RX-8 Rotary Velvet
Go to the top of the page
 
+Quote Post
keyser
post Wed, 01 Oct 2003 - 15:59
Post #31


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 28 August 2003
Skąd: z przypadku





E36 M3 vs Diablo
http://people.sabanciuniv.edu/~mentes/diablo.mpg
E36 M3 vs F355
http://people.sabanciuniv.edu/~mentes/f355.mpg
E36 M3 vs Modena's
http://people.sabanciuniv.edu/~mentes/modena.mpg
E36 M3 vs Porsche 911 Turbo
http://people.sabanciuniv.edu/~mentes/turbo.mpg

oto filmy o których mówisz, zamieszczałem je już kiedyś tutaj...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
keyser
post Wed, 01 Oct 2003 - 16:01
Post #32


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 28 August 2003
Skąd: z przypadku





oni mają zmieniany RAMbox:



więcej info i fotek tutaj:
http://www.da-motorsport.com


zmienili ją potem na turbo 700HP:
ale umiejscowieniem turbo to mnie zadziwili, ciekawe jak wygląda kolektor

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dawid SC 1.1 Spo...
post Wed, 01 Oct 2003 - 16:18
Post #33


Frequent User
Dołączył: Mon, 28 April 2003
Skąd: SWARZĘDZ





Keyser te linki cos nie chodza, a to BMW to musi byc niesamowity potwor


--------------------
Turbo to jest to !!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Torsen
post Wed, 01 Oct 2003 - 16:44
Post #34


Forum Homee
Dołączył: Sun, 06 July 2003
Skąd: Lux/Wawa





Osobiscie sklonilbym sie w strone kompressora, zreszta swojego czasu tez informowalem sie u g-powera. Kompresor wydaje sie (lub jest) lagodniejszy dla silnika bo nie ma laga ani nastepujacego zrywu ktory napewno nie jest pozytywny pod wzgledem zywotnosci silnika i paru innych czesci - oczywiscie mozna dobrac male turbo, ktore nie bedzie szkodzic strasznym lagiem i potem zrywem, ale to nie koniec... Kompresory sa trwalsze, globalnie chodzi o nizsza temperature dzialania, zaden olej sie nie zagotuje po wylaczeniu silnika szkodzac instalacji, tak jak to sie dzieje czasem z turbami. Kompresora latwiej zainstalowac i do tego nie trzeba zmieniac bebechow reszty silnika. Na koniec kompresor jest glosniejszy a tego sie nie da nie lubic Oczywiscie to wszytsko odpowiada mi, bo :

1) Zalezaloby mi na trwalosci calosci (sam silnik + sama instalacja)
2) Nie wymagalbym mocy wiekszych niz 400km dla mojej M3, choc z takim kompresorem mozna nawet troche wiecej.

pozdr


--------------------
Think different, think power ! <!-- s:) --><!-- s:) -->
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dawmac
post Wed, 01 Oct 2003 - 17:07
Post #35


Forum Killer
Dołączył: Wed, 09 April 2003
Skąd: Anglia





Witam
Temat turbo i kompresora to przerobiłem na wszystkie sposoby tak misię tylko wydaje. Na początku planowałem turbo jednak dużo problemów z takimi instalacjami robionymi u nas w kraju. Oczywiście nie uważam że nikt w polsce nie potrafi zrobić tego dobrze. Liczne awarie, ciągłe regulacje, kłopoty z elektroniką itp. itd. Turbo na pewno jest bardziej "uciążliwe" dla silnika niż kompresor. Jednak jedna wielka zaleta Turbo > możliwy do uzyskania duży wzrost mocy.
Natomiast kompresor trochę mniej mocy jednak mniej szkodliwy dla silnika i trochę prostrza instalacja ( nie trzeba wymieniać kolektora wydechowego, nie potrzeba intercoolera itp.)
W twoim przypadku M3 masz auto już z silnikiem wyczynowym i nie wiem jak zniesie taki motor duży wzrost mocy. Są gotowe Kit-zestawyy w USA czy niemczech ale jak z nimi rozmawiałem to NIKT !!! nie dał mi gwarancji na silnik + turbo tylko jest gwarancja na turbo. Nie dziwie im się bo skąd mogą wiedzieć w jakim stanie masz auto.
Rozwiązania:
masz duuużo kasy zestaw turbo z zagranicy,
masz mniej kasy i trochę czasu i dobry warszat zestaw turbo w kraju
kompresor - lepiej turbo
pozdr. dawmac
PS Ja zdecydowałem się na inne rozwiązanie aby podnieś moc silnika ani turbo ani kompresor.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
///M3
post Wed, 01 Oct 2003 - 17:20
Post #36


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: Natolin





CYTAT("OZ":3etj7pxh)
kompresor = kupa
turbo = power


Wiem, ze w Polsce nikt nie przerabia aut na kompresory. Ale nie znaczy to, że jest to kupą. Wiem, że zakładając kompresor nie dam zarobić chłopakom z VTG (żart). Nie chce turbo i koniec. Chociażby ze względów o jakich pisał Torsen. Nie zamierzam z tego silnika wyciskac siódmych potów. Co do doładowania 0.35 bara to jest tak jak napisał vampeer. Jest to silnik o stopniu sprężania zwykłym, więc tego ciśnienia nie można porówywać z ciśnieniem doładowania w silniku odprężonym.
Co do ceny to czekam na odpowiedź z G-Power.
Co do aut ścigających się na wyścigach to jednak OZ masz złe informacje, gdyż w niemczech wiele bmw jeździ właśnie na kompresorach. A że w Polsce nikt takiej beemki nie ma.... no cóż my zawsze bylismy 100 lat za Murzynami.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
keyser
post Wed, 01 Oct 2003 - 17:34
Post #37


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 28 August 2003
Skąd: z przypadku





tia.... chciałbym zobaczyć przyrost mocy o 30% z 0.35bara
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dawmac
post Wed, 01 Oct 2003 - 17:46
Post #38


Forum Killer
Dołączył: Wed, 09 April 2003
Skąd: Anglia





jak chcesz to mam trochę kontaktów do firm od kompresorów. Mam też korenspondencje i ceny dla mnie do 325 Myślę że jeśli idzie o kompresor to nie będzie dużych różnic cenowych między M3 a 325
pozdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vampeer
post Wed, 01 Oct 2003 - 17:53
Post #39


Super User
Dołączył: Sun, 22 June 2003
Skąd: Kraków





http://www.g-power.de/index01.php?sp=e

chyba by az takich glupot nie pisali ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Koyack
post Wed, 01 Oct 2003 - 18:02
Post #40


Super User
Dołączył: Sun, 20 April 2003
Skąd: Radom





a ja mam pytanko do sedziów technicznych z modlina:
jak jest definicja kompresora??
mam taki mały szatański pomysł konsultowałem się już
z siedzącym w temacie pomp (takich fajnych
tzw. szpecjalnych uzywanych min. przez górników ale nie
tylko) i jest cos takiego co ostro zasysa powietrze i ma
regulowane obroty (boost controler :]) jak to zamontuje
do auta (w teorii juz wiem jak) to jak to zostanie potraktowane
jako doładowanie czy modyfkiacja N/A, bo bedzie to
faktycznie pompa górnicza, pytam bo w moim
przypadku 120 KM daje mi w mojej klasie niezłą przewagę
nad resztą i szansę walki w czołówce (klasa mini) a w mini +
to juz będzie to raczej środek stawki....


--------------------
No car no fun :(
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V  < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 21 August 2025 - 22:46