Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V  « < 2 3 4 5 >  
Reply to this topicStart new topic
> [M20B27/M20B27] S-eta z glowica od 2.5
bimmerholic
post Sun, 08 Jun 2008 - 23:11
Post #61


Super User
Dołączył: Sat, 11 February 2006
Skąd: Wawa





a z przepływką wszystko ok>?


--------------------
_https://www.facebook.com/stajniaw124
_https://www.facebook.com/stajnia.renowacja
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 08 Jun 2008 - 23:11
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
rpautosport
post Sun, 08 Jun 2008 - 23:29
Post #62


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 April 2008
Skąd: Nowy Dwór Maz.





W poprzedniej konfiguracji przepływka działałe bez zarzutu, ale sprawdzę jeszcze i tą ewentualność. Myślę, że problem jest w ECU. W tej chwili silnik dostaje więcej powietrza przy niskich obrotach z racji kolektora ssącego o większej średnicy kanałów, ale myślałem, że komputer będzie na tyle mądry, że poda odpowiednio większą dawkę paliwa. Tak, czy inaczej wtryski żółte i niebieskie mają wydajność 155cc/min przy 3 bar, oraz rezystancję 15,9 ohm, więc problem z wtryskami raczej odpada.
Jutro zobaczę jaki efekt będzie z komputerem od M20B25 M1.3.


--------------------
Rally drivers do it sideways.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rpautosport
post Mon, 09 Jun 2008 - 12:55
Post #63


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 April 2008
Skąd: Nowy Dwór Maz.





Po zmianie przepływomierzaz 0280202083 na 0280202082 bez zmian. Dopiero po zmianie komputera z 0261200154 (M20B27 M1.1) na 0261200173 (M20B25 M1.3) problem zniknął. Silnik płynnie się wkręca, ciągnie bezproblemowo od najniżych obrotów.


--------------------
Rally drivers do it sideways.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mauser
post Wed, 02 Jul 2008 - 14:15
Post #64


User
Dołączył: Mon, 02 April 2007
Skąd: Mysłowice





Chłopaki, czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć, czy wałek od b20 wsadzony do silnika M20B25 może spowodować kolizję tłok - zawór? Z takim stwierdzeniem się już spotkałem. ...


--------------------
E46 330Ci
E30 ~S52
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rpautosport
post Thu, 03 Jul 2008 - 23:11
Post #65


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 April 2008
Skąd: Nowy Dwór Maz.





CYTAT(Mauser @ Wed, 02 Jul 2008 - 13:15) *
Chłopaki, czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć, czy wałek od b20 wsadzony do silnika M20B25 może spowodować kolizję tłok - zawór? Z takim stwierdzeniem się już spotkałem. ...


Raczej spowoduje spadek mocy. W desperacji sam szukałem od B20 do B27.


--------------------
Rally drivers do it sideways.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mauser
post Fri, 04 Jul 2008 - 08:21
Post #66


User
Dołączył: Mon, 02 April 2007
Skąd: Mysłowice





A parametry wałków od M20 ma ktoś ? szukam szukam, i nie umiem znaleźć . . . .


--------------------
E46 330Ci
E30 ~S52
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_robi_
post Sat, 12 Jul 2008 - 08:43
Post #67


Super User
Dołączył: Sun, 06 March 2005
Skąd: B-stok





Ja od poniedzialku zaczynam remont mojego sprzeta poszedlem na latwizne przy skladaniu auta zrobilem remont glowicy zmienilem panewki, ale nie zmienilem pierscionkow. Teraz przy wkrecaniu na obroty z wydechu pluje oljem. Tym razem nie bede nic nikomu udowadnial, silnik bede skladal z mechanikiem wiec wszystko bedzie cacy. Wczoraj kupilem glowice od 2.0 z idealnym walkiem i popychaczami, chyba wrzuce to do siebie, zrobie szlif walu, zastanawiam sie co moge jeszcze poprawic jak bede mial juz motor na wierzchu?


--------------------
Zbieram wszystkie zabawki na wiosne...

Sprzedam:
E30 325ix Coupe 6500zl
Golf 4 1.8T 2002r ok 200KM -23000zl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rpautosport
post Sat, 12 Jul 2008 - 15:59
Post #68


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 April 2008
Skąd: Nowy Dwór Maz.





CYTAT(_robi_ @ Sat, 12 Jul 2008 - 07:43) *
Ja od poniedzialku zaczynam remont mojego sprzeta poszedlem na latwizne przy skladaniu auta zrobilem remont glowicy zmienilem panewki, ale nie zmienilem pierscionkow. Teraz przy wkrecaniu na obroty z wydechu pluje oljem. Tym razem nie bede nic nikomu udowadnial, silnik bede skladal z mechanikiem wiec wszystko bedzie cacy. Wczoraj kupilem glowice od 2.0 z idealnym walkiem i popychaczami, chyba wrzuce to do siebie, zrobie szlif walu, zastanawiam sie co moge jeszcze poprawic jak bede mial juz motor na wierzchu?


Jaki numer ma ta głowica? No, nie wiem, czy w tym przypadku głowica od B20 będzie lepsza od B25.


--------------------
Rally drivers do it sideways.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_robi_
post Sat, 12 Jul 2008 - 17:19
Post #69


Super User
Dołączył: Sun, 06 March 2005
Skąd: B-stok





Chyba zle napisalem. Chodzilo mi o to, ze z glowicy B20, ktora kupilem chce wlozyc do mojej B25 walek i popychacze. Bo z tego co mi wiadomo walek od 2.0 jest ostrzejrzy i ludzie jezdza na takiej kombinacji.


--------------------
Zbieram wszystkie zabawki na wiosne...

Sprzedam:
E30 325ix Coupe 6500zl
Golf 4 1.8T 2002r ok 200KM -23000zl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rpautosport
post Sat, 12 Jul 2008 - 21:54
Post #70


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 April 2008
Skąd: Nowy Dwór Maz.





CYTAT(_robi_ @ Sat, 12 Jul 2008 - 16:19) *
Chyba zle napisalem. Chodzilo mi o to, ze z glowicy B20, ktora kupilem chce wlozyc do mojej B25 walek i popychacze. Bo z tego co mi wiadomo walek od 2.0 jest ostrzejrzy i ludzie jezdza na takiej kombinacji.


Nie no pewnie. Jeździć będzie. Ta ostrość polega na skróceniu czasu otwarcia zaworu. Bez zwiększenia wysokości krzywki i stopnia sprężania żadna zaleta, wręcz przeciwnie. Sam mam wałek, który ma jeszcze krótsze czasy otwarcia niż w B20. Jak coś, to chętnie odkupię od Ciebie wałek od B25 smile.gif


--------------------
Rally drivers do it sideways.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mauser
post Sun, 13 Jul 2008 - 05:29
Post #71


User
Dołączył: Mon, 02 April 2007
Skąd: Mysłowice





Czy Twoje wypowiedzi są poparte konkretnymi danymi?
Z tego co słyszałem ( dot. b25) TO WAłEK Z b20 może spowodować kolizje tłoków z zaworami, spadek mocy itp .. . . ale tylko jeden gość z którym rozmawiałem wsadzał starsze wałki do M20 i efekty były pozytywne. Dokładnych szczegółów nie znam, prawdopodobnie wsadze wałek z b20 do b25 u siebie i bedzie wykres z h. maha. O ile czsu starczy . . ..



--------------------
E46 330Ci
E30 ~S52
Go to the top of the page
 
+Quote Post
muranos
post Wed, 10 Mar 2010 - 21:16
Post #72


Rookie
Dołączył: Mon, 16 February 2009





piszę tutaj bo stwierdziłem ,że nie będe robił nowego postu w temacie dłubania ety.

tak więc:

mam ładny blok z tłokami od starej ety na który planuje załadować głowice od b20 wraz z kompem i upchnąc to ze skrzynią od b20 bo ma najdłuższe pierwsze dwa biegi) machanie lewarem mi sie znudziło. wsumie to robie wozidło tyłka.
w trakcie dłubania napotkałem problem.

z racji że eta była troche przegrzana tłoki i pierścienie oraz gładzie wyglądają bardzo ładnie ale niestety wszystkie panewki łacznie z głównymi - żółte. ori wał 2i 5 korbowodowy czop - raczej do szlifu.
nie martwi mnie to, gdyż mam wał od m21 d24 w rewelacyjnym stanie wraz z głownymi panewkami.
różnica w wagach wałów bardzo mała, wał eta 22,9 kilo. wał m21 23,3 kilo.

problem mam ze stopkami panewek głównych.
panewka od diesla nie ma rowka olejowego na części stopkowej (diesel ma większe parcie na stopke).
pozatym półówka wkładana w stopke ma zamek podwójny a stopa z bloku od ety pojedyńczy.

niebęde ukrywał , że chciłabym zaoszczędzić te dwieście pare zeta na panewki głowne z pojedyńczym zamkiem i zastanawiam sie czy ordynarnie nie zjechać drugiego zamka na szlifierce?

a może, ktoś ma głowne panewki w b dobrym stanie na zbyciu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
slawo
post Wed, 10 Mar 2010 - 21:36
Post #73


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 February 2005
Skąd: Wałcz / Londyn





CYTAT(muranos @ Wed, 10 Mar 2010 - 21:16) *
piszę tutaj bo stwierdziłem ,że nie będe robił nowego postu w temacie dłubania ety.



niebęde ukrywał , że chciłabym zaoszczędzić te dwieście pare zeta na panewki głowne z pojedyńczym zamkiem i zastanawiam sie czy ordynarnie nie zjechać drugiego zamka na szlifierce?

a może, ktoś ma głowne panewki w b dobrym stanie na zbyciu?



ojoj to moze byc pozorna oszczednosc...


--------------------
jest BMW E30 3xxi - power'ed by (ex Bartek Chrzanowski) engine 3.5 turbo - tune up by Maleckis -


skaleczone 328i oraz e39 M5

_http://www.beemka-klub.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
muranos
post Thu, 11 Mar 2010 - 22:03
Post #74


Rookie
Dołączył: Mon, 16 February 2009





zgadzam sie z tobą sławo
ale jak rozmyslam i oglądam ten wał od m21 (przebieg 370tyś) to jestem pod wrazeniem jego trwałości.
dochodze do wniosku że to dzięki temu ,że głowne panewki po stronie stopy nie mają rowka i powierzchnia na którą rozkłada się nacisk jest o 1/3 wieksza niż w wale od benzyny. pozatym wał kuty, przeciwwagi wyszlifowane.
jest też opcja ,że zrobie w stopkach rowki na drugie zamki, (mam dostęp do obrabiarki cnc takze bedzie profi)

Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil.k
post Thu, 11 Mar 2010 - 22:15
Post #75


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski





muranospoczytaj moje posty bo pisałem o rodzaju panewek i te z podwójnym zamkiem są lepsze ,nowsze.kosztuje 400zł kolbenschmidta chyba o ile dobrze pamietam

przełoz same stopki i tyle smile.gif


--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
muranos
post Fri, 12 Mar 2010 - 22:36
Post #76


Rookie
Dołączył: Mon, 16 February 2009





wielkie dzięki kamil
teraz kilka info odemnie.
wał od ety i wał od diesla róznią się ilością otworów na czopach.

w wale od ety jest jeden kanał na czopie głównym który kończy sie na czopie korbowodowym.
jak do tego wału zapodasz panewke na stopce na 2 zamki (jedna połówka bez rowka) to panewa korbowodowa będzie smarowana pulsacyjnie. ato wg mnie niedobrze.

w wale od m21 są dwa kanały
jeden tak jak w wale od ety i drugi, który zaczyna się tym samym otworem co pierwszy i przelatuje na wylot czop główny.
na tym wale smarowanie panewki korbowodowej jest ciągłe i niezależne od pozycji wału w panewce głównej.

zawiłe to co napisałem i nie wprost ale wszystko logiczne i sie zgadza.
mam foty obu wałów ale nie widze tu opcji ładowania fot.

reasumując .

panewki głowne z jedną połówka bez rowka są bezwątpienia lepsze, ale tylko i wyłacznie do wału który ma dwa otwory na czopie głównym (kanał na przestrzał w czopie), i do oryginalnego wału od starej ety sie nienadają bo tam jest tylko po jeden otwór na każdy czop główny i będą szybko siadac panewki korbowodowe z powodu nieciągłego smarowania.


teoretycznia zmana stopek nie powinna być robiona ale chyba nie mam wyjścia smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil.k
post Sat, 13 Mar 2010 - 07:15
Post #77


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski





w sumie to nie przyglądałem się temu wałowi od ety co mam ale chyba można wywiercic otwór po przeciwnej stronie w czopie i nic sie nie stanie skoro wał z diesla tak ma.musze zobaczyc wał od tego silnika co były panewki

ciekawe czy na e30.de coś jest wspomniane o tym ,może ktos kojarzy ??

różnica w masie wałów jest większa niz piszesz .ja kojarze ze było tak ze wał z ety wazy iles tam i wał diesla jest cieższy 1 kg a wał do 325i jest lżejszy o 1kg czyli aż o2 kg lższy niz ten od diesla.nie wiem czy to dobrze bo układ nie jest wtedy dobrze wyważony.tłoki z diesla są cieższe wiec on ma chyba dlatego cieższe przeciwwagi


--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
muranos
post Sat, 13 Mar 2010 - 09:08
Post #78


Rookie
Dołączył: Mon, 16 February 2009





wały ważyłem na elektronicznej wadze łazienkowej i wyszło i jak napisałem. cięższy jest diesel i to mniej niż 0,5 kilo.

foty wałów:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c2fb60eb67aaaf6c.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2982897efaa250d0.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_lukiastra_
post Sat, 10 Apr 2010 - 22:04
Post #79


Rookie
Dołączył: Sun, 07 December 2008
Skąd: szczecin city





Witam
Mam pewien problem
Silnik złożyłem na bloku B27 czapce B20 wałku B25 i całej górze wtryski kolektor i przepustnica od B25.
Wszystko jest super silnik sie wkreca nie ma braku mocy szarpania.
Jest tylko jedno małe ale
Telepie nim przy obrotach biegu jałowego.
Potrzebuje pomocy co z tym fantem zrobic od osób które miały taki sam problem.
Co zrobic zmienic komp a jezeli nie to co moge z tym zrobić
Zaznacze ze nigdzie lewizny nie łapie
Sonda chodzi dobrze czujniki temp tez przepływaka pokazuje dobre wartosci a dalej szarpie nim na luzie.
Sprawdzilismy juz wszystko i dalej jest lipa
Jezeli ktos wie co z tym zrobic to prosze o odpowiedz
Moze powinienem inny komp razem z kompatybilna do niego przepływka dac
Jezeli tak to jakie maja byc ich numery.
Pomocy
Pozdro luki

Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil.k
post Sun, 11 Apr 2010 - 09:06
Post #80


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski





na ile masz ustawiony luz zaworowy ?? m20 jest na to wrażliwe


--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V  « < 2 3 4 5 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 01:00