![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 January 2008 Skąd: Gliwice ![]() |
Zgodze się z pedmówcą,może nie 100% bo są jeszcze większe kały jak Fordy czy Opele
Jednak jest jeszcze jeden plus - cena i dostępność ,a to już na tle w/w duży krok do przodu |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 16 March 2007 ![]() |
joker ja nie mówię że Skoda jest jakaś wspaniała. Przedsiadłem się na Skodę z Audi (fakt, że nie najmłodszego bo z 99) ale wcale nie sądzę, żeby Skoda (akurat mój egzemplarz) był wykończony dużo gorzej od Audi... Mam też świadomość, że Skoda bierze sprawdzone i wypróbowane już z grupy VAG patenty i dlatego może jest postrzegana jako coś gorszego, przestarzałego. Zastanawia mnie tylko czemu np. na Seacie tak ludzie nie jeżdżą, bo myślę, że to podobna sytuacja, tyle że Seat nie ma "obciachowego" znaczka i jest skierowana do innej grupy użytkowników... Zresztą koniec już tego OT bo to i tak niczego nie zmieni
![]() |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Pomyślcie sami: Skoda - 3 modele - pudełeczko Fabia, Octavia jako ciasny rodzinny samochód i nagle SuperB. No i co z tego? Skody we wszystkich niezależnych badaniach jakości wypadają lepiej niż ich mamusia VW. Nawet w Anglii. Superb różni się wnętrzarsko od Passata znaczkiem i niczym innym. Octavia jest o 1% gorzej wykonana od Golfa V. Ten 1% to inna faktura plastików. A jeździłem w tym roku (nie "przejechałem się", bo nic nie można powiedzieć po przejechani się) pięcioma Golfami i siedmioma Octaviami. Układ jezdny Octavii to dokładnie to samo, co Golf. Co do numeru części. Buda różni się od budy Golfa stylizacją, bo nawet słupki są identyczne, jak to pokroić, tylko wytłoczenia blach inne. Ja wiem, że to taki dobry fason potrafić twierdzić, że Skoda to kaszana, a VW lepsze. Szczególnie tam, gdzie lepszy jest W-123 niż nowa Octavia. Ale trzeba naprawdę wiedzieć o czym się mówi... -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#44
|
![]() |
CYTAT Superb różni się wnętrzarsko od Passata znaczkiem i niczym innym. No i ma większy rozstaw osi.... przez co ma potwornie dużo miejsca z tyłu i lepiej znosi nierówności. |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Bo to przedłużona płyta A6.
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 January 2008 Skąd: Gliwice ![]() |
Gdybyście byli uprzejmi zauważyć to gadacie poza tematem i byłbym wdzięczny -nawet bardzo za gadanie na temat nowych jednostek TDI
Odnosze wrażenie że ktoś tu za chwile będzie próbował udowodnić komuś że Skoda jest lepsza niżeli Audi Nie oceniam skody źle,jeździłem nie raz i nie tylko skodą, i cóż,każdy widzi że plastiki gorsze,że wyciszenie nie takie, itd,na czymś musieli zaoszczędzić i tym samym Skoda ma lepszą relacje ceny do wypasu Każdy kupi to co woli albo na co go stać ,ale qr..a niech nikt tu nikogo nie przekonuje że znaczek ma znaczenie,skoda ma swojego odbiorce który płaci za prawie te same auta koncernu VAG mniej bo otrzymuje mniej,czy mu się to podoba czy nie Nie mam pewności do jedej kwesti -segregacja silników ,te cichsze i mocniejsze trafiają z reguły do lepszych aut - ( potwierdzone przez Aligatora) Pozdro wszystkim zażarcie dyskutującym |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Ja wiem, że to taki dobry fason potrafić twierdzić, że Skoda to kaszana, a VW lepsze. Szczególnie tam, gdzie lepszy jest W-123 niż nowa Octavia. Ale trzeba naprawdę wiedzieć o czym się mówi... Wojtku, ja nigdzie nie stwierdziłem, że VW są lepsze ![]() ![]() ![]() Wiemy wszyscy dobrze, ile masz do czynienia z autami, i jak sam powiedziałeś jeździłeś (nie "przejechałeś się") 7-oma Octaviami, co nie zmienia faktu, że mam prawo opisać wrażenia po przejechaniu się dwoma (łącznie ~1300 km). I niestety, słabo to się prowadzi, i ta octa, i ten golf. EOT (nie interesują mnie wyniki badań jakości, ja kapryśny jestem, albo auto mi leży albo nie - plusów nie pominąłem: przystępna cena, motory VAG) |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
OK - kontynuujmy historię silników VAG 170
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 January 2008 Skąd: Gliwice ![]() |
A nie 170 CR ??
![]() |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
OK - kontynuujmy historię silników VAG 170 a ja cały czas czekam na jakies konkretne info nt 2.0 TDI CR 224KM w serii... bo na razie tylko jakies szczątkowe info w sieci na ten temat... a moc jednak robi wrazenie -------------------- |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: Poznań ![]() |
"Myślę że w przyszłym tygodniu będziemy juz go mieli w swojej ofercie. Narazie jest problem z Cks-umami. Programowac już się da"
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=32676 Co prawda to o wersji 143PS, ale nie sądzę aby 170PS wykazywał jakieś różnice ze strony ECU ![]() |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 26 March 2007 Skąd: Pruszków ![]() |
Khem... rozpętałem wojnę nieświadomie. Nic nie mam do skody, choć jedyną padaka jaka miałem wątpliwą przyjemniośc jeździć to była ta z 75KM silnikiem - więc
![]() Moje słowa (a ściślej cytat słów mojego kumpla, który, zresztą jak ja, nie ma forda) odnosiły się do atrakcyjności ceny Już od 1 lipca produkują RS właśnie z Common Rail,cena u producenta to niecałe 25tys euro,więc dość atrakcyjna przy obecnym kursie Euro. 80k za Skode to duzo IMO - i tyle... choćby była pozłacana i miała jeszcze większy bagażnik niż ma obecnie. Nie chce się rozwodzić czy w tej cenie coś kupię nowego czy nie... czu używka 1-2letnia ale wyższa półka będzie lepsza... Nawiązując do Forda a pozostając w temacie (bo focusem TDCI 115KM śmigałem) to ciekawe jak teraz VAG wypadnie ze swoim CR-em w konfrontacji z szarą rzeczywistością na polskich stacjach zaopatrujących nasze pociechy w gnój. I za jakiś czas sobie pogadamy o silnikach diesla produkowanych przez poszczególne koncerny. IMO VAG zaspał... i jesli ten CR to ich konstrukcja i będa przecierali szlaki tak jak to już robia producenci TDCI, D4D, DCI...i wszyscy co mają "c", to będzie miał trochę do nadgonienia. I zyczę wszystkim posiadaczom TDI (tylko już z nazwy niestety) żeby ich serwisy nie opierały swojej egzystencji na posiadaczach diesli jak to ma miejsce obecnie w Toyocie czy Fordzie gdzie 90% klienteli to śmierdziuchy. pozdro -------------------- Kiedyś TDCI teraz US - VTEC
SZYBCIEJ mocą, FAJNIEJ momentem |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 16 May 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Jak slysze teksty, ze "Skoda ta g...", to wiem, ze przewaznie (podkreslam slowo przewaznie, a nie zawsze) mam do czynienia z motoryzacyjnym ignorantem, tudziez amatorem metek, dla ktorego marka czesto jest wazniejsza niz np. wiek, wyposazenie, czy stan techniczny samochodu.
Rozumiem, ze moze sie nie podobac stylistyka czy "nudne" wnętrze, ale akurat teksty o tandecie są mało poważne IMO. Nie widzę, zeby Skoda byla w czymkolwiek bardziej tandetna od innych marek w podobnym przedziale cenowym. Chyba, ze ktos ocenia na podstawie do dzis produkowanej Octavii 1 z lat 90tych - ale to tez proponuje odniesc do samochodów projektowanych owcześnie i mysle, ze porownanie nie wypadnie najgorzej... W części naszego spoleczenstwa jest po prostu pogarda dla czeskiej marki, zakorzeniona jeszcze w czasach komuny i taka to prawda... Generalnie temat rzeka, ale to bardziej z natury psychologii, a nie motoryzacji... ![]() Przepraszam za jeszcze kontynuację O/T. Co do tematu - ktoś napisał, ze podobno 170ka PPD duzo pali. Nie jest to prawda. Pali tyle ile chocby wersja 2.0TDI 140PS. -------------------- Skoda Octavia Combi RS TDI
Powered by Master's |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#54
|
![]() |
tak to jest dziwnie ułożone w naszym pięknym kraju, że ksiądz uczy o życiu w rodzinie a ci co nie byli posiadaczami danego samochodu (nawet nim nie jechali) wypowiadają stanowcze jego oceny....
... sory za OT CYTAT to ciekawe jak teraz VAG wypadnie ze swoim CR-em w konfrontacji z szarą rzeczywistością na polskich stacjach zaopatrujących nasze pociechy w gnój. tak samo jak i inni producenci. zasada jest bardzo prosta. im bardziej lejesz gorsze jakościowo paliwo tym szybciej padnie ci silnik.... proste. zaoszczędzisz 10 groszy na litrze... ale za to kupisz sobie w przyszłości pompę + inne elementy za kilka czy kilkanaście tysięcy polskich złotych. |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 26 March 2007 Skąd: Pruszków ![]() |
Dlatego po pierwsze nie wypowiadam się że jakieś auto to g... aczkolwiek czy dałbym czeszce tylko 1% mniej niż odpowiednikom z niemiec - pozostawmy to mojej subiektywnej opinii i pozostałym forumowiczom.
Co do CR-a... ja lałem ZAWSZE premium (najczęściej shell - wbrew obiegowej opinii wierząc, że to paliwo na prawdę jedzie z zachodu). Z autem nie miałem NIGDY problemów paliwowych (padła tylko dwumasa - ale to w fokach norma)... autko obecnie z powodzeniem śmiga w katowicach u forumowego kolegi (z forum focusa) i tez jest zadowolony. Ale CR padał ludziskom nawet na paliwach premium, niestety... i tu cały szkopuł. Na forum forda czy focusa w dziale silnik co chwila pojawia sie jakiś dizel... bo w benie termostat pada za 40 zł. Dodatkowo... nie wiem jak PD, ale mój focus wogóle się nie sprawdził w warszawskich korkach (w szczycie). PSJ - robił swoje, zapiekały się kierownice w turbo - i choć to może nie ma nic wspólnego z CR-em - to tak było. Dajmy jednak czas - czasowi Aha... szkopy sprzedają bio-gnojówkę na "wielu" stacjach paliw. Ciekawym jestem, czy dostosują swoje CR-y do jazdy na tym paliwie, bo jeśli tak, to będa pół kroku do przodu. -------------------- Kiedyś TDCI teraz US - VTEC
SZYBCIEJ mocą, FAJNIEJ momentem |
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Na naklejce pod klapką w RS miałem przekreślone "Biodiesel".
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#57
|
![]() |
w silniku Opla z19dth ON musi spełniać DIN EN590
czyli nie mogą to być paliwa: - oleje do siników okrętowych - oleje opałowe - oleje napędowe w całości lub częściowo na bazie roślinnej, także takie jak olej rzepakowy, biopaliwa i wodne emulsje olejów napędowych |
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 22 May 2005 Skąd: Krakow ![]() |
A czy vag nie kupil jakiejs licencji CR od fiat-gm ?
-------------------- |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#59
|
![]() |
GM z tego co wiem już nie ma udziałów w Fiacie, dlatego w nowych modelach nie ma silników Fiata ale jest również włoszczyzna.... czyli VM Motori 420 składana podobno gdzieś w Korei...
|
|
|
![]()
Post
#60
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 26 March 2007 Skąd: Pruszków ![]() |
No to w takim razie nie ma co dalej kombinatorować. Bo tuning to jedno (i najważniejsze na tym forum), ale jak to będzie się sprawowało to drugie. Nie jest tajemnica że tuning CR-ów jest chyba, ogólnie mówiąc, gorszy, niż PD.
kFiaty robiły się dobrze, fordy chukowo, toyota wcale a honda nieźle czekam -------------------- Kiedyś TDCI teraz US - VTEC
SZYBCIEJ mocą, FAJNIEJ momentem |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 15 July 2025 - 14:40 |