Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> c20ne i turbo
Cieniu
post Tue, 05 Aug 2008 - 20:56
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





Witam serdecznie wszystkich :] !!. To mój pierwszy post.

jezeli chcecie juz na starcie mnie opierdzielic to szukalem i nic nie znalazlem biggrin.gif

chodzi mi o to ze, mam kadeta gsi cabrio czyli w nim orginalnie siedzi c20ne

nie chce leta aczkolwiek chcial bym do mojeg 8v wstawić turbo

teraz takie pytania :

- czy zrobi sie to na seryjnym ecu ?
- co z przeplywomierzem ?
- czy trzeba zmieniać tloki na kute ? ( ze wzgledu na cisnienie czy ze wzgledu na to ze sie zniszczą )
- jak ma być podlączony regulator cisnienia w turbinie ?
- i czy bez strojenia bedzie on poprawnie chodzil (zestroić i tak z czasem zestroje wink.gif )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 05 Aug 2008 - 20:56
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
guzior
post Tue, 05 Aug 2008 - 21:02
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Bez strojenia raczej na pewno nie bedzie poprawnie chodził.
Mozesz zrobic na seryjnym ECU + swinia
Z tego co wiem to C20NE ma niezbyt wybujały stopien sprezania wiec po uturbieniu i cisnieniu 0,6-0,8 bara nie powinno mu nic byc?


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Tue, 05 Aug 2008 - 21:08
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





no ma tam ponad 9 ale w zakladzie u siebie sprawdze przed tym modem

co to jest swinia ??

i jakie turbo zastosować ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Tue, 05 Aug 2008 - 21:42
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Swinia - czyli "komputer" piggy-back - ECU Master, SMT7, SMT6

Turbo to sie nie wypowiem, bo nie jestm dobry w te klocki. Mozesz poszukac projketu Waszki, on utrubiał, co prawda nie C20NE, a C20XEV, ale sadze ze turbo zastosowane do tegoz silnika bedzie pasowało równiez do NE.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Tue, 05 Aug 2008 - 21:51
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





raczej w 16v bedzie troszke inaczej ale poszukam

czyli piggy-back to o co chodzi jakaś przystawka do ecu czy chodzi o ecumastera czyli strojenie ecu ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dudek81
post Tue, 05 Aug 2008 - 23:27
Post #6


Frequent User
Dołączył: Wed, 29 December 2004
Skąd: GKW





Poszukaj dobrze na forum.
Pamiętam, że był project Corsy A z silnikiem c20ne plus Turbo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sane
post Wed, 06 Aug 2008 - 00:12
Post #7


Moderator
Dołączył: Thu, 17 March 2005
Skąd: ludzi znam tu i tam





Jest taki silnik GM, który ma oznaczenie C20GET... AFAIK jest to silnik 2.0 8V Turbo zbudowany właśnie w oparciu o C20NE...





siedziała tam turbina T25 i z taką lub pokrewną da radę zrobić trochę ponad 200 KM i może nawet wytrzyma przeniesienie napędu i sprężynki zaworowe, które w tamtych silnikach nie wytrzymywały dużego zwiększania mocy...

na Twoim miejscu szukałbym jak największej ilości informacji o tamtym silniku i budował coś na wzór...

EDIT: znalazłem bardzo konkretne info

CYTAT
2.0 Turbo (VIN M) (engine code: C20GET):
HP: 165@5600 RPM
TQ: 160@2800 RPM
Compression ratio: 8.0:1
Bore x Stroke: 3.38 x 3.38
Firing order: 1342
Intake valve size: 1.69"
Exhaust valve size: 1.44"
Cam: elevation = intake – exhaust: 0.2409 – 0.2409 for 1989
0.2625 – 0.2625 for 1990


2.0 to 2.0 turbo:
This is probably the most often asked question ever when it comes to the 2.0 and so I guess it
makes since to put it on here
To change from a 2.0 to a 2.0 turbo is a lot of work and the easiest way to do it is just to swap
the motors over, cause the only things the two engines share are the block, crankshaft and the
connecting rods. But if for whatever reason you decide to keep your block in your car you need
to swap pistons cause the turbo pistons are forged and the 2.0 NA's are not, you need the turbo
head cause of the compression ratio change, (8.8:1 NA - 8.0:1 turbo) for those of you who think
its stupid to lower compression and gain power with a turbo.....trust me it works. You will also
need all the wiring, ECM, throttle cable, oil pan, intake, exhaust, turbo, down pipe, fuel pump
(unless your car was originally MPFI then its better than the turbo pump) and basically
everything attached to the head except the block, get a turbo head gasket when you get a new
one, obviously, lol and all the air box crap too if you wanna go stock. Transmission change is
also a good idea if it’s a 5 speed, see the "Transmission" section.


z: http://forum.astragsi.nl/viewtopic.php?t=7...asc&start=0


--------------------
Dupowóz: Honda Accord CL7 Sport GT
Do upalania: Był Civic, nie ma Civica...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chedder
post Wed, 06 Aug 2008 - 13:50
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Tue, 22 March 2005
Skąd: Zgierz





1. nie zrobisz tego na seryjnym ECU - na Twoim miejscu szedłbym w stronę ECUmastera - na tym forum masz praktycznie kompletne how-to podłączenia tego urządzenia wiec na pewno dasz sobie rade. Poza tym Technical Support postaci Jadzwina i Colina również nienaganny.

- Piggyback to takie urządzenie które wpina sie miedzy czujnik a ECU i oszukuje sygnał tak żeby ECU myślało ze jest tak jak on chce a było tak jak my chcemy (tak łopatologicznie.)

2. Przepływomierz - najlepszym rozwiązaniem będzie konwersja na MAP sensor - tutaj również ECUmaster sprawdza sie znakomicie.

3. W przypadku soft turbo nie będzie konieczności "kucia" silnika - w zupełności wystarczy tzw. "kanapka" tj. 2 seryjne uszczelki a miedzy nimi przekładka odprężająca - grubość zależna od stopnia sprężania jaki chcesz osiągnąć.

4. Co masz na myśli poprzez regulator ciśnienia w turbinie ? WG ?

5. Zainteresuj sie odrazu kupnem wtrysków od xe/let'a (zalezy co chcesz osiagnac - od xe w przypadku soft turbo wystarcza)


--------------------
"JDM is not longer determined by a "Made in Japan" sticker,
it has evolved into something far bigger."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Wed, 06 Aug 2008 - 16:39
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





4. Co masz na myśli poprzez regulator ciśnienia w turbinie ? WG ?
- Tak chodzi mi o WG

dobra teraz pytanie bo zglupialem to ecu master to box to majstrowania mapami czy wpina sie go na stale do autka ?

bo i tak mam zamiar to kupić

- Piggyback to takie urządzenie które wpina sie miedzy czujnik a ECU i oszukuje sygnał tak żeby ECU myślało ze jest tak jak on chce a było tak jak my chcemy (tak łopatologicznie.)

czyli to bedzie tez potrzebne ?

2. Przepływomierz - najlepszym rozwiązaniem będzie konwersja na MAP sensor - tutaj również ECUmaster sprawdza sie znakomicie.

to wiem tylko moze z jakiego samochodu go wyrabować ? biggrin.gif i do tego chcialem kupic ecu master bo ma konwersje

5. Zainteresuj sie odrazu kupnem wtrysków od xe/let'a (zalezy co chcesz osiagnac - od xe w przypadku soft turbo wystarcza)

zmiana wtrysków jest konieczna ? narazie wystarczylo by mi okolo 180 km z czasem bym wstawil wtryski tylko czy bedzie chodzil na wtryskach z NE ? jezeli nie no to trzeba kupić tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Wed, 06 Aug 2008 - 17:13
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Piggy-Back = Świnia = ECU Master/SMT6/SMT7

Swinie (czyli w Twoim przypadku ECU Mastera) wpinasz na stałe do auta.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Wed, 06 Aug 2008 - 20:33
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





aaa a ja myslalem ze to tani box biggrin.gif to mapowania tongue.gif

dobra to prosze jeszcze o odpowiedzi jakie zadalem wyzej i jeszcze jedno, skąd wziąść przekladkę pomiędzy dwie uszczelki pod glowicą ? i z jakiego auta mozna wyrabować taką turbinę t25 lub coś podobnego bo takie rzeczy mogę mieć bo mam znajomego na szrocie w niemczech i w polsce do niemiec moze bede jechal za 2-3 tygodnie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Wed, 06 Aug 2008 - 21:30
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Przekładke w wiekszosciu wypadków wycina sie laserem z blachy kwasówki. O turbo sie nie wypowiem.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Wed, 06 Aug 2008 - 21:58
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





czytalem troche i narazie dolu nie bede zbroil zostawiam serie mysle ze starczy dlatego nie wiem czy przekladka by starczyla o grubości bo nie chce 2 x zkrecać glowicy
i jestem ciekaw czy odrazu po zlozeniu bez odpalania pokaze rzeczywiste cisnienie (raczej tak)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chedder
post Wed, 06 Aug 2008 - 22:26
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Tue, 22 March 2005
Skąd: Zgierz





Tzn. tak : robisz co tam trzeba : zakładasz "kanapke" i głowice i wtedy przystępujesz do normalnej procedury mierzenia kompresji w silniku.
Znajdź lub lepiej zmierz dokładna kompresje Twojego silnika bo tutaj sie może okazać ze lepiej wydać na remont niż uturbianie tongue.gif, my policzymy Ci jakiej grubości potrzebujesz przekładkę.
Ale myślę ze 2,5-3 mm wystarczy.

Ecu master to świnia : wpinasz na stale. Cena jego jest myślę konkurencyjna z innymi piggy-backami. i żadnych innych "boxow" już nie potrzebujesz.
Map sensor potrzebujesz 200 kPa - w jakich silnikach był - nie mam pojęcia - ja bym kupił nowy i miał spokój. (raczej nie duży koszt).

Wtryski : moim zdaniem najbezpieczniej/najłatwiej/najszybciej kupić wtryski od XE. jeżeli chcesz zostać przy serii to będziesz musiał dodać dodatkowy wtryskiwacz (lub 2)
Sprzedasz stare i tez drogo nie wyjdzie. Informacje na temat wydajności wtrysków i jak policzyć ich wydajność znajdziesz na forum.

Turbo : T25 występowało napewno w nissanie 200sx s13 ca18det. ogólnie bardzo znana turbina i myślę ze na forum b. łatwo znajdziesz od czego zaadaptować.
możesz rozejrzeć sie tez za k03 z 1.8T koncernu VAG. O tym tez szukaj na forum.


--------------------
"JDM is not longer determined by a "Made in Japan" sticker,
it has evolved into something far bigger."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Wed, 06 Aug 2008 - 22:43
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





Znajdź lub lepiej zmierz dokładna kompresje Twojego silnika bo tutaj sie może okazać ze lepiej wydać na remont niż uturbianie

to raczej nie ten samochód ma 120 tyś przebiegu orginalnie wink.gif
a silnik suchutki no miodzio wink.gif ale cisnienie z czasem sprawdze bo do poniedzialku mnie nie bedzie w domu to we wtorek napisze jakie mam cisnienie wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chedder
post Wed, 06 Aug 2008 - 22:55
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Tue, 22 March 2005
Skąd: Zgierz





Jeżeli masz jeszcze jakieś pytania to wal śmiało.
Co potrzebujesz, jakie koszta wszystko mogę dokładnie wytłumaczyć.


--------------------
"JDM is not longer determined by a "Made in Japan" sticker,
it has evolved into something far bigger."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Wed, 06 Aug 2008 - 23:06
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





ok to tak czy do przystrojenia jak kupie ecu master-a wystarczy mi zwykly laptop ??

no i powiedzmy koszta jak najtaniej dól zostaje standard

fabrycznie mam chlodnice oleju (przy okazji moge sie wstrzelic w chlodnice oleju do smarowania turba ?)

no i wydech sam zmajstruje

reszta jakie koszta ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chedder
post Thu, 07 Aug 2008 - 00:34
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Tue, 22 March 2005
Skąd: Zgierz





dolot i orurowanie IC tez sam wyspawasz ?


--------------------
"JDM is not longer determined by a "Made in Japan" sticker,
it has evolved into something far bigger."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Thu, 07 Aug 2008 - 06:24
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





tak dolot sam wyspawam orurowanie również

kolektor wydechowy tez sam zrobie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek_GSi
post Thu, 07 Aug 2008 - 08:16
Post #20


Super User
Dołączył: Fri, 02 May 2003
Skąd: Busko-Zdrój





W tym silniku przekładka to max 0.8 mm
3mm to już hardcore, st. sprężania spadł by pewnie poniżej 7:1.

No i ja bym się zastanowił na sensem konwersji na map sensor.
Wolał bym założyć większą przepływkę na "gorący drut".

Dos strojenia ecumastera wystarczy laptop.

Wtryski zmień na te XE. Kosztują grosze i nie będzie problemu z paliwem.


--------------------
Calibra V6 BiTurbo - ET: 12.994s - FWD
Lancer EVO 3 - ET: 12.087s - AWD
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 24 April 2024 - 14:07