Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Pomysł na 500KM w 2.2 turbo 20V
Javie
post Sat, 13 Sep 2008 - 19:51
Post #21


Super User
Dołączył: Sat, 12 July 2008





CYTAT(bobr4 @ Fri, 12 Sep 2008 - 13:23) *
te 1000+ to juz bardzo duzy zapas wink.gif

takie pytanko teoretyczno praktyczne - Colin - co da zalozenie takich duzych wtryskiwaczy?
pytam z ciekawosci bo juz nie raz trafil sie klient co bral 800cc+ pod moc do okolo 400KM w 4 cylindrowce.
pytanie tylko po co?

A czy pakowanie takich mega wtrysków, gdzie wystarczyłyby (strzelam) 400 cc nie spowoduje, że rozpylanie będzie gorsze ze względu na mniejsze ciśnienie ?? Pytam z czystej ciekawości.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 13 Sep 2008 - 19:51
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
bobr4
post Sun, 14 Sep 2008 - 01:06
Post #22


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 02 June 2006
Skąd: okolice Warszawy





cisnienie nie bedzie mniejsze tylko czas otwarcia. no i DC byloby pewnie nawet w polowie nie wykorzystane na mozliwosci wtryskiwaczy.

natomiast jezeli zdejmuje sie z cisnienia to zaczynaja sikac strumieniem a nie rozpylac.
generalnie 3 bary to jest wydajnosc przy ktorej producenci podaja wydajnosc wtryskiwaczy i takiego cisnienia bym sie trzymal. wieksze cisnienie wyjsciowe powoduje ze przy powiedzmy 5 barach zaczynaja rozpylac po bokach i nie rowna mgielka.


--------------------

<b>wtryskiwacze:
BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc
1200cc Lucas niskoomowe</b>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
L5turbo
post Tue, 23 Sep 2008 - 17:32
Post #23


Frequent User
Dołączył: Wed, 01 February 2006
Skąd: Białystok





Ok. doradzcie jakie czesci zastosowac w silniku. zalozmy, ze chcemy okolice 500KM (450-550KM). silnik ma sie krecic w okolice 8000obr. moc max wypadnie pewnie w okolicach 7kobr. doladowanie przy 7000 szacuje, ze bedzie w okolicahc 1.6-1.8bara. ,moze byc duzo momentu w srednim zakresie obrotow i pewnie doladowanie ponad 2 bary.
1. znalezlismy tloki i korby firmy woessner na CR 8:1.
2. czy wystarczy zastosowac hydrauliczne popychacze odelzone o 1/3 z 034motorsport, zeby nie plywaly zawory przy 8kobr na seryjnych sprezynach?
3. odelzac wal? czy wystarczy samo kolo zamahowe, a wal tylko wywazyc?
4. blok silnika chcemy zastosowac z 2.3 NG i lekko go rozwiercic pod tloki.
5. jaka zastosowac uszczelke pod glowice i jakie sruby/szpilki do dokrecenia glowy?
6. wtryskiwacze bedzie trzeba jakies wieksze niz teraz. 600@3bar?
7. w jakie turbo celowac?

na co jeszcze zwrocic uwage, jesli chodzi o silnik i osprzęt?


--------------------
Audi 200 turbo quattro
Pastuch B5 2.8 "quattro"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Tue, 23 Sep 2008 - 17:55
Post #24


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





potężny temat... polecam przejrzeć s2forum tam jest projekt 500KM+


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Tue, 23 Sep 2008 - 23:46
Post #25


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





temat rzeka,

1. ok
2. nie wiem, spytaj voj2s
3. nic nie trzeba, można, nie zaszkodzi a moze pomóc jeśli zrobione dobrze, polecam http://www.pk-motorsport.de/
4. moze być, ważne by sprawdzić czy galerie wodne i olejowe mają taką samą lub większą średnice
5. szpilki ARP ja mam, coś tam kiedyś psioczyli na nie,
6. 600cc @ 3 bar powinny dać radę, ale nie tylko wtryski są ważne
7. GT35R by było bezpiecznie, jeśli dobrze mody zrobione to GT30R, a max mody to nawet na 3071R mogło by się udać (u mnie chyba wyjdzie tyle na 2 bary)


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kefirsky
post Tue, 23 Sep 2008 - 23:47
Post #26


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





A dlaczego takie wysokie obroty? Da się zrobić to kręcąc niżej. Okolice seryjnych dla AANa 7300-7500. Ale jeżeli już, to twardsze sprężyny i lżejszy rozrząd mile widziane.
Blok silnika to "szczegół". Aby tylko można go było rozwiercić, także każdy blok o mniejszej średnicy cylindra niż docelowe tłoki i z natryskiem na denka.
Przy 83mm nie obejdzie się bez uszczelki na 83mm - 034... ma w ofercie w rozsądnej cenie. Dorobienie w Polsce kosztuje podobne pieniądze z naciskiem na większe. A do głowicy szpilki ARPa...i znowu 034. A jakie turbo... mam swój typ, ale podam jak sprawdzę jak chodzi w tym silniku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
L5turbo
post Wed, 24 Sep 2008 - 08:42
Post #27


Frequent User
Dołączył: Wed, 01 February 2006
Skąd: Białystok





na razie robie rozeznanie. bryka bedzie sie budowac powoli przez zime.

dlaczego lepiej, zeby krecil sie wysoko do 8kobr(moze wyzej jesli sie da)? turbo i tak bedzie ogromne i bedzie pozno wstawac np 4500obr. lepiej wtedy miec zakres uzyteczny szerszy 5000-8000 niz 5000-7000. poza tym wiecej momentu na kolach na nizszym biegu przez dluzszy czas.


--------------------
Audi 200 turbo quattro
Pastuch B5 2.8 "quattro"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Wed, 24 Sep 2008 - 09:11
Post #28


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT(L5turbo @ Wed, 24 Sep 2008 - 08:42) *
na razie robie rozeznanie. bryka bedzie sie budowac powoli przez zime.

dlaczego lepiej, zeby krecil sie wysoko do 8kobr(moze wyzej jesli sie da)? turbo i tak bedzie ogromne i bedzie pozno wstawac np 4500obr. lepiej wtedy miec zakres uzyteczny szerszy 5000-8000 niz 5000-7000. poza tym wiecej momentu na kolach na nizszym biegu przez dluzszy czas.


Jezeli chcesz miec zakres uzyteczny powyzej 7000obr, to bez wymiany walkow rozrzadu sie nie obejdzie - poprostu od tych obr mniej wiecej zaczyna wszystko leciec w dol ostro i z uzytecznosci niewiele bedzie. Tutaj sie jeszcze moze klaniac kolektor ssacy i wydechowy, ale one i tak nie przedluza obrotow uzytecznych az tak wysoko.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kefirsky
post Wed, 24 Sep 2008 - 11:45
Post #29


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





Kurcze...turbo od 4500... Ja jednak wolę coś co wstaje 1000 mniej i żeby silnik kręcił się do 7500 bez zmiany wałków itp. Era K26/27 z S1 się skończyła. Można wybrać coś lepszego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobr4
post Thu, 25 Sep 2008 - 12:07
Post #30


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 02 June 2006
Skąd: okolice Warszawy





wtryskiwacze 630cc powinny wystarczyc wink.gif
ewentualnie 735cc zeby byla 100% pewnosc smile.gif (tez jest 1 komplet na stanie)


--------------------

<b>wtryskiwacze:
BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc
1200cc Lucas niskoomowe</b>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
L5turbo
post Thu, 25 Sep 2008 - 13:33
Post #31


Frequent User
Dołączył: Wed, 01 February 2006
Skąd: Białystok





popatrzylem na wykresy gt30r i gt35r. tak jak Albert pisal 500KM mozna uzyskac na obydwu. gt30 na styk (okolo 2bary doladowania przy 6500obr), a gt35r(powiedzmy 1.7bar przy 7000) jeszcze ma troche zapasu i moznaby pojsc dalej w obroty. ale wyglada na to, ze rozszerzanie obrotow do 8000 czy 8500 to bardzo kosztowna sprawa kilka kzl (popychacze, sprezyny i talezyki, walki rozrządu). zastanie przy seryjnych obrotach czyli np do max 7500obr tak jak Kefir pisal i turbo GT30R wyglada bardziej optymalnie. nie jestem pewien co do walkow rozrzadu, ale chyba moga zostac seryjne(czy moze nie?)? jedynie popychacze odelzone o 1/3 i zawory nie powinny plywac. jak podaja na 034motorsport gt30r przy silniku 2.2l osiaga pelny boost okolo 3700obr (gt40r okolo 4000).
czyli gt30r, lzejsze popychacze, ladowac do 2,5bara max w srednich obrotach zjezdzajac do 2 bar przy mocy max okolo 6500. do tego wymodzic jakis uklad zaplonowy z dobra iskra, bo seryjne cewki z AAN/ABY/ADU moga niewyrobic powyzej 2bar. powinno jechac.


--------------------
Audi 200 turbo quattro
Pastuch B5 2.8 "quattro"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Thu, 25 Sep 2008 - 14:21
Post #32


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





nie zakładaj 2.5 bara bo to się nie sprawdzi. Lepiej utrzymaj 2 bary na średnich obrotach. Za duze zagrożenie dla silnika.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
L5turbo
post Thu, 25 Sep 2008 - 15:28
Post #33


Frequent User
Dołączył: Wed, 01 February 2006
Skąd: Białystok





CYTAT(Leo @ Thu, 25 Sep 2008 - 14:21) *
nie zakładaj 2.5 bara bo to się nie sprawdzi. Lepiej utrzymaj 2 bary na średnich obrotach. Za duze zagrożenie dla silnika.


jeszcze tak na prawde dluuga droga nawet do tych 2barow, ale dlaczego celowo ograniczac sie do 2 barow? specjalnie korbowody beda wymienione, zeby wytrzymac wiekszy moment. przy 2,5bara doladowania szacuje, ze bedzie okolo 600Nm w tym zakresie, nie powinny sie pogiac. turbosprezarka tez ma mozliwosc tyle pompowac i to przy sprawnosci rzedu 70%. tloki konkretnie odprezone do 8:1.


--------------------
Audi 200 turbo quattro
Pastuch B5 2.8 "quattro"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Thu, 25 Sep 2008 - 15:46
Post #34


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





na s2forum padło jedno zdanie - nieważne jak bardzo zaawansowany projekt będzie i ile kasy się w niego włoży, powyżej 500 KM mocy silnika nie unikniesz przebudowy silnika co 4 miesiące. Zresztą - rajdowe wersje 2.2T20v przewidziane były na to żeby wytrzymać 20 godzin pracy i do wyrzutki. Nie myśl sobie, że w Twoim przypadku będzie inaczej. No chyba, że pójdziesz w ceramikę i tytan.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
L5turbo
post Fri, 26 Sep 2008 - 14:01
Post #35


Frequent User
Dołączył: Wed, 01 February 2006
Skąd: Białystok





CYTAT(Leo @ Thu, 25 Sep 2008 - 15:46) *
na s2forum padło jedno zdanie - nieważne jak bardzo zaawansowany projekt będzie i ile kasy się w niego włoży, powyżej 500 KM mocy silnika nie unikniesz przebudowy silnika co 4 miesiące. Zresztą - rajdowe wersje 2.2T20v przewidziane były na to żeby wytrzymać 20 godzin pracy i do wyrzutki. Nie myśl sobie, że w Twoim przypadku będzie inaczej. No chyba, że pójdziesz w ceramikę i tytan.


mam nadzieje, ze nie rozsypie sie po 20 godzinach smile.gif samochod nie bedzie upalany godzinami na torze wyscigowym. czasem moze smignie na 1/4mili. a tak to ma sie "poruszac" po normalnej drodze.


--------------------
Audi 200 turbo quattro
Pastuch B5 2.8 "quattro"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sun, 28 Sep 2008 - 16:10
Post #36


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





też mi się wydaje iż GT30R to najlepsze rozwiązanie w drodze do 500KM


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 25 July 2025 - 22:58