![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
W BRD w serii dmucha 1,5 bara a po chipie 1,57bara tylko ten silnik ma większą pojemność, głowice 16V i potrzebuje więcej powietrza więc w AWX na tej turbinie z BRD można ustawić większe ciśnienie 1,65 bara max. OK, dzieki za info, BRD dodatkowo chyba ma wieksze cisnienie wtrysku (chyba) na tych piezopompkach ? czy mechanicznie są jakieś róznice w stosunku do GT 1749VB z ARL-a, moze wałek jest grubszy lub wirnik zimny większy ? 1,65 to na standardowej turbinie z ARL-a sie nadmucha ![]() a skoro ta z BRD obsługuje 2.0 na 16 zaworach (na podobnym doładowaniu) to powinna być niby lekko wydajniejsza od ARL-owskiej i 1,7 Bara chyba spoko wydoli w 1,9 8V ? możliwości tej turbiny są oceniane na 200-210KM czyli troche wiecej niz ARL -------------------- |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Super User Dołączył: Tue, 08 April 2008 ![]() |
Zgadza się z BRD jest troszke wydajniejsza chodź średnica wirników jest taka sama, przy turbinie z ARL nie ustawia się wikszego doadowania jak 1,6 bara bo powyżej nie daje już przyrostu mocy a tylko szybciej się ukręci. Z BRD bez problemu pompuje 1,65bara. Turbiny KKK przy tych samych rozmiarach wirników zawsze są troszke wydajniejsze.
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 11 May 2008 Skąd: Gdansk ![]() |
Wiatm...ponownie
![]() od ponad 3 miesiecy zapitalam na nowej, opisywanej przezemnie dmuchawce...CACKO !! rob555 z Tune-up.pl wystroil ja fantastycznie. Z tego co pamietam dmucha 1,65 bara (glowy nie dam uciac bo nie pamietam). Lekko silnik kopci ALE tylko przy bucie. Jak jade 60km/h na 4 biegu, na tempomacie, komp pokazuje spalanie 4,5 l/100km. Soft jest TAK napisany, ze do 2000obr/min moment rosnie gladko, liniowo pod katem ok 35-40 stopni, do wartosci tylko 330Nm. Cala zabawa sie zaczyna dopiero pomiedzy 2000-3000 obr/min. Moment dalej rosnie liniowo, pod kontem ok 65-70 stopni do wartosci 390Nm przy 3000 obr/min. W tym zakresie obrotowym samochod permanetnie, ostro przyspiesza !! ...wgniata w fotel a kontrola trakcji usiluje utrzymac oponki na asfalcie (TOYO PROXES 225/45/17"). Od 3000 obr/min moment opada pod katem 120 stopni, liniowo z lekkim dolkiem na srodku i przy 4500 obr/min...KONIEC. Co do mocy delikatnym lukiem pnie sie do wartosci 186KM przy ok 4200 obr/min. Soft zostal TAK napisany, ze przy spokojnej jezdzie do 2000 obr/min, samochod spala max 5-5,5 l/100km. |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 August 2004 Skąd: Płock/Warszawa ![]() |
No to nie wiem gdzie tu jakis ogromny plus tej hybrydy z gratami GT20 w obudowie GT17. U mnie MAHA wyplula po sofcie 182KM (Audi A4, AVF) na seryjnej sprezarce, soft robil Marek.
Jezeli juz to szedlbym bardziej w kierunku hybrydy opartej o GT22. -------------------- In Racing we trust
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Super User Dołączył: Tue, 08 April 2008 ![]() |
186km przy doładowaniu 1,65bara, pompkach AL i FMIC to faktycznie troszke malo wyszło.
Ja mam w AWX dużo mniejsze ciśnienie doladowania i na turbo z BRD wyszło mi 180km. Narazie mam jeszcze seryjny mały IC więc dlatego moc taka mała. No to nie wiem gdzie tu jakis ogromny plus tej hybrydy z gratami GT20 w obudowie GT17. U mnie MAHA wyplula po sofcie 182KM (Audi A4, AVF) na seryjnej sprezarce, soft robil Marek. Jezeli juz to szedlbym bardziej w kierunku hybrydy opartej o GT22. 182 km w seryjny silniku to musisz mieć nieźle koksu dowalone. Pewnie doladowanie ustawione na 1,55 bara na seryjnej sprężarce to bardzo dużo. |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 August 2004 Skąd: Płock/Warszawa ![]() |
Doladowanie podniesione o 150mbar, czyli zaden hardcore. Auto robi 4-5k km miesiecznie i aktualnie ma przelatane 205k km.
![]() -------------------- In Racing we trust
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
Super User Dołączył: Tue, 08 April 2008 ![]() |
Wynik bardzo ładny jak na sam program. Z silnikami różnie bywa ty mialeś szczęście bo raczej mało który ma aż tak duży przyrost po programie.
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 11 May 2008 Skąd: Gdansk ![]() |
Nie jest problemem wykrecenie duzej mocy i momentu...
problemem jest ZYWOTNOSC !! TA dmuchawka ma wieksze mozliwosci ALE pytanie brzmi PO CO !!?? Osobiscie si eprzekonalem, ze podnoszenie bezkrytyczne mocy jest bez sensu. SPRZEGLO i OPONY sa najslabszymi ogniwami tego calego DLUBANIA !! Nowa ori dmuchawka kosztuje kilka tysiecy PLNow...TA gt17/20 ok 1700zl z gwarancja na pismie...rachunek wydaje sie prosty. ...a i jeszcze jedno...TEN wykres wcale nie jest ladny...poszarpany... Jak bede mial chwilke pstrykne fotke swojego wydruku... TO dobiero jest ladny wykres...czysty rowny !! |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 August 2004 Skąd: Płock/Warszawa ![]() |
Napisalem Ci juz, ze samochod robi bezawaryjnie 4-5k km miesiecznie i jest to raczej jazda stosunkowo szybka.
Pytanie po co taka hybryda do osiagniecia wynikow podobnych jak na serii? Jak nie jest Ci potrzebna wieksza moc to po co inwestycja w duze turbo? Ja moge zaraz narysowac wykres w paincie, moze byc nawet i okragly co nie zmieni faktu, ze jak na ten setup masz bardzo delikatnie wystrojone auto i nie znaczy to, ze jezeli ktos ma na serii podobna moc to cos u niego nie tak ![]() Wykres serii z inercji Vtechu, rowny i ladny? Jutro wrzuce rowny i ladny obecnego setupu z tej samej inercji ![]() ![]() P.S. Auto nie jezdzi wykresem ![]() -------------------- In Racing we trust
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
Super User Dołączył: Tue, 08 April 2008 ![]() |
Wykres serii z inercji Vtechu, rowny i ladny? Jutro wrzuce rowny i ladny obecnego setupu z tej samej inercji ![]() P.S. Auto nie jezdzi wykresem ![]() Ten wykres wcale też nie jest równy widać po nim że turbo bardzo nie równo pracuje, po programie jest jeszcze gorzej. Na twoim wykresie widać że około 4 tyś obrotów turbo przeładowuje i jest skok w góre NM i dlatego moc wyszła taka duża. |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
I moment choć nie duży, to jest za wcześnie
![]() A co do strojenia większych turbin, zawsze będzie moment dalej i auto będzie szybsze. Ścigamy się górą obrotów ![]() Większe turbo potrzebuje spalin aby w pełni doładować Na inercji mocne auto prawie zawsze będzie miało gładki wykres |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 August 2004 Skąd: Płock/Warszawa ![]() |
Skok w gore przy 4k rpm? Czy my patrzymy na ten sam wykres?
Zrzuce Ci dzisiaj log i zamieszcze to zobaczysz jak przeladowuje, bo fakt w jednym miejscu delikatnie przeladowuje (nie ma sensu tego poprawiac), ale nie jest to 4k rpm ![]() -------------------- In Racing we trust
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 11 May 2008 Skąd: Gdansk ![]() |
frytol dla seryjnej dmuchawki to kres mozliwosci takie osiagi, dla tej hybrydy praca normalna. Nie jest problemem wydmuchac 1,67-1,7 bara przy 4000 obr/min, bo to cisnienie szczytowe danej dmuchawki. Problemem jest wydmuchac mniejsze wartosci np. 1,55-1,6 bara ALE w pelnym zakresie pracy !! np. od 1800-3500 obr/min. Dmuchawka DOBRA da sie pieknie, czule wysterowac. Efektam takowego wysterowania jest wlasnie glatki wykres. Kazde nierownosci to wachniecia przyspieszenia na "+" i "-" jednym slowem STRATY !! ...a i podzespoly TEGO Ci nigdy nie zapomna
![]() Pamietajmy, ze dmuchawka to maszyna cieplna ktora ma swoja okreslona sprawnosc w pewnym zakresie predkosci obrotowej sprezarki (czesc zimna) jak i turbiny (czesc ciepla). najwlasciwsza jest TAKA dmuchawka ktora poda stosunkowo wysokie STALE cisnienie w jak najszerszym spektrum obrotow. |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 August 2004 Skąd: Płock/Warszawa ![]() |
Sprezarka pompuje +150mbar do serii. Postaram sie dzisiaj wrzucic log i wrzuce Ci wykres doladowania w funkcji obrotow
![]() Te wahniecia na + i - tak bardzo wplywaja na utrate przyspieszenia, ze samochod loi A3 2.0TDI 170KM ![]() Ja nie twierdze, ze duza sprezarka to zlo (o ile nie jest za duza) i nie twierdze, ze hybryda nie ma sensu. Tylko jak masz juz ta hybryde to wykorzystaj jej potencjal. -------------------- In Racing we trust
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
User Dołączył: Sat, 26 August 2006 Skąd: Tarnów ![]() |
Sorki za OT: Przykład:Silnik AWX duze IC i wydech bez zmiany turbiny..ile mozna kucykow wyciagnac? auto ma miec spokojny przyrost do tych 2tys a potem duzy wzrost mocy.. (czy jest to mozliwe na seryjnej turbince?jak nie to jaką cza zakupić?)Moc miedzy 180-200KM mnie interesuje..
PS: auto będzie w 80% uzywane do spokojnej jazdy... -------------------- VW Vento 1.9 SDI
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
Do 180 ale dzięki IC nie będzie dymu
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 January 2008 Skąd: Gliwice ![]() |
Potwierdzam IC zmniejsza znacznie kopcenie przy butowaniu,autko przy wyższych prędkościach zachowuje się lepiej
Aktualnie czekam na hybrydową turbine do mojego AWX i mam nadzieje że 200 KM pęknie |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 11 May 2008 Skąd: Gdansk ![]() |
zaraz dostane po dupie od moderatora za zmiane watku...IC przy wiekszych mocach jest konieczny...bardziej juz FeMIC niz seryjny IC. Dymienie jest to pierdola ...wazniejsze, ze FMIC zmiejsza znaczaco temperature powietrza doladowanego...dmuchawka przy butowaniu po prostu "puchnie" i zamiast podawac powietrze z temp 35 st C do dmucha 70-80 st C....a jak wiadomo DISELEK pracuje TYM sprawniej im jest wiekszy gradient temperatur pomiedzy powietrzem doladowanym a temp. zaplonu. Inna sprawa, ze w powitrzu chlodniejszym jest wiecej "powietrza"...jest gestrze a co za tym idzie jest wiecej TLENU.
Jednym slowem zmiana na mocniejsza dmuchawke faktycznie przyniesie wzrost mocy ALE do pierwszego-drugiego butowania potem...KICHA. Reasumujac: hybryda jest DOBRA, TANSZA alternatywa dla seryjnej czesto wysilanej dmuchawki...i jest na nia roczna PISEMNA GWARANCJA ![]() a co do duzych mocy...i tak mam problem z ogarnieciem trakcji przy tych moich skromnych 190KM i 390Nm mimo calkiem przyzwoitych oponek i zawieszenia ![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#39
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
Słuchajcie bowiem mówi coś nowego
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 14:52 |