Polonez 1500 TURBO, jakiekolwiek info o wersji ulicznej |
Polonez 1500 TURBO, jakiekolwiek info o wersji ulicznej |
Sat, 22 Nov 2008 - 19:29
Post
#81
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 01 November 2002 Skąd: Warszawa |
http://pl.youtube.com/watch?v=dylB2fZNUy4 jakiś KJS ze starych lat.
-------------------- E36 M3 3.0 Turbo - było 425KM/572Nm teraz jest więcej
E39 M5 - 400KM/500Nm Impreza STi (bug) - 423KM/510Nm |
|
|
Wspieraj forum |
Sat, 22 Nov 2008 - 19:29
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Mon, 24 Nov 2008 - 04:17
Post
#82
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 09 January 2005 Skąd: Kraków |
http://pl.youtube.com/watch?v=dylB2fZNUy4 jakiś KJS ze starych lat. Wygląda to, na wczesne lata 90-te i czy w tym czasie budował by ktoś takiego poldka do KJSów akurat w budzie wersji "C" z metalowymi zderzakami, ATS'ach, kłowej skrzyni Colotti, czy to po prostu prawdziwy wyrób OBRSO ??? -------------------- MX-5 ND
|
|
|
Sat, 29 Nov 2008 - 15:51
Post
#83
|
|
User Dołączył: Wed, 22 August 2007 |
znalazlem dzisiaj takie cos
POLONEZY RAJDOWE Z SILNIKIEM 1500 Turbo Grupa A Typ silnika AA Moc silnika 140kW Masa własna 900kg Prędkość max 220km/h - 8,5s Doładowanie 0,09MPa [0,9 bara] Obroty mocy max 7000 obr/min 240 Nm przy 3200 obr/min Pompa paliwa elektryczna o ciśnieniu 0,25MPa Średnica wydechu 60mm. Układ napędowy: Sprzęgło z tarczą metalową firmy Sachs, kłowa niesynchronizowana skrzynia biegów o przełożeniach I-2,710, II-1,948, III-1,538, IV-1,233, V-1. Przekładnie główne w zależności od charakteru imprezy 3.9, 4,1 4,3 4,55; szpery 20%, 35% 60%. Na trasach asfaltowych zwiększano rozstaw kół za pomocą dystansów. Zawieszenie: wahacze górne i dolne zamknięte, twardsze sprężyny, amortyzatory gazowe firmy Blisteim. Obniżono wspornik resorów, resory z DF 125p kombi, zastosowano drążek Panharda. Hamulce: 2 równoległe pompy hamulcowe, brak serwa, tarcze wentylowane, regulowany korektor hamowania kuł tylnych, hydrauliczny hamulec ręczny Klatka bezpieczeństwa, obspawana karoseria, system gaśniczy oparty na 3 gaśnicach halonowych dysze pod maską i we wnęce koła zapasowego, podręczna gaśnica halonowa, akumulator w bagażniku zamknięty w metalowej zabudowie Uszczelka specjalna głowicy firmy Goetz Powiększono i wypolerowano kanały dolotowe i wylotowe Powiększono o 2mm średnicę grzybków zaworowych Obniżono pompę oleju, zastosowano płytszą miskę oleju zabezpieczoną płytą osłaniającą Świece Iskra FE 65P Olej silnikowy Castrol GTX Wkład filtra powietrza z samochodu Warburg Zapłon - statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu 12 Zbiornik paliwa przeniesiony do wnęki koła zapasowego. Zastosowano intercooler. Grupa N Typ silnika AB Moc silnika 72 kW Masa własna 1160kg Prędkość max 180km/h - 11s Doładowanie 0,07MPa [0,7 bara] Obroty mocy max 6000 obr/min 180Nm przy 3200 obr/min Pompa paliwa mechaniczna o podwyższonym ciśnieniu do 0,1MPa Średnica wydechu bez zmian. Układ napędowy bez zmian. Zawieszenie bez zmian. Hamulce bez zmian. Klatka bezpieczeństwa, podręczna gaśnica halonowa Kanały dolotowe wylotowe, wielkość zaworów bez zmian. Świece Iskra FE 65P Olej silnikowy Castrol GTX Wkład filtra powietrza z samochodu Warburg Zapłon - statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu 12 Zużycie paliwa 70km/h - 7.0 90km/h - 8.2 120km/h - 10.3 |
|
|
Sat, 29 Nov 2008 - 17:08
Post
#84
|
|
User Dołączył: Wed, 18 June 2008 Skąd: Silesia |
http://pl.youtube.com/watch?v=dylB2fZNUy4 jakiś KJS ze starych lat. Ten filmik zostal nakrecony w mojej okolicy dokladnie w Łaziskach Górnych na Slasku. Ciekawe kto ma taka prle i czy jeszcze jest |
|
|
Fri, 05 Dec 2008 - 20:29
Post
#85
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 05 December 2008 Skąd: wiśniewo |
Wygląda to, na wczesne lata 90-te i czy w tym czasie budował by ktoś takiego poldka do KJSów akurat w budzie wersji "C" z metalowymi zderzakami, ATS'ach, kłowej skrzyni Colotti, czy to po prostu prawdziwy wyrób OBRSO ??? To jest fabryczny egzemplarz, A grupa 1600. Te wersje charakteryzowały się właśnie budą "C", metalowymi zderzakami, ATSami, COlotka i te sprawy:) To jest egzemplarz po Waldku Doskoczu, potem jeździli nim bracia Wodniakowie. |
|
|
Thu, 18 Dec 2008 - 17:57
Post
#86
|
|
User Dołączył: Wed, 26 September 2007 Skąd: Ustroń |
Od Wodniaków tego Poloneza kupił Łukasz Sztuka . Był to w pełni oryginalny egzemplarz OBR FSO , jechałem nim kiedyś jako pasażer . Auto miało silnik 1600 który podczas pierwszego startu Łukasza tym autem wyzionął ducha ale później został bardzo skrupulatnie odbudowany i miał bardzo dobre osiągi . Przy czym z tego co pamiętam to silnik nie zepsuł się "sam" tylko było to wynikiem jakiegoś błędu kierowcy .
Później prawie cały sezon w RSMP przejeździł tym Polonezem brat Łukasza Sztuki . Jeździł przeważnie jako zerówka przed pierwszym zawodnikiem . Z ciekawostek dodam , że auto podczas tego sezonu było prawie całkowicie bezawaryjne pomimo tego , że była to pełna A - grupa ! Komu Łukasz sprzedał tego Poloneza nie wiem ale później widziałem go jeszcze tylko raz na Cieszyńskiej Barbórce . Auto było naprawdę szybkie jak na tamte czasy , a dźwięk skrzyni był po prostu boski . -------------------- Audi A4 Quattro 1.8 t BEX
Fiat Punto GT Fiat Grande Punto Sport 1.4 T-jet |
|
|
Thu, 18 Dec 2008 - 22:21
Post
#87
|
|
User Dołączył: Wed, 18 June 2008 Skąd: Silesia |
Az lezka sie w oku kreci...
|
|
|
Tue, 30 Dec 2008 - 03:50
Post
#88
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 30 December 2008 |
tym jezdzil Ratajczak . 1600 A-grupa. mam nawet gdzies jeszcze krotkie nagranie z toru w chorzowie. niestety na VHS.
|
|
|
Mon, 05 Jan 2009 - 18:07
Post
#89
|
|
User Dołączył: Wed, 10 September 2008 |
|
|
|
Mon, 19 Jan 2009 - 11:47
Post
#90
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 19 January 2009 |
Witam. Jeśli chodzi o replikę Strato o której dyskutowaliście, to jest obecnie do sprzedania. Oczywiście cena podana w autokomisie to abstrakcja. Nie mieliśmy gdzie go zaparkowac, więc wstawiliśmy do komisu z prośbą by dali cenę zaporową. Ale nie podejrzewaliśmy, że chłopcy aż tak zaszaleją. Silnik 131 Abarth, do tego luzem podwójne pionowe Delorto 40mm z kolektorami. Skrzynia i dyfer włoskie. Buda, szczególnie pod silnikiem, wymaga trochę pracy, ale auto ogólnie jeździ. Dorzucamy 4 slicki. Cena do małej dyskusji to 8 tysięcy złotych. Zainteresowanych proszę o maila : pciurzynski-bractworajdowe@wp.pl , lub telefon 695 571 737. Samochód stoi w Warszawie u Jacka Sikory.
Po za tym jako Bractwo Rajdowe chcemy reaktywowac w Polsce udział Poloneza w rajdach, szczególnie amatorskich. Wiadomo że nie będzie on rywalizował ze współczesnymi elektronicznymi autami, lecz gdyby udało się stworzyc klasę markową w której ścigałyby się same Poldki, to myślę , że i kierowcom i kibicom dostarczyłoby to mnóstwo radości. Oczywiście ze względu na koszty mechanicznie optujemy za N-ką, lecz z zewnętrznym z designem grupy B. Szlag nas trafia gdy widzimy jak chocby bracia Madziarzy potrafią bawic się na VFTS-ach, czy dawnych MTX-ach. A u nas Poldki gniją na policyjnych parkingach lub dostaje je straż pożarna by cwiczyc na nich cięcie blach. Na koniec powiem koledze który opluwał Poldki. "Chudy" z Szerlą złoili Poldkami we Francji podczas 24 h wycigu w Chamonix niejedno zachodnie ówczesne rajdowe autko, a Cygan w NIemczech na Fiacie 126p łoił w dyfer niejednego Hermana. |
|
|
Mon, 19 Jan 2009 - 14:25
Post
#91
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 22 July 2008 Skąd: czosnów |
CYTAT lecz gdyby udało się stworzyc klasę markową w której ścigałyby się same Poldki, to myślę , że i kierowcom i kibicom dostarczyłoby to mnóstwo radości. jestem za, sam myślałem co by nie brać się za poloneza. -------------------- "proste dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców" - Colin McRae
|
|
|
Mon, 19 Jan 2009 - 15:40
Post
#92
|
|
User Dołączył: Wed, 26 September 2007 Skąd: Ustroń |
MTX napisał:
"Na koniec powiem koledze który opluwał Poldki. "Chudy" z Szerlą złoili Poldkami we Francji podczas 24 h wycigu w Chamonix niejedno zachodnie ówczesne rajdowe autko, a Cygan w NIemczech na Fiacie 126p łoił w dyfer niejednego Hermana." Ja dodam , że bracia Wodniakowie Polonezem o którym pisałem powyżej zdobyli Mistrzostwo Polski w swojej klasie pokonując wiele zagranicznych aut . -------------------- Audi A4 Quattro 1.8 t BEX
Fiat Punto GT Fiat Grande Punto Sport 1.4 T-jet |
|
|
Mon, 19 Jan 2009 - 19:10
Post
#93
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa |
Witam. Jeśli chodzi o replikę Strato o której dyskutowaliście, to jest obecnie do sprzedania. Oczywiście cena podana w autokomisie to abstrakcja. Nie mieliśmy gdzie go zaparkowac, więc wstawiliśmy do komisu z prośbą by dali cenę zaporową. Ale nie podejrzewaliśmy, że chłopcy aż tak zaszaleją. Silnik 131 Abarth, do tego luzem podwójne pionowe Delorto 40mm z kolektorami. Skrzynia i dyfer włoskie. Buda, szczególnie pod silnikiem, wymaga trochę pracy, ale auto ogólnie jeździ. Dorzucamy 4 slicki. Cena do małej dyskusji to 8 tysięcy złotych. Zainteresowanych proszę o maila : pciurzynski-bractworajdowe@wp.pl , lub telefon 695 571 737. Samochód stoi w Warszawie u Jacka Sikory. Po za tym jako Bractwo Rajdowe chcemy reaktywowac w Polsce udział Poloneza w rajdach, szczególnie amatorskich. Wiadomo że nie będzie on rywalizował ze współczesnymi elektronicznymi autami, lecz gdyby udało się stworzyc klasę markową w której ścigałyby się same Poldki, to myślę , że i kierowcom i kibicom dostarczyłoby to mnóstwo radości. Oczywiście ze względu na koszty mechanicznie optujemy za N-ką, lecz z zewnętrznym z designem grupy B. Szlag nas trafia gdy widzimy jak chocby bracia Madziarzy potrafią bawic się na VFTS-ach, czy dawnych MTX-ach. A u nas Poldki gniją na policyjnych parkingach lub dostaje je straż pożarna by cwiczyc na nich cięcie blach. Na koniec powiem koledze który opluwał Poldki. "Chudy" z Szerlą złoili Poldkami we Francji podczas 24 h wycigu w Chamonix niejedno zachodnie ówczesne rajdowe autko, a Cygan w NIemczech na Fiacie 126p łoił w dyfer niejednego Hermana. Co tam jest z abartha, jakiegokolwiek ? Ten polonez to chyba dzielo AMB, w przeszlosci widzialem pare razy na gsmp z Borczykami za kierownica. Ja bym nie dal takiej kwoty, ale moze znajdzie sie prawdziwy milosnik, ktory docenie tego prawie stratopoloneza. -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
Mon, 19 Jan 2009 - 20:05
Post
#94
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 19 January 2009 |
No dobry jesteś jak nie widzisz róznic. Podobasz mi sie, tylko innych rzeczy nie pomyl(faceci ponoc niektórzy lubią damskie fatałaszki -uważaj jak masz skłonnosci do nie rozróżniania, natniesz się kiedys). To jest skorpionek jednak. Beata
|
|
|
Mon, 19 Jan 2009 - 20:07
Post
#95
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 19 January 2009 |
Sory ze sie wcięłam ale widziałam na własne oczka i taki mundry wywód mnie zeźlił. B
|
|
|
Mon, 19 Jan 2009 - 20:33
Post
#96
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa |
no chyba, ze tak
To teraz poszukaj sobie w google image zdjecia silnika fiata 131 abarth. Wloski dyfer i skrzynia, pochodzi pewnie jak i silnik ze 112 konnego fiata 132. Nie ma co, reaktywacja pucharu PNa na pewno bedzie udana z takim podejsciem. -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
Mon, 09 Feb 2009 - 20:06
Post
#97
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 09 February 2009 |
Od Wodniaków tego Poloneza kupił Łukasz Sztuka . Był to w pełni oryginalny egzemplarz OBR FSO , jechałem nim kiedyś jako pasażer . Auto miało silnik 1600 który podczas pierwszego startu Łukasza tym autem wyzionął ducha ale później został bardzo skrupulatnie odbudowany i miał bardzo dobre osiągi . Przy czym z tego co pamiętam to silnik nie zepsuł się "sam" tylko było to wynikiem jakiegoś błędu kierowcy . Później prawie cały sezon w RSMP przejeździł tym Polonezem brat Łukasza Sztuki . Jeździł przeważnie jako zerówka przed pierwszym zawodnikiem . Z ciekawostek dodam , że auto podczas tego sezonu było prawie całkowicie bezawaryjne pomimo tego , że była to pełna A - grupa ! Komu Łukasz sprzedał tego Poloneza nie wiem ale później widziałem go jeszcze tylko raz na Cieszyńskiej Barbórce . Auto było naprawdę szybkie jak na tamte czasy , a dźwięk skrzyni był po prostu boski . |
|
|
Mon, 09 Feb 2009 - 20:30
Post
#98
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 09 February 2009 |
Łukasz Sztuka wykonał z Ojcem fantastyczna robotę !!! odtworzył w dużym stopniu silnik a-grupowy , większość części silnika została bardzo dobrze zmodyfikowana łącznie z wyważeniem układu korbowo-tłokowego. Jednak silnik ten nie był zbyt mocno wysilony jego moc kształtowała się według pomiarów w zależności od ciśnienia atmosferycznego z tego co pamiętam 105-110 KM za to wytrzymałość tej jednostki była jak na poloneza rajdowego zdumiewająca !
Bezawarynie jeżdził Po Łukaszu Rafał Hoffman , Janusz Rokicki , Marcin Ratajczak-pózniej auto trafiło gdzieś do Częstochowy ( Musiało trafić na niezłą brygadę testująca) bo podobno tam zakończyło swój żywot ... tam padł zeszperowany most i podobno silnik. Na koniec nadwozie i jakieś graty ponoć trafiły do Katowic. Ciekawostka : OBRSO pod ręką Godwoda wyciągało z silnika 1600 160 koni przy pakiecie MAX !!! jednak to była granica wytrzymałości silnika i pomimo zastosowania bardzo dobrych materiałów np. kutych tłoków zdarzały się awarie przy bardzo małym rajdowym przebiegu p.s może uda mi się kiedyś opublikowac na łamach dajmy na to youtube troche materiałów które udało mi się zgromadzić podczas mojej przygody rajdowej z tym właśnie autem. Na koniec małe sprostowanie dotyczące mocy silnika tego auta kiedy startowało w RSMP pod ręką Braci Wodniaków ( warto zapytać u żródłą ) ale z tego co mnie wiadomo ten silnik nieprzekraczał 120 koni |
|
|
Mon, 09 Feb 2009 - 21:26
Post
#99
|
|
User Dołączył: Wed, 26 September 2007 Skąd: Ustroń |
Zgadzam się . Silnik nie był zbyt wysilony ale i tak osiągi były bardzo dobre . Dzięki temu auto było jak na A-grupę bardzo niezawodne .
Pamiętam pewien Elmot ( nie pamiętam roku ) kiedy Łukasz jechał Nissanem a brat Polonezem , w Nissanie cały czas coś się działo , na każdej strefie był naprawiany a Polonez po prostu przyjeżdżał na strefę i po standardowych czynnościach serwisowych wyjeżdżał na następną pętlę . rokis napisał : "p.s może uda mi się kiedyś opublikowac na łamach dajmy na to youtube troche materiałów które udało mi się zgromadzić podczas mojej przygody rajdowej z tym właśnie autem" Bardzo prosimy ! Byłby to fantastyczny materiał ! Znaleźć dzisiaj cokolwiek o tym aucie jest prawie niemożliwe . -------------------- Audi A4 Quattro 1.8 t BEX
Fiat Punto GT Fiat Grande Punto Sport 1.4 T-jet |
|
|
Tue, 10 Feb 2009 - 12:14
Post
#100
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! |
Łukasz Sztuka wykonał z Ojcem fantastyczna robotę !!! odtworzył w dużym stopniu silnik a-grupowy , większość części silnika została bardzo dobrze zmodyfikowana łącznie z wyważeniem układu korbowo-tłokowego. Jednak silnik ten nie był zbyt mocno wysilony jego moc kształtowała się według pomiarów w zależności od ciśnienia atmosferycznego z tego co pamiętam 105-110 KM za to wytrzymałość tej jednostki była jak na poloneza rajdowego zdumiewająca ! Najciekawszy byłby opis, co zrobili z układem korbowo-tłokowym (czy tylko standardowe odchudzenie i wyważenie, czy coś więcej). W końcu wał i panewki to jedne z najsłabszych elementów tego silnika. r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 19 April 2024 - 20:48 |