![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 11 October 2002 ![]() |
CYTAT("Kazushito Yakitaki":17a28989) CYTAT("OZ":17a28989) kompresor = kupa turbo = power Na prostej może i tak. Na torach niektórzy wolą mniej, a rozwijane równomiernie niż ,,nic, nic, nic, JEBUT!!...''. K.Y. Wszystko zależy od tego jak, co i czym zestroisz. Poza tym nie zamierzam zmieniać turbin a w torowych chcę jeździć - myślisz, że się nie uda postaram się ... poza tym turbiny królują w torówkach, ciekawe dlaczego nikt nie używa kompresorów, myślę że dlatego iż służą do turlania się po mieście i lepszego samopoczucia właścicieli takich sprzętów a nie wyciskania max możliwości z silnika. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Kazushito Yakitaki":349dksxg) CYTAT("OZ":349dksxg) kompresor = kupa turbo = power Na prostej może i tak. Na torach niektórzy wolą mniej, a rozwijane równomiernie niż ,,nic, nic, nic, JEBUT!!...''. K.Y. tym osobom proponuje małe turbo albo aluminiowe V8 -------------------- whatever
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 July 2003 Skąd: jestem?,nie pytaj... ![]() |
mam takie same zdanie jak OZ!
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: WWA ![]() |
Wszystkie dragstery top fuel jezdza z superchargerami
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 11 October 2002 ![]() |
CYTAT("roos":imglrf3k) Wszystkie dragstery top fuel jezdza z superchargerami
cicho roos , kogo obchodzi top fuel oni nie używają benzyny ja tu promuję poważne tematy a Ty mi taką świnię podkładasz |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
CYTAT("budyn @ ,,,,":138a7q1k) mam takie same zdanie jak OZ!
No to znając Twoją historię naprawdę albo jesteś strasznie zakochany w turbo, albo ... -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 July 2003 Skąd: jestem?,nie pytaj... ![]() |
CYTAT("Marlon":33h6guf6) CYTAT("budyn @ ,,,,":33h6guf6) mam takie same zdanie jak OZ! No to znając Twoją historię naprawdę albo jesteś strasznie zakochany w turbo, albo ... |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("roos":2s2qtb8z) Wszystkie dragstery top fuel jezdza z superchargerami
tylko dlatego, że mają ograniczoną pojemność silnika -------------------- whatever
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 22 June 2003 Skąd: Kraków ![]() |
CYTAT("keyser":15egdac9) przede wszystkim cyfrę: 370KM z 0.35bar doładowania wsadziłbym głęboko pomiędzy bajki
wez pod uwage ze silnik jest zapewne nieodprezony do tego a przy duzej kompresji to 0.35 bara daje znacznie wiecej niz "normalnie". |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Juz Wawa ![]() |
Znalazlem kiedys na sieci M3 E36 z turcji. Najpierw mial kompresora potem wywalil i zalozyl turbo. Nie pamietam jakie moce czy momenty mial jako efekt koncowy przerzocenia sie na turbo. Jednak zamiescil filmiki jak loji na autostradzie takie samochody jak najnosze 911 turbo, Lambo Diablo itp.
Bodajze nawet chyba ktos dawal link tutaj na forum do stronki tego goscia. A prywatnie tez jestem za turbo. Chociazby dla przelaczanych map paliwa, bardziej zaawansowanej elektronice itp. -------------------- Mazda RX-8 Rotary Velvet
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 28 August 2003 Skąd: z przypadku ![]() |
E36 M3 vs Diablo
http://people.sabanciuniv.edu/~mentes/diablo.mpg E36 M3 vs F355 http://people.sabanciuniv.edu/~mentes/f355.mpg E36 M3 vs Modena's http://people.sabanciuniv.edu/~mentes/modena.mpg E36 M3 vs Porsche 911 Turbo http://people.sabanciuniv.edu/~mentes/turbo.mpg oto filmy o których mówisz, zamieszczałem je już kiedyś tutaj... |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 28 August 2003 Skąd: z przypadku ![]() |
oni mają zmieniany RAMbox:
![]() więcej info i fotek tutaj: http://www.da-motorsport.com zmienili ją potem na turbo 700HP: ale umiejscowieniem turbo to mnie zadziwili, ciekawe jak wygląda kolektor ![]() |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 28 April 2003 Skąd: SWARZĘDZ ![]() |
Keyser te linki cos nie chodza, a to BMW to musi byc niesamowity potwor
-------------------- Turbo to jest to !!!
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 06 July 2003 Skąd: Lux/Wawa ![]() |
Osobiscie sklonilbym sie w strone kompressora, zreszta swojego czasu tez informowalem sie u g-powera. Kompresor wydaje sie (lub jest) lagodniejszy dla silnika bo nie ma laga ani nastepujacego zrywu ktory napewno nie jest pozytywny pod wzgledem zywotnosci silnika i paru innych czesci - oczywiscie mozna dobrac male turbo, ktore nie bedzie szkodzic strasznym lagiem i potem zrywem, ale to nie koniec... Kompresory sa trwalsze, globalnie chodzi o nizsza temperature dzialania, zaden olej sie nie zagotuje po wylaczeniu silnika szkodzac instalacji, tak jak to sie dzieje czasem z turbami. Kompresora latwiej zainstalowac i do tego nie trzeba zmieniac bebechow reszty silnika. Na koniec kompresor jest glosniejszy a tego sie nie da nie lubic Oczywiscie to wszytsko odpowiada mi, bo :
1) Zalezaloby mi na trwalosci calosci (sam silnik + sama instalacja) 2) Nie wymagalbym mocy wiekszych niz 400km dla mojej M3, choc z takim kompresorem mozna nawet troche wiecej. pozdr -------------------- Think different, think power ! <!-- s:) --><!-- s:) -->
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 09 April 2003 Skąd: Anglia ![]() |
Witam
Temat turbo i kompresora to przerobiłem na wszystkie sposoby tak misię tylko wydaje. Na początku planowałem turbo jednak dużo problemów z takimi instalacjami robionymi u nas w kraju. Oczywiście nie uważam że nikt w polsce nie potrafi zrobić tego dobrze. Liczne awarie, ciągłe regulacje, kłopoty z elektroniką itp. itd. Turbo na pewno jest bardziej "uciążliwe" dla silnika niż kompresor. Jednak jedna wielka zaleta Turbo > możliwy do uzyskania duży wzrost mocy. Natomiast kompresor trochę mniej mocy jednak mniej szkodliwy dla silnika i trochę prostrza instalacja ( nie trzeba wymieniać kolektora wydechowego, nie potrzeba intercoolera itp.) W twoim przypadku M3 masz auto już z silnikiem wyczynowym i nie wiem jak zniesie taki motor duży wzrost mocy. Są gotowe Kit-zestawyy w USA czy niemczech ale jak z nimi rozmawiałem to NIKT !!! nie dał mi gwarancji na silnik + turbo tylko jest gwarancja na turbo. Nie dziwie im się bo skąd mogą wiedzieć w jakim stanie masz auto. Rozwiązania: masz duuużo kasy zestaw turbo z zagranicy, masz mniej kasy i trochę czasu i dobry warszat zestaw turbo w kraju kompresor - lepiej turbo pozdr. dawmac PS Ja zdecydowałem się na inne rozwiązanie aby podnieś moc silnika ani turbo ani kompresor. |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: Natolin ![]() |
CYTAT("OZ":3etj7pxh) kompresor = kupa
turbo = power Wiem, ze w Polsce nikt nie przerabia aut na kompresory. Ale nie znaczy to, że jest to kupą. Wiem, że zakładając kompresor nie dam zarobić chłopakom z VTG (żart). Nie chce turbo i koniec. Chociażby ze względów o jakich pisał Torsen. Nie zamierzam z tego silnika wyciskac siódmych potów. Co do doładowania 0.35 bara to jest tak jak napisał vampeer. Jest to silnik o stopniu sprężania zwykłym, więc tego ciśnienia nie można porówywać z ciśnieniem doładowania w silniku odprężonym. Co do ceny to czekam na odpowiedź z G-Power. Co do aut ścigających się na wyścigach to jednak OZ masz złe informacje, gdyż w niemczech wiele bmw jeździ właśnie na kompresorach. A że w Polsce nikt takiej beemki nie ma.... no cóż my zawsze bylismy 100 lat za Murzynami. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 28 August 2003 Skąd: z przypadku ![]() |
tia.... chciałbym zobaczyć przyrost mocy o 30% z 0.35bara
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 09 April 2003 Skąd: Anglia ![]() |
jak chcesz to mam trochę kontaktów do firm od kompresorów. Mam też korenspondencje i ceny dla mnie do 325 Myślę że jeśli idzie o kompresor to nie będzie dużych różnic cenowych między M3 a 325
pozdr |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 22 June 2003 Skąd: Kraków ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 20 April 2003 Skąd: Radom ![]() |
a ja mam pytanko do sedziów technicznych z modlina:
jak jest definicja kompresora?? mam taki mały szatański pomysł konsultowałem się już z siedzącym w temacie pomp (takich fajnych tzw. szpecjalnych uzywanych min. przez górników ale nie tylko) i jest cos takiego co ostro zasysa powietrze i ma regulowane obroty (boost controler :]) jak to zamontuje do auta (w teorii juz wiem jak) to jak to zostanie potraktowane jako doładowanie czy modyfkiacja N/A, bo bedzie to faktycznie pompa górnicza, pytam bo w moim przypadku 120 KM daje mi w mojej klasie niezłą przewagę nad resztą i szansę walki w czołówce (klasa mini) a w mini + to juz będzie to raczej środek stawki.... -------------------- No car no fun :(
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 21 August 2025 - 22:46 |