Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3  
Reply to this topicStart new topic
> natrysk oleju na denka przy kutych tłokach, potrzebny czy może zbędny ?
Dan41
post Sun, 10 Aug 2008 - 12:18
Post #41


Super User
Dołączył: Sat, 12 February 2005
Skąd: [ S R C ]





Ano.. Nalezy jeszcze pamietac ze miejsce zasilania olejem obu natryskow jest w innym miejscu.. Glowna szyna olejowa vs Czop korbowy..

Wg mnie zalozenie natrysku na denko tloka bez zaworka wlaczajacego owy wtrysk po przekroczeniu danego cisnienia (pow ok 2 bar) jest srednim pomyslem przy zimnym rozruchu oraz pracy silnika na wolnych obrotach.

(oczywiscie wszystko zalezy od srednicy otworu natrysku, jego przeplywu, wydajnosci pompy oleju itd ale mimo wszystko "podbieranie" oleju w momencie gdy jest juz niskie cisnienie oleju (lub zerowe cisnienie przy rozruchu) nie jest mile widziane w zadnym silniku)


--------------------
ET 12.793s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 10 Aug 2008 - 12:18
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
klonek78
post Sun, 10 Aug 2008 - 12:28
Post #42


Forum Homee
Dołączył: Mon, 01 August 2005
Skąd: Elbląg





CYTAT(Dan41 @ Sun, 10 Aug 2008 - 11:18) *
Ano.. Nalezy jeszcze pamietac ze miejsce zasilania olejem obu natryskow jest w innym miejscu.. Glowna szyna olejowa vs Czop korbowy..

Wg mnie zalozenie natrysku na denko tloka bez zaworka wlaczajacego owy wtrysk po przekroczeniu danego cisnienia (pow ok 2 bar) jest srednim pomyslem przy zimnym rozruchu oraz pracy silnika na wolnych obrotach.

(oczywiscie wszystko zalezy od srednicy otworu natrysku, jego przeplywu, wydajnosci pompy oleju itd ale mimo wszystko "podbieranie" oleju w momencie gdy jest juz niskie cisnienie oleju (lub zerowe cisnienie przy rozruchu) nie jest mile widziane w zadnym silniku)


przecież olej w oplach jest brany prawie z tego samego miejsca co w prezentowanym mitsu gdzie dysza jest wkręcona w podporę wału. w oplu olej jeszcze od podpory musi przecisnąć się do czopów korb i dopiero przez dziurkę na cylinder - nie dość że olej ma jeszcze dłuższą drogę to na końcu jest stale otwarta dziura i jakoś to wszystko działa. a niedostatek oleju szybciej zabije panewki na korbach niż główne


--------------------
Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej....
350HP + 450Nm coming soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dan41
post Sun, 10 Aug 2008 - 12:58
Post #43


Super User
Dołączył: Sat, 12 February 2005
Skąd: [ S R C ]





Klonek ja to troche inaczej widze..
Olej brany do natrysku denka tloka(np Mitsu) jest brany z glownej magistrali olejowej (natrysk jest zasilany non stop)
Podczas otwarcia wtrysku spadek cisnienia jest juz na panewkach glownych oraz dalej umieszczonych bardziej podatnych na uszkodzenie panewkach korbowych..
Natomiast otwor umieszczony w jednej (gornej) panewce korbowej (jak to jest w oplu rozwiazane) jest zasilany z kanalu olejowego walu tylko podczas bardzo waskiego kata obrotu walu, wtedy gdy otwor na wale i na panewce sie pokryja. Podczas dalszego obrotu walu, przez otwor wydobywa sie olej jednak bez znaczacego cisnienia a wiec bez znacznych spadkow cisnienia.

(Mozna sobie wyobrazic jak szybko skonczy sie silnik z 1mm otworami w korbie a jak z 1mm otworami w magistrali olejowej..)


--------------------
ET 12.793s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klonek78
post Sun, 10 Aug 2008 - 13:28
Post #44


Forum Homee
Dołączył: Mon, 01 August 2005
Skąd: Elbląg





CYTAT(Dan41 @ Sun, 10 Aug 2008 - 11:58) *
Klonek ja to troche inaczej widze..
Olej brany do natrysku denka tloka(np Mitsu) jest brany z glownej magistrali olejowej (natrysk jest zasilany non stop)
Podczas otwarcia wtrysku spadek cisnienia jest juz na panewkach glownych oraz dalej umieszczonych bardziej podatnych na uszkodzenie panewkach korbowych..
Natomiast otwor umieszczony w jednej (gornej) panewce korbowej (jak to jest w oplu rozwiazane) jest zasilany z kanalu olejowego walu tylko podczas bardzo waskiego kata obrotu walu, wtedy gdy otwor na wale i na panewce sie pokryja. Podczas dalszego obrotu walu, przez otwor wydobywa sie olej jednak bez znaczacego cisnienia a wiec bez znacznych spadkow cisnienia.

(Mozna sobie wyobrazic jak szybko skonczy sie silnik z 1mm otworami w korbie a jak z 1mm otworami w magistrali olejowej..)


co do opla to się zgadzam, że przepuszczanie oleju przez otwór jest raz większe, a raz mniejsze (ale jest cały czas wink.gif )

natomiast wracając do mitsu 2g olej jest brany z podpory wału (takim rowkiem wink.gif nad panewką) i jeśli tam otworzy się dysza i będzie duży spadek ciśnienia to najpierw dojdzie do uszkodzenia panewek korbowodowych niż do crankwalk


--------------------
Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej....
350HP + 450Nm coming soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Sun, 10 Aug 2008 - 13:32
Post #45


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Ja wciąż nie widzę powodu dla którego pojęcie "crankwalk" jest wplatane w dyskusję o magistralach olejowych i natryskach na tłoki.

Przestańcie siać Panowie dezinformację, ok?


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Sun, 10 Aug 2008 - 13:46
Post #46


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





kontynułuja O/T troche

CYTAT
Jesli to bylby glowny powod koniecznosci wysprzeglania to lepszym rozwiazaniem bylby czujnik biegu neutralnego.. Moze jest jeszcze cos ZA?

Nie bardzo - biorąc pod uwage że europejscy bliźniacy danego modelu z identyczna mechanika i silnikami tego nie mają.

Czujnik położenia neutralnego - to dobre ale tylko w automacie gdzie i tak jest. A w manualu by strasznie komplikowało budowe skrzyni albo jakieś ustrojstwo trzeba by wieszac na wodzikach. itd.
Łatwiej wsadzic czujnik pod pedał sprzęgła i mieć znormalizowana skrzynie na wszystkie kontynenty i rynki niż na USA robić specjalne kadłuby "bo czujniczek".
Automat hondy z accorda np dla odmiany ma czesto miejsce na kluczyk od stacyjki koło dzwigni biegów automatu i jest on po to że to jedyna możliwość zmiany położenia dzwigni jak silnik nie pracuje. Po to żeby ktos se nie przestawił na D czy R bawiąc sie a potem na tym biegu nie próbował odpalać.
Żeby tak przestawic "na sucho" wajche trzeba wyjać kluczyk ze stacyjki i ŚWIADOMIE załadowac go koło dzwigni biegów, przekręcić i dopiero zmieniać.
tutaj honda sie jak widac wykazuje pełną wiarą w inteligencje amerykanów - zresztą tw wszystkie "pipacze" (zgaś światła, zapnij pasy - nawet jak są automatyczne, odpuśc ręczny, podetrzyj dupe, kubek z gorącą kawą może parzyć.. itd) świadczą o tym że nie tylko honda.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Sun, 10 Aug 2008 - 14:30
Post #47


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Wombat;

Ten kluczyk jest nie po to, żeby głupi Amerykanin nie zrobił sobie kuku- tylko po to, ze jak zaparkujesz na pochyłej powierzchni i wrzucisz na P nie zaciągając ręcznego najpierw, masz duże szanse na zablokowanie skrzyni biegów. To notoryczne w automatach. Jedyną szansa jest właśnie włożenie kluczyka, wciśnięcie hamulca nożnego, odblokowanie wajchy, przełożenie jej na D lub R (zależy jak stoisz), i z powrotem wrzucenie na P, odpalenie silnika, znowu D/R i odjechanie.

Nie wiem dlaczego tak jest że skrzynie automatyczne się blokują na pochyłym terenie- efekt jest podobny jak w manualach zaparkowanych na biegu. Na płaskim wyjmiesz bieg bez sprzęgła (oczywiśe mówimy o zgaszonym silniku)- na pochyłym albo wciśniesz sprzęgło i jest ok albo się naszarpiesz i i dopiero wtedy będzie ok... Z automatami (różnymi) miałem tak parę razy. Ogólnie niezła akcja. hehe


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Samcrk
post Sun, 10 Aug 2008 - 16:10
Post #48


Forum Homee
Dołączył: Sat, 09 September 2006
Skąd: ARS Serwis 4x4





CYTAT(klonek78 @ Sun, 10 Aug 2008 - 13:28) *
co do opla to się zgadzam, że przepuszczanie oleju przez otwór jest raz większe, a raz mniejsze (ale jest cały czas wink.gif )

natomiast wracając do mitsu 2g olej jest brany z podpory wału (takim rowkiem wink.gif nad panewką) i jeśli tam otworzy się dysza i będzie duży spadek ciśnienia to najpierw dojdzie do uszkodzenia panewek korbowodowych niż do crankwalk


dodam tylko że na wskaźniku aftermarketowym podłączonym do magistrali olejowej w głowicy, gdzie olej ma najdłuższą drogę, wykazuje powyżej pewnych obrotów ciekawe zachowanie ciśnienia oleju, bo zaczyna się ono wachać... prawdopodobnie kwesia otwierania się i zamykanie natrysku sterowanego tą jebaną sprężynką. u mnie obróciło panewkę korbowodową... co ciekawe na tym cylindrze po wyciągnięciu tych cholernych natrysków i rozebraniu ich okazało się że sprężynka pękła i nie dociskała kuleczki.... co zaowocowało by by panewka... zdięcia gdzieś w moim temacie jak by ktoś chciał sobie pooglądać, to dla mnie wystarczający powód by cholerstwo zatkać...


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Wed, 13 Aug 2008 - 01:56
Post #49


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT(Wombat @ Sun, 10 Aug 2008 - 13:46) *
Czujnik położenia neutralnego - to dobre ale tylko w automacie gdzie i tak jest. A w manualu by strasznie komplikowało budowe skrzyni albo jakieś ustrojstwo trzeba by wieszac na wodzikach. itd.
Łatwiej wsadzic czujnik pod pedał sprzęgła i mieć znormalizowana skrzynie na wszystkie kontynenty i rynki niż na USA robić specjalne kadłuby "bo czujniczek".



Zważywszy że bardzo wiele samochodów ma czujnik luzu dla ECU (choćby każde Subaru, Mazda ) to żeś chłopie palnął kula w płot.


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_evolution
post Thu, 14 Aug 2008 - 22:55
Post #50


Super User
Dołączył: Sun, 21 May 2006
Skąd: WROCŁAW





ja odpalam auta bez sprzegla od jakis 6 lat, ciezko bylo mi rodzine tego nauczyc wiec mialem czujnik dotkniesz sprzeglo nie odpalisz... tongue.gif w kazdym razie... to dziala
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrzejrs
post Mon, 25 Aug 2008 - 18:19
Post #51


Forum Killer
Dołączył: Thu, 22 September 2005
Skąd: (Wielkopolska)





A jak ma się natrysk tłoków w Nissanie CA18DET??
Zaslepic dysze czy nie?
Jestem akurat na etapie zakuwania i daliście mi teraz do myślenia.Pompa oleju oczywiście nowa.


--------------------
Escort RST 2.3 T
200SX-EVO 8 nie driftcar.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klonek78
post Mon, 25 Aug 2008 - 22:33
Post #52


Forum Homee
Dołączył: Mon, 01 August 2005
Skąd: Elbląg





CYTAT(andrzejrs @ Mon, 25 Aug 2008 - 17:19) *
A jak ma się natrysk tłoków w Nissanie CA18DET??
Zaslepic dysze czy nie?
Jestem akurat na etapie zakuwania i daliście mi teraz do myślenia.Pompa oleju oczywiście nowa.


lepiej zaślepić bo jak spowoduje crankwalk to ukręci się dyfer w tylnim moście laugh.gif

a tak poważnie nie ma nad czym myśleć tylko zostawić je w spokoju, a najlepiej wymienić na nowe podczas remontu, jak się to powinno prawidłowo robić a o czym "mechanicy" nie wiedzą. kuty tłok ma temp. topnienia podobną do seryjnych tłoków i też może spłynąć. oczywiście fakt że natrysk obniża średnio temp. tłoka o 100-120st nie ma oczywiście dla "tjunerów" żadnego wpływu na występowanie samozapłonów - zawsze można zalać paliwem i opóźnić zapłon laugh.gif


--------------------
Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej....
350HP + 450Nm coming soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Tue, 30 Sep 2008 - 21:35
Post #53


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





W zwiazku że w temacie mowa o crankwalk to mam pytanie; ile moze być luzu na panewkach oporowych wału .
Kumpel który pracował w serwisie bmw , twierdzi ze panewki główne są do 500tyś km i nie ma po co ich zmieniać wcześniej , jednak dziś zauwazyłem że na panewce oporowej mam parę dych luzu, jednak nie chciało mi sie szukać szczelinomierza.
Chodzi o silnik bmw m50b25.


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 24 July 2025 - 15:39