Shoutbox 0 nowych PW 


8 Stron V  « < 5 6 7 8 >  
Reply to this topicStart new topic
> [e34 540i] Zmiany mocy po modzie - wykres, co sądzicie ?
lato01
post Sat, 16 Apr 2011 - 00:29
Post #121


User
Dołączył: Wed, 07 November 2007
Skąd: Krk





to jaką mu kompresję wyrzuciło. Powinno być w granicach 14 jak jest ok 10 to lepiej nie będzie.
A hamownie to widziałem różne. Nawiew z małego wiatraczka na filtr, nawiew jak kredens na auto i hamownia z wiatrownią - w łodzi jest to coś i wieje jak należy. Najlepsza hamownia jaką widziałem smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 16 Apr 2011 - 00:29
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Kajman
post Sat, 16 Apr 2011 - 07:29
Post #122


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Skąd info o 14 barach? Dokumentacja bmw podaje od 9 do 11.9., tak mi serwis zeznał smile.gif


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Sat, 16 Apr 2011 - 09:22
Post #123


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Moze to jest stopien sprezania smile.gif?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Sat, 16 Apr 2011 - 09:55
Post #124


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Nie, ten wynosi 10:1


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Sat, 16 Apr 2011 - 11:47
Post #125


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(lato01 @ Sat, 16 Apr 2011 - 00:29) *
A hamownie to widziałem różne. Nawiew z małego wiatraczka na filtr, nawiew jak kredens na auto i hamownia z wiatrownią - w łodzi jest to coś i wieje jak należy. Najlepsza hamownia jaką widziałem smile.gif

Prawda jest taka, że jeśli nie ma w samochodzie układu doładowania dynamicznego, to nawiew na filt jest zbędny i lepiej skierować go na chłodnice smile.gif
Ew. jeśli zasysane jest zimne powietrze z zewnątrz, ale wtedy też potrzeba mega wiatraka, bo taki 4-litrowy silnik przy 6000obr/min wciąga ok. 150 dm^3/s.

Inna sprawa to intercooler, tam już naprawdę warto dmuchać.


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrus
post Sat, 16 Apr 2011 - 15:44
Post #126


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





dokladnie te wszystkie wiatraki sluza bardziej chlodzeniu silnika a nie wtłaczaniu powietrza w dolot smile.gif inna sprawa gdy w aucie mamy IC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lato01
post Sat, 16 Apr 2011 - 22:39
Post #127


User
Dołączył: Wed, 07 November 2007
Skąd: Krk





wartości z serwisu to zakres między akceptowalnym a zużytym. M52b28 wg serwisu ma mieć ok 12 jeśli dobrze pamiętam. Przejedź sie takim złomem a potem wsiądz do zdrowego o kompresji ok 15. Takie v8 ma mieć z tego co mówili mi ludzie, którzy v8 używają kompresję w okolicach 14 aby było ok. serii.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Sat, 16 Apr 2011 - 23:37
Post #128


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Etam wymysły wyssane z palca, ja mam po 11.5 i 300KM bez ziewania, miałem niejeden silnik mocny i na prawdę długo kompresja nie wpływa na moc. A 15atmosfer w benzynce to powoli się hardcore robi...


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JACEK
post Thu, 21 Apr 2011 - 00:53
Post #129


Forum Homee
Dołączył: Mon, 16 December 2002
Skąd: POZNAN





http://www.bimmerboard.com/forums/posts/775197 ktos juz testował?


--------------------
Try tryt cos sie pali....chyba komputer.....nie on jest przeciez bezpieczyny w kondomie ..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Punisherrr
post Wed, 07 Dec 2011 - 21:54
Post #130


User
Dołączył: Sun, 17 July 2011





Znalazlem ciekawy opis modow Dinana i z tego wynika,ze 540i przed 9/98 mialy powiekszony kolektor dolotowy,przepustnice o wiekszej srednicy i przeplywomierz, co moglo byc powodem wiekszej mocy niz w modelach po 9/98 i faktycznie mogly miec fabrycznie 300KM. Jak juz ktos wczesniej napisal, rocznik 97 jest najbardziej podatny na mody i mozna wycisnac z niego duza moc przerabiajac dolot jak opisuje HighMan(w e39 jest podobnie i przerobka dolotu przyniesie zysk), dodajac kolektory Supersprinta, robiac wydech np. w El-tecu lub kupujac kompletny supersprinta i na koniec zgrywajac wszystko chipem lub swiniakiem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackolus
post Thu, 08 Dec 2011 - 00:22
Post #131


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 November 2010
Skąd: Mazowsze / Małopolska





Czy kolega HighMan lub ktokolwiek ma jakieś namiary na chipy do M60B40 ?

a zupełnie na marginesie bo temat ma stron kilka.
Czy przypadkiem M60 i M62 nie mają odcięcia na 6250obr ?
Jeśli miałbym rację to wprowadzając korektę z 6500 na 6250 - urośnie moment.


--------------------
Nie bądź łosiem, włóż fał osiem.
BMW E36 340ti
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrus
post Mon, 12 Dec 2011 - 11:45
Post #132


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





z tego co wiem to nie ma rynku chipow do m60b40 ktore dawalyby jakieś konkretne,mierzalne zmiany. to niezbyt wysilony wolnossak więc chipowanie go nie ma sensu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HighMan
post Mon, 12 Dec 2011 - 14:22
Post #133


Super User
Dołączył: Mon, 03 November 2003
Skąd: W-wa/ Radom





Panowie, bez ruszania wydechu, dolotu czy wałków chip da max 10-15 kunia, nie wiecej.
Co do chipu szukajcie człowieka o nicku Bagor na forumach BMW, tych najwiekszych.


--------------------
Boogie

Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JJacek
post Mon, 12 Dec 2011 - 15:47
Post #134


Forum Killer
Dołączył: Thu, 13 April 2006





CYTAT(HighMan @ Mon, 12 Dec 2011 - 14:22) *
Panowie, bez ruszania wydechu, dolotu czy wałków chip da max 10-15 kunia, nie wiecej.
Co do chipu szukajcie człowieka o nicku Bagor na forumach BMW, tych najwiekszych.

10-15KM to akurat poziom błędu pomiarowego przeciętnej hamowni przy dwóch pomiarach przed i po. W tym momencie trudno stwierdzić czy taka modyfikacja daje cokolwiek.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomicobra
post Mon, 12 Dec 2011 - 17:44
Post #135


Frequent User
Dołączył: Wed, 20 July 2005
Skąd: Złotów





jakos dosyc spory ten blad... przy aucie ktore ma 60 koni to czy pokaze 45 czy 75 to jednak bylaby spora roznica.

Ja jakos takich rozbieznych wynikow nie widzialem , 5 hamowan z rzedu roznice 1 konia max 2 byly...


--------------------
Repliki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Punisherrr
post Mon, 12 Dec 2011 - 17:49
Post #136


User
Dołączył: Sun, 17 July 2011





Czy jest mozliwa odchylk az o 10-15 koni ???? Jaka wiec jest wiarygodnosc wynikow, za ktore nalezy placic za kazdym razem i jaki w koncu mamy przyjac wynik, skoro raz jest 285 a raz 300 ??
Bylo wiele kwestii dotyczacych pomiarow E39 540i z roznych lat produkcji i z tego, co zdazylem napisac wczesniej Dynan zrobilszczegolowe pomiary doloty i wykazaly one,ze model produkowany od 9/98 ma zmniejszona srednice przepustnicy, przeplywomierza i rury laczacej obie rzeczy oraz kolektor dolotowy z mniejszymi kanalami dolotowymi. Mozna to wszystko nabyc w ich firmie za grube pieniadze,aby podniesc moc do ok 300KM, ktorymi najprawdopodniej dysponuje model budowany przed 9/98 z przepustnica na linke. Mysle,ze to jest powodem, dla ktorego wyniki E39 sie roznily. Nie wiem jak bylo z E34,wiec na ten temat sie nie wypowiem.
Kolejna rzecza jest montaz chipa, ktory jak pisal duuuuuuzo wczesniej HighMan, nie da duzego przyrostu, a wrecz przesunie parametry silnika w gorne obroty i stracimy dol. Bedziemy musieli wtedy krecic silnik wyzej,aby uzyskac roznice z chipa.
Najlepszy sposob to zrobienie wszystkiego jak opisal HighMan od samego poczatku ( dolot, wydech kompletny, kolektory wydechowe) i na samym koncu wrzucic chipa lub jak juz wielokrotnie mnie informowano zgrac wszystko prosiakiem, gdyz nie kazdy silnik jest taki sam i w jednym zyskamy 10KM, a w drugim mozemy zyskac 20KM oraz mozliwosc zmiany programu wielokrotnie, a nie tylko raz.

Jesli sie w czyms pomylilem, prosze mnie skorygowac.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HighMan
post Tue, 13 Dec 2011 - 02:19
Post #137


Super User
Dołączył: Mon, 03 November 2003
Skąd: W-wa/ Radom





Dwa wykresy z kilkunastu

Tu widok różnicy seria+wydech <> wydech + dolot,


A tu jeden z wykresów z jednym z chipów, dla porównania z przebiem z


Hamownia jaka była taka była, ważne że nie zbankrutowałem robiąc kilkanaście w sumie wizyt, a na każdej wizycie wiele pomiarów. Auto zaczęło wyraźnie szybciej jeździć, czasy mierzone przyspieszeń poprawiły się.
Podczas testów na tym chipie bodajże podczas przepiecia 1-2 wyrwałem dyfer z profilu, śruby wylazły z żywej blachy rozginając a'la tulipanek blache profilu...



Uprzedzając pytania, szacowałem że auto przed modami miało realnie ok. 270KM, po zakończeniu miało ok 310 KM




--------------------
Boogie

Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Punisherrr
post Tue, 13 Dec 2011 - 18:24
Post #138


User
Dołączył: Sun, 17 July 2011





Jak widze, jest dokladnie jak mowilem-przesuniecie parametrow w troszke wyzsze obroty.

Swoja droga wrociles do serii, ktora jezdzi lepiej niz niejedna E39 z wyzsza moca. Brawa za to !!!

Jesli przy wzroscie ok 10 KM i 3 Nm, az takie rzeczy sie dzialy, to byloby przy wiekszych zyskach. Podejrzewam,ze ta kosc cignela silnik od dolu, a pozniej jak pisalem 'zasypiala', dlawiac silnik.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Tue, 13 Dec 2011 - 22:25
Post #139


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





Chip dokładnie tak poprawi jak widac na wykresie - nie ma ŻADNEGO powodu dla którego chip miałby pogorszyć cokolwiek w jakichkolwiek zakresie (w wolnossącym) pogarszają w pewnym zakresie mody dolotu, wydechu i inne mechaniczne.
A dyfer wyrwałeś bo miałeś zuzyte mocowania (lub poliuretanowe tuleje) a nie dlatego że mocy przybyło wink.gif


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HighMan
post Tue, 13 Dec 2011 - 23:31
Post #140


Super User
Dołączył: Mon, 03 November 2003
Skąd: W-wa/ Radom





CYTAT(Punisherrr @ Tue, 13 Dec 2011 - 18:24) *
Swoja droga wrociles do serii, ktora jezdzi lepiej niz niejedna E39 z wyzsza moca. Brawa za to !!!

Nie nie, to kwesia tej hamowni, mocy wartościowo jakoś specjalnie bym z tych wykresów nie czytał....
Szacuje że przed modami bylo z 270KM, auto było naprawde zdrowe i zadbane, ładowałem w nie chore pieniądze jeśli chodzi o serwis i wymiany tego, co wskazywało na zużycie.
Silnik miał kompresje 14,5-15,5, świece pięknie równo sie wypalały, wałki niewytarte etc. Kupa dokumentacji, auto poszło za granice do kolekcjonera za prawie dwukrotność "ceny rynkowej" w PL w ciągu tygodnia od wystawienia auta za granicą.
Po modach auto jeździło lepiej niż seria, i lepiej niż 540i e39 seryjne, szacowałem moc na ok 310KM, i tak mniej wiecej wskazywały osiągi porównując do aut typu 745i, e34 M5 etc.
Także Panowie, wiem że teraz takie V8 tanie i ogólnie wszystka młodzież ładuje je za 4 tys pln do e30, za 2 tys ale to nie było "tego typu" auto.


CYTAT(ww#296 @ Tue, 13 Dec 2011 - 22:25) *
A dyfer wyrwałeś bo miałeś zuzyte mocowania (lub poliuretanowe tuleje) a nie dlatego że mocy przybyło wink.gif

Dyfer wyrwałem, bo manual ma bardzo agresywny dół, i lata walenia tego dołu po elementach zawieszenia i mocowaniach zrobiły swoje. Śruby wyrwały zupełnie zdrowy profil, bez korozji itp. O zużytych mocowaniach nię będę pisał smile.gif
Dopełniając informacje o aucie, zrobiłem w ClassicAuto profesjonalną odbudowę całego tego profilu, z pasowaniem geometrii przez specjalnie sprowadzonego specjaliste, zabezpieczaniem prfoili od środka etc. bardzo gruba robota była....


--------------------
Boogie

Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv
Go to the top of the page
 
+Quote Post

8 Stron V  « < 5 6 7 8 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 16:11