![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 06 March 2005 Skąd: B-stok ![]() |
Co w tym przypadku mozna osiagnac poprzez przestawienie zaplonu??
-------------------- Zbieram wszystkie zabawki na wiosne...
Sprzedam: E30 325ix Coupe 6500zl Golf 4 1.8T 2002r ok 200KM -23000zl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Piotrków Trybunalski ![]() |
Co w tym przypadku mozna osiagnac poprzez przestawienie zaplonu?? fabryka nie pisała mapy dla takiego silnika wiec pewnie cos mozna zyskac .ile to tylko sie dowiesz przy strojeniu na hamowni z tym aparatem to mi sie pomyliło no ale jest kopułka i nie ma sily według mnie zapłon sie przestawi i to niekoniecznie w dobra strone -------------------- Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
|
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 10 April 2008 Skąd: Nowy Dwór Maz. ![]() |
Nie tylko w tym przypadku wcześniejsze otwarcie zaworów spowoduje wzrost Nm, a późniejsze wzrost KM.
Zapłon się nie przestawi. Moment zapłonu ustala ECU nie palec. Tak samo w zwykłym aparacie zapłonowym moment zapłonu ustala cewka wzbudzeniowa, a dokładnie jej pozycja ustalona regulatorem podciśnieniowym . Mimo tego, że palec jat na przeciwko styku kopułki wcale nie musi nastąpić zapłon. Jeśli tego nie zrozumiałeś, to już nie jestem w stanie tego jasniej wytłumaczyć. -------------------- Rally drivers do it sideways.
|
|
|
![]()
Post
#44
|
|
User Dołączył: Thu, 26 April 2007 Skąd: Kętrzyn ![]() |
Witam. A czy istnieje możliwość założenia całego kolektora dolotwego , przepustnicy ,żółtych wtrysków ,kompa itd. od 3.5 l do 2.7 ? Jeśli tak ,to jakich przyrostów mocy można się spodziewać?pzdr.
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 10 April 2008 Skąd: Nowy Dwór Maz. ![]() |
Kolektor od M30 nie pasuje do M20. Inny rozstaw kanałów, szpilek itd. Poza tym inna charakterystka silnika. M20B25 i M20B27 mają to do siebie, że kąty wyprzedzenia zapłonu podawane przez ECU mają podobne wartości, dlatego najłatwiej jest wzmocnić B27 osprzętem od B25.
-------------------- Rally drivers do it sideways.
|
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Piotrków Trybunalski ![]() |
Nie tylko w tym przypadku wcześniejsze otwarcie zaworów spowoduje wzrost Nm, a późniejsze wzrost KM. Zapłon się nie przestawi. Moment zapłonu ustala ECU nie palec. Tak samo w zwykłym aparacie zapłonowym moment zapłonu ustala cewka wzbudzeniowa, a dokładnie jej pozycja ustalona regulatorem podciśnieniowym . Mimo tego, że palec jat na przeciwko styku kopułki wcale nie musi nastąpić zapłon. Jeśli tego nie zrozumiałeś, to już nie jestem w stanie tego jasniej wytłumaczyć. wiem co jak dziala itd. ![]() ale załóżmy ze palec stykajacy się ze stykiem ma pole tolerencji 5 stopni w przód/tył , my przestawiamy to wszystko o 15 stopni w przód i co nadal zapłon nie przestawiony ???? -------------------- Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
|
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 10 April 2008 Skąd: Nowy Dwór Maz. ![]() |
wiem co jak dziala itd. ![]() ale załóżmy ze palec stykajacy się ze stykiem ma pole tolerencji 5 stopni w przód/tył , my przestawiamy to wszystko o 15 stopni w przód i co nadal zapłon nie przestawiony ???? Własnie dlatego wcześniej pisałem o +/-5 stopniach. -------------------- Rally drivers do it sideways.
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 06 March 2005 Skąd: B-stok ![]() |
Troche sie nie pokoje. Auto wzielo ok 2 litrow oleju od kat jezdzi, zrobilem nim ok 2 tys km, wiec wydaje mi sie ze to duzo. Jezdze na polsyntetyku, powininem przejsc na mineral zeby ograniczyc jego spalanie, czy to nic nie da?
-------------------- Zbieram wszystkie zabawki na wiosne...
Sprzedam: E30 325ix Coupe 6500zl Golf 4 1.8T 2002r ok 200KM -23000zl |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Piotrków Trybunalski ![]() |
patrzyłes czy nigdzie ci nie ucieka ??? jak tyle pali oleju to by mocno kopcil,tak mi sie wydaje
jak nie zmienisz oleju to sie nie dowiesz czy mineralnego bedzie bral mniej -------------------- Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
|
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 April 2007 Skąd: Karczew ![]() |
jeżeli autko dostało trochę przez te 2 tyś km to spalanie oleju nie jest takie duże . W moim byłym m50b25 to była norma , ale jak jeździ nim teraz mój ojciec to spalanie oleju prawie ustało . jednak jak miałem 3x m20 lub 2x m30 to one prawie wcale nie brały oleju . Zmiana oleju na mineralny według mnie nie zmniejszy spalania ale mogę się mylić
Dodam jeszcze żę jak m50 paliło 1l na 1000km to kopcenia nie zauważyłem oprócz tego że jak był zimny to chwilkę dymił |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
A moje M50 katowane (teraz rozebrane i się turbi) nie paliło ani grama oleju.. Przekatowałem je przez jakieś 20 000 km - w tym 4 zmiany oleju i spalanie oleju bliskie zero.. Auto służyło tylko do katów, do jazdy na co dzień mam inne.
-------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 10 April 2008 Skąd: Nowy Dwór Maz. ![]() |
Zużycie oleju zależy od stylu jazdy. Maksymalne dla M20 to 1,5l na 1000km wg. fabryki. Mit o nie braniu ani grama oleju można włożyć między bajki.
-------------------- Rally drivers do it sideways.
|
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Rookie Dołączył: Fri, 16 May 2008 Skąd: ruda śląska ![]() |
może pierścionki do wymiany
witam mam bmw e30 323 150km i mam okazje kupić silnik super ete zabardzo nie wiem czy brać sie z to czy moja głowica spasuje do ety . pozdro |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Piotrków Trybunalski ![]() |
może pierścionki do wymiany witam mam bmw e30 323 150km i mam okazje kupić silnik super ete zabardzo nie wiem czy brać sie z to czy moja głowica spasuje do ety . pozdro wszystko zalezy jakie tłoki bedziesz miał .jak te wypukłe jak w 325i to bez frezowania tloków na równo nie da rady założyc głowicy od b20/b23 ;wychodzi wtedy dosyc spory stopien sprezania cos kolo 11:1 -------------------- Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
|
|
|
![]()
Post
#55
|
|
![]() Rookie Dołączył: Fri, 16 May 2008 Skąd: ruda śląska ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 06 March 2005 Skąd: B-stok ![]() |
Pierscionki sa ok. Nie chodzi o to jakie tloki masz u siebie, w swoim silniku teraz, tylko o to, jakie tloki ma eta ktora chcesz kupic, jesli bedzie miala wypukle tak jak w 2.5 (wygladaja praktycznie identycznie od gory) wtedy jak zalozysz swoja glowice, to zawory beda uderzac w tloki, aby temu zapobiec bedziesz musial sfrezowac tloki. Przy obecnych cenach glowic 2.5 kupil bym taka i sie nie bawil.
-------------------- Zbieram wszystkie zabawki na wiosne...
Sprzedam: E30 325ix Coupe 6500zl Golf 4 1.8T 2002r ok 200KM -23000zl |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() Rookie Dołączył: Fri, 16 May 2008 Skąd: ruda śląska ![]() |
ja rozbierałem mój silniczek i tez myslałem że mam dobre pierścionki a okacuje sie ze som do dupy nie majom swojej sprężystości pali olej jak hu........
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 06 March 2005 Skąd: B-stok ![]() |
Ja chyba bede zmuszony zawiesic projekt. Szkoda mi troche calego auta, ale jak znajdzie sie dobry kupiec na sam silnik to go sprzedam. Wiec gdyby ktos byl zainteresowany prosze na PW. Nie oddam za grosze, ale napewno bedzie taniej kupic gotowca i sprawdzonego na aucie.
-------------------- Zbieram wszystkie zabawki na wiosne...
Sprzedam: E30 325ix Coupe 6500zl Golf 4 1.8T 2002r ok 200KM -23000zl |
|
|
![]()
Post
#59
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 10 April 2008 Skąd: Nowy Dwór Maz. ![]() |
W końcu wszystko poskładałem, tzn. silnik M20B27 s-eta + kolektor ssący, przepustnica, regulator cisnienia paliwa 3bar, wtryski od M20B25. Wszystko byłoby pięknie, gdyby nie to, że silnik do 3tys. obr. jest trochę mułowaty, szarpie przy wciskaniu pedału gazu i dusi się przy mocniejszym wciśnięciu. Po odpuszczeniu przyśpiesza lepiej. Dopiero po przekroczeniu owych 3tys. następuje eksplozja mocy. Może ktoś ma pomysł, co to może być? Sprawdzę jeszcze jak zachowywać się będzie z komputerem od M20B25.
-------------------- Rally drivers do it sideways.
|
|
|
![]()
Post
#60
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 10 April 2008 Skąd: Nowy Dwór Maz. ![]() |
...to może ktoś wie, czym się różnią wtryski 0280150716 (żółte) od 0280150715 (niebieskie)? Dla ułatwienia dodam, że nie chodzi mi ocenę (ok.100zł różnicy)
![]() -------------------- Rally drivers do it sideways.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 23 June 2025 - 19:26 |