Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Opel Calibra Turbo, C20LET, ET 12.55, (update: str. 2)
Raf
post Thu, 31 Jul 2008 - 19:29
Post #1


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 August 2003
Skąd: Rzeszów





Chwile sie zastanawialem czy moj samochod nadaje do tego dzialu, poniewaz sporo rzeczy pozostalo seryjnych, jednak jezdzi to dosc ladnie wiec postanowilem opisac. Jest Opel Calibra 4x4 Turbo z kultowym juz silnikiem C20LET. Auto posiadam od lipca 2006 i przez ten czas troche sie z nia dzialo. Najpierw moze w skrocie o Calibrze Turbo:

Samochód wyprodukowano jedynie w 14019 egzemplarzach. Moje Turbo pochodzi z 1994 roku, wersja na rynek włoski, z podstawowym wyposażeniem, bez skóry i klimy!
Silnik 2,0 turbo o mocy 204 KM i 280 Nm juz przy 2400 obr/min na tamte czasy to bylo naprawde sporo, do tego dochodził naped na 4 koła oraz 6 biegowa skrzynia biegow - wtedy to byly szczyty techniki Na szczescie w moim egzemplarzu napedy pozostały sprawne. Osiagi serii to 6,8 sek do 100 km/h oraz 245 km/h predkosci maksymalnej. Dobre osiagi to miedzy innymi zasluga najlepszego wspolcznnika oporu powietrza na poczatku lat 90-tych - Cx 0,26 - do tej pory niewiele wspolczesnych samochodow osiaga taki wynik.

Teraz pare fotek po zakupie Opelka:







Samochodna seryjny jezdzil dosc dobrze jak na ta mase (1420 kg przy kilku litrach paliwa w baku, bez kierowcy), jedyne co roznilo go od serii to brak katalizatora, doladowanie ustawione przez producenta to 0,58 bara stalego cisnienia i 0,9 w overbooscie.

Tak wygladla wykres mojej serii:



Takim autem jezdzilem przez rok, wtedy po poczytaniu forum Calibra-Team i mozliwosci modyfikacji zdecydowalem sie na podniesienie mocy.

Oto aktualna specyfikacja auta:

Silnik:

- seryjna głowica i dół - w tym miesiacu bede mial mocniejsze sruby korbowodow ARP
- seryjne turbo KKK 16/24
- glowica KS400 + aktualnie seryjna uszczelka pod glowice
- swiece stopien zimniejsze od serii Bosch F6DTC
- wałek ssacy z C20XE + regulowane kołko rozrządu (by Markosz smile.gif
- reszta seria





Układ dolotowy:

- FMIC 65x23x6,5 [cm] + orurowanie w wiekoszosci 2"
- seryjna puszka + filtr - w najblizsyzm czasie bede testowal stozki
- seryjny kolektor dolotowy i powercap



Układ wydechowy:

- seria bez katalizatora, srednica zew. 60mm
- juz wkrotce nowy downpipe, bedzie to wygladac mniej wiecej tak: http://www.dsop.net/products/downpipe.php
- tłumiki narazie pozostana seryjne


Układ wtryskowy:

- seryjne wtryski + regulator cisnienia paliwa podkrecony domowym sposobem (by Jarek111 smile.gif
- pompa paliwa seria

Elektronika:

- chip EDS Phase II zmodyfikowany przez Martiniego i Daniela z TTC - m. in. steruje doladowaniem i zapewnia paliwo na 1,0 bara stalego dolad. i 1,3 b overboostu

Układ chłodzenia:

- seryjny + wentylator wlaczany na przycisk

Układ napędowy:

- seryjny oplowski naped 4x4 dziala do tej pory bezawaryjnie
- skrzynia F28 6-biegowa
- nowe sprzeglo SACHS (oczywiscie seria wink.gif







Zawieszenie:

- bez modyfikacji - na przyszly sezon bedzie tylko Bilstein B6

Hamulce:

- niestety tylko 284 mm (ostatnie miesiace przed zmiana na 288 mm), nie dostalem na ta srednica klockow Ferrodo DS Performance i musialem sie zadowolic EBC Green Stuff
- tarcza Mikoda nawiercana i nacinana





BODY KIT:

- fabryczny wyglad Calibry wystarczy wink.gif
- wycieta dziura w seryjnym zderzaku na wymiar FMIC-a
- zestaw wskaznikow na slupek - AFR, doladowanie, temperatura oleju:



Moc po modyfikacjach jest wlasciwie nieznana, poniewaz na hamownii auto dmuchnelo jedynie 0,8 bara i to bez overboostu, do tego wlasnie wtedy zepsul sie nawiew na hamownii:



Wykres nieco nieaktualny, bylo to jeszcze rok temu, na innym IC i bez walka XE wink.gif

Obecnie doladowanie wyglada tak: http://www.youtube.com/watch?v=lQFIzPZIFjU

Teraz najprzyjemniejsze, czyli osiagi tongue.gif

Na serii czasy na cwiartke niezmierzone :/

W tamtym sezonie najlepszy czas w Starachowicach na Tagu to ET 13.24

W tym sezonie na zawodach w Rzeszowie udalo mi sie zdobyc 3. miejsce w klasie TURBO+ i najlepszy przejazd 12.663 sek przy predkosci koncowej 176 km/h:



Szacowane osiagi na zawodach:

0-100 4,4-4,5 sek
0-160 ok. 10 sek
0-200 ok. 17 sek

Na czas zawodow mocno zredukowalem mase Calibry w srodku oraz zalozylem lzejsza wersje szyberdachu wink.gif Maska, drzwi i klapa pozostaly seryjne.
Auto wazylo wtedy 1290 kg. Moc nieznana, ale szacuje no ok. 270-275 KM/390 Nm. Opony 185/60 R15.

Pare fotek auta przed i po zawodach:











Oraz filmik z polfinalu z OZ-em:

http://www.youtube.com/watch?v=Fm8bSt3Q_Ow

Czas zrobilem jeszcze bez walka ssacego z XE - w zaleznosci od ustawienia kolko mozna dosc mocno zmienic charakterysytke silnika. Na obecnym moim ustawieniu Anglicy obiecuja wzrost tylku kilku KM, ale za to az ok. 50-60 Nm. Czuc to bardzo, pierwsze trzy biegi sa wyraznie lepsze, pozniej troche gorzej, bo moc szybko spada juz od 5500. Na pewno bede jeszcze krecil kolkiem tak aby ustawic charakterystyke optymalnie.



A oto najnowsze fotki Calibry:





PODZIĘKOWANIA: Przede wszystkim ludzie, od ktorych czerpalem wiedze o tym aucie i silniku i bardzo duzo pomogli mi przy modyfikacjach: Jarek111, Martini, Markosz, Dan41. Dzieki!


--------------------
Calibra Turbo - ET: 12.44 sec
900NG B234R - ET 13.07 sec

Teraz: S4 B5 580/680, 535d 400/800, Golf TDI PD 222/435
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 31 Jul 2008 - 19:29
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
jarek111
post Thu, 31 Jul 2008 - 22:19
Post #2


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 August 2007
Skąd: zabrzeg





fajnie widzieć mocną cali turbo gratuluje zapału i wytrwałości ja wiem coś na ten temat
c20let to jedyny słuszny silnik do tuningu z stajni opla rafałek masz teraz przetarty szlak przez nas więc nie zastanawiaj sie montuj garretta cała zabawa jeszcze przed tobą


--------------------
calibra turbo EDS phaze2 1\4starachowice 13,58
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uki82
post Thu, 31 Jul 2008 - 23:25
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 June 2007
Skąd: WG





bardzo ciekawa jest droga modyfikacji i gratuluję zapału smile.gif .

Okrutnie ten samochód wybebeszyłeś na zawodu. Tak z ciekawości się zapytam czy bardzo ciężka jest wykładzina podłogi, ile można nadrobic kilogramów wyjmując ją w Twoim przypadku??

I co do wyglądu to jest jak najbardziej na miejscu. Mało jest takich, większość to ma wielkie skrzydła na bagażniku, szerokie gumy, kilkadziesiąt kg szpachli i ledwo się odpycha a tu piękna seria. Dawno takiej nie widziałem. biggrin.gif


--------------------
A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rottie
post Thu, 31 Jul 2008 - 23:30
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 09 March 2003
Skąd: Londyn





ET 12.6 przy 270KM, 4x4 i 1290kg?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Raf
post Thu, 31 Jul 2008 - 23:38
Post #5


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 August 2003
Skąd: Rzeszów





CYTAT(uki82 @ Thu, 31 Jul 2008 - 23:25) *
bardzo ciekawa jest droga modyfikacji i gratuluję zapału smile.gif .

Okrutnie ten samochód wybebeszyłeś na zawodu. Tak z ciekawości się zapytam czy bardzo ciężka jest wykładzina podłogi, ile można nadrobic kilogramów wyjmując ją w Twoim przypadku??


Wykladzina podlogi nie jest ciezka, raczej wygluszenie pod wykladzina jest ciezsze, ale i tak jest to niecale 20 kg. Razem ze srodka jakos nazbieralo sie - poszlo z 90 kg z szyberdachem, na pewno jest jeszcze potencjal w elementach blacharskich na ok. 60-70kg.

CYTAT(rottie @ Thu, 31 Jul 2008 - 23:30) *
ET 12.6 przy 270KM, 4x4 i 1290kg?


Dokladnie tak, 280 KM raczej na pewno nie przekorczylem. Aaaaa i zapomnialem napisac, ze mam tez lekkie felgi 15" o masie 5kg, dosc wazna sprawa jesli chodzi o osiagi.


--------------------
Calibra Turbo - ET: 12.44 sec
900NG B234R - ET 13.07 sec

Teraz: S4 B5 580/680, 535d 400/800, Golf TDI PD 222/435
Go to the top of the page
 
+Quote Post
koziol1
post Fri, 01 Aug 2008 - 08:49
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Sat, 07 December 2002
Skąd: w-wa





trzeba to koniecznie pokazac włascicielom 400 konnnych lancerow robiacych wysokie dwunastki.


--------------------
Fiat 126p, stan bardzo dobry
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hubanek
post Fri, 01 Aug 2008 - 09:14
Post #7


Super User
Dołączył: Sun, 01 October 2006
Skąd: Wwa / Octane Squad ;)





Raf GM pokazuje rogi wink.gif bardzo fajnie , duzo slyszalem o autku . btw czekam z niecierpliwoscia na mega wydumke Markosza wink.gif


--------------------
WWW.PROCUSTOM.PL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Chester
post Fri, 01 Aug 2008 - 12:11
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Fri, 22 November 2002





Raf gratuluje auta i trzymam kciuki za Twoja Cali, az niechce sie wierzyc w tak rewelacyjny wynik smile.gif. Twoje auto pokazuje ze Calibry potrafia jezdzic i to calkiem konkretnie.


--------------------
Ecu-Tune.Pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
waszka
post Fri, 01 Aug 2008 - 12:19
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Wed, 12 January 2005
Skąd: ScyZZor'kowo





No wynik rewelacyjny jak na taką moc blink.gif Auto w Starachowicach już nieźle sobie pomykało.
Do zobaczenia i mam nadzieję spotkania kiedyś oko w oko na kresce wink.gif


--------------------
Nauka jazdy,przygotowywanie do KJS/OES - /Tor Kielce,Ułęż,NMnP/ - pisać PW ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Onyxt28
post Fri, 01 Aug 2008 - 12:55
Post #10


User
Dołączył: Fri, 02 May 2008
Skąd: Warszawa





CYTAT(waszka @ Fri, 01 Aug 2008 - 11:19) *
No wynik rewelacyjny jak na taką moc blink.gif Auto w Starachowicach już nieźle sobie pomykało.
Do zobaczenia i mam nadzieję spotkania kiedyś oko w oko na kresce wink.gif

Wynik super zwlaszcza ze duzo mocniejsza calibra http://pl.youtube.com/watch?v=Ab50X_Vqtic&...feature=related robi nie wiele lepsze czasy. Gratulacje choc nigdy mi sie te auta nie podobaly wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
poziek
post Fri, 01 Aug 2008 - 13:47
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Sun, 23 October 2005
Skąd: WPR





Czas mnie rozbroił....pół cud normalnie...gratuluje "seryjnego" zapierdzielacza.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wizard
post Fri, 01 Aug 2008 - 14:02
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Tue, 27 March 2007
Skąd: Gliwice/Rybnik





Fajnie, że zachowały się jeszcze calbry w takim stanie i w tym kierunku modyfikowane. Rzadkość niestety. Co do ET to przy tym stosunku masa/moc miażdży cycki po całej powierzchni rolleyes.gif


--------------------
200KM/290Nm/1088kg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Martini
post Fri, 01 Aug 2008 - 16:12
Post #13


User
Dołączył: Tue, 03 February 2004
Skąd: Kraków





Gratulacje smile.gif Auto naprawde na max ogarniete. Super że seryjny wygląd. Trzymam kciuki za dalsze mody i służe dalszą pomocą. smile.gif smile.gif


--------------------
Calibra Turbo 4x4 C20LET 420PS/550NM sterowanie Bosch Motronic 2.7 Rzemiosło garażowe.
0-260 autobahn Berlin : https://www.youtube.com/watch?v=pDfdGR6VtcQ
Go to the top of the page
 
+Quote Post
poziek
post Fri, 01 Aug 2008 - 18:24
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Sun, 23 October 2005
Skąd: WPR





Co jest jeszcze w planach? GT28RS ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Raf
post Fri, 01 Aug 2008 - 20:22
Post #15


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 August 2003
Skąd: Rzeszów





CYTAT(poziek @ Fri, 01 Aug 2008 - 18:24) *
Co jest jeszcze w planach? GT28RS ??


Narazie zobaczymy co da sie osiagnac na seryjnej turbinie. Zadowoliloby mnie ok. 300 KM i pod 450 Nm.


--------------------
Calibra Turbo - ET: 12.44 sec
900NG B234R - ET 13.07 sec

Teraz: S4 B5 580/680, 535d 400/800, Golf TDI PD 222/435
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomp
post Sat, 02 Aug 2008 - 14:00
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Katowice





masz moze czas na 60 foot?

gratuluję osiągów


--------------------
"The smarter you play, the luckier you'll be"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
spd
post Sat, 02 Aug 2008 - 15:22
Post #17


Frequent User
Dołączył: Tue, 07 June 2005





tomp, masz w pierwszym poście, 1.891

btw rzeczywiście ładne czasy robi furka, gratulacje

są gdzieś wyniki z tej imprezy w Rzeszowie? nie pamiętam żeby na forum coś o niej było, jedynie o odwołanej z 1 maja
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MrówinhO
post Sat, 02 Aug 2008 - 15:52
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Tue, 17 June 2008





http://www.sss.org.pl/timing_results.php?view=150608 - tu są wyniki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawkog
post Sun, 03 Aug 2008 - 14:24
Post #19


User
Dołączył: Sun, 27 January 2008
Skąd: Tarnów





ogarnięty rarytas let i seryjnie z wierzchu - malina ! smile.gif


--------------------
-------
AUTO MOTO SERWIS

WWW.AUTOMOTOSERWIS.COM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tramall
post Mon, 04 Aug 2008 - 16:30
Post #20


Frequent User
Dołączył: Wed, 26 May 2004
Skąd: Rzeszów





Fura znana ogólnie w Rzeszowie. Taki postrach "wypasionych" aut. Ostatnio Raf atakował nawet LP640 smile.gif .... Mądrze zrobione auto i co ważne kierownik wie jak z tego potencjału skorzystać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 11 September 2025 - 00:47