Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Mercedes E200 kompressor - modyfikacje silnika M271, Brabus, Kleemann, Carlsson, inne ?
TJung
post Mon, 26 May 2008 - 16:39
Post #21


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





Żeby założyć tam mniejsze kółko, trzeba obrobić tą obudowę albo zmienić ośkę na dłuższą. No chyba, że jest tylko nieznacznie mniejsze
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 26 May 2008 - 16:39
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Elberoth
post Tue, 27 May 2008 - 09:38
Post #22


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





Od kolejnej już firmy (po Brabusie), dostałem info, że zwiększają doładowanie bez zmiany koła kompresora.

We do a slight boost pressure increase by a modified engine management system with readapted ignition map and injection map. We do not change the compressor wheel.

In Poland, we have no dealer. You can send us the ECU. We will reprogram the ECU after receipt of payment, and send it back to you within one day.

Warranty: 2 years or up to 100 000 km for engine, transmission and power train.


To wszystko wygląda jakoś dziwnie ...


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Tue, 27 May 2008 - 10:04
Post #23


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Mozna jeszcze podniesc doladowanie przestawiajac walki/walek, ale to w przypadku kompresora tylko bedzie swiadczyc o spadku sprawnosci napelniania. Samym zaplonem i paliwem nie ma szans, bo jak smile.gif


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
the.wolf
post Tue, 27 May 2008 - 10:26
Post #24


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





Elb znowu będziesz robił program pocztowo?


--------------------
W205 OM654 Daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Tue, 27 May 2008 - 11:27
Post #25


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(Colin @ Tue, 27 May 2008 - 09:04) *
Mozna jeszcze podniesc doladowanie przestawiajac walki/walek, ale to w przypadku kompresora tylko bedzie swiadczyc o spadku sprawnosci napelniania. Samym zaplonem i paliwem nie ma szans, bo jak smile.gif


No właśnie. Dziwne tylko, że twierdzą tak akurat firmy, które uchodzą za "specjalistów" od Mercedesa - Bramus i MKB. Ale po tym jak przeczytałem że Carlsson - inny "specjalista" - wymienia tylko kółko, to już nic mnie chyba nie zdziwi.

Można do tuningu M271 podejść również w sposób bardziej tradycyjny:


New for 2006 is the tubular header for the four cylinder M271-engine mounted in all newer 180 and 200-models. Fitted with the new high flow header and down pipe power output is increased with up to 25 Hp on the 1.8 litre Kompressor engine.

Oczywiście 25hp można między bajki włożyć, ale zawsze coś tam pewnie przybędzie.

Niestety cena trochę zaporowa - za taki pojedyńczy header do rzędowej 4ki Kleemann chce 2000 ojro ...


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Tue, 27 May 2008 - 13:12
Post #26


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





Elb. Nie ma możliwości zwiększyć boostu TYLKO elektronicznie w tych układach. Modyfikację elektroniczną stosuje się po to, aby po zmianie kółka na mniejsze boost faktycznie podskoczył, bo w innym wypadku elektronicznie sterowana przepustnica, która jest PRZED kompresorem odcina dopływ większej ilości powietrza i nie pozwala na zwiększenie boostu.
Więc mechanika plus elektronika=efekt.
Nie wierz tym czubkom
Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Tue, 27 May 2008 - 14:22
Post #27


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





CYTAT(Elberoth @ Tue, 27 May 2008 - 10:27) *
No właśnie. Dziwne tylko, że twierdzą tak akurat firmy, które uchodzą za "specjalistów" od Mercedesa - Bramus i MKB. Ale po tym jak przeczytałem że Carlsson - inny "specjalista" - wymienia tylko kółko, to już nic mnie chyba nie zdziwi.

Można do tuningu M271 podejść również w sposób bardziej tradycyjny:


New for 2006 is the tubular header for the four cylinder M271-engine mounted in all newer 180 and 200-models. Fitted with the new high flow header and down pipe power output is increased with up to 25 Hp on the 1.8 litre Kompressor engine.

Oczywiście 25hp można między bajki włożyć, ale zawsze coś tam pewnie przybędzie.

Niestety cena trochę zaporowa - za taki pojedyńczy header do rzędowej 4ki Kleemann chce 2000 ojro ...

nie powiedzialbym ze mozna w bajki opowiesci o podniesieniu mocy dzieki baranom
mi wlasnej produkcji daly wzrost mocy o 19 km bez zadnego strojenia poprostu wyjolem stare kolektory zalozylem rurowe i taki przorost byl


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ctv
post Tue, 27 May 2008 - 16:03
Post #28


Forum Homee
Dołączył: Mon, 17 March 2003
Skąd: lublin





Dokładnie TAK ,soft plus kółko,innych opcji brak
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Tue, 27 May 2008 - 16:28
Post #29


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





Nie wiem...może ta firma z Niemiec robi jak V-tech w PL. W sprawie programu do Coopera S również nie informują o konieczności zmiany kółka. Przynajmniej tak było gdy tam kiedyś dzwoniłem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Wed, 28 May 2008 - 11:30
Post #30


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





Brabus i MKB na pewno nie dają kółka, bo o to specjalnie pytałem. Polski dystrybutor Brabusa przysłał mi nawet na dowód instrukcję montażu KITu Brabus K4 - i faktycznie, ani śladu kółka. Podobno kideyś Brabus dawał kółko, ale od pewnego czasu jest już nowa wersja kitu K4, który składa się tylko z przeprogramowanego ECU.

Co ciekawe, cena nie spadła ani o 1 ojro - dalej jest to 2000 EUR. To 2x drożej niż za program (bo teraz jest to w istocie sam program) biorą takie firmy jak MTM, ABT czy Oettinger za analogiczny program do Audi.

Cenówka w Mercu widać jak w Porsche :-(


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Tue, 03 Jun 2008 - 23:47
Post #31


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





Hmmm ... 5hp ?






--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Fri, 06 Jun 2008 - 11:04
Post #32


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





Na pewno +5 do wyglądu pod maską, czy ta flansza, która wydaje się być pod nieco innym kątem niż w seryjnym kolektorze pasuje do wydechu czy to jest wymieniane w całości?


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Sat, 07 Jun 2008 - 22:49
Post #33


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





Powiedzialbym ze smutnie wyglada ten kolektor wydechowy, nie mogli sie postarac bardziej czy po prostu nie ma tam zadnego miejsca ? Dobry kolektor wydechowy + wydech napewno duzo da przy takim silniku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Sun, 08 Jun 2008 - 01:47
Post #34


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





Miejsca jest bardzo dużo. Kolektor ze zdjęcia to NIE JEST kolektor Kleemanna. To jest DIY jakiegoś gościa z Singapuru. Załączyłem tylko dlatego, aby pokazać mizerię oryginalnego kolektora, widocznego obok na zdjęciu. Kolektor Kleemanna składa się z samego kolektora oraz pre-cata.


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Sun, 08 Jun 2008 - 09:44
Post #35


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa







Ten tez wyglada smutnie :/


Jesli moge cos sugerowac to zacznij od tradycyjnych modyfikacji jak rownoodleglosciowy kolektor wydechowy podliczony pod wyzsze obroty 4-1 (albo Tri-Y jesli wiesz jak zrobic i jest miejsce), wydech o wiekszej przepustowosci do tego std reszta - poprawic dolot do kompresora, ic o wiekszym przeplywie i lepiej omywany powietrzem. Mysle ze zrobienie kolektora mozesz zlecic komus w Polsce i wyjdzie dobrze, z tego co widzialem jestes przywiazany do marki wiec reszte mozesz zamowic na zachodzie.

Jesli to bedzie malo to program...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 14:30