![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 12 January 2007 Skąd: stąd ![]() |
W trakcie jazdy slychac wyraznie pukniecia/ stukniecia mechaniczne z okolic wozka, skrzyni biegow... Stuki te pojawiaja sie najczesciej w formie pojedynczych przy hamowaniu czasem przyspieszaniu, potrojnych przy zdejmowaniu nogi z gazu i ciaglych podczas jazdy na wysprzeglonym silniku i na biegu- przy wcisnietym gazie tak na mniej wiecje 1/4-1/3 (na plaskim- samochod utrzymuje stala predkosc- ale czuc, ze jest na tej granicy- bardzo male obciazenie moca kol)- slychac jakby terkotanie, wyrazne, glosne ale gluche w brzmieniu.
I teraz pytanie: Co to moze byc (chociaz bardziej by mnie interesowala odpowiedz co to jest? ![]() Przegub wew, przegub zew, os napedowa, skrzynia, lozysko? Dodam, ze 2tyg temu byl wymieniany caly zawias- amortyzatory (ok. -50 do -60mm w stosunku do serii (wczesniej bylo -35), lozyska, elementy gumowe wahacza, lacznikow drazka oraz samego stabilizatora wymienione na poliuretany, zawieszenie spiete u gory i dolu "rozporkami", elementy kolumny mcphersona (lozyska, poduszki) jesli dobrze pamietam- rowniez lozyska kol. Od tamtej pory przejechalem ok 1000km przy czym w miedzyczasie mialem przygode na trasie- niedokrecone kolo strasznie tluklo- zanim sie zorientowalem sie, ze to to- zrobilem tak okolo 100km przy predkosciach powyzej 100. Kolo naprawde ledwo sie trzymalo - czy moglo uszkodzic przeguby? Po dokreceniu wszystko bylo dobrze, a stuki pojawily sie dopiero po przejechaniu kolejnych 600-700km. Czesci wymieniane na oryginaly/ czesci tego samego producenta co oryginaly ale bez oznaczen VAG, lepsze zamienniki. Fakt rozmiaru kol pomijam- jezdze na nich od 2 lat i wszystko bylo ok. Opony sa ok. added: Bylem u swojego mechanika- on by obstawial dwumas. Akcja wyglada nastepujaco- stukanie to gluchy dzwiek wystepujacy najczesciej (a w zasadzie tylko) w przerwach w dostawie mocy na kola (przy wysprzegleniu jest to ciagle terkotanie)- przypomina to jakby przeskakiwanie jakiegos elementu... Samochod podnieslismy z jednej strony i przy bujaniu kolem do przodu i do tylu wystepuje jakby cykanie w okolicach skrzyni/lub samej skrzyni. Mechanizm roznicowy dzialal w porzadku. Niestety na podniesionym kole dzwiek nie wystepowal tak jak podczas jazdy i nie dalo sie okreslic co to (przez brak obciazenia na kolach?) Czy to moze byc dwumas? Jak to sprawdzic na 100% - nie usmiecha mi sie wymiana dwumasu a potem stwierdzenie, ze to jednak nie to? Autem jakos nie szarpie- jezdzi tak samo jak 5 roku temu i miesiac temu, przed pojawieniem sie tego problemu. Czy ma ktos jakiegos dobrego, ogarnietego mechanika od VW w Warszawie i okolicach- wolalbym zasiegnac opinii w wielu zrodlach przed wymiana. -------------------- 3,0tdiq
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
Stukanie koła zamachowego słyszalne byłoby sporadycznie także wówczas, gdy samochód stoi w miejscu.
W/g mnie to któryś z przegubów wewnętrznych jest wyrobiony -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 04 June 2007 Skąd: inowrocław ![]() |
sprobuj zrobic tak: na zimnym pociagnij na jedynce tak do 2500rpm i pusc gaz, jesli usłyszysz rytmiczne stukanie to 2mas
pozatym u mnie jeszcze wystepowało to samo co napisał pavel, na postoju popukiwało cos tam w skrzyni, wibracji jako takich raczej nie miałem jesli przyspieszałem, ale były juz lekko wyczuwalne. -------------------- Facebook - Brk-tuning
1,9tdi + NX 13,3et |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 12 January 2007 Skąd: stąd ![]() |
sprobuj zrobic tak: na zimnym pociagnij na jedynce tak do 2500rpm i pusc gaz, jesli usłyszysz rytmiczne stukanie to 2mas pozatym u mnie jeszcze wystepowało to samo co napisał pavel, na postoju popukiwało cos tam w skrzyni, wibracji jako takich raczej nie miałem jesli przyspieszałem, ale były juz lekko wyczuwalne. To nie tylko na jedynce- na kazdym biegu tak jest, zakres obrotow tez jest wiekszy. Faktycznie przy zdjeciu nogi z gazu ponizej 2,5k obrotow stukanie. A najbardziej tlucze na wysprzeglonym silniku. Ale czy to na 100% dwumas?- na postoju nie ma tych objawow, nie zauwazylem aby samochod mial wieksze wibracje niz pol roku temu... Sprawa robi sie pilna... -------------------- 3,0tdiq
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 04 June 2007 Skąd: inowrocław ![]() |
tak tak nie tylko na 1 ale na wszystkoich biegach, ale na 1 słychac to najwyrazniej.
-------------------- Facebook - Brk-tuning
1,9tdi + NX 13,3et |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 16 March 2007 ![]() |
Wprawdzie nie jestem jakimś specjalistą, ale kiedyś był podobny temat - może to jakaś poduszka pod silnikiem lub skrzynią zakończyła swój żywot?
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 12 January 2007 Skąd: stąd ![]() |
CYTAT tak tak nie tylko na 1 ale na wszystkoich biegach, ale na 1 słychac to najwyrazniej. Na kazdym biegu jest tak samo- ale tylko w momencie braku obciazenia na kolach. Np: Jade nie wazne ile i w jakim przedziale obortow, wciskam sprzeglo i zaczyna terkotac... Nacisne gaz lub hamulec- przestaje. Objaw wystepuje tylko podczas jazdy, na postoju nie dzieje sie kompletnie nic- to samo podczas przyspieszania i hamowania... Chce wykluczyc dwumas. Dzisiaj na stacji kontroli gosc zajrzal, poszarpal, sprawdzil i powiedzial, ze przeguba zew, lewy wyglada na luzny- co by sie nawet zgadzalo po jezdzie z niedokreconym kolem... :/ Ale z drugiej strony przegub powinien walic tez w zakrecie... -------------------- 3,0tdiq
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 13 August 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
nie chce zakładac nowego tematu bo problem z moim autem jest podobny.
Ibiza 99' AFN przy ostrej zmianie biegów (szybkie puszczenie sprzęgła) słychać w okolicy tunelu (pod lewarkiem zmiany biegów) takie 2-3 puknięcia, objawy skończenie dwumasu nie występują (tj. telepanie budy, chorobotanie na wolnych i przy ruszaniu) co to może być? -------------------- klasyczny.com - we love clasSIC! cars
------------------------------------------- RAJDOWKA.pl - Giełda Rajdowa |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 28 February 2004 Skąd: Bielsko B / Kraków ![]() |
dwumas nie tlucze sie na wysprzeglonym silniku
-------------------- _http://img183.imageshack.us/img183/7263/avataribipk9.jpg
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 13 August 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
wzorowałem się na tym co przeczytałem w wątku. więc co może być tego przyczyną ?
dodam tylko że można usłyszeć tylko przy zmianie z 1 na 2 i 2 na 3 potem już nawet przy szybkiej zmianie biegów tego nie słychać -------------------- klasyczny.com - we love clasSIC! cars
------------------------------------------- RAJDOWKA.pl - Giełda Rajdowa |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 06 August 2007 Skąd: RK ![]() |
Witam, miałem to samo sprawdz dłuższa połos ! Przy takim obnizeniu czesto zachacza ! Ja sam nie doszedlem do tego co to a wymieniłem przy tym :
- poduszki silnika , skrzyni - gumy wszystkie w zawieszeniu - lozyska kol Dodam ze mam gwint i samochod mocno siedzial pukalo po zmianie na opony zimowe i podniesienu zawiasu na zime przestalo zalozylem kola letnie po zimie i opuscilem jak bylo i nie puka ! nie wiem dlaczego ?? ale zauwazylem slady otarc na polosi od stabilizatora moze to to ? Naprawde sie z tym meczylem wiem o co Ci chodzi ! Ruszasz puk zwalniasz puk ! za kazdum razem jak by silnik sie przesunal i w cos uderzyl taki pusty dzwiek ! -------------------- ale mnie denerwował ten niebieski kwadrat ;)
--------------------------------------------------- |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 13 August 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
moje auto ma seryjne zawiesznie tj. Ibiza GT TDI, nic w nim nie puka.
Pukanie jest tylko przy ostrzejszym puszczeniu sprzęgła miedzy 1 i 2 oraz 2 i 3 potem jak pisaem wyżej nie ma tego puknięcia. -------------------- klasyczny.com - we love clasSIC! cars
------------------------------------------- RAJDOWKA.pl - Giełda Rajdowa |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Katowice ![]() |
dwumas nie tlucze sie na wysprzeglonym silniku bzdura, u mnie potrafilo stukac takze na wysprzęglonym tylko, ze odrobine zmienial sie odglos. Raz stukalo na wysprzeglonym, raz odwrotnie. Objawy byly w 90% te same i uszkodzony był dwumas. Tarcze koła zblokowały się i nie pracowały względem siebie. Jako całość koło był proste ale oczywiscie do wymiany pozdrawiam -------------------- "The smarter you play, the luckier you'll be"
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 12 January 2007 Skąd: stąd ![]() |
Mam wrazenie, ze odglos dobiega z lewej strony zawieszenia niz ze srodka- dodatkowo doszlo, ze przy duzej nierownosciu tez potrafi puknac... Przy skreconych kolach w lewo na wysprzeglonym silniku tez wali, przy skrecie w prawo juz zdaje sie nie...
Tuz po starcie pukanie nie jest zbyt glosne ale po przejechaniu ok 4 - 5km robi sie duzo wyrazniejsze i glosniejsze... Jak juz mowilem- puka tylko podczas jazdy, na postoju cisza i spokoj... chociazby z tej racji wykluczylbym dwumas... -------------------- 3,0tdiq
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
Jeżeli jestes pewny, że obydwa wewnętrzne przeguby są OK (w co ja wątpię bo najbardziej podejrzewam właśnie któryś z przegubów wewnętrznych), to sprawdź jeszcze czy dobrze dokręcona jest nakrętka łożyska lewego koła i śruby mocujące to koło
-------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 17 March 2008 ![]() |
Melman sprawdź poduszke pod silnikiem niedawno wymieniałem poduszke i był ten sam objaw. Tez mam GOLFA 4 TDI
Przeguby słychac na skręconych kołach, bardzo zadko podczas jazdy na wprost. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
Przeguby słychac na skręconych kołach, bardzo zadko podczas jazdy na wprost. Mowa o przegubach wewnętrznych, a te gdy są zużyte, biją najbardziej właśnie podczas jazdy na wprost -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 20 July 2010 ![]() |
Również mam podobny problem, anie chce zakładać nowego tematu
GOLF IV 1999 rok 90 km TDI od pewnego czasu podczas zmiany biegów słychac jakis taki stuk dzieje sie to najczesciej jak jade pod gorke i zmieniam bieg np z 4 na 3 przy szarpnieciu taki stukot podczas jazdy na wprost i na postoju nic nie slychac czy na zakretach , jedynie co to jak wciskam sprzęglo i zmieniam bieg wtedy slysze taki stuk a najczesciej slychac to jak gwaltownie dodaje gazu i odejmuje Mechanicy mi powiedzieli ze prawdopodobnie to beda poczatki konca kola dwumasowego mam prosbe czy ktos by mi mogl napisac czym ise najczesciej objawia awaria dwumasu ewentualnie co by moglo byc przyczuna tego stukania |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 20 July 2010 ![]() |
dodam jeszcze ze przy zmianie biegow jezeli wciskam powoli sprzeglo i nie ma szarpniec to nic nie slychac jedynie przy szarpnieciach i niekiedy przyu wciskaniu sprzegla
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, dwumas jeszcze objawia się tym, że kiedy puszczasz pomału sprzęgło to pedał delikatnie wibruje.
Pozdrawiam. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 06 July 2025 - 15:24 |