Shoutbox 0 nowych PW 


8 Stron V  < 1 2 3 4 5 > »   
Reply to this topicStart new topic
> [e34 540i] Zmiany mocy po modzie - wykres, co sądzicie ?
paoloz
post Sun, 03 Jan 2010 - 10:53
Post #41


Frequent User
Dołączył: Wed, 30 May 2007
Skąd: lublin





a co z chipem masz może kopie czy jak to robiłeś jakas świnia czy czym
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 03 Jan 2010 - 10:53
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Rogalotti
post Sun, 03 Jan 2010 - 20:07
Post #42


Forum Killer
Dołączył: Mon, 23 December 2002
Skąd: z R-performance





Witam

W M60 bardzo często nie ma seryjnej mocy i to nie jest wina hamowni bo w silnikach wolnossacych to nie ma większego znaczenia czy hamownia jest obciażeniowa czy inercyjna.

Zreszta Macka hamownia była very dobra jak na inercje a do tego sam Maciek dobrze wiedział jakie sa prawidła wykonania poprawnego pomiaru.

Po prostu auto nie miało seryjnej mocy i nie ma tu żadnego bólu bo akurat to że taki silnik tylko cierpi na lekki brak mocy to najmniejszy problem (te motorki maja inne przypadłosci)

Co do M62 na vanosie bo akurat mam taka prywatna ze zdrowym silnikiem i troszke ich przehamowałem to serie trzymaja wzorcowo - jak sa zdrowe. Moja ma moc 287PS i 447Nm i nie liczyłbym na wiecej na seryjnym sofcie wiec wyniki ponad 300PS to i owszem ale po modach.

Soft najlepiej obrobic swój i auto porzadnie zdiagnozowac :-)

Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HighMan
post Sun, 03 Jan 2010 - 22:38
Post #43


Super User
Dołączył: Mon, 03 November 2003
Skąd: W-wa/ Radom





Chipy dostawałem od znajomego, a potem je montowalem i jechalem na hamownie, w sumie zrobilem z 15 pomiarow z roznymi koscmi.
W e34 trwa to doslownie 1 minute, kośc jest na podstawce i normalnie się ją wyjmuje szczypcami.

Kolego hamownia Macka byla wydumką i on sam o tym wiedział, ja jednak jej celowo używałem jako wskaźnika biggrin.gif nie do pomiaru mocy, a do notowania różnic. Powodem była również cena pomiaru jak i przychylność oraz cieprliwość Maćka podczas testów.
Kiedyś były tam auta z AutoŚwiata, fabryczne 200KM renówki, żadna nie miała 190 KM.
Mało wiesz o hamowaniu wolnossących silników.
M62 ma serynie 300+ pare koni !! Moment większy niż e M60, ale moc katalogowo niby taka sama - co jest ściemą BMW.
Znam ludzi co robili hamowania na kilku hamowniach, w tym na dyno, porównując e34 540 z chipem np. i e39 544 seria.
Z chipem e39 544 ma spokojnie 315 KM !!
Dlatego jeśli miałeś w M62 4.4 287KM hamownianych, to jest to coś "nieteges" smile.gif
Pisałem wyraźnie kiedyś na temat tych wskazań i na prawde nie chce mi sie wracać do tematu, tym bardziej że ścigałem sie z różnymi autami i miałem konkretne dane drogowe jak samochód jeździ.

Acha, a skąd byś upatrywał pochodzenia tych ubytków mocy w zdrowych silnikach (bez tych innych przpadłości typu telepanie na jałowym) ?? Uprzedzam teksty typu - stare świece, walniete czujniki wałków czy filtry zapchane.
Samochód miałem w stanie mega dobrym łożąc na niego koszmarne pieniądze przy których obecne M5 jest jeździłem za freee


--------------------
Boogie

Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rogalotti
post Mon, 04 Jan 2010 - 21:41
Post #44


Forum Killer
Dołączył: Mon, 23 December 2002
Skąd: z R-performance





Z chipem to bedzie miec ponad 300sta bo 318cie zrobiłem w swojej. I nie porównuj hamowni obciążeniowej stacjonarnej to urzadzenia w którym wpisujesz mase z reki. I wiem co pisze bo miałem taka hamownie :-)

A to czy auto jest z czipem czy bez nie powie Ci hamownia tylko wsad pamieci ECU albo logi z diagnostyki. Niektóre z chipme maja mniej niz seryjne :-)

Nie zamieżam zgadywac dlaczego Twoje ex e34 miało niedobory. Wiem za to że po przehamowaniu X M60 i X M62 bez wzgledu na to czy M60 siedziało w oryginalnej ramie czy w e30 z filtrami, wydechem i mocna pompa potrafiło nie trzymac seryjnej mocy.

Moze taka przypadłosc tego modelu silnika, a moze fakt że silniki te maja wiecej lat niż moje dziecko. Nie wiem czemu i nie zamierzam w to wnikac - M60 to historia silników BMW.

Pozdrawiam.

PS. rozjasnij mi zasade hamowania wolnossacych silników ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HighMan
post Tue, 05 Jan 2010 - 10:51
Post #45


Super User
Dołączył: Mon, 03 November 2003
Skąd: W-wa/ Radom





Tu na forum było troche o hamowaniach na dyno, możesz sobie pogrzebać, jakoś nie pamiętam żeby ktokolwiek wieszał psy na nich. Każda ta hamownia i tak dokonuje pomiaru pośrednio, na bazie pewnych przybliżeń i założeń. Nie chce mi sie pisać o tym ponownie, bo kiedyś było tu sporo na temat notowanych wyników. Nie pamietam Mpowera żeby miał seryjną moc na kołach tak na marginesie.

smile.gif dochodzimy do punktu, że "ten typ tak ma" i oczywiście każdy silnik ma coś nie tak, ale hamownia jest oookkkkk biggrin.gif
Bzdecenie kolego. Przypadłości M60 miało inne, i jeśli po tylu latach silnik pracuje równo i go nie telepie na jałowym, a jest tak teraz już na ogół, to nie ma powodów żeby go podciągac pod jakieś nieoróbki producenta.



--------------------
Boogie

Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rogalotti
post Tue, 05 Jan 2010 - 20:14
Post #46


Forum Killer
Dołączył: Mon, 23 December 2002
Skąd: z R-performance





CYTAT(HighMan @ Tue, 05 Jan 2010 - 10:51) *
Tu na forum było troche o hamowaniach na dyno, możesz sobie pogrzebać, jakoś nie pamiętam żeby ktokolwiek wieszał psy na nich. Każda ta hamownia i tak dokonuje pomiaru pośrednio, na bazie pewnych przybliżeń i założeń. Nie chce mi sie pisać o tym ponownie, bo kiedyś było tu sporo na temat notowanych wyników. Nie pamietam Mpowera żeby miał seryjną moc na kołach tak na marginesie.

smile.gif dochodzimy do punktu, że "ten typ tak ma" i oczywiście każdy silnik ma coś nie tak, ale hamownia jest oookkkkk biggrin.gif
Bzdecenie kolego. Przypadłości M60 miało inne, i jeśli po tylu latach silnik pracuje równo i go nie telepie na jałowym, a jest tak teraz już na ogół, to nie ma powodów żeby go podciągac pod jakieś nieoróbki producenta.


Hamownie zakładane na koło maja dobre opinie min. dzieki mnie. Poniewaz jedna z moich czterech hamowni jakie posiadałem na drodze ewolucji która przebyłem był Dynomet. I dzieki temu że pomiary były wykonywane poprawnie to wyniki z niej można było uznawac za poprawne.

Tak sie składa że shamowałem juz troszke samochodów w życiu i posiadajac hamownie kołowe, inercyjne oraz obciażeniowe mam porównanie. Ale z miłą chęcia usłysze wiecej na temat hamowania aut wolnossacych na inercji bo o tym pisałes :-)

Pamietaj takze że wolne obroty bez obciążenia to nie wszystko i nie przekładaja sie one na wynik przy 6000rpm.

Każdy silnik nie ma felerów ale jezeli na inercyjnej hamowni masz mniej niz seria, to w silniku wolnossacym na obciazeniówce możesz miec jeszcze mniej ale to pewnie jest dla Ciebie zrozumiałe...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
papabeer
post Thu, 28 Oct 2010 - 21:01
Post #47


Rookie
Dołączył: Thu, 20 October 2005
Skąd: Poznań





Witam, może podepnę się pod temat.
W końcu, po 6 latach, sprawdziłem swoje auto na rolkach.
Generalnie jak na 18 lat nie jest chyba źle, jedyną zmiana jest wkładka K&N i brak zwężki w dolocie. W sumie silnik ma swoje maksymalne wartości przy prędkości obrotowej takiej jak w instrukcji, no tylko wartości te są mniejsze od tych z instrukcji smile.gif
Czy ma ktoś może pomysł, czemu, mino zaproszenia, do pomiaru nie stawiły się owe brakujące nm? Wiem, wiek robi swoje, ale z drugiej strony auto zawsze póki się nie rozgrzeje czuć w nim wyraźnie większą chęć do współpracy a jeżeli odczuwam to prowadząc je tzn, że różnica "traconej" mocy jest dość znaczna. Silnik jak to bywa na jałowym nie pracuje za dobrze ale już po rozgrzaniu nie jest tak źle, kompresja sprawdzana kilka lat temu i w ujemnej temp auto osiągało średnio 12 bar (różnica max 1,5 bara lub nawet ciutke mniej). Rozrząd po wymianie.
E32 M60B40

Go to the top of the page
 
+Quote Post
ryczko100
post Thu, 28 Oct 2010 - 21:17
Post #48


Super User
Dołączył: Fri, 23 October 2009
Skąd: Warszawa





Boogie atakuje rogala biggrin.gif jeaa a myślałem, że nic mnie nie zaskoczy biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Thu, 28 Oct 2010 - 22:10
Post #49


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





A po co zmieniałeś rozrząd? I skąd brałeś? Jak dla mnie wynik nie jest zły jak na te lata, niuty obstawiam że w wyniku m.in. dłubania w dolocie zniknęły.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
papabeer
post Thu, 28 Oct 2010 - 22:26
Post #50


Rookie
Dołączył: Thu, 20 October 2005
Skąd: Poznań





No właśnie się tak zastanawiam czy odetkanie dolotu bez mod softu nie będzie powodować takich efektów. Rozrząd był do wymiany, wyciągnięty, hałas itp. Nowy, ale tanim kosztem (koło napędowe i łańcuchy-znam konsekwencje), wymiana nie była planowana, ale tak wyszło... plany były inne, nieważne, jest jak jest smile.gif Auto źle nie jeździ, po odwracalnym "dłubaniu" w dolocie robi lepsze akustyczne wrażenie smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Thu, 28 Oct 2010 - 22:27
Post #51


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Ile wyszedł rozrząd i skąd brałeś?


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
papabeer
post Thu, 28 Oct 2010 - 22:33
Post #52


Rookie
Dołączył: Thu, 20 October 2005
Skąd: Poznań





nie pamiętam, musiałbym spojrzeć w fakture, generalnie w ASO, strzele że 1500 + uszczelki, bo poszło jeszcze pare innych klamotów a mieściłem się w 2k
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DanielsDS
post Sun, 20 Feb 2011 - 18:05
Post #53


Rookie
Dołączył: Sun, 20 February 2011





Witam, mam e30 po swapie na m60b40. I coś nie domaga, sprawdziłem już dużo rzeczy i skończyły mi się pomysły.

ok230KM i ok335nm zmierzone na dwóch hamowniach.
Ostateczny wynik po poprawieniu wydechu to 240KM i 350NM
Komputer nie pokazuje żadnych błędów poza odpowietrznikiem zbiornika paliwa. Kompresja na wszystkich cyl równo po ok 12-12,2bara jak zagadał na oparach paliwa i się wkręcił na 2000obr to wyszło 14,3bara, a tak to kręciłem rozrusznikiem.
Przepływomierz pożyczyłem ze szrotu niby 100%sprawny nie czuje żadnej różnicy po zmianie. Nowe świece, fajki suche, odłaczałem każdą cewkę pali na wszystkie cyl. Ciśnienie paliwa ok. Dolot seria z e34.

Ma ktoś jakiś pomysł, albo zna ktoś jakiś warsztat w 3miescie co pomoże??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Sun, 20 Feb 2011 - 18:08
Post #54


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Ciężko będzie Ci znaleźć kogoś kto zna ten silnik, sam niedługo swój odstawiam na wydech i strojenie i przeczuwam schody, bo na serię to mi on jakoś nie jedzie...


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DanielsDS
post Sun, 20 Feb 2011 - 18:08
Post #55


Rookie
Dołączył: Sun, 20 February 2011





http://img19.imageshack.us/i/dsc00097ut.jpg/

sondy mam nowe boscha dedykowane.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Sun, 20 Feb 2011 - 18:10
Post #56


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





A jak AFR? I jaki masz filtr powietrza?


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DanielsDS
post Sun, 20 Feb 2011 - 18:33
Post #57


Rookie
Dołączył: Sun, 20 February 2011





firtr powietrza nowy filtron, afr 12.5.

http://img833.imageshack.us/i/dsc00086uy.jpg/

sorry ze zdjecia obrócone, ale wrzucam je normalne i same sie obracają...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DanielsDS
post Sun, 20 Feb 2011 - 19:36
Post #58


Rookie
Dołączył: Sun, 20 February 2011





Przepływomierz może być zamiennik z allegro lub ebay?? czy lepiej szukać sprawnej używki?? Bo do tego co testowalem nie mam 100% pewnosci
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Sun, 20 Feb 2011 - 19:57
Post #59


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





12.5 to trochę bogato jak na seryjny samochód i to atmosferyczny....


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Sun, 20 Feb 2011 - 19:57
Post #60


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Nowy ze sklepu smile.gif Dopiero co to przerabiałem.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post

8 Stron V  < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 09:51