![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 July 2008 ![]() |
te 1000+ to juz bardzo duzy zapas ![]() takie pytanko teoretyczno praktyczne - Colin - co da zalozenie takich duzych wtryskiwaczy? pytam z ciekawosci bo juz nie raz trafil sie klient co bral 800cc+ pod moc do okolo 400KM w 4 cylindrowce. pytanie tylko po co? A czy pakowanie takich mega wtrysków, gdzie wystarczyłyby (strzelam) 400 cc nie spowoduje, że rozpylanie będzie gorsze ze względu na mniejsze ciśnienie ?? Pytam z czystej ciekawości. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 02 June 2006 Skąd: okolice Warszawy ![]() |
cisnienie nie bedzie mniejsze tylko czas otwarcia. no i DC byloby pewnie nawet w polowie nie wykorzystane na mozliwosci wtryskiwaczy.
natomiast jezeli zdejmuje sie z cisnienia to zaczynaja sikac strumieniem a nie rozpylac. generalnie 3 bary to jest wydajnosc przy ktorej producenci podaja wydajnosc wtryskiwaczy i takiego cisnienia bym sie trzymal. wieksze cisnienie wyjsciowe powoduje ze przy powiedzmy 5 barach zaczynaja rozpylac po bokach i nie rowna mgielka. -------------------- <b>wtryskiwacze: BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc 1200cc Lucas niskoomowe</b> |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 01 February 2006 Skąd: Białystok ![]() |
Ok. doradzcie jakie czesci zastosowac w silniku. zalozmy, ze chcemy okolice 500KM (450-550KM). silnik ma sie krecic w okolice 8000obr. moc max wypadnie pewnie w okolicach 7kobr. doladowanie przy 7000 szacuje, ze bedzie w okolicahc 1.6-1.8bara. ,moze byc duzo momentu w srednim zakresie obrotow i pewnie doladowanie ponad 2 bary.
1. znalezlismy tloki i korby firmy woessner na CR 8:1. 2. czy wystarczy zastosowac hydrauliczne popychacze odelzone o 1/3 z 034motorsport, zeby nie plywaly zawory przy 8kobr na seryjnych sprezynach? 3. odelzac wal? czy wystarczy samo kolo zamahowe, a wal tylko wywazyc? 4. blok silnika chcemy zastosowac z 2.3 NG i lekko go rozwiercic pod tloki. 5. jaka zastosowac uszczelke pod glowice i jakie sruby/szpilki do dokrecenia glowy? 6. wtryskiwacze bedzie trzeba jakies wieksze niz teraz. 600@3bar? 7. w jakie turbo celowac? na co jeszcze zwrocic uwage, jesli chodzi o silnik i osprzęt? -------------------- Audi 200 turbo quattro
Pastuch B5 2.8 "quattro" |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
potężny temat... polecam przejrzeć s2forum tam jest projekt 500KM+
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
temat rzeka,
1. ok 2. nie wiem, spytaj voj2s 3. nic nie trzeba, można, nie zaszkodzi a moze pomóc jeśli zrobione dobrze, polecam http://www.pk-motorsport.de/ 4. moze być, ważne by sprawdzić czy galerie wodne i olejowe mają taką samą lub większą średnice 5. szpilki ARP ja mam, coś tam kiedyś psioczyli na nie, 6. 600cc @ 3 bar powinny dać radę, ale nie tylko wtryski są ważne 7. GT35R by było bezpiecznie, jeśli dobrze mody zrobione to GT30R, a max mody to nawet na 3071R mogło by się udać (u mnie chyba wyjdzie tyle na 2 bary) -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2003 Skąd: Niepolska ![]() |
A dlaczego takie wysokie obroty? Da się zrobić to kręcąc niżej. Okolice seryjnych dla AANa 7300-7500. Ale jeżeli już, to twardsze sprężyny i lżejszy rozrząd mile widziane.
Blok silnika to "szczegół". Aby tylko można go było rozwiercić, także każdy blok o mniejszej średnicy cylindra niż docelowe tłoki i z natryskiem na denka. Przy 83mm nie obejdzie się bez uszczelki na 83mm - 034... ma w ofercie w rozsądnej cenie. Dorobienie w Polsce kosztuje podobne pieniądze z naciskiem na większe. A do głowicy szpilki ARPa...i znowu 034. A jakie turbo... mam swój typ, ale podam jak sprawdzę jak chodzi w tym silniku. |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 01 February 2006 Skąd: Białystok ![]() |
na razie robie rozeznanie. bryka bedzie sie budowac powoli przez zime.
dlaczego lepiej, zeby krecil sie wysoko do 8kobr(moze wyzej jesli sie da)? turbo i tak bedzie ogromne i bedzie pozno wstawac np 4500obr. lepiej wtedy miec zakres uzyteczny szerszy 5000-8000 niz 5000-7000. poza tym wiecej momentu na kolach na nizszym biegu przez dluzszy czas. -------------------- Audi 200 turbo quattro
Pastuch B5 2.8 "quattro" |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
na razie robie rozeznanie. bryka bedzie sie budowac powoli przez zime. dlaczego lepiej, zeby krecil sie wysoko do 8kobr(moze wyzej jesli sie da)? turbo i tak bedzie ogromne i bedzie pozno wstawac np 4500obr. lepiej wtedy miec zakres uzyteczny szerszy 5000-8000 niz 5000-7000. poza tym wiecej momentu na kolach na nizszym biegu przez dluzszy czas. Jezeli chcesz miec zakres uzyteczny powyzej 7000obr, to bez wymiany walkow rozrzadu sie nie obejdzie - poprostu od tych obr mniej wiecej zaczyna wszystko leciec w dol ostro i z uzytecznosci niewiele bedzie. Tutaj sie jeszcze moze klaniac kolektor ssacy i wydechowy, ale one i tak nie przedluza obrotow uzytecznych az tak wysoko. -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2003 Skąd: Niepolska ![]() |
Kurcze...turbo od 4500... Ja jednak wolę coś co wstaje 1000 mniej i żeby silnik kręcił się do 7500 bez zmiany wałków itp. Era K26/27 z S1 się skończyła. Można wybrać coś lepszego.
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 02 June 2006 Skąd: okolice Warszawy ![]() |
wtryskiwacze 630cc powinny wystarczyc
![]() ewentualnie 735cc zeby byla 100% pewnosc ![]() -------------------- <b>wtryskiwacze: BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc 1200cc Lucas niskoomowe</b> |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 01 February 2006 Skąd: Białystok ![]() |
popatrzylem na wykresy gt30r i gt35r. tak jak Albert pisal 500KM mozna uzyskac na obydwu. gt30 na styk (okolo 2bary doladowania przy 6500obr), a gt35r(powiedzmy 1.7bar przy 7000) jeszcze ma troche zapasu i moznaby pojsc dalej w obroty. ale wyglada na to, ze rozszerzanie obrotow do 8000 czy 8500 to bardzo kosztowna sprawa kilka kzl (popychacze, sprezyny i talezyki, walki rozrządu). zastanie przy seryjnych obrotach czyli np do max 7500obr tak jak Kefir pisal i turbo GT30R wyglada bardziej optymalnie. nie jestem pewien co do walkow rozrzadu, ale chyba moga zostac seryjne(czy moze nie?)? jedynie popychacze odelzone o 1/3 i zawory nie powinny plywac. jak podaja na 034motorsport gt30r przy silniku 2.2l osiaga pelny boost okolo 3700obr (gt40r okolo 4000).
czyli gt30r, lzejsze popychacze, ladowac do 2,5bara max w srednich obrotach zjezdzajac do 2 bar przy mocy max okolo 6500. do tego wymodzic jakis uklad zaplonowy z dobra iskra, bo seryjne cewki z AAN/ABY/ADU moga niewyrobic powyzej 2bar. powinno jechac. -------------------- Audi 200 turbo quattro
Pastuch B5 2.8 "quattro" |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
nie zakładaj 2.5 bara bo to się nie sprawdzi. Lepiej utrzymaj 2 bary na średnich obrotach. Za duze zagrożenie dla silnika.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 01 February 2006 Skąd: Białystok ![]() |
nie zakładaj 2.5 bara bo to się nie sprawdzi. Lepiej utrzymaj 2 bary na średnich obrotach. Za duze zagrożenie dla silnika. jeszcze tak na prawde dluuga droga nawet do tych 2barow, ale dlaczego celowo ograniczac sie do 2 barow? specjalnie korbowody beda wymienione, zeby wytrzymac wiekszy moment. przy 2,5bara doladowania szacuje, ze bedzie okolo 600Nm w tym zakresie, nie powinny sie pogiac. turbosprezarka tez ma mozliwosc tyle pompowac i to przy sprawnosci rzedu 70%. tloki konkretnie odprezone do 8:1. -------------------- Audi 200 turbo quattro
Pastuch B5 2.8 "quattro" |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
na s2forum padło jedno zdanie - nieważne jak bardzo zaawansowany projekt będzie i ile kasy się w niego włoży, powyżej 500 KM mocy silnika nie unikniesz przebudowy silnika co 4 miesiące. Zresztą - rajdowe wersje 2.2T20v przewidziane były na to żeby wytrzymać 20 godzin pracy i do wyrzutki. Nie myśl sobie, że w Twoim przypadku będzie inaczej. No chyba, że pójdziesz w ceramikę i tytan.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 01 February 2006 Skąd: Białystok ![]() |
na s2forum padło jedno zdanie - nieważne jak bardzo zaawansowany projekt będzie i ile kasy się w niego włoży, powyżej 500 KM mocy silnika nie unikniesz przebudowy silnika co 4 miesiące. Zresztą - rajdowe wersje 2.2T20v przewidziane były na to żeby wytrzymać 20 godzin pracy i do wyrzutki. Nie myśl sobie, że w Twoim przypadku będzie inaczej. No chyba, że pójdziesz w ceramikę i tytan. mam nadzieje, ze nie rozsypie sie po 20 godzinach ![]() -------------------- Audi 200 turbo quattro
Pastuch B5 2.8 "quattro" |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
też mi się wydaje iż GT30R to najlepsze rozwiązanie w drodze do 500KM
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 July 2025 - 22:58 |