![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 February 2005 Skąd: [ S R C ] ![]() |
Ano.. Nalezy jeszcze pamietac ze miejsce zasilania olejem obu natryskow jest w innym miejscu.. Glowna szyna olejowa vs Czop korbowy..
Wg mnie zalozenie natrysku na denko tloka bez zaworka wlaczajacego owy wtrysk po przekroczeniu danego cisnienia (pow ok 2 bar) jest srednim pomyslem przy zimnym rozruchu oraz pracy silnika na wolnych obrotach. (oczywiscie wszystko zalezy od srednicy otworu natrysku, jego przeplywu, wydajnosci pompy oleju itd ale mimo wszystko "podbieranie" oleju w momencie gdy jest juz niskie cisnienie oleju (lub zerowe cisnienie przy rozruchu) nie jest mile widziane w zadnym silniku) -------------------- ET 12.793s
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 01 August 2005 Skąd: Elbląg ![]() |
Ano.. Nalezy jeszcze pamietac ze miejsce zasilania olejem obu natryskow jest w innym miejscu.. Glowna szyna olejowa vs Czop korbowy.. Wg mnie zalozenie natrysku na denko tloka bez zaworka wlaczajacego owy wtrysk po przekroczeniu danego cisnienia (pow ok 2 bar) jest srednim pomyslem przy zimnym rozruchu oraz pracy silnika na wolnych obrotach. (oczywiscie wszystko zalezy od srednicy otworu natrysku, jego przeplywu, wydajnosci pompy oleju itd ale mimo wszystko "podbieranie" oleju w momencie gdy jest juz niskie cisnienie oleju (lub zerowe cisnienie przy rozruchu) nie jest mile widziane w zadnym silniku) przecież olej w oplach jest brany prawie z tego samego miejsca co w prezentowanym mitsu gdzie dysza jest wkręcona w podporę wału. w oplu olej jeszcze od podpory musi przecisnąć się do czopów korb i dopiero przez dziurkę na cylinder - nie dość że olej ma jeszcze dłuższą drogę to na końcu jest stale otwarta dziura i jakoś to wszystko działa. a niedostatek oleju szybciej zabije panewki na korbach niż główne -------------------- Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej.... 350HP + 450Nm coming soon |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 February 2005 Skąd: [ S R C ] ![]() |
Klonek ja to troche inaczej widze..
Olej brany do natrysku denka tloka(np Mitsu) jest brany z glownej magistrali olejowej (natrysk jest zasilany non stop) Podczas otwarcia wtrysku spadek cisnienia jest juz na panewkach glownych oraz dalej umieszczonych bardziej podatnych na uszkodzenie panewkach korbowych.. Natomiast otwor umieszczony w jednej (gornej) panewce korbowej (jak to jest w oplu rozwiazane) jest zasilany z kanalu olejowego walu tylko podczas bardzo waskiego kata obrotu walu, wtedy gdy otwor na wale i na panewce sie pokryja. Podczas dalszego obrotu walu, przez otwor wydobywa sie olej jednak bez znaczacego cisnienia a wiec bez znacznych spadkow cisnienia. (Mozna sobie wyobrazic jak szybko skonczy sie silnik z 1mm otworami w korbie a jak z 1mm otworami w magistrali olejowej..) -------------------- ET 12.793s
|
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 01 August 2005 Skąd: Elbląg ![]() |
Klonek ja to troche inaczej widze.. Olej brany do natrysku denka tloka(np Mitsu) jest brany z glownej magistrali olejowej (natrysk jest zasilany non stop) Podczas otwarcia wtrysku spadek cisnienia jest juz na panewkach glownych oraz dalej umieszczonych bardziej podatnych na uszkodzenie panewkach korbowych.. Natomiast otwor umieszczony w jednej (gornej) panewce korbowej (jak to jest w oplu rozwiazane) jest zasilany z kanalu olejowego walu tylko podczas bardzo waskiego kata obrotu walu, wtedy gdy otwor na wale i na panewce sie pokryja. Podczas dalszego obrotu walu, przez otwor wydobywa sie olej jednak bez znaczacego cisnienia a wiec bez znacznych spadkow cisnienia. (Mozna sobie wyobrazic jak szybko skonczy sie silnik z 1mm otworami w korbie a jak z 1mm otworami w magistrali olejowej..) co do opla to się zgadzam, że przepuszczanie oleju przez otwór jest raz większe, a raz mniejsze (ale jest cały czas ![]() natomiast wracając do mitsu 2g olej jest brany z podpory wału (takim rowkiem ![]() -------------------- Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej.... 350HP + 450Nm coming soon |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Ja wciąż nie widzę powodu dla którego pojęcie "crankwalk" jest wplatane w dyskusję o magistralach olejowych i natryskach na tłoki.
Przestańcie siać Panowie dezinformację, ok? -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
kontynułuja O/T troche
CYTAT Jesli to bylby glowny powod koniecznosci wysprzeglania to lepszym rozwiazaniem bylby czujnik biegu neutralnego.. Moze jest jeszcze cos ZA? Nie bardzo - biorąc pod uwage że europejscy bliźniacy danego modelu z identyczna mechanika i silnikami tego nie mają. Czujnik położenia neutralnego - to dobre ale tylko w automacie gdzie i tak jest. A w manualu by strasznie komplikowało budowe skrzyni albo jakieś ustrojstwo trzeba by wieszac na wodzikach. itd. Łatwiej wsadzic czujnik pod pedał sprzęgła i mieć znormalizowana skrzynie na wszystkie kontynenty i rynki niż na USA robić specjalne kadłuby "bo czujniczek". Automat hondy z accorda np dla odmiany ma czesto miejsce na kluczyk od stacyjki koło dzwigni biegów automatu i jest on po to że to jedyna możliwość zmiany położenia dzwigni jak silnik nie pracuje. Po to żeby ktos se nie przestawił na D czy R bawiąc sie a potem na tym biegu nie próbował odpalać. Żeby tak przestawic "na sucho" wajche trzeba wyjać kluczyk ze stacyjki i ŚWIADOMIE załadowac go koło dzwigni biegów, przekręcić i dopiero zmieniać. tutaj honda sie jak widac wykazuje pełną wiarą w inteligencje amerykanów - zresztą tw wszystkie "pipacze" (zgaś światła, zapnij pasy - nawet jak są automatyczne, odpuśc ręczny, podetrzyj dupe, kubek z gorącą kawą może parzyć.. itd) świadczą o tym że nie tylko honda. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Wombat;
Ten kluczyk jest nie po to, żeby głupi Amerykanin nie zrobił sobie kuku- tylko po to, ze jak zaparkujesz na pochyłej powierzchni i wrzucisz na P nie zaciągając ręcznego najpierw, masz duże szanse na zablokowanie skrzyni biegów. To notoryczne w automatach. Jedyną szansa jest właśnie włożenie kluczyka, wciśnięcie hamulca nożnego, odblokowanie wajchy, przełożenie jej na D lub R (zależy jak stoisz), i z powrotem wrzucenie na P, odpalenie silnika, znowu D/R i odjechanie. Nie wiem dlaczego tak jest że skrzynie automatyczne się blokują na pochyłym terenie- efekt jest podobny jak w manualach zaparkowanych na biegu. Na płaskim wyjmiesz bieg bez sprzęgła (oczywiśe mówimy o zgaszonym silniku)- na pochyłym albo wciśniesz sprzęgło i jest ok albo się naszarpiesz i i dopiero wtedy będzie ok... Z automatami (różnymi) miałem tak parę razy. Ogólnie niezła akcja. hehe -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 09 September 2006 Skąd: ARS Serwis 4x4 ![]() |
co do opla to się zgadzam, że przepuszczanie oleju przez otwór jest raz większe, a raz mniejsze (ale jest cały czas ![]() natomiast wracając do mitsu 2g olej jest brany z podpory wału (takim rowkiem ![]() dodam tylko że na wskaźniku aftermarketowym podłączonym do magistrali olejowej w głowicy, gdzie olej ma najdłuższą drogę, wykazuje powyżej pewnych obrotów ciekawe zachowanie ciśnienia oleju, bo zaczyna się ono wachać... prawdopodobnie kwesia otwierania się i zamykanie natrysku sterowanego tą jebaną sprężynką. u mnie obróciło panewkę korbowodową... co ciekawe na tym cylindrze po wyciągnięciu tych cholernych natrysków i rozebraniu ich okazało się że sprężynka pękła i nie dociskała kuleczki.... co zaowocowało by by panewka... zdięcia gdzieś w moim temacie jak by ktoś chciał sobie pooglądać, to dla mnie wystarczający powód by cholerstwo zatkać... -------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Czujnik położenia neutralnego - to dobre ale tylko w automacie gdzie i tak jest. A w manualu by strasznie komplikowało budowe skrzyni albo jakieś ustrojstwo trzeba by wieszac na wodzikach. itd. Łatwiej wsadzic czujnik pod pedał sprzęgła i mieć znormalizowana skrzynie na wszystkie kontynenty i rynki niż na USA robić specjalne kadłuby "bo czujniczek". Zważywszy że bardzo wiele samochodów ma czujnik luzu dla ECU (choćby każde Subaru, Mazda ) to żeś chłopie palnął kula w płot. -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#50
|
|
Super User Dołączył: Sun, 21 May 2006 Skąd: WROCŁAW ![]() |
ja odpalam auta bez sprzegla od jakis 6 lat, ciezko bylo mi rodzine tego nauczyc wiec mialem czujnik dotkniesz sprzeglo nie odpalisz...
![]() |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 22 September 2005 Skąd: (Wielkopolska) ![]() |
A jak ma się natrysk tłoków w Nissanie CA18DET??
Zaslepic dysze czy nie? Jestem akurat na etapie zakuwania i daliście mi teraz do myślenia.Pompa oleju oczywiście nowa. -------------------- Escort RST 2.3 T
200SX-EVO 8 nie driftcar. |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 01 August 2005 Skąd: Elbląg ![]() |
A jak ma się natrysk tłoków w Nissanie CA18DET?? Zaslepic dysze czy nie? Jestem akurat na etapie zakuwania i daliście mi teraz do myślenia.Pompa oleju oczywiście nowa. lepiej zaślepić bo jak spowoduje crankwalk to ukręci się dyfer w tylnim moście ![]() a tak poważnie nie ma nad czym myśleć tylko zostawić je w spokoju, a najlepiej wymienić na nowe podczas remontu, jak się to powinno prawidłowo robić a o czym "mechanicy" nie wiedzą. kuty tłok ma temp. topnienia podobną do seryjnych tłoków i też może spłynąć. oczywiście fakt że natrysk obniża średnio temp. tłoka o 100-120st nie ma oczywiście dla "tjunerów" żadnego wpływu na występowanie samozapłonów - zawsze można zalać paliwem i opóźnić zapłon ![]() -------------------- Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej.... 350HP + 450Nm coming soon |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
W zwiazku że w temacie mowa o crankwalk to mam pytanie; ile moze być luzu na panewkach oporowych wału .
Kumpel który pracował w serwisie bmw , twierdzi ze panewki główne są do 500tyś km i nie ma po co ich zmieniać wcześniej , jednak dziś zauwazyłem że na panewce oporowej mam parę dych luzu, jednak nie chciało mi sie szukać szczelinomierza. Chodzi o silnik bmw m50b25. -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 24 July 2025 - 15:39 |