![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#201
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Brachttal / Niemcy ![]() |
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#202
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Raczej byłbym zainteresowany V6. Małe pole do rozwoju. Brak szpery w 2.0T chyba już można uleczyć zamawiając, wcześniej dawało radę dogadać przy zakupie, że dorzucali po prostu szperę z V6 zamiast dywanika czy zimowek i wymieniali przed dostarczeniem auta. Wbrew Wikipedii nie jest prawdą, że silnik z Genesisa 2013 to "ten sam co w Evo X". Nie ma ani jednego elementu, który jest między tymi silnikami wymienny. Theta (wolnossący silnik zaprojektowany przez Hyundaia) ma blok, który jest podobny do bloku z Lancera Ralliart, ale na podobieństwie się kończy, bo silnik Hyundaia służył jako założenia konstrukcyjne. Z 4B11T tym bardziej nie ma porównania (półzamknięty blok w Lancerze, otwarty w Hyundaiu). Powszechne mylenie wynika z faktu, że popularnym modem do Hyundaia jest zakładanie turbo z Evo X - po prostu ładnie tam pasuje i daje dobre przyrosty. A w obecnym HGCT, tym 275-konnym jest montowana Theta turbo drugiej generacji, produkowana tylko i wyłącznie do zastosowania w Genesisie. A jeździć to ja jeździłem. Prowadzi się jak mocne E36 na nowym seryjnym zawieszeniu. -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#203
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
No cóż ludzie, którzy na 4B11T zjedli zęby twierdzą, że to konstrukcyjnie jest jedno i to samo. Nie sądzę, żeby opierali się na wiki.
|
|
|
![]()
Post
#204
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 12 February 2004 ![]() |
Ja mam od ponad trzech lat amerykanskiego 2010 2.0T R spec, ale malo nim jezdze, zrobilem narazie niecale 15kkm. Jezeli ktos ma jakies konkretne pytania, to moge sprobowac na nie odpowiedziec. Auto jest na razie seryjne. Oceniajac je nalezy pamietac ile ono kosztuje i co mozna dostac za podobne pieniadze. Ja zaplacilem niecale $23k za nowe auto z salonu z 6 speed, szpera, Brembo i kolami 19" z letnimi Bridgestonami. Za podobne pieniadze moglbym wtedy kupic Mustanga V6, ale moje doswiadzenia z kilkuletnimi Fordami skutecznie mnie zniechecaja (przykladowo zamykajac dzwi od srodka, najpierw przyciagamy plastikowa czesc tapicerki a dopiero po chwili za nia idzie metalowa czesc).
Ja bym powiedzial ze glownym powodem malej popularnosci tego samochodu jesc calkowity brak promocji i marketingu ze strony Hyundaia calej rodziny Genesis. Jeszcze ani razu nie widzialem reklamy Coupe, Sedana czy Equusa w telewizji lub magazynach motoryzacyjnych. Czesto na ulicy zaczepiaja mnie ludzie i pytaja co to jest, czasami mowia ze sie im wydawalo ze to jakis nowy model Lexusa lub cos podobnego. Nawet osoby, ktore teoretycznie interesuja sie samochodami sa w szoku jak im mowie ze to jest auto RWD, istnieje ogolne przeswiadczenie ze jest to nowa wersja Tiburona (H Coupe w Europie?) a jak wiadomo to dwa samochody nie maja ze soba nic wspolnego. Gdyby Hyundai wstawil go do jakiejs japonskiej kreskowki albo do serii F&F to sytuacja pewnie by wygladala inaczej. Ogolnie jestem z niego bardzo zadowolony, skrzynia dziala OK, prowadzi sie bardzo dobrze, seryjny fotel i pozycja za kierownica jest super, kontrola trakcji moga by byc mniej inwazyjna (mozna ja calkiem wylaczyc, ale gdyby program byl lepszy to mozna by zapomniec o guziku), plastik moglby sie mniej rysowac (jest taki jak w samochodzie za $20k). |
|
|
![]()
Post
#205
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
No cóż ludzie, którzy na 4B11T zjedli zęby twierdzą, że to konstrukcyjnie jest jedno i to samo. Nie sądzę, żeby opierali się na wiki. Być może rozumieją co to znaczy "konstrukcyjnie". W przypadku silnika wspólnota konstrukcyjna to założenia: pojemność, średnica tłoka i jego skok (choć biorąc pod uwagę modularność siników, np taka Theta II występuje jako 2.0 i 2.4, to i tak należy traktować to dość swobodnie), technika wykonania odlewu. Silniki składają się z tylu elementów, że nawet bazowy blok, występujący w X odmianach do każdej aplikacji, jest nieprzenaszalny. W przypadku Thety II z HGCT i 4B11T z Lancera E10 pewnym problemem przy uznawaniu ich za to samo będzie np * EDIT: zostałem poprawiony, że podpór wału jest pięć, tyle samo co w silniku Mitsubishi więc proszę się nie sugerować tym zdaniem. -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#206
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 08 March 2005 Skąd: Lublin ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#207
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
* EDIT: zostałem poprawiony, że podpór wału jest pięć, tyle samo co w silniku Mitsubishi więc proszę się nie sugerować tym zdaniem. -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#208
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
to poszli po bandzie, znaczy mozna m.in. z duzych fiatów swapy robić
![]() ciekawe czy to z oszczednosci czy z "wiary" ze wytrzyma.... -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#209
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 27 February 2008 Skąd: Gród Rzecha ![]() |
W takim zrazie podmianki na 4B11T są tylko kwestią czasu.
![]() |
|
|
![]()
Post
#210
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
ZTCW tak. Polecam poczytać LINK Ciekawe rzeczy piszą, m.in. o wyważeniu wału i różnicach z silnikiem z Mitsubishi. Podpór jest oczywiście pięć. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#211
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
tak powycinane z szerszego opisu
Although the Hyundai Theta 2.0 engine is very similar to the Mitsubishi 4B11T, the only parts that directly cross over are ARP head studs and head gaskets. Engine bearings and connecting rods are different in size and will not work even with extensive modification to either part. Block- Cylinder block is aluminum construction, die cast, open deck design. Not the best for performance. Mitsubishi 4B11T block is a semi closed deck design with reinforcement at the cylinder head mating surface. This Hyundai block can greatly benefit from a flanged sleeve or a Honda-style girdle to prevent cylinders from walking and distorting under high cylinder pressure condition. Hyundai Theta block utilizes 2 bolt main caps, while Mitsubishi 4B11T utilizes 4 bolt main caps. Piston cooling jets fed from the main oil gallery spray oil on the intake side of the piston Crankshaft is forged. It uses smaller rod and main journals than the EVO 10 4B11T version Rear of the crankshaft has provision for crankshaft position reluctor wheel, which is used by the Mitsubishi 4B11T. Hyundai engine uses the flywheel for crankshaft position. Hyundai engine uses powder steel metallurgy connecting rods.Powder steel metallurgy connecting rods usually fail catastrophically in a fracture fashion Mitsubishi 4B11T engine uses forged steel connecting rods. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#212
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Polecam poczytać LINK Ciekawe rzeczy piszą, m.in. o wyważeniu wału i różnicach z silnikiem z Mitsubishi. Podpór jest oczywiście pięć. A to przepraszam - miałem kiedyś w opisie tylko "wszechwiedzący", ale nie "nieomylny" ![]() ![]() -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#213
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
pisaliśmy w tym samym czasie
![]() -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#214
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
A to przepraszam - miałem kiedyś w opisie tylko "wszechwiedzący", ale nie "nieomylny" ![]() ![]() To by był jakiś spisek, gdyby podpór było "czy". Potłumaczę coś w wolnej chwili w weekend jeżeli ktoś chce poczytać. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#215
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 23 April 2011 ![]() |
Witam
Mam pytanie do posiadaczy Hyundaia Genesis-a. Oglądałem jedną sztukę, ale strasznie ciężko chodziła tam kierownica. Przy małych prędkościach nawet nie odbijała. Czy to normalne zachowanie, czy coś może być trafione. Przy normalnej jeździe wszystko było ok, kręciło się dobrze, kierownica nie drżała, nie było luzów. Samochód dość świeży, podobno na 100% bezwypadek. Prośba o informacje |
|
|
![]()
Post
#216
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Seryjne koła miał ten wóz?
Nie było dystansów? |
|
|
![]()
Post
#217
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 23 April 2011 ![]() |
Koła seryjne 19 cali, dystansów brak.
Dlatego też szukam posiadaczy, co by potwierdzili, że ten typ tak ma, bo serwis oglądał i nie widzi żadnych nieprawidłowości. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 11:07 |