Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
L5turbo
post Sat, 06 Sep 2008 - 08:38
Post #1


Frequent User
Dołączył: Wed, 01 February 2006
Skąd: Białystok





Witam! mam pomysl na uzyskanie okolic 500KM w silniku 2.2turbo 20V bez wymiany i przekraczania wytrzymalosci seryjnego dolu silnika. napiszcie tylko, czy dobrze rozkminiam.
zakladamy, ze seryjne korbowody wytrzymują około 550Nm a tłoki 700Nm.
rozszerzamy zakres obrotow silnika np do 8000 "odelzajac" uklad rozrządu (popychacze, sprezyny itp).
ustawiamy doladowanie w calym zakresie obrotow tak, zeby ladowalo max np. 1.8-2bary, zeby nie przekroczyc momentu max 500-550Nm jednak utrzymujemy to doładowanie bez opadania w miare wzrastania obrotow az do np 6500-7000. ~500 Nm przy 7000 powinno dac wlasnie okolo 500KM, a nie powyginac korb.
oczywiscie, turbo, kolektor wydechowy itp beda powymieniane.

seyjnie taki silnik ma stopiwn sprezania 9.3. czy nie bedzie detonacji przy takim doladowaniu przy wysokich obrotach? sprawdzalismy takie doladowanie ale w okolicach 4-5tys i nic sie nie dzieje.

Co Wy na to?


--------------------
Audi 200 turbo quattro
Pastuch B5 2.8 "quattro"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 06 Sep 2008 - 08:38
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
guzior
post Sat, 06 Sep 2008 - 08:46
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Popatrz w dziale projekty na "stare" S2 Alberta - miał własnie tyle co mówisz (mocy), wiec jednak sie da i sciezka jest juz przetarta.
Uwazam jednak ze zdecydowanie bezpieczniej byłoby dac te kute korby.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Sat, 06 Sep 2008 - 09:50
Post #3


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





utrzymując moment 550 Nm od 4000 rpm do 7000 rpm mamy od 313 KM przy 4000 rpm do ok 550 KM przy 7000 rpm, więc jest to obliczeniowo możliwe dla podanych wartości granicznych. Tylko raz, że trudno uzyskać zadowalający przebieg doładowania przy takiej elektronice i takim sterowaniu jakie jest w 2.2T20v a dwa, nie wiadomo, i tak, czy to wytrzyma silnik. Spróbować można, jak masz jakiś zapasowy silnik i nie boisz się, że korbą dostaniesz w oko wink.gif


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Sat, 06 Sep 2008 - 12:27
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





CYTAT
Tylko raz, że trudno uzyskać zadowalający przebieg doładowania przy takiej elektronice i takim sterowaniu jakie jest w 2.2T20v

Dlaczego? Co masz przez to na mysli?


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
L5turbo
post Sat, 06 Sep 2008 - 13:01
Post #5


Frequent User
Dołączył: Wed, 01 February 2006
Skąd: Białystok





Silnik jest z osprzętem AAN/ABY w sumie teraz to już ADU w budzie audi B3. jest wyremontowany i ostatnio byl odpalany na programie tuningowym z audi rs2. Nawwet fajnie smigal, ale skonczylo sie turbo k26/k27 po regeneracji - pękł wałek. teraz tak stoi i trzeba wymyslic co dalej robic smile.gif

W sumie korbowody dla swietego spokoju mozna wymienic, zeby nie dostac nimi w czolo.

Oczywiście fajnie byloby, gdyby byla mozliwosc wysterowania tego motronikiem. a co do sterowania boostem, to tez powinien sobie poradzic, jesli elementy wykonawcze (wg(moze potrzebna wieksza srednica) i n75) beda odpowiednie. bo kupowac standalona za 10kzl to nie usmiecha sie.


--------------------
Audi 200 turbo quattro
Pastuch B5 2.8 "quattro"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Sat, 06 Sep 2008 - 14:47
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Standalone do AAN/ABY kupisz za 888euro - VEMS P'n'P - nawet wiazke zostawisz ori.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
L5turbo
post Fri, 12 Sep 2008 - 11:24
Post #7


Frequent User
Dołączył: Wed, 01 February 2006
Skąd: Białystok





CYTAT(guzior @ Sat, 06 Sep 2008 - 13:47) *
Standalone do AAN/ABY kupisz za 888euro - VEMS P'n'P - nawet wiazke zostawisz ori.


i chyba taki komputerek bedzie ok. ktos w poandii takie cos obsluguje?

jak myslicie, czy stopien sprezania 9.3/1 moze zostac? czy rzezbic tloki/wymieniac. jaki bylby bezpieczny do takich mocy?

wtryskiwacze siedza accel 440cc/min @ 3bar. przy 5ciu barach powinny miec okolo 560-570/min. do 500KM mogą być?


--------------------
Audi 200 turbo quattro
Pastuch B5 2.8 "quattro"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Fri, 12 Sep 2008 - 11:36
Post #8


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





moze być mało , ze względu na to, że przy wyższych ciśnieniach wtryskiwacze tracą "pattern" i już tak dobrze nie miesza się mieszanka. Jeśli silnik zostaje seria... kompresję zawsze warto obniżyć... jeśli nie chcesz to czeka Cię tankowanie paliwa lotniczego i ewentualnie wtrysk wody.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
the.wolf
post Fri, 12 Sep 2008 - 12:43
Post #9


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





pytanie teoretyczne.

nie lepiej/bezpieczniej dac wieksze wtryski niz zwiekszac cisnienie na listwie?


--------------------
W205 OM654 Daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobr4
post Fri, 12 Sep 2008 - 13:53
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 02 June 2006
Skąd: okolice Warszawy





odpowiedz praktyczna - zawsze lepiej dac wieksze wtryskiwacze niz podnosic cisnienie do 5 barow.
rozpylenie jest gorsze przy duzym cisnieniu i wtryskiwacze maja ciezsza prace do wykonania.
no i caly uklad jest bardziej obciazony przez wieksze cisnienie.


--------------------

<b>wtryskiwacze:
BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc
1200cc Lucas niskoomowe</b>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Fri, 12 Sep 2008 - 13:57
Post #11


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT(guzior @ Sat, 06 Sep 2008 - 13:47) *
Standalone do AAN/ABY kupisz za 888euro - VEMS P'n'P - nawet wiazke zostawisz ori.


888 ojro to troche drogo... Da sie nawet taniej. A z tym PnP to bym sie tak od razu nie cieszyl, bo czasem trzeba cos pokombinowac zeby ruszylo.

A co do wtryskow, to majac vrmsa spokojnie mozna kupic takie z zapasem - obsluzy bez problemu ponad 1000cc


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobr4
post Fri, 12 Sep 2008 - 14:23
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 02 June 2006
Skąd: okolice Warszawy





te 1000+ to juz bardzo duzy zapas wink.gif

takie pytanko teoretyczno praktyczne - Colin - co da zalozenie takich duzych wtryskiwaczy?
pytam z ciekawosci bo juz nie raz trafil sie klient co bral 800cc+ pod moc do okolo 400KM w 4 cylindrowce.
pytanie tylko po co?


--------------------

<b>wtryskiwacze:
BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc
1200cc Lucas niskoomowe</b>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Fri, 12 Sep 2008 - 16:49
Post #13


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Chyba po nic smile.gif Niejednokrotnie trzeba dac duzo wieksze wtryski jezeli stroi sie swinka ze wzgledu na max DC ustawione w ecu. Czasem sie da to obejsc, czasem nie. Jak sie ma kontrole pelna, to wystarczy standardowo zalozyc max 75-80% DC i tyle.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobr4
post Fri, 12 Sep 2008 - 17:00
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 02 June 2006
Skąd: okolice Warszawy





wlasnie tak tez myslalem.

czyli konkluzja jest ze lepiej zalozyc wtryskiwacze ktore pracuja w zalozeniach producenta a nie sa "przecisnieniowane"


--------------------

<b>wtryskiwacze:
BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc
1200cc Lucas niskoomowe</b>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Sat, 13 Sep 2008 - 10:31
Post #15


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Chcialbym jeszcze dolozyc jedna rzecz. Otorz stale cisnienie doladowania nie oznacza stalego momentu obrotowego - zawsze ten spada od pewnego zakresu. Da sie to poprawic ale ze wzrostem doladowania znowu zacznie sie spadek.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Sat, 13 Sep 2008 - 17:13
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





CYTAT
888 ojro to troche drogo...Da sie nawet taniej.

Jakies konkretnme propozycje?

CYTAT
jak myslicie, czy stopien sprezania 9.3/1 moze zostac?

Ori stopien moze zostac do ok 400KM. Wyzej to juz spoooora loteria.

CYTAT
ktos w poandii takie cos obsluguje?

Kazda osoba ogarniajaca megasquirta i posiadajace szerokopasmówke da sobie rade. Np. berkut albo Śpiący.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Sat, 13 Sep 2008 - 18:01
Post #17


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





No da sie kupic vemsa do 2.2t pnp za mniej niz 888. Ja zrobilem lanosa PnP na vemsie za duzo mniej niz taka kwote.
Co do posiadania szerokopasmowki, to nie jest to konieczne wcale smile.gif Ba nawet wskazane zeby nie uzywac zadnego zestawu wideband smile.gif


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Sat, 13 Sep 2008 - 18:25
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





GTO ogarnia zarówno te silniki, jak i VEMSa/MSa śpiewająco.

PS. Moim zdaniem bez kucizny będzie ciężko
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Sat, 13 Sep 2008 - 18:38
Post #19


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Z tym spiewaniem to bym nie przesadzal wink.gif

Jak bedzie dobrze wystrojone i nie zajechane to nie trzeba kucizny.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Sat, 13 Sep 2008 - 18:40
Post #20


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Z tego co wiem, to zanim na slasku dobrze zaczeli umiec wgrywac gotowe mapy do MSa to w krakowie juz przynajmniej jedno auto na VEMSie bez gotowca jezdzilo.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 24 July 2025 - 12:47