Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Silnik bierze olej po remoncie, Mazda 323f 1.8 DOHC
Jacek1
post Sun, 24 Aug 2008 - 14:15
Post #21


Forum Killer
Dołączył: Thu, 16 January 2003
Skąd: Sochaczew





Prowadnice nie były wymieniane i coś mi się wydaje, że to właśnie one są przyczyną. Na szczęści w garażu mam drugi silnik zapasowy smile.gif Wyśle tą drugą głowice do regeneracji do Świątka i przy okazji zrobi obróbkę i powiększy zawory. Wyelimnuje przynajmniej jedna potencjalną przyczyne bo wszystko będzie nowe: zawory, uszczelniacze, prowadnice itd.
Driftman: a co z tym czujnikiem oleju? Bo nie rozumiem za bardzo.

Poza tym wczoraj zaobserwowałem bardzo dziwną rzecz. Rano przed wyjazdem do Wa-wy dolewałem olej i zapomniałem zakręcić korek wacko.gif Pojechałem do Wa-wy i jeszcze troche po niej pojeździłem. W sumie ponad 70km i to dosyć ostro. Jak dojechałem na miejsce i z przerażeniem odkryłem jak dałem ciała to pomyślałem, że to już będzie koniec z silnikiem bo pewnie wychlapał cały olej i przejechałem kupe km na sucho. Oczywiście jak otworzyłem maske wszystko było osrane olejem ale na bagnecie praktycznie NIC nie ubyło blink.gif Wychlapał oczywiście na tyle żeby zabrudzić cały silnik ale na bagnecie prawie WOGÓLE nie było widać różnicy. Potem jak już zakręciłem korek i wróciłem z Wa-wy no to już tradycyjnie wziął olej tak że na bagnecie ubyło z 5mm. O co tu chodzi? Dlaczego z otwartym korkiem wlewu praktycznie nic nie wziął oleju pomimo ostrej jazdy a z zakręconym korkiem pije jak wściekły?


--------------------
MG ZS 180
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 24 Aug 2008 - 14:15
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Harm
post Sun, 24 Aug 2008 - 15:15
Post #22


Super User
Dołączył: Sat, 06 September 2003
Skąd: Łódź





sprawdz drożność odmy - stawiam na to


--------------------
------------------------------------------------------------------------------
sportexhaust.pl Układy wydechowe i dolotowe ze stali nierdzewnej
Go to the top of the page
 
+Quote Post
elcoyote
post Mon, 25 Aug 2008 - 11:15
Post #23


Super User
Dołączył: Tue, 15 May 2007
Skąd: Oświęcim





w takim razie też stawiam na odmę kiedyś kupiłem pokrywę zaworów zacząłem ją myć
rurka odmy była tak zawalona rozebrałem na części pierwsze pokrywę i wypucowałem rozpuszczalnikiem

jak masz zapchaną odmę ciśnienie nie ma gdzie uciekać z pod klawiatury więc pewnie ucieka przez uszczelniacze zaworowe możliwe ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Tue, 26 Aug 2008 - 12:44
Post #24


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





To zapewne jest odma jak sugerują koledzy sprawdzałeś ją ?
Co do czujnika oleju to trzeba było wymienić pod nim miedzianą podkładkę, wycieków nie było widać i wyglądało na to,
że uszczelniacze są do wymiany.
Ogólnie mazdy to kochane samochody, miałem już 3 i z żadną problemów. Myślę, że źle zrobiłeś z tym syntetykiem to jest za rzadki olej do niej. Ja zlał był też pierwszy olej po 1000km od pierwszego odpalenia-ale tu zdania mogą być podzielone


--------------------
Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny.
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jacek1
post Wed, 27 Aug 2008 - 17:48
Post #25


Forum Killer
Dołączył: Thu, 16 January 2003
Skąd: Sochaczew





Dzisiaj sprawdzałem odmy. W moim silniku sa dwie:
-jedna z boku głowicy, połączona jest rurka z rurą łączącą przepływomierz z przepustnicą, i ona jest jak najbardziej drożna;
-druga odma jest połączona z kolektorem ssącym, z tym że tam jest zamontowany taki zaworek, jeśli dmuchnie się od strony kolektora ssącego do głowicy to blokuje on przepływ powietrza, a jeśli dmuchniemy od strony głowicy w strone kolektora ssącego to jest przepływ ale jakiś taki ograniczony, to znaczy ciężko się dmucha.

Wyjąłem ten zaworek i przyjrzałem mu się dokładnie. Jak nim potrząsne to coś w nim grzechocze. Poza tym wygląda jakby był kawałem ułamany z jednej strony. Czy to możliwe że ten zaworek stawia za duży opór i za bardzo ogranicza przepływ powietrza?

Sorry za lamerskie pytanie ale po co są dwie odmy?


--------------------
MG ZS 180
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mikey_one
post Wed, 27 Aug 2008 - 21:29
Post #26


User
Dołączył: Wed, 25 July 2007
Skąd: Warszawa/Lublin





Możliwe, że właśnie ta odma jest przyczyną - jak już napisał elcoyote ciśnienie nie ma się gdzie podziać i wali w uszczelniacze wypychając przy tym olej. Odmy służą do wyrównywania ciśnienia w czasie pracy silnika - jedna w bloku a druga w głowicy...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jacek1
post Wed, 27 Aug 2008 - 22:30
Post #27


Forum Killer
Dołączył: Thu, 16 January 2003
Skąd: Sochaczew





Ale u mnie obydwie odmy są w głowicy...


--------------------
MG ZS 180
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Swifterrr
post Sat, 30 Aug 2008 - 12:23
Post #28


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Lodz





odma z zaworkiem jest od regulacji wolnych obrotów , podłacz bez zaworku i spradz , powinien troche gorzej pracować na wolnych obrotach ale ona ma raczej małe znaczenie , raczej ta druga która idzie w dolot jest ważniejsza , kiedyś u mnie w zagiał się ten wężyk i wydmuchneło mi uszczelniacz spod wałka rozrzadu więc ciśń tam jest spore
a kombinowałes coś z odmą wogóle ?


--------------------
1597 cc MIVEC POWERED Cyborg RS

_http://picasaweb.google.com/summitsvift
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jacek1
post Sat, 30 Aug 2008 - 13:54
Post #29


Forum Killer
Dołączył: Thu, 16 January 2003
Skąd: Sochaczew





Nic nie kombinowałem z odmą. Tylko ten zaworek wygląda mi troche podejrzanie. Tak jakby ktos wcześniej coś przy nim kombinował.


--------------------
MG ZS 180
Go to the top of the page
 
+Quote Post
danielCRV
post Sat, 30 Aug 2008 - 17:56
Post #30


Forum Killer
Dołączył: Sun, 04 April 2004
Skąd: Lublin





pisałeś, że masz drugi silnik, więc podmień te zaworki i zobaczysz


--------------------
ET 13:72 Bemowo 1.05.05
ET 13:78 BP 12.06.05
ET 13:21 Stalowa '06

http://www.hondatech.pl
http://www.LKT.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jacek1
post Sat, 30 Aug 2008 - 18:50
Post #31


Forum Killer
Dołączył: Thu, 16 January 2003
Skąd: Sochaczew





No niestety ten drugi silnik ma niekompletny i tego zaworka w nim nie ma sad.gif


--------------------
MG ZS 180
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Sat, 30 Aug 2008 - 19:02
Post #32


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





Wywal zaworek, obie odmy do butelki PET, upchnac gdzies pod maska i zobaczyc jak wyglada zuzycie oleju. Jezeli zerowe to dopiero mozna szukac zaworka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jacek1
post Sun, 31 Aug 2008 - 16:46
Post #33


Forum Killer
Dołączył: Thu, 16 January 2003
Skąd: Sochaczew





Jak wywale zaworek to otwór w kolektorze dolotowym zatkać czy zostawić otwarty?


--------------------
MG ZS 180
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Sun, 31 Aug 2008 - 18:02
Post #34


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





Raczej zatkać, jak nie zatkasz to auto będzie miało wysokie wolne obroty, albo będzie nierówno chodziło.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tymon86
post Mon, 08 Sep 2008 - 20:56
Post #35


Super User
Dołączył: Thu, 19 April 2007
Skąd: Ruda Śląska





Moze troche pozno pisze, ale ja bym nie zostawil odme podlaczona do dolotu, z jakims catch tankiem po drodze. Przy moim silniku doszedlem do wniosku, ze w odmie musi byc podcisnienie, inaczej zaczyna wciagac olej.


--------------------
Astra F X20XEV 3dHB
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jacek1
post Thu, 11 Sep 2008 - 10:20
Post #36


Forum Killer
Dołączył: Thu, 16 January 2003
Skąd: Sochaczew





Wczoraj odpiąłem obydwie odmy i puściłem wężykami do butelki. Otwory w dolocie i kolektorze ssącym zatkałem.
Jako ciekawostkę powiem, że układ dolotowy był czyściutki, ani grama oleju w nim nie było. A czyściłem go jak był robiony remont. Od tego czasu przejechałem 6000km. Przed remontem, nawet jak wyczyściłem dolot to po kilku dniach już był tak zalany olejem, że aż ciekło z niego.
Druga rzecz jaką zaobserwowałem po odłączeniu tych odm, to wydobywający się z nich dym. Jak otworzyłem maskę w czasie pracy silnika to myślałem, że coś się pali. A to się okazało, że z tych rurek od odm walą głąby dymu. Czy to normalne?


--------------------
MG ZS 180
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Keler_*
post Thu, 11 Sep 2008 - 22:00
Post #37









To zdezydowanie nie jest normalne i sugeruje walnięte pierścienie uszczelniające.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Michal_6
post Sun, 05 Oct 2008 - 15:54
Post #38


Super User
Dołączył: Tue, 14 December 2004
Skąd: W-wa





ak chcesz mieć pewność bez rozbiurki motoru to wystarczy zrobić na jakiejś porządnej stacji diagnostycznej próbę nadmuchową. przez otwór świecy podaje się ciśnienie i słychać czy ucieka przez pierścienie (dmucha bagnetem), czy zaworami (dmucha bez korek oleju) i tyle.
Pozdro


--------------------
Evo 6 TME, 2.3, gt35r, dużo węgla w budzie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jacek1
post Tue, 31 Mar 2009 - 17:45
Post #39


Forum Killer
Dołączył: Thu, 16 January 2003
Skąd: Sochaczew





Odświeżam stary temat. Od ostatniego mojego posta sporo się zmieniło aczkolwiek problem brania oleju został.
A więc w międzyczasie obróciła mi się panewka. To raczej mój błąd - założyłem stare bo wydawały mi się dobre - zamiast odrazu je wymienić. No cóż, chytry traci dwa razy. Przy okazji kolejnej rozbiórki silnika postanowiłem też wymienić pierścienie. Tym razem oddałem tłoki do zakładu na placu Grzybowskim aby dorobili mi pierścienie na zamówienie.
Po złożeniu silnika zalałem go mineralnym olejem. A po dotarciu (przez ok. 2000km) zalałem półsyntetyk Valvoline VR1 10w60 i teraz cały czas na nim jeżdżę.
Zużycie oleju spadło drastycznie, aczkolwiek do ideału bardzo daleko. Bierze ok. 0.5l na 1000km.
Poza tym nadal jest niepokojący efekt: niebieska chmura z wydechu przy hamowaniu silnikiem.
Do odmy mam podłączony oil catch tank i po przejechaniu kilkunastu tysięcy km nie ma w nim nawet jednej kropli oleju.
O czym to może świadczyć? Którędy ten olej ucieka?


--------------------
MG ZS 180
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Tue, 31 Mar 2009 - 17:56
Post #40


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





Glowica. Uszczelniacze albo prowadnice zaworu po stronie dolotowej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 01:53