Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3  
Closed TopicStart new topic
> Szpera i szerokie kapcie do RWD, ..ogólnie o przyczepności
Don Pablo
post Thu, 30 Oct 2008 - 23:15
Post #41


Super User
Dołączył: Thu, 21 September 2006
Skąd: Z Kresów Wschodnich ( White Stock)





P.S.
makaveli, kit to ty możesz wciskać, ale nie mi, tak się składa, że prowadziłem kiedyś E36 328i, i to zupełnie seryjne, właśnie na 225/45/17 i rewelacji na tym ogumieniu to na pewno nie było. Chyba, że masz na myśli drift, czy palenie kapcia.
[/quote]

Możesz rozwinąć? Pytam całkiem poważnie. Sam w BMW 530i V8, na oponach Firestone 235/45/17 nigdy nie narzekałem na trakcję. Przy czym moje auto było ciut lżejsze i mocniejsze od Twojego. Nie uważam się za mistrza kierownicy, ale samochód rewelacyjnie na tych oponach spisywał się podczas bardzo dynamicznej (jak na moje możliwości tongue.gif )jazdy na Korsyce. Natomiast na oponach zimowych 225/60/15 auto było wyraźnie żywsze przy starcie na wprost. W kołach z felgami o dużej średnicy problemem robi się rozłożenie masy koła po obwodzie (w sensie: nawet koło 19" o tej samej masie traci na rozłożeniu tej masy dalej od środka koła w stosunku do np. 17")
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 30 Oct 2008 - 23:15
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kogut
post Thu, 30 Oct 2008 - 23:55
Post #42


User
Dołączył: Mon, 14 July 2008
Skąd: Wrocław





Czasu nie zmierzę na 235/45/17 i 235/35/19, bo niestety sprzedałem już 17". Mogę jedynie zobaczyć na zimówkach (195/65/15) i 19"
Co do tej 328i, to nie wiem co to były za opony bieżnik ładnie wyglądał (raczej nie made in china). Znajomy dał mi się kiedyś przejechać. Podczas ruszania z pełnym momentem obrotowego coś około (3-4tys.obr/min) za każdym razem auto paliło długo laka zanim wystrzeliło do przodu, nawet jak płynnie wysprzęglałem, tak na marginesie gang rzędowej szóstki z bawarii to istna poezja dla ucha:)

Co do "W kołach z felgami o dużej średnicy problemem robi się rozłożenie masy koła po obwodzie (w sensie: nawet koło 19" o tej samej masie traci na rozłożeniu tej masy dalej od środka koła w stosunku do np. 17" to nie wiem, czy to prawda, czytałem artykuł o nowym M3 E92 i napisali, że nie ma różnicy w trakcji pomiędzy 18" a 19". Całkiem możliwe, że ci się szybciej auto zbiera na 225/60/15 raz, że są o 1cm węższe opony (mniejsze opory toczenia), a dwa, że lżejsze jest koło (15 przeważnie jest sporo lżejsza od 17). Ja nie będę płakał jak mi pogorszą się osiągi o jakieś 0,5sec do 100km/h.
Moje odczucia jazdy na 235/45/17 i 235/35/17 są takie, że na 19" jest nieco bardziej twardo i nieco trudniej jest je wprowadzić w poślizg (może dlatego, że są lepsze opony, nie wiem)


--------------------
Opel Omega C 2.5 DTI
Powered by Bayerische Motoren Werke
Go to the top of the page
 
+Quote Post
michalp21
post Fri, 31 Oct 2008 - 11:21
Post #43


Frequent User
Dołączył: Mon, 24 September 2007
Skąd: Warszawa Grochów





szczerze to ten temat jest bez sensu... po co ci kolego od omegi porady jak i tak ty masz to kolo d.... i robisz swoje, tylko po co tu piszesz i zakladasz bezsensowny temat....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SajneK
post Fri, 31 Oct 2008 - 13:24
Post #44


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 04 February 2005
Skąd: Pruszków





Heh.

Drogi uzytkowniku, mowisz ze nie zalezy ci na startach wyscigach itp tylko na komforcie wiec:

a) pomyliles forum - sprawdz nagłówek u gory
B ) 19 cali na niskim profilu to jest oczywiscie jak najbardziej komfortowa konfiguracja w omedze

ps1. rozne opony o szerokosci 225-235 moga miec rzeczywista powierzchnie styku taka sama
ps2. najwazniejsza jest sama opona, jej jakosc - to jest klucz przyczepnosci, w dalszej kolejnosci rozmiary.
ps3. widze ze najwiekszy problem to jest w tym twoim samochodzie, sprzedaj go + 19tki i kup sobie e39, zobaczysz jaka ma sie przyczepnosc DOBRYM autem na 17tkach...
ps4. sprzedaj tego tapczana i kup sobie quattro, poczujesz jaka ja mam przyczepnosc z 400nm i 290hp na 205/55/16.....


--------------------
Lexus IS200t
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ILKU
post Sat, 01 Nov 2008 - 20:12
Post #45


Super User
Dołączył: Wed, 21 November 2007
Skąd: Koszalin





CYTAT(kogut @ Thu, 30 Oct 2008 - 23:55) *
Znajomy dał mi się kiedyś przejechać. Podczas ruszania z pełnym momentem obrotowego coś około (3-4tys.obr/min) za każdym razem auto paliło długo laka zanim wystrzeliło do przodu, nawet jak płynnie wysprzęglałem\

Nie umiesz ruszać i tyle.
Ja mam w omedze 225/45/17, do niedawna lekko dłubnięte MV6 pod maską i na przyczepność nie narzekałem. Oczywiście jak mam chęć to i drifcik i upalenie jest bezproblemowe...
Trzeba tylko umieć ruszać.
Co do reszty, to przychylam się do opinii kolegów, sam nie wiesz czego chcesz, a te rozmiary opon w przypadku twojego silnika to kosmos i jedna wielka strata.
I nie wiem gdzie szukasz komfortu skoro wstawiasz twardy zawias i 19" koła...
19" to tylko lans


--------------------
Who Dares Wins
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawel934
post Tue, 04 Nov 2008 - 20:45
Post #46


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 November 2006
Skąd: Warszawa WN





CYTAT(kogut @ Thu, 30 Oct 2008 - 21:42) *
Nabyłem to auto z myślą o bezpiecznym i co tu ukrywać, poprostu komfortowym przemieszczaniu się z punktu A do punktu B, a szerokie kapcie z pewnością przydadzą się na krętej drodze, czy to w górach kiedy będę chciał się trochę pobawić.

Taaak, 19" w omedze to najlepszy sposób na komfortowe przemieszczanie się, szczególnie na polskich drogach.
Moim zdaniem omega + 19"≠ komfort . No ale przecież Ty wiesz najlepiej - zakładasz temat z pytaniem, wszyscy Ci odradzają, ale Ty i tak robisz swoje! (rozumiem, że nie musisz sugerować się zdaniem innych, ale wtedy nie widzę potrzeby zakładania na forum wątków z prośbą o poradę).

CYTAT(kogut @ Thu, 30 Oct 2008 - 21:42) *
Posłuchałem już kiedyś rad forumowiczów z innego forum na temat doboru opon tyle, że zimowych. Mówili, że im węższa zimówka tym lepsza, bo wąska opona stawia większy nacisk na podłoże, no i ja głupi posłuchałem. Kupiłem sobie najnowszy model Nokianów 195/65/15 i... zgoda jak spadnie śnieg jest ślisko, to opony te radzą sobie rewelacyjnie!


Widocznie zapytałeś o oponę na śnieg, a nie na zimę. A nawet jeśli tak Ci poradzili uzasadniając swoją poradę tak:
CYTAT
bo wąska opona stawia większy nacisk na podłoże

to chyba można dojść do tego, że na asfalcie nie jest to raczej żadną zaletą. I jeśli Ty wymagasz opony na okres zimowy (czyli zazwyczaj mokry asfalt), to raczej wiadomo, że 195 nie będzie idealnym wyborem.

P.S. Pozwoliłem sobie poprawić dwa błędy w Twoich cytatach. Na przyszłość polecam Ci zainstalować sobie przeglądarkę internetową Google Chrome - podkreśla błędy w pisowni. Przecinków niestety nie dodaje wink.gif




--------------------
"If in doubt, flat out" Colin McRae

Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Sat, 08 Nov 2008 - 13:46
Post #47


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





Mam prośbę do autora wątku. Nie przerywaj, nie daj się zakrzyczeć. Pisz dalej, pisz ile wlezie! Nie było mnie tu trochę czasu, a tu tyle rozrywki. To chyba nawet lepsze od ,,Dzień dobry, nazywam się Piotr Dobrowolski i od pięciu lat rasuję Suprę''.

Niestety nie mogę sobie przypomnieć hołkowego przysłowia o dużych kołach, komdomach XXL i chwili autoprezentacji.

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
volski1
post Fri, 14 Nov 2008 - 20:04
Post #48


Frequent User
Dołączył: Fri, 18 January 2008





"...Z dużymi rozmiarami kół jest jak z condomami w rozmiarze XL- Krótka chwila dobrej autoprezentacji nie jest warta późniejszych kłopotów."-Krzysztof Hołowczyc cool.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 30 July 2025 - 05:36