Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Kolejne BMW M3 3.0 Turbo by Mario (MTG) Płock
Mario
post Tue, 19 Aug 2008 - 23:32
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Witam oto już drugie M3 E36 Turbo które wyjechało z garażu MTG

Modyfikacje:
• seryjny silnik S50B30 w europejskiej specyfikacji,
• .120” uszczelka pod głowicę Cometic
• 11mm śruby do głowicy ARP,
• stożkowy filtr powietrza 100mm K&N odpowiednio przerobiony przez właściciela
• turbosprężarka o wydajności 600KM hybrydowa T3/T4
• WG 50 mm HKS
• Dump-pipe by Mario (MTG)
• FMIC 70/23/6.7 cm
• orurowanie ukł. Dolotowego 2,5 oraz 2,5=>3.5” by Mario (MTG)
• BOV HKS II,
• przerobiony seryjny kolektor ssący przez właściciela
• MBC Properfect
• wszystkie wężyki i złączki Samco

Modyfikacje głowicy:
• planowanie powierzchni

Układ wydechowy:
• kolektor wydechowy by Mario (MTG)
• downpipe 3” by Mario (MTG)
• taśma izolacyjna 1100 st
• reszta -seryjny układ wydechowy

Układ paliwowy:
• wtryskiwacze 440cc/min. Lucas,
• pompa paliwa Walbro
• manualny regulator ciśnienia paliwa zamontowany przez właścicela.

Elektronika:
• Program dostarczony na chipie przez właściciela a reszta regulowana mechanicznie
• Boost Autogauge
• egt-greddy
• afr-greddy

Auto jeździ ale nie było mierzone więc wyników nie podam.


Właściciel auta poprosił żeby auto mimo zamontowania w nim turbosprężarki było jak najbardziej uliczne i ciche krótko mówiąc nie odbiegające w użytkowaniu od seryjnej M3.
Nie było mowy o kompromisach.
Klimatyzacja miała być zostawiona jak i inne fabrycznie montowane podzespoły. Więc projekt był bardzo trudny do wykonania ze względu na brak miejsca w komorze silnika ale 3 miesiące prac (zarówno ja jak i mój mechanik mamy inne profesje a tuning to nasze hobby które realizujemy po godzinach ) wystarczyło żeby wszystko wyprodukować i poskładać do kupy.
Na początek seryjna uszczelka została wymieniona na Commetic 2,7mm 0.120” oraz założone zostały śruby ARP i tu WIELKIE podziękowania dla PMNa za ściągnięcie uszczelki


Potem trzeba było skonstruować odpowiedni kolektor wydechowy, który pozwolił by na zachowanie układu klimatyzacyjnego oraz odpowiednie umieszczenie turbosprężarki tak aby nie trzeba było niszczyć kielicha oraz maski.




]

W tym projekcie turbo okazało się nieznacznie większe niż to które było zakładane w projekcie który zrobiłem dla kolegi Maleckisa ale wkońcu udało się umieścić je tak żeby wszystko działało a nawet miało pewnien luz.
Po wykonaniu kolektora na specjalnie do tego zrobionej matrycy kolektor został wygrzany do temp +1000 stopni a potem splanowana została flansza żeby nie było żadnych odkształceń czy nieszczelności a przed flanszą wylotową została wspawana tulejka 1.8 NPT pod EGT.






Natępnie został zamontowany intercooler który został umieszczony w taki sposób że ani wentylatora klimatyzacji ani zderzaka nie trzeba było specjalnie przerabiać.







Było również sporo kłopotów z wypuszczeniem orurowania z turbo na IC ponieważ wylot kompresora „patrzył” bezpośrednio na podłużnicę ale po paru drobnych przeróbkach udało się go puścić w dół do IC przesuwając całkowicie przewody i inne podzespoły klimatyzacji tworząc od razu nową instalację klimatyzacyjną.



Następnie została wykonana pozostała część orurowania od IC do zmodyfikowanego pod instalację turbo kolektora ssącego i zamontowany został BOV HKS.

Jak widać wszystkie przewody gumowe, podciśnienia, nadciśnienia, odma itd… zostały odpowiednio popodłączane.
Wyprowadzone zostały grube węże Samco na 3 filterki (pompa powietrzna, odma i odpowietrzenie baku) oraz Catach-Can również wykonany przeze mnie ze stali kwasoodpornej podobnie jak cała reszta instalacji.
Olej do turbosprężarki został poprowadzony z magistrali olejowej dzięki dorobionemu trójnikowi, natomiast miska została rozwiercona powyżej lustra oleju ,nagwintowana i została wkręcona tulejka pod spływ oleju.
Następnie przeszedłem do zrobienia DP 3”, ten kto widział ile miejsca jest między głowicą a budą ten wie że rura 76mm może i jakoś wejdzie między motor a kielich ale przy użyciu solidnego młota no ale jeżeli DP delikatnie obniżymy i puścimy nad kolektorem to zyskamy te 1cm luzu który zostanie nam również „zabrany” jak tylko na rurę nawiniemy taśmę żaroodporną





Najgorsze jest to że nawet jeżeli uda nam się zrobić taki DP to przykręcenie turbo, DP czy kolektora wydechowego staje się cholernie trudne do wykonania i tu wielkie podziękowania dla Jacka (rumpel-sky) za pomoc w złożeniu tego do kupy.. Wszystko było by niby O.K gdyby jeszcze do tego nie dochodził zewnętrzny Wastegate który nadmiar spalin miał wypuszczać przez dumppipe ponownie do układu wydechowego czyli do Downpipe . I znów nie ma gdzie rączek wsadzić a śrubki się same nie dokręcą nie mówiąc już o spawaniu w takich warunkach.





Końcowy odcinek DP przechodzi łagodnie w dwie seryjne rury wydechowe i łączy się z nimi flanszami.
Tu wystarczy nam co najmniej 5kg młot
(bo kowadło za 120zł ze sklepu i zmadłami na pewno nie da sobie rady) albo prasa hydrauliczna 10-12 ton i końcowe przejście DP możemy formować jak chcemy.
O wymianie wtrysków, przełożeniu zbiorniczka na płyn od wycieraczek ,podłączaniu zegarów czy instalacjach BOVa ,MBC nie piszę bo to już papierosek po ostrej jeździe wink.gif
A tu już na gotowo



W znacznym uproszczeniu omówiłem zaturbianie silnika M3 ale mam nadzieję że nakreśliłem Wam że nie jest to takie proste jak się wydaje.
Bez manipulowania położeniem silnika się nie obejdzie no ale jak widać nawet w ciasnym garażu bez podnośnika-windy samochodowej wszystko idzie zrobić nawet samemu więc głowa do góry smile.gif
Pozdrawiam.


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 19 Aug 2008 - 23:32
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Pekat
post Tue, 19 Aug 2008 - 23:41
Post #2


Frequent User
Dołączył: Sun, 06 April 2008





W jaką moc celujecie?

Czy udało się zrealizować założenie projektu, że auto ma być jak najbardziej uliczne i ciche?


--------------------
Alfa Romeo 156 156KW ;) 2.5 v6
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rottie
post Tue, 19 Aug 2008 - 23:42
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 09 March 2003
Skąd: Londyn





Kolejny projekt i kolejny raz jestem pod wrazeniem...
Szkoda ze taki jeden bialy Hamman do Ciebie nie podjechal. wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_namoamo_*
post Wed, 20 Aug 2008 - 00:10
Post #4









CYTAT(rottie @ Tue, 19 Aug 2008 - 23:42) *
Kolejny projekt i kolejny raz jestem pod wrazeniem...
Szkoda ze taki jeden bialy Hamman do Ciebie nie podjechal. wink.gif


Zapewne całe forum o tym samym pomyślało! biggrin.gif biggrin.gif
Sorry za OT

A co do tematu, to auto nie było jeszcze strojone? Podobnie jak Pekata ciekawi mnie efekt końcowy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jendrek e-30
post Wed, 20 Aug 2008 - 00:55
Post #5


Super User
Dołączył: Mon, 15 January 2007
Skąd: warszawa





Ładnie podoba się ale jak to na końcu wyjdzie mnie bardzo ciekawi jak będzie jakiś wykres to daj znać . A właśnie a co z naszym największym debiutem tego sezonu co się już kończy znaczy z białym HAMMANEM , jakiś nic nie słyszałem ani nie widziałem . Z góry sorki za zmianę tematu . Ale elegancko wygląda pod maską to jest moim zdaniem druga rzecz która jest najważniejsza po przyroście mocy , czystość montażu to jest to .



POZDRWIAM ph34r.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
idzik
post Wed, 20 Aug 2008 - 01:38
Post #6


Frequent User
Dołączył: Sat, 03 November 2007
Skąd: Warszawa





Bardzo estetycznie wygląda wszystko pod maską, o czym wielu często zapomina. Daj znać, jakie efekty.

Gratuluję.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piotres
post Wed, 20 Aug 2008 - 01:47
Post #7


Super User
Dołączył: Sat, 06 December 2003





To jakas przebudowa tego projektu ? Czy pierwotna wersja ? Na innym forum wlasciciel opisal swoje auto w wydaje mi sie formie pokazanej tutaj juz dosyc dawno .


--------------------
z3 rdst 2.8 +126p 1.2/5 speed +Clio sport ph2 172
Go to the top of the page
 
+Quote Post
extremek
post Wed, 20 Aug 2008 - 09:11
Post #8


Frequent User
Dołączył: Fri, 11 February 2005
Skąd: wawa





Bardzo porzadna robota, gratulacje ! Czekamy na wykres
ps. Mario, piekne spawy


--------------------
BMW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
macpl
post Wed, 20 Aug 2008 - 09:30
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Wed, 16 October 2002
Skąd: wawa





No ładnie zrobione....tylko czemu przepływka jest za turbiną....hmmmm


--------------------
Racing is my Life......
"I drift not because it is a quicker way around a corner, but it is the most exciting way" - Keiichi Tsuchiya
S13 Moon Blue
EMU LINK VEMS ECUMASTER SMT AEM APEXI POWER FC AUTRONIC HALTECH instalacje i strojenie.

Hamownia 4x4 Dyno Project

2JZ Bp 98 Ultimate 701KM 787Nm NAJMOCNIEJSZY W POLSCE JZ ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Szyd(L)o_*
post Wed, 20 Aug 2008 - 13:59
Post #10









Orzesz kurde! Faktycznie montaż turbo w tym aucie to niesamowite wyzwanie. A jak wygląda sprawa z ilością miejsca na dole?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Wed, 20 Aug 2008 - 14:28
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Dziękuję za ciepłe słowa.
Auto jest wystrojone na 0.4 bara i jeździ.
Wykresów z hamowni nie ma bo auto było strojone na ulicy i właściciel narazie wolał żeby chwilowo tak pozostało:)
Przewiduję że podniesienie doładowania na 0.6b przy tego typu uszczelce również nie zrobiło by na tym silniku większego wrażenia i z tego co wiem właściciel już o tym myśli a prawdopodobnie z czasem silnik zostanie zakuty bo pozostałe podzespoły spokojnie powinny podpasować pod 500KM-600KM.
To M3 zostało od podstaw uturbione przeze mnie w moim garażu MTG.
Przepływka jest przed turbo ale za BOVem więc mierzy tyle powietrza ile faktycznie auto dostaje i jest to bardzo częste rozwiązanie w tego typu autach ale nadal podważane przez polskie firmy tuningowe np z powodów szybszego zużycia przepływki w skutek zasrania jej olejem z turbosprężarki.
Co do umieszczenia przepływki to nie będę się wdawał w szczegóły bo to nie mój wymysł ale również byłem za umieszczeniem jej przed przepustnicą.
Jeżeli montujemy turbo pod maską to ilość miejsca na górze jak i na dole jest b.mocno ograniczona.
Montując turbo pod autem mamy lepszą sytuację ale turbo narażone jest na różne warunki (śnieg.deszcz, błoto), nie możemy zbyt manipulować turbosprężarką bo miejsca jest mało i co najgorsze możemy mieć kłopoty ze zrobieniem prawidłowego-grawitacyjnego spływu oleju. Natomiast wyprowadzenie w tej sytuacji DP i innych pierdów to już czysta radość


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Wed, 20 Aug 2008 - 14:40
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





Ode mnie gratki za zmieszczenie tego razem z klimatyzacją. Wiem ile tam jest miejsca i ile się trzeba natrudzić by się zmieścić. Osuszacz jest tam gdzie był? Przewody pewnie są wydłużone? Masz zdjęcie od spodu jak przebiega rura która idzie od turbiny do IC?
I gdzie można dostać taki filtr K&N?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Wed, 20 Aug 2008 - 15:00
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Dzięki Korona.
parownik-osuszacz jest przesunięty bardziej na prawą stronę auta czyli bliżej koła.
Przewody są wydłużone.
Rura biegnie między przodem nadkola a przednią lampą

Filtr to K&N i był przerabiany i lakierowany przez właścicela auta bo żaden inny fabryczny nie mieścił się między turbo a lampę


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
the.wolf
post Wed, 20 Aug 2008 - 15:02
Post #14


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





swietna robota!!
Mario, na 100% najlepszy z Ciebie tuner wsrod ginekologów:)


--------------------
W205 OM654 Daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mombasa
post Wed, 20 Aug 2008 - 15:23
Post #15


Rookie
Dołączył: Wed, 28 April 2004
Skąd: warszawa





1sza klasa! Gratuluje!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rottie
post Wed, 20 Aug 2008 - 15:54
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 09 March 2003
Skąd: Londyn





CYTAT(the.wolf @ Wed, 20 Aug 2008 - 13:02) *
swietna robota!!
Mario, na 100% najlepszy z Ciebie tuner wsrod ginekologów:)

Pewnie dlatego mu tak dobrze idzie operowanie w ciasnych komorach silnikowych... wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
woytek13
post Wed, 20 Aug 2008 - 17:19
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 September 2006
Skąd: okolice LBN





Czym to jest wystrojone?? Co to za chip?? Kto go spłodził?


--------------------

_http://wojciechkulbaka.ownlog.com/


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Wed, 20 Aug 2008 - 17:43
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Chip otrzymałem już gotowy od właściciela ale auto było zalewane więc został zamontowany regulator ciśnienia i teraz ilość paliwa można podkręcać lub zmniejszać
Doładowanie również jest ręcznie ustawiane przez MBC, który trzyma równe 0.4b więc elektronika w tym przypadku okazała się zbyteczna.
Rozwiązania proste a działają.
Oczywiście można pokusić się o inne rozwiązania ale na ten setup wystarczy.


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
madness2000
post Wed, 20 Aug 2008 - 17:44
Post #19


User
Dołączył: Sat, 17 November 2007
Skąd: Tychy





A może jakiś filmik jak ro jeździ ? Wygląd pod maską świadczy o pełnym profesjonaliźmie. !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 20 Aug 2008 - 20:04
Post #20


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





na fotce widać brak jednej opaski na wylocie z FMIC-a smile.gif

a poważnie to mega szacun... coraz wiecej profesjonalnie przerobionych aut w Polsce powstaje w zaciszach garazów ludzi z pasją przez duże P

ciasnota pod maską rzeczywiscie niezła.... ale podobno ginekolog przez wydech potrafi naprawić głowice smile.gif

zycze bezawaryjnej jazdy !


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 01 August 2025 - 18:57