![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 06 March 2005 Skąd: B-stok ![]() |
Turbo na chwile obecna to bujanie w oblokach jesli chodzi o moje mozliwosci. Zakladajac wariant optymistyczny, ze po wymianie sprzegla, regulacji zaworow zrobieniu dolotu i dociagnieciu kilku drobiazgow mam cicha nadzieje ze osiagne te 10KM na plus. Jakich wzrostow moge sie spodziewac po zalozeniu osprzetu z 3.5? Duzo jest zabawy z przepustnica?
Co trzeba zrobic po zmianie walka na ten z 2.0 i czego mozna sie spodziewac. Bardzo chcial bym przelamac granice 200KM, ale wiem ze jest to bardzo trudne i wymaga duzych nakladow pieniedzy i sporo pracy. Na chwile obecna brak baranow, wydech jest seryjny z tlumikiem srodkowym zamiast kata. Glownie chodzi mi o to, zeby wiekszosc modow przeprowadzac na wlasna reke, daje to bardzo duzo satysfakcji, po za tym mozna sie sporo nauczyc. -------------------- Zbieram wszystkie zabawki na wiosne...
Sprzedam: E30 325ix Coupe 6500zl Golf 4 1.8T 2002r ok 200KM -23000zl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 10 February 2005 Skąd: Wałcz / Londyn ![]() |
z przepustnica jest zabawy bo nie pasuje plug'n'play - co do przyrostow - szukaj na e30.de i e30tech.com
po zmianie walka na ten od 2.0 generalnie dobry program by sie przydal - wlasnie ten od tino barany to koniecznosc i dobry dolot zeby dojsc/przelamac granice 200ps tylko nie ta-technix ![]() co to za srodkowy tlumik? od wersji 325i bez kata jak na anglie szla? czy ten z 323i? co do satysfakcji to wlasnie o to chodzi - swap to juiz nie to - chodz nie mowie ze sie nie skusze jednak dojscie do czegos samemu powoduje wiekszy usmiech na twarzy ![]() -------------------- jest BMW E30 3xxi - power'ed by (ex Bartek Chrzanowski) engine 3.5 turbo - tune up by Maleckis -
skaleczone 328i oraz e39 M5 _http://www.beemka-klub.pl |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Piotrków Trybunalski ![]() |
Slyszalem o tym, ale myslalem ze to jakies glupie gdybanie. Lepiej jak zalatwie sobie ten soft od Tino czy zestaw z 3.5? Myslalem tez nad walkiem od swiatka, za 760zl przerobia moj + dzwigienki, ale wtedy silnik nie bedzie mial biegu jalowego wogole, pozniej bedzie trzeba znalezc kogos kto zrobi mi odpowiedni soft. Czytalem tez gdzies o tym, ze wklada sie walek z 2.0, a nawet rozmawialem z czlowiekiem ktory twierdzil ze cala glowica z 2.0 pasuje pod super ete co jest chyba glupota. Caly czas slysze glosy, ktore naklaniaja mnie zeby pojsc w turbo, ale troche koszta mnie odstraszaja na chwile obecna. a co swiatek robi z dzwigienkami ????? ja zakupilem jakis spotrowy wałek noname ; ma wiekszy wznios i moze troche pelniejsze krzywki iu sie zobaczy czy lepiej bedzie chodził na nim czy nza zwykłym od 320i czy od 323i o ile te dwa ostatnie sie wogule różnia bo tak na oko to nie widac różnicy mozna zakładac glowice od b20 a nawet rzeba jesli mamy blok od starej ety z wklesłymi tłokami tak jak ja ![]() ja przepustnice ,przepływke i kompa od 3.5 sobie odpuszczam ;wole za ta kase wywalic całkowice przepływomierz i wrzucic ecumastera ![]() niestety wszystko kosztuje i az sie boje liczyc ile juz sianka poszlo a silnik jeszcze nie poskrecany ![]() -------------------- Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 06 March 2005 Skąd: B-stok ![]() |
Pytalem u swiatka czy jest mozliwosc przerobienia seryjnego walka, odpisali mi ze tak, koszt to 760zl musze wyslac im walek w bdb stanie i dzwigienki, walek przerabiaja a dzwigienki napewno regeneruja. Moja eta jest z 1986 roku, ma tloki bardzo podobne jak te w 2.5, praktycznie sa nie do odroznienia. Srednica cylindra w niej to 84 mm tak jak w 2.5, srednica cylindra w 2.0 to 82 mm i do tej pory czaly czas myslalem ze srednica cylindrow zwyklej ety to 82 mm i wlasnie dla tego pasuje ona pod glowice od 2.0 i myslalem ze osiaga nizsza moc od tej, ktora ja zlozylem. Juz teraz mam tak namieszane ze nie wiem co i jak. Co i z czym sie miesza i co jest lepsze.
-------------------- Zbieram wszystkie zabawki na wiosne...
Sprzedam: E30 325ix Coupe 6500zl Golf 4 1.8T 2002r ok 200KM -23000zl |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 10 April 2008 Skąd: Nowy Dwór Maz. ![]() |
Żeby nie rozwijać niepotrzebnie drugiego tematu, mam dylemat na temat wałka od B20, B25, B27.
Ten od B27 mam, ale nie ma sensu go chyba zakładać, zwłaszcza, że mój silnik (M20B27 superETA) będzie chodził na Motronicu 1.3. B25 jakoś ciężko dostać, albo chcą jak cygan za matkę. B20 napewno będzie lepszy od B27, ale czy od B25. Chyba będzie trzeba poeksperymentować. Tak czy inaczej dodatkowo rozfrezowałem kanały wydechowe do średnic usczelki. To samo zrobiłem z kolektorami wydechowymi. Kanały ssące obrobiłem, przerobiłem lekko uszczelki kolektora ssącego, spasowałem kolektor ssący. Właśnie robię polerkę kanałów i komór spalania. Potem jeszcze planowanie głowicy o 0,3mm. -------------------- Rally drivers do it sideways.
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Piotrków Trybunalski ![]() |
rpautosport a ty jaka masz glowice od b20 :?;
mógłbyś mi pomierzyc do jakiej srednic rozfrezowałes kanały wydechowe i dolotowe u mnie wyglada to tak: dolot 36mmx40mm wydech 32/33mm bo tyle maja moje barany ; z tego co mi wiadomo co wiekszosc baranów do m20 ma srenice 35/36mm z tego co kiedys liczylem to wlasnie 33mm jest najoptymalniejsza srednica rury dla takiego silnika -------------------- Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Piotrków Trybunalski ![]() |
Pytalem u swiatka czy jest mozliwosc przerobienia seryjnego walka, odpisali mi ze tak, koszt to 760zl musze wyslac im walek w bdb stanie i dzwigienki, walek przerabiaja a dzwigienki napewno regeneruja. Moja eta jest z 1986 roku, ma tloki bardzo podobne jak te w 2.5, praktycznie sa nie do odroznienia. Srednica cylindra w niej to 84 mm tak jak w 2.5, srednica cylindra w 2.0 to 82 mm i do tej pory czaly czas myslalem ze srednica cylindrow zwyklej ety to 82 mm i wlasnie dla tego pasuje ona pod glowice od 2.0 i myslalem ze osiaga nizsza moc od tej, ktora ja zlozylem. Juz teraz mam tak namieszane ze nie wiem co i jak. Co i z czym sie miesza i co jest lepsze. no ja wlasnie mam cos taki walek jakby ktos go przeszliwował z tej polokraglej strony i stad wiekszy wznios a dzwgienki to byc moze przerabiaja bo moze braknac regulacjii na dzwigienkach i trzeba wieksze dotoczyc te mimosrody ale pewnosci nie mam pytales na jakie przyrosty mozesz liczyc ?? ![]() robi nie wiem czego ty jeszcze nei rozumiesz co do czego pasuje na bbemka-klub jest wsio napisane ze sto razy co i jak ![]() czekam na wykres i filmy ![]() -------------------- Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 10 April 2008 Skąd: Nowy Dwór Maz. ![]() |
rpautosport a ty jaka masz glowice od b20 :?; mógłbyś mi pomierzyc do jakiej srednic rozfrezowałes kanały wydechowe i dolotowe u mnie wyglada to tak: dolot 36mmx40mm wydech 32/33mm bo tyle maja moje barany ; z tego co mi wiadomo co wiekszosc baranów do m20 ma srenice 35/36mm z tego co kiedys liczylem to wlasnie 33mm jest najoptymalniejsza srednica rury dla takiego silnika Glowica to 1705885, czyli taka jak w B25,B27. Kanały wydechowe rozfrezowałem na 36mm, ssące 39/45mm. Niespasowany kolektor ssący ma 34/41mm, więc jak widać niedokładności są spore i chyba warto poszukać tu kilku kucyków. Przy obróbce sugerowałem się kształtem kanałów i usczelek. To taki kompromis. Same kanały wyrównałem, zwłaszcza w okolicy prowadnic. Mi najoptymalniejsza średnica z obliczen wyszła 30,47mm przy zaworze ssącym śr.42mm. D=2*(i*((H-(R-r))^2+(R-r)^2)^0,5*(R+r))^0,5 D = średnica wewnętrzna rury w mm R = promień zewnętrznej przylgni zaworowej w gnieździe ssącym w mm r = promień wewnętrznej przylgni zaworowej zaworu ssącego w mm H = maksymalny wznios zaworu w mm i = ilość zaworów ssących w cylindrze -------------------- Rally drivers do it sideways.
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 06 March 2005 Skąd: B-stok ![]() |
Na forum Beemka klubu czytalem ze te progi (roznice w srednicach kolektorow i otworow w glowicy) sa zrobione umyslnie tak aby powietrze docieralo i bylo odprowadzane w odpowiedni sposob, jesli znajde fragment wypowiedzi ktoregos z forumowiczow to tu go zacytuje.
Mi glownie chodzi o to, ktory setup jest najkorzystniejszy, w ten sposob jak ja mam czyli dol od s-ety i: Glowica B25 i walek B25 Czy: Glowica B20 z walkiem B20 i sfrezowane tloki Glowica B25 z walkiem B20 Oczywiscie po zostosowaniu odpowiedniego programu, ktore rozwiazanie da mi lepszy efekt? Ile osob pytalem tyle otrzymalem roznych odpowiedzi. Skoro walek od 2.0 jest ostrzejszy na nim powinno byc lepiej niz tak jak mam teraz, co wiecej mozna osiagnac lub stracic poprzez zastosowanie calej glowicy od 2.0. -------------------- Zbieram wszystkie zabawki na wiosne...
Sprzedam: E30 325ix Coupe 6500zl Golf 4 1.8T 2002r ok 200KM -23000zl |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Piotrków Trybunalski ![]() |
Mi glownie chodzi o to, ktory setup jest najkorzystniejszy, w ten sposob jak ja mam czyli dol od s-ety i: Glowica B25 i walek B25 Czy: Glowica B20 z walkiem B20 i sfrezowane tloki Glowica B25 z walkiem B20 Oczywiscie po zostosowaniu odpowiedniego programu, ktore rozwiazanie da mi lepszy efekt? Ile osob pytalem tyle otrzymalem roznych odpowiedzi. Skoro walek od 2.0 jest ostrzejszy na nim powinno byc lepiej niz tak jak mam teraz, co wiecej mozna osiagnac lub stracic poprzez zastosowanie calej glowicy od 2.0. z głowica od b25 jest taki duzy + ze ma wieksze zawory niz w głowicy od b20 ;wałek od b20 o ile naprawde jest ostrzejszy tez bedzie lepszy.auto na normalnym wałku ma bardzo mocny dól wiec wsadzajac ostrzejszy wałek nawet jesli ubedzie troche momentu na dole to przybedzie go u góry ; niestety zeby wszystko dobrze chodziło pasowałoby to odpowiednio wysterowac -------------------- Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 December 2005 Skąd: Płock ![]() |
Panowie podajcie mi wymiar mocowania filtra na przepustnice w mm (bo robie swapa za kilka dni i musze dzis zamówic jakis filterek zeby syfu nie łapało...)
-------------------- BMW E64 645i
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Piotrków Trybunalski ![]() |
Panowie podajcie mi wymiar mocowania filtra na przepustnice w mm (bo robie swapa za kilka dni i musze dzis zamówic jakis filterek zeby syfu nie łapało...) nie bardzo rozumiem o co ci dokladnie chodzi ????? przeciez filtra nie zakłada sie bezposrednio przed przepustnica bo po drodze jest jeszcze guma która łaczy przepustnice z przepływomierzem pamietam tylko tyle ze przed przepływka jak sie chce założyc stozek trzeba założyc redukcje (sa na allegro chyba )bo przepływka ma kwadratowy przekrój -------------------- Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 December 2005 Skąd: Płock ![]() |
kucze sorry, żle napisałem oczywiscie chodzi o przepływomierz a nie o przepustnice (mój błąd)
-------------------- BMW E64 645i
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 06 March 2005 Skąd: B-stok ![]() |
Ponizej wykres, w slabej jakosci ale widac wszystko. Prosze o ocene, biorac pod uwage ze sprzeglo sie slizgalo, zawory sa do regulacji i wiskoza jest na stale.
-------------------- Zbieram wszystkie zabawki na wiosne...
Sprzedam: E30 325ix Coupe 6500zl Golf 4 1.8T 2002r ok 200KM -23000zl |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Piotrków Trybunalski ![]() |
wykres zajebisty no i przebieg momentu
![]() po regulacji zaworów powinno sie jeszcze cos poprawic miejmy nadzjeje -------------------- Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 10 April 2008 Skąd: Nowy Dwór Maz. ![]() |
Wiskoza nawet sprawna zabiera trochę KM. Możesz jeszcze poeksperymentować z fazowaniem rozrządu. Do tego przydałoby się koło rozrządu z regulacją i podziałką, ale od biedy w standardowym można zrobić regulację.
-------------------- Rally drivers do it sideways.
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Piotrków Trybunalski ![]() |
Wiskoza nawet sprawna zabiera trochę KM. Możesz jeszcze poeksperymentować z fazowaniem rozrządu. Do tego przydałoby się koło rozrządu z regulacją i podziałką, ale od biedy w standardowym można zrobić regulację. tez sobie robie takie kółeczko tylko ze jest chyba jedno ale chodzi mi o to ze jak opózniamy /przyspieszamy sobie rozrząd to tym samym przestawia nam sie zapłon ?? dobrze mysle ?? -------------------- Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 10 September 2007 Skąd: Puławy ![]() |
tez sobie robie takie kółeczko tylko ze jest chyba jedno ale chodzi mi o to ze jak opózniamy /przyspieszamy sobie rozrząd to tym samym przestawia nam sie zapłon ?? dobrze mysle ?? No nie do końca... Moment zapłonu jest zapisany w epromie. To, że przestawimy wałek rozrządu spowoduje jedynie zmianę faz rozrządu. Zapłon będzie nadal w tym samym "miejscu", bo punktem odniesienia jest czujnik na kole zębatym, a ono jest na wale silnika. Chcąc zmienić zapłon w taki sposób trzeba zmienić położenie czujnika. Ale to zmieni nam zapłon w całym zakresie obrotów i może się okazać, że silnik będzie dobrze pracował tylko w jego wąskim zakresie. Całkiem ładny wykres i moim skromnym zdaniem ten silnik ma potencjał. Przydała by się jakaś "świnka" i troszkę większe wtryski albo/i zwiększenie ciśnienia paliwa w listwie. Dobrze byłoby sprawdzić, czy na wyższych obrotach mieszanka nie robi się za uboga. Kamil, jak tam postępy z Twoją "hybrydą" ? Planujesz jakąś hamownię w najbliższym czasie ? |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Piotrków Trybunalski ![]() |
moje postepy sa takie ze silnik lezy w czesciach ale w tym tygodniu zamierzam zaczac po mału skrecac bo obecny silnik juz przekracza 320tys.km i nikt nie wie jak długo jeszcze zamierza jezdzic
![]() a wracajac do zapłonu to przeciez do kółka rozrzadu jest przymocowany cały aparat/wiec jak ruszymy kołem to on tez sie ruszy i na moje oko zapłon sie własnie przestawi -------------------- Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 10 April 2008 Skąd: Nowy Dwór Maz. ![]() |
a wracajac do zapłonu to przeciez do kółka rozrzadu jest przymocowany cały aparat/wiec jak ruszymy kołem to on tez sie ruszy i na moje oko zapłon sie własnie przestawi W Motronicu nie ma aparatu zapłonowego. Jest tylko kopułka i palec, który jest na tyle szeroki, że bez obawy można lekko fazować rozrząd (+/-ok.5 stopni). -------------------- Rally drivers do it sideways.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 23 June 2025 - 19:25 |