![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Bullit - a kto nie odpala samochodu na wcisnietym sprzegle?
-------------------- WORKSHOP
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Ci którzy nie chca mieć crank walk w silnikach mających do tego tendencję, albo Ci którzy mają pojęcie o mechanice.
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 02 December 2002 Skąd: z zaskoczenia ![]() |
amerykanskie evo nie odpali bez sprzegla
![]() -------------------- Girls are like cars you want every hot one that you see, but you only love yours.
9.439@244 1/4mile FWD 1.48 @ Poznan AWD |
|
|
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#24
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
amerykanskie evo nie odpali bez sprzegla ![]() LOL Ja zawsze odpalam bez sprzęgła. -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
ja od niedawna tez odpalam bez sprzegła a przynajmniej sie staram - to cholernie trudne wykorzenić stały wieloletni nawyk
![]() ![]() -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
User Dołączył: Wed, 25 June 2008 ![]() |
Pytanie laika-dlaczego?
Wszystkie "mądre głowy" mówią, że właśnie na sprzęgle mniejsze opory i w ogóle rewelka... |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 09 September 2006 Skąd: ARS Serwis 4x4 ![]() |
ja od początku odpalam bez sprzęgła, odłączylem czujnik cholerny, u mnie w silniku nie było śladów crankwalka, zero, ale wolę nie ryzykować, tym razem nie mam zamiaru wyciskać co się da z silnika i zachować dużą dozę bezpieczeństwa, skoro kucizna nie potrzebuję natrysku do działania to wolałem go wywalić.
co do wskaźnika ciśnienia oleju, obróciło i zjadło mi panwie korbowodową i wskaźnik nie drgnął a działa dobrze, taki urok starych generacji 4g63. -------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Przy wciśniętym sprzęgle- szczególnie takim wzmocnionym i kręceniu rozrusznikiem wał korbowy ma/może mieć tendencje do ruchów wzdłuż swojej osi. Tak jak pisałem wcześniej- przy niektórych silnikach może to zaowocować crankwalk. Wszystko zależy od panewek,wału i konstrukcji bloku.
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 01 August 2005 Skąd: Elbląg ![]() |
a tak w ogóle to skąd ta teoria, że kute tłoki nie wymagają chłodzenia w postaci natrysku?? przecież ich temp. topnienia nie jest daleka do oem'ów, a różnią się znacznie wytrzymałością mechaniczną
-------------------- Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej.... 350HP + 450Nm coming soon |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Przy wciśniętym sprzęgle- szczególnie takim wzmocnionym i kręceniu rozrusznikiem wał korbowy ma/może mieć tendencje do ruchów wzdłuż swojej osi. Tak jak pisałem wcześniej- przy niektórych silnikach może to zaowocować crankwalk. Wszystko zależy od panewek,wału i konstrukcji bloku. Sorry za OT ale jak według Ciebie powinno się odpalać dupowozy typu Ford Mondeo, Volkswagen Passat TDI - z wciśniętym sprzęgłem czy jednak bez? Znaczy, jaki masz pogląd na tą sprawę. |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Sorry za OT ale jak według Ciebie powinno się odpalać dupowozy typu Ford Mondeo, Volkswagen Passat TDI - z wciśniętym sprzęgłem czy jednak bez? Znaczy, jaki masz pogląd na tą sprawę. Moja opinia? Odpalaj na luzie bez sprzęgła. To nie zaszkodzi a może pomóc. BTW zerknijcie jak ciekawie jest rozwiązany blok 4G63 ze zdjęcia w zakresie usztywnienia wału i bloku. Jak dla mnie mistrz.: ![]() -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 09 September 2006 Skąd: ARS Serwis 4x4 ![]() |
a tak w ogóle to skąd ta teoria, że kute tłoki nie wymagają chłodzenia w postaci natrysku?? przecież ich temp. topnienia nie jest daleka do oem'ów, a różnią się znacznie wytrzymałością mechaniczną z doświadczenia innych jeżeli jest to dla ciebie wystarczająca odpowiedź. najpopularniejszym silnikiem składanym do streetu jest 6bolt z eclipsa pierwszej generacji który nie posiada w serii natrysku, do tego seryjne korby od turbo 6bolt wytrzymujące 500hp, kute tłoki, najpopularniejsze Rossy, wał eagle'a, i walą po 450awhp bez natrysku i jeżdżą na streecie, 1/4 i auto-x'ach. -------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
wiekszosć amerykanów zakręci rozrusznikiem tylko na wciśnietym sprzegle - chodzi oto żeby hamburger nauczony automata nie zrobił sobie "żabki" w kogoś zapalając na biegu w manualu.
Zresztą nie demonizował bym - moja odpala już od '91 roku na sprzęgle bo nie da sie inaczej ma 180 tys mil i jest w dobrej kondycji. Generalnie odpalanie na sprzęgle daje pozytywne efekty jak akumulator jest słaby albo są bardzo duże opory rozruchu (duzy mróz w zimie). Przy zdrowym aku i normalnych temperaturach w zasadzie nie przeszkadza to że sprzęgło wciśniete nie jest a może pomóc - własnie crankwalk. Ale to już raczej trzeba mieć nadłubane w silniku i układzie przeniesienia napędu. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Tutaj nikt nie demonizuje. Od samego początku piszę wyraźnie, że tylko niektóre silniki mają tendencję do crankwalk. Znakomita większość nie. A te które mają to w 99,9 % przypadków nie doznają tej przypadłości. Jak pisałem, a powtórzę to jeszcze raz- musi wystąpic negatywny splot zdarzeń żeby crankwalk zaistniał. Po pierwsze silnik mający ku temu tendencje. Po drugie mocne sprzęgło lub niewłaściwe główne koło pasowe lub oba te przypadki Przy takiej kombinacji odpalanie na sprzęgle skończy sie prędzej czy później katastrofą.
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
choc gdyby zarzucic ankiete to 99% uzytkownikow zwyklych aut ( nie nas doinformowanych
![]() a gdyby chciec ich doksztalcic ze to zle to wywolalo by to rewolucje rowna rewolucji mochrowych beretow -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 December 2004 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
choc gdyby zarzucic ankiete to 99% uzytkownikow zwyklych aut ( nie nas doinformowanych ![]() a gdyby chciec ich doksztalcic ze to zle to wywolalo by to rewolucje rowna rewolucji mochrowych beretow ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 February 2005 Skąd: [ S R C ] ![]() |
w silnikach opla (np. c20let, c20xe, x20sed) natrysk jest zrobiony z panewek i nie ma tam kompetnie żadnych sprężynek i kulek - jest po prostu najzwyklejsza w świecie dziura w korbowodzie i panewce na wylot i nic się nie zaciera - ciśnienia nie brakuje Mylisz natrysk na gładz cylindra z natryskiem na denko tloka (Opel vs Honda, Mitsu) -------------------- ET 12.793s
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 February 2005 Skąd: [ S R C ] ![]() |
wiekszosć amerykanów zakręci rozrusznikiem tylko na wciśnietym sprzegle - chodzi oto żeby hamburger nauczony automata nie zrobił sobie "żabki" w kogoś zapalając na biegu w manualu. Jesli to bylby glowny powod koniecznosci wysprzeglania to lepszym rozwiazaniem bylby czujnik biegu neutralnego.. Moze jest jeszcze cos ZA? -------------------- ET 12.793s
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 01 August 2005 Skąd: Elbląg ![]() |
Mylisz natrysk na gładz cylindra z natryskiem na denko tloka (Opel vs Honda, Mitsu) nic nie mylę - chodzi o zasadę działania, a nie kierunek -------------------- Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej.... 350HP + 450Nm coming soon |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 04:13 |