Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V  < 1 2 3 4 5 >  
Reply to this topicStart new topic
> [M20B27/M20B27] S-eta z glowica od 2.5
_robi_
post Wed, 14 May 2008 - 18:30
Post #41


Super User
Dołączył: Sun, 06 March 2005
Skąd: B-stok





Co w tym przypadku mozna osiagnac poprzez przestawienie zaplonu??


--------------------
Zbieram wszystkie zabawki na wiosne...

Sprzedam:
E30 325ix Coupe 6500zl
Golf 4 1.8T 2002r ok 200KM -23000zl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 14 May 2008 - 18:30
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kamil.k
post Wed, 14 May 2008 - 19:46
Post #42


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski





CYTAT(_robi_ @ Wed, 14 May 2008 - 17:30) *
Co w tym przypadku mozna osiagnac poprzez przestawienie zaplonu??



fabryka nie pisała mapy dla takiego silnika wiec pewnie cos mozna zyskac .ile to tylko sie dowiesz przy strojeniu na hamowni

z tym aparatem to mi sie pomyliło no ale jest kopułka i nie ma sily według mnie zapłon sie przestawi i to niekoniecznie w dobra strone


--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rpautosport
post Wed, 14 May 2008 - 20:20
Post #43


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 April 2008
Skąd: Nowy Dwór Maz.





Nie tylko w tym przypadku wcześniejsze otwarcie zaworów spowoduje wzrost Nm, a późniejsze wzrost KM.
Zapłon się nie przestawi. Moment zapłonu ustala ECU nie palec. Tak samo w zwykłym aparacie zapłonowym moment zapłonu ustala cewka wzbudzeniowa, a dokładnie jej pozycja ustalona regulatorem podciśnieniowym . Mimo tego, że palec jat na przeciwko styku kopułki wcale nie musi nastąpić zapłon. Jeśli tego nie zrozumiałeś, to już nie jestem w stanie tego jasniej wytłumaczyć.


--------------------
Rally drivers do it sideways.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Głodziu
post Wed, 14 May 2008 - 23:28
Post #44


User
Dołączył: Thu, 26 April 2007
Skąd: Kętrzyn





Witam. A czy istnieje możliwość założenia całego kolektora dolotwego , przepustnicy ,żółtych wtrysków ,kompa itd. od 3.5 l do 2.7 ? Jeśli tak ,to jakich przyrostów mocy można się spodziewać?pzdr.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rpautosport
post Thu, 15 May 2008 - 16:09
Post #45


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 April 2008
Skąd: Nowy Dwór Maz.





Kolektor od M30 nie pasuje do M20. Inny rozstaw kanałów, szpilek itd. Poza tym inna charakterystka silnika. M20B25 i M20B27 mają to do siebie, że kąty wyprzedzenia zapłonu podawane przez ECU mają podobne wartości, dlatego najłatwiej jest wzmocnić B27 osprzętem od B25.


--------------------
Rally drivers do it sideways.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil.k
post Thu, 15 May 2008 - 18:27
Post #46


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski





CYTAT(rpautosport @ Wed, 14 May 2008 - 19:20) *
Nie tylko w tym przypadku wcześniejsze otwarcie zaworów spowoduje wzrost Nm, a późniejsze wzrost KM.
Zapłon się nie przestawi. Moment zapłonu ustala ECU nie palec. Tak samo w zwykłym aparacie zapłonowym moment zapłonu ustala cewka wzbudzeniowa, a dokładnie jej pozycja ustalona regulatorem podciśnieniowym . Mimo tego, że palec jat na przeciwko styku kopułki wcale nie musi nastąpić zapłon. Jeśli tego nie zrozumiałeś, to już nie jestem w stanie tego jasniej wytłumaczyć.



wiem co jak dziala itd. biggrin.gif

ale załóżmy ze palec stykajacy się ze stykiem ma pole tolerencji 5 stopni w przód/tył , my przestawiamy to wszystko o 15 stopni w przód i co nadal zapłon nie przestawiony ????


--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rpautosport
post Thu, 15 May 2008 - 23:23
Post #47


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 April 2008
Skąd: Nowy Dwór Maz.





CYTAT(kamil.k @ Thu, 15 May 2008 - 17:27) *
wiem co jak dziala itd. biggrin.gif

ale załóżmy ze palec stykajacy się ze stykiem ma pole tolerencji 5 stopni w przód/tył , my przestawiamy to wszystko o 15 stopni w przód i co nadal zapłon nie przestawiony ????


Własnie dlatego wcześniej pisałem o +/-5 stopniach.


--------------------
Rally drivers do it sideways.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_robi_
post Fri, 16 May 2008 - 11:30
Post #48


Super User
Dołączył: Sun, 06 March 2005
Skąd: B-stok





Troche sie nie pokoje. Auto wzielo ok 2 litrow oleju od kat jezdzi, zrobilem nim ok 2 tys km, wiec wydaje mi sie ze to duzo. Jezdze na polsyntetyku, powininem przejsc na mineral zeby ograniczyc jego spalanie, czy to nic nie da?


--------------------
Zbieram wszystkie zabawki na wiosne...

Sprzedam:
E30 325ix Coupe 6500zl
Golf 4 1.8T 2002r ok 200KM -23000zl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil.k
post Fri, 16 May 2008 - 12:29
Post #49


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski





patrzyłes czy nigdzie ci nie ucieka ??? jak tyle pali oleju to by mocno kopcil,tak mi sie wydaje

jak nie zmienisz oleju to sie nie dowiesz czy mineralnego bedzie bral mniej


--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jakub1t
post Fri, 16 May 2008 - 12:40
Post #50


Forum Killer
Dołączył: Thu, 12 April 2007
Skąd: Karczew





jeżeli autko dostało trochę przez te 2 tyś km to spalanie oleju nie jest takie duże . W moim byłym m50b25 to była norma , ale jak jeździ nim teraz mój ojciec to spalanie oleju prawie ustało . jednak jak miałem 3x m20 lub 2x m30 to one prawie wcale nie brały oleju . Zmiana oleju na mineralny według mnie nie zmniejszy spalania ale mogę się mylić

Dodam jeszcze żę jak m50 paliło 1l na 1000km to kopcenia nie zauważyłem oprócz tego że jak był zimny to chwilkę dymił
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Fri, 16 May 2008 - 14:39
Post #51


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





A moje M50 katowane (teraz rozebrane i się turbi) nie paliło ani grama oleju.. Przekatowałem je przez jakieś 20 000 km - w tym 4 zmiany oleju i spalanie oleju bliskie zero.. Auto służyło tylko do katów, do jazdy na co dzień mam inne.


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rpautosport
post Fri, 16 May 2008 - 14:40
Post #52


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 April 2008
Skąd: Nowy Dwór Maz.





Zużycie oleju zależy od stylu jazdy. Maksymalne dla M20 to 1,5l na 1000km wg. fabryki. Mit o nie braniu ani grama oleju można włożyć między bajki.


--------------------
Rally drivers do it sideways.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ebi bmw e30
post Fri, 16 May 2008 - 22:30
Post #53


Rookie
Dołączył: Fri, 16 May 2008
Skąd: ruda śląska





może pierścionki do wymiany
witam mam bmw e30 323 150km i mam okazje kupić silnik super ete zabardzo nie wiem czy brać sie z to czy moja głowica spasuje do ety . pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil.k
post Sat, 17 May 2008 - 08:55
Post #54


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski





CYTAT(ebi bmw e30 @ Fri, 16 May 2008 - 21:30) *
może pierścionki do wymiany
witam mam bmw e30 323 150km i mam okazje kupić silnik super ete zabardzo nie wiem czy brać sie z to czy moja głowica spasuje do ety . pozdro



wszystko zalezy jakie tłoki bedziesz miał .jak te wypukłe jak w 325i to bez frezowania tloków na równo nie da rady założyc głowicy od b20/b23 ;wychodzi wtedy dosyc spory stopien sprezania cos kolo 11:1


--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ebi bmw e30
post Sat, 17 May 2008 - 09:16
Post #55


Rookie
Dołączył: Fri, 16 May 2008
Skąd: ruda śląska





biggrin.gif noto gitara u mnie som tłoki prościutkie , bo rozbierałem silniczek kiedyś wymieniałem panewki wszystkie smile.gif
takom głowice mam od dołu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_robi_
post Sat, 17 May 2008 - 14:57
Post #56


Super User
Dołączył: Sun, 06 March 2005
Skąd: B-stok





Pierscionki sa ok. Nie chodzi o to jakie tloki masz u siebie, w swoim silniku teraz, tylko o to, jakie tloki ma eta ktora chcesz kupic, jesli bedzie miala wypukle tak jak w 2.5 (wygladaja praktycznie identycznie od gory) wtedy jak zalozysz swoja glowice, to zawory beda uderzac w tloki, aby temu zapobiec bedziesz musial sfrezowac tloki. Przy obecnych cenach glowic 2.5 kupil bym taka i sie nie bawil.


--------------------
Zbieram wszystkie zabawki na wiosne...

Sprzedam:
E30 325ix Coupe 6500zl
Golf 4 1.8T 2002r ok 200KM -23000zl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ebi bmw e30
post Sun, 18 May 2008 - 09:07
Post #57


Rookie
Dołączył: Fri, 16 May 2008
Skąd: ruda śląska





ja rozbierałem mój silniczek i tez myslałem że mam dobre pierścionki a okacuje sie ze som do dupy nie majom swojej sprężystości pali olej jak hu........ tongue.gif a co do ety to sie dowiem jak kupie czy nie w topie z kasom wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_robi_
post Sun, 18 May 2008 - 12:26
Post #58


Super User
Dołączył: Sun, 06 March 2005
Skąd: B-stok





Ja chyba bede zmuszony zawiesic projekt. Szkoda mi troche calego auta, ale jak znajdzie sie dobry kupiec na sam silnik to go sprzedam. Wiec gdyby ktos byl zainteresowany prosze na PW. Nie oddam za grosze, ale napewno bedzie taniej kupic gotowca i sprawdzonego na aucie.


--------------------
Zbieram wszystkie zabawki na wiosne...

Sprzedam:
E30 325ix Coupe 6500zl
Golf 4 1.8T 2002r ok 200KM -23000zl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rpautosport
post Sat, 07 Jun 2008 - 23:01
Post #59


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 April 2008
Skąd: Nowy Dwór Maz.





W końcu wszystko poskładałem, tzn. silnik M20B27 s-eta + kolektor ssący, przepustnica, regulator cisnienia paliwa 3bar, wtryski od M20B25. Wszystko byłoby pięknie, gdyby nie to, że silnik do 3tys. obr. jest trochę mułowaty, szarpie przy wciskaniu pedału gazu i dusi się przy mocniejszym wciśnięciu. Po odpuszczeniu przyśpiesza lepiej. Dopiero po przekroczeniu owych 3tys. następuje eksplozja mocy. Może ktoś ma pomysł, co to może być? Sprawdzę jeszcze jak zachowywać się będzie z komputerem od M20B25.


--------------------
Rally drivers do it sideways.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rpautosport
post Sun, 08 Jun 2008 - 22:27
Post #60


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 April 2008
Skąd: Nowy Dwór Maz.





...to może ktoś wie, czym się różnią wtryski 0280150716 (żółte) od 0280150715 (niebieskie)? Dla ułatwienia dodam, że nie chodzi mi ocenę (ok.100zł różnicy) smile.gif


--------------------
Rally drivers do it sideways.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V  < 1 2 3 4 5 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 23 June 2025 - 19:26