![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 20 February 2011 ![]() |
Nowy zamiennik ze sklepu będzie ok mówisz?? Jakiej firmy masz??
Da sie jakoś pomierzyć przepływomierz czy jest ok, np zmierzyć rezystancje na pinach ?? A nie którzy twierdzą że lepiej jak by miał AFR11.5 <lol> Też nie wiem czy przypadkiem nie mam jakiegoś pseudo chipa bo obrtomierz pokazuje odciecie przy ok6900obr |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 20 February 2011 ![]() |
Ma może ktoś jakieś oprogramowanie żeby się podłączyć do BMW, albo gdzie mogę coś takiego ściągnąć??
|
|
|
![]()
Post
#63
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Przepływka tylko nowa oryginalna boscha. Żadnych zamienników! To chińskie śmiecie. Najprostszą sprawą na sprawdzenie przypływki jest jej całkowite odpięcie. Gasisz silnik, wyjmujesz kluczyk ze stacyjki i odpinasz kostkę od przepływki. Odpalasz motor i śmigasz. Jeśli będzie lepiej to już wiesz gdzie szukać, jeśli nic się nie zmieni, lub pogorszy to przepływomierz jest ok.
-------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#64
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Słaba metoda.U mnie po odpięciu było gorzej, a był do dupy. Po nowym auto odżyło. Bosch daje jak na razie radę, z błędami w kompie, na nieszczelnym, byle jakim wydechu, restrykcyjnym dolotem od razu dało 281KM, po odblokowaniu dolotu już 291
![]() ![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#65
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 20 February 2011 ![]() |
U mnie na odpiętej przepływce jest nieznacznie gorzej i śmierdzi paliwem.
Ile miałeś mocy na tej zepsutej przepływce? |
|
|
![]()
Post
#66
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Nie hamowałem się, ale różnica była dramatyczna, więc obstawiam z 50KM jak nic. Miałem przepływkę sprawną w miarę, tylko pewien as wstawił mi od 535...
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#67
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 20 February 2011 ![]() |
Przed chwilą porobiłem dokładne testy i auto jedzie identycznie z podpiętym przepływomierzem oraz z odpiętym, wcześniej na próbę miałem inną używkę i też nie czułem jakieś różnicy.
|
|
|
![]()
Post
#68
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Nowy Bosch ze sklepu i z głowy. Ok. 600zł. Tylko po wymianie wykasuj błędy, u mnie było to konieczne by silnik odzył w 100%.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#69
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 20 February 2011 ![]() |
Jeszcze nie mam podłączonego zaworu odpowietrzajacego zbiornika paliwa i na kompie od silnika wyskakuje to jako błąd, czy możliwe zeby przez to silnik był w jakimś trybie pseudo awaryjnym?
|
|
|
![]()
Post
#70
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Raczej nie możliwe.
Ja do swojej e38 z vanosem, za przepływkę oryginalną boscha zapłaciłem 485zł. Różnica ogromna! Tylko że jeżeli mamy silnik z vanosem, to po odpięciu przepływomierza co prawda odpala, ale powyżej 1500obr zaczyna kichać, strzelać, gubić zapłony i ogólnie nie da się jechać i faktycznie po wymianie najlepiej skasować błędy, ewentualnie odpiąć aku i zewrzeć klemy na kilka minut. -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#71
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 20 February 2011 ![]() |
zamontowałem nowego Boscha skasowałem błędy i 0 różnicy.
|
|
|
![]()
Post
#72
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Robiłeś kiedyś kompensację rozrządu? Jak twoja pompa paliwa się ma? Świece jakie masz i jak stare? Kurde u mnie przy 21 błędach wywaliło takie coś:
![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#73
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 29 February 2004 Skąd: Pjaseczno ![]() |
Zdrowy wykres, 10 koni i 20nm po zmianie filtra ? Stożek czy panelowy ?
|
|
|
![]()
Post
#74
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
10KM po filtrze(samym wkłądzie/stożku) to sporo. Temperatura spadła, nie wiemy, czy moc jest podana zgodnie z normą.
-------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#75
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 20 February 2011 ![]() |
Nie robiłem konpensacji rozrzadu, pompa paliwa jest ok(z e34 540i), ale podmienialem na inna i też nic sie nie zmieniło. Świece są nowe NKG.
Co to jest ta konpensacja rorzadu jak to sie robi?? |
|
|
![]()
Post
#76
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Wbrew pozorom i wszelkim opiniom drugi wykres jest po usunięciu fabrycznej (prawie) puszki. Była z wkładem sportowym,ale niestety by wejść do E36 trzeba ją było z dołu lekko zmniejszyć. Podejrzewałem więc, że może trochę ograniczać. Widać miałem rację. Pomiar był przed wymianą tymczasowego, byle jakiego wydechu, czekam właśnie na info co wyszło po jego wymianie.
Kompensacja to o ile mi mówiono skorygowanie elektronicznie wyciągania się łańcucha i zużywania napinaczy/ślizgów. Mi takie coś zrobili, a co tam, ale okazało się, że jak na swoje 270kkm silnik miał ładny i łańcuch i napinacze. Świece mam też NGK w tej chwili. A nie zalewa ci cewek olejem na pewno i nie przegrzewają się i świece i cewki? Jaki masz wydech, dolot? Ile masz sond? -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#77
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 20 February 2011 ![]() |
hmm no delikatnie się sączy z pod pokrywy zaworów i dolna część fajek jest wilgotna chyba 4 i 8cyl, ale styki są suche, olej nie stoi w gniazdach. Dolot oryg od e34 540i przedchwilą wywaliłem zwężkę i jest nieznacznie lepiej. Wydech PUZ przelot 3cale. Sondy dwie nowe Bosch dedykowane. Dla przypomnienia to jest M60B40
|
|
|
![]()
Post
#78
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
1x3" czy 2x3" ten wydech? Wnioskuję z 2 sond, że 2x, to bardzo duży wydech, zobaczymy co mi wyjdzie na 2x60mm/2.36".
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#79
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Przeglądam ten twój wykres, a próbowałeś przejechać się na stożku?Jak masz zrobione kolektory wydechowe? Masz dużo momentu na dole, moc nienajgorzej, ale im dalej w las tym więcej drzew, od 4500rpm zaczyna się dramat, zamiast ładnie rosnąć moc to ona idzie ledwie ledwie, a moment spada moocno i gwałtownie. Oczywiście nie widząc zdjęć pod maską i pod autem trudno gdybać,ale tam jest jakaś niewydolność, dolotu, wydechu albo cholera wie czego
![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#80
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 20 February 2011 ![]() |
Na stożku nie, ale zdjąłem dolną część obudowy filtra tak że filtr ssał całą powierzchnią i dalej lipa. Wcześniej miałem wydech 2x60 z przerobionymi kolektorami od e34, a teraz mam wydech w całości zrobiony przez PUZa na innych kolektorach, w połowie samochodu dwie rury wchodzą w jedną 3calową (po wydechu przybyło 10KM).
Jak nakładaliśmy wykres zdrowego M60B40 to moje miało dużo mniejszą moc w całym zakresie, np tamta zdrowa miała ok350nm przy 3000obr. Może coś z kompem skoro odpięcie nowej przepływki nic nie zmienia?? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 23:16 |