![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 16 January 2003 Skąd: Sochaczew ![]() |
Prowadnice nie były wymieniane i coś mi się wydaje, że to właśnie one są przyczyną. Na szczęści w garażu mam drugi silnik zapasowy
![]() Driftman: a co z tym czujnikiem oleju? Bo nie rozumiem za bardzo. Poza tym wczoraj zaobserwowałem bardzo dziwną rzecz. Rano przed wyjazdem do Wa-wy dolewałem olej i zapomniałem zakręcić korek ![]() ![]() -------------------- MG ZS 180
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 06 September 2003 Skąd: Łódź ![]() |
sprawdz drożność odmy - stawiam na to
-------------------- ------------------------------------------------------------------------------
sportexhaust.pl Układy wydechowe i dolotowe ze stali nierdzewnej |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 15 May 2007 Skąd: Oświęcim ![]() |
w takim razie też stawiam na odmę kiedyś kupiłem pokrywę zaworów zacząłem ją myć
rurka odmy była tak zawalona rozebrałem na części pierwsze pokrywę i wypucowałem rozpuszczalnikiem jak masz zapchaną odmę ciśnienie nie ma gdzie uciekać z pod klawiatury więc pewnie ucieka przez uszczelniacze zaworowe możliwe ? |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
To zapewne jest odma jak sugerują koledzy sprawdzałeś ją ?
Co do czujnika oleju to trzeba było wymienić pod nim miedzianą podkładkę, wycieków nie było widać i wyglądało na to, że uszczelniacze są do wymiany. Ogólnie mazdy to kochane samochody, miałem już 3 i z żadną problemów. Myślę, że źle zrobiłeś z tym syntetykiem to jest za rzadki olej do niej. Ja zlał był też pierwszy olej po 1000km od pierwszego odpalenia-ale tu zdania mogą być podzielone -------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 16 January 2003 Skąd: Sochaczew ![]() |
Dzisiaj sprawdzałem odmy. W moim silniku sa dwie:
-jedna z boku głowicy, połączona jest rurka z rurą łączącą przepływomierz z przepustnicą, i ona jest jak najbardziej drożna; -druga odma jest połączona z kolektorem ssącym, z tym że tam jest zamontowany taki zaworek, jeśli dmuchnie się od strony kolektora ssącego do głowicy to blokuje on przepływ powietrza, a jeśli dmuchniemy od strony głowicy w strone kolektora ssącego to jest przepływ ale jakiś taki ograniczony, to znaczy ciężko się dmucha. Wyjąłem ten zaworek i przyjrzałem mu się dokładnie. Jak nim potrząsne to coś w nim grzechocze. Poza tym wygląda jakby był kawałem ułamany z jednej strony. Czy to możliwe że ten zaworek stawia za duży opór i za bardzo ogranicza przepływ powietrza? Sorry za lamerskie pytanie ale po co są dwie odmy? -------------------- MG ZS 180
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 25 July 2007 Skąd: Warszawa/Lublin ![]() |
Możliwe, że właśnie ta odma jest przyczyną - jak już napisał elcoyote ciśnienie nie ma się gdzie podziać i wali w uszczelniacze wypychając przy tym olej. Odmy służą do wyrównywania ciśnienia w czasie pracy silnika - jedna w bloku a druga w głowicy...
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 16 January 2003 Skąd: Sochaczew ![]() |
Ale u mnie obydwie odmy są w głowicy...
-------------------- MG ZS 180
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Lodz ![]() |
odma z zaworkiem jest od regulacji wolnych obrotów , podłacz bez zaworku i spradz , powinien troche gorzej pracować na wolnych obrotach ale ona ma raczej małe znaczenie , raczej ta druga która idzie w dolot jest ważniejsza , kiedyś u mnie w zagiał się ten wężyk i wydmuchneło mi uszczelniacz spod wałka rozrzadu więc ciśń tam jest spore
a kombinowałes coś z odmą wogóle ? -------------------- 1597 cc MIVEC POWERED Cyborg RS
_http://picasaweb.google.com/summitsvift |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 16 January 2003 Skąd: Sochaczew ![]() |
Nic nie kombinowałem z odmą. Tylko ten zaworek wygląda mi troche podejrzanie. Tak jakby ktos wcześniej coś przy nim kombinował.
-------------------- MG ZS 180
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 04 April 2004 Skąd: Lublin ![]() |
pisałeś, że masz drugi silnik, więc podmień te zaworki i zobaczysz
-------------------- ET 13:72 Bemowo 1.05.05
ET 13:78 BP 12.06.05 ET 13:21 Stalowa '06 http://www.hondatech.pl http://www.LKT.pl |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 16 January 2003 Skąd: Sochaczew ![]() |
No niestety ten drugi silnik ma niekompletny i tego zaworka w nim nie ma
![]() -------------------- MG ZS 180
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Wywal zaworek, obie odmy do butelki PET, upchnac gdzies pod maska i zobaczyc jak wyglada zuzycie oleju. Jezeli zerowe to dopiero mozna szukac zaworka.
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 16 January 2003 Skąd: Sochaczew ![]() |
Jak wywale zaworek to otwór w kolektorze dolotowym zatkać czy zostawić otwarty?
-------------------- MG ZS 180
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Raczej zatkać, jak nie zatkasz to auto będzie miało wysokie wolne obroty, albo będzie nierówno chodziło.
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 19 April 2007 Skąd: Ruda Śląska ![]() |
Moze troche pozno pisze, ale ja bym nie zostawil odme podlaczona do dolotu, z jakims catch tankiem po drodze. Przy moim silniku doszedlem do wniosku, ze w odmie musi byc podcisnienie, inaczej zaczyna wciagac olej.
-------------------- Astra F X20XEV 3dHB
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 16 January 2003 Skąd: Sochaczew ![]() |
Wczoraj odpiąłem obydwie odmy i puściłem wężykami do butelki. Otwory w dolocie i kolektorze ssącym zatkałem.
Jako ciekawostkę powiem, że układ dolotowy był czyściutki, ani grama oleju w nim nie było. A czyściłem go jak był robiony remont. Od tego czasu przejechałem 6000km. Przed remontem, nawet jak wyczyściłem dolot to po kilku dniach już był tak zalany olejem, że aż ciekło z niego. Druga rzecz jaką zaobserwowałem po odłączeniu tych odm, to wydobywający się z nich dym. Jak otworzyłem maskę w czasie pracy silnika to myślałem, że coś się pali. A to się okazało, że z tych rurek od odm walą głąby dymu. Czy to normalne? -------------------- MG ZS 180
|
|
|
gość_Keler_* |
![]()
Post
#37
|
![]() |
To zdezydowanie nie jest normalne i sugeruje walnięte pierścienie uszczelniające.
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
Super User Dołączył: Tue, 14 December 2004 Skąd: W-wa ![]() |
ak chcesz mieć pewność bez rozbiurki motoru to wystarczy zrobić na jakiejś porządnej stacji diagnostycznej próbę nadmuchową. przez otwór świecy podaje się ciśnienie i słychać czy ucieka przez pierścienie (dmucha bagnetem), czy zaworami (dmucha bez korek oleju) i tyle.
Pozdro -------------------- Evo 6 TME, 2.3, gt35r, dużo węgla w budzie
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 16 January 2003 Skąd: Sochaczew ![]() |
Odświeżam stary temat. Od ostatniego mojego posta sporo się zmieniło aczkolwiek problem brania oleju został.
A więc w międzyczasie obróciła mi się panewka. To raczej mój błąd - założyłem stare bo wydawały mi się dobre - zamiast odrazu je wymienić. No cóż, chytry traci dwa razy. Przy okazji kolejnej rozbiórki silnika postanowiłem też wymienić pierścienie. Tym razem oddałem tłoki do zakładu na placu Grzybowskim aby dorobili mi pierścienie na zamówienie. Po złożeniu silnika zalałem go mineralnym olejem. A po dotarciu (przez ok. 2000km) zalałem półsyntetyk Valvoline VR1 10w60 i teraz cały czas na nim jeżdżę. Zużycie oleju spadło drastycznie, aczkolwiek do ideału bardzo daleko. Bierze ok. 0.5l na 1000km. Poza tym nadal jest niepokojący efekt: niebieska chmura z wydechu przy hamowaniu silnikiem. Do odmy mam podłączony oil catch tank i po przejechaniu kilkunastu tysięcy km nie ma w nim nawet jednej kropli oleju. O czym to może świadczyć? Którędy ten olej ucieka? -------------------- MG ZS 180
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Glowica. Uszczelniacze albo prowadnice zaworu po stronie dolotowej.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 01:53 |