Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Brembo Max + Green Stuff
jarek_135
post Wed, 25 Nov 2009 - 01:23
Post #21


User
Dołączył: Tue, 03 February 2009
Skąd: Gdańsk





Przykro mi, że przygoda z EBC się tak dla Ciebie skończyła, nie byłeś pierwszy i nie ostatni. Cieszę się, że Twój obecny setup się u Ciebie sprawdza. Są inne opcje, niż Twój wybór i się sprawdzają, więc zakceptuj ten fakt. Jeśli nie chcesz, to zapoznaj się chociaż z nim, bo z tego co piszesz, wiesz o co chodzi, o jakiego swapa chodzi, ale nie znasz żadnych konretów z tego, jak to się sprawdza.

Nie zrozum mnie źle, ale:
"Jak ktoś jest zadowolony z 282mm z ebc to znaczy, że i 262mm z dobrego producenta sprawdziłyby się tak samo."
1. Wiesz, co to jest moment obrotowy? Wiem, że wiesz, ale proszę Ciebie, zostawmy to już.
2. Pojemność cieplna, potwornie istotny parametr w przypadku hamulców. Gówniane tarcze zazwyczaj zostają niszczone w skutek przegrzania. Masz większą pojemność cieplną, przy takiej samej mocy, jesteś w stanie więcej zaobserwować co w efekcie da Ci niższą temperaturę na tarczy. Do tego swap na 282 ( wiekszy zacisk - w przypadku Legenda dużo większy zacisk + 2 tłoczki ), tutaj też zwiększamy pojemność cieplną. Chłopaki w Preluda'ch zmieniają sam głupi zacisk na ten dłutłoczkowy z Legend'a i tylko tym zyskują trwalszy + skuteczniejszy hebel.

Także nawet taki mega syf, jak ebc ( in your opinion ) ma dużo lżejsze warunki pracy, przez co ebc gladka 282 sobie radzi, a 262 u Ciebie sobie nie radziła.

Szczerze, Ty podważyłeś, że jest tylko EBC. Teraz dorzuciłeś Delphi. Ja Ci mówię, że jest jeszcze kilka, w tym litych. Najlepiej, to zainteresuj się i znajdz sam. Gwarantuję Ci, że są, nawet na Allegro. Ale z drugiej stony przynam Ci rację, że mało tego jest i ogólnie droższe są, ale jest wybór.

Nie chcesz zostawać przy rzadkich tarczach MG 4x100 282mm. Masz jeszcze opcje 282mm z 5d VTI. Wtedy jest 4x114 ( i tak wcześniej napisałeś, że felgi wymienić trzeba ), ale dodatkowo wiecej zabawy. + tego taki, że do VTi dostaniesz chyba każdą tarczę, jaką byś i dostal do Civica 262mm. Klocek ten sam ( Prelude, Integra, 5D VTI, Legend, HR-V, Cr-V i jeszcze kilka... ).

Slepy zaułek to 262. Bo co możesz jeszcze tam polepszyć, stalowe oploty, które pewnie już masz. Może jakieś tarcze Tarox, czy jakiś jeszcze droższe, chodz nie wiem, czy by były lepsze od ORO, na pewno nie spodziewałbym się jakiejś przepaści między ORO a Tarox. Klocki lepsze od Ferodo to najwyżej ferodo z wyższych serii. Ty masz ds3000, cholernie drogie i już nawet homologacji nie mają.
282mm kupujesz podstawowe fanty i gra lepiej, jak brembo max/oro + klocek ferodo. I przy 282 możesz kupić też lepsze tarcze, klocki.
Więc prędzej bym to określił, że ślepo do tego podchodzisz.

Koszt początkowych wydatków będzie dużo wyższy przy swapie, niż nawet jakieś brembo oro + ferodo ds performance.
Ale nie od dziś wiadomo, że tarcza nawiercana ma inną trwałość i klocek na takiej tarczy także.
Po za tym żeby uzyskać ten sam moment hamujący na większej tarczy, nie trzeba tak mocno dusić hebla, przez co łagodniej je traktujemy.

Przy swapie hebli na większe można przedstawić prawdziwe wady takiego swapa i o nich rozmiawiać:
- szybsze zużycie elementów zawieszenia od tulei po amory.
- większy moment bezwładności
- w skutek zwiększenia masy nieresorowanej pogorszenie komfortu, jak i styku opony z nawierzchnią.
- więcej roboty, niż przy wymianie tarczy i klocka ( ale to już takie na siłę )

Kolega chciał poznać opcje, ja ją przedstawiłem, koledzy na pewnym forum mają to sprawdzone, więc można się dzielić takimi informacjami.

Gr00bY - przestawiłem swoj pomysł, nawet go wybroniłem, koledzy na innym forum podobne/takie same tarcze jak Twoje mieli i klocki też dobre ( chodz nie aż tak dobre, jak Twoje ) i wypowiedzieli się, że większe tarcze ebc + premier zdecydowanie lepiej hamuje, więc dla mnie możesz mieć swoje zdanie. Mam ndzieję, że nie wziąłeś nic do siebie.

I w razie czego, powiedziałem już swoje, nie miałem zamiaru się wymądrzać, ale też nie po to się fizyki uczyłem, ogólnie nie chce się już wypowiadać w tym temacie.

Pozdrawiam wszystkich czytelników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 25 Nov 2009 - 01:23
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Gr00bY
post Wed, 25 Nov 2009 - 09:48
Post #22


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Wiedziałem, że tak będzie - każda dyskusja z idiotą kończy się fiaskiem. Ślepo wierzysz w bzdurę którą wbiłeś sobie do głowy na początku dyskusji, i na dodatek na siłę teraz próbujesz zarazić nią innych. Nie wybroniłeś swojego pomysłu bo miałeś podać tarcze które do czegoś się nadają w tym konkretnym rozmiarze. Nie miałeś tworzyć bezsensownych wywodów na miarę polskiego polityka tylko odpowiedzieć na konkretne pytanie. A tu widzę epic fail.

Pokaż mi porządne tarcze które się nie gną oprócz EBC w 282

4x100
4x114

NIE MA TAKICH TARCZ.


Ps. Czy w ogóle wiesz o czym piszesz?

CYTAT
Szczerze, Ty podważyłeś, że jest tylko EBC. Teraz dorzuciłeś Delphi. Ja Ci mówię, że jest jeszcze kilka, w tym litych. Najlepiej, to zainteresuj się i znajdz sam. Gwarantuję Ci, że są, nawet na Allegro. Ale z drugiej stony przynam Ci rację, że mało tego jest i ogólnie droższe są, ale jest wybór.


Bo delphi jest ale wirtualnie. Każdorazowo trzeba by ją ściągąć od producenta więc ciężko powiedzieć, że jest dostępna. Gwarantuje Ci, że pieprzysz bzdury i nie ma takich tarcz bo w temacie hamulców siedzę od ładnych paru lat i nie ma czegoś takiego. Trudno prowadzić dyskusję popartą argumentami skoro druga strona gwarantuje, że coś jest sama nawet tego nie sprawdziwszy...

Wiesz w w ogóle co to jest lita tarcza? Podpowiem są tarcze pełne lite i wentylowane.... - rozumiem, że są 282 4x100 niewentylowane - pokaż te z chęcią zobacze biggrin.gif

CYTAT
w razie czego, powiedziałem już swoje, nie miałem zamiaru się wymądrzać, ale też nie po to się fizyki uczyłem, ogólnie nie chce się już wypowiadać w tym temacie.


Fizyka często spotyka się z życiem. Twój tok rozumowania miałby sens gdyby nie fakt, że dostać dobrą tarcza 262mm do Hondy można od ręki, a w 282mm 4x100 jeszcze takiej nie wymyślono i nie sądze aby się ktoś odważył na produkcję z racji tego, że jeździ ona tylko w jednym MG.


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
buni
post Wed, 25 Nov 2009 - 10:58
Post #23


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: w-wa





mit o niezniszczalnosci Brembo ORO upadl po 10 kołkach w Poznaniu.. szczerze to sie na nich bardzo zawiodlem. nadaja sie na ulice co najwyzej i kjs-y wokoł trzepaka

Grooby zaproponuj cos lepszego ... ale zeby nie pchac sie w AP smile.gif


--------------------
Focus RS MK3 Tor Poznan 1.46.2
Megane RS CUP Tor Poznan 1.50.1
BMW E36 2.0 260KM Tor Poznań 1.40.1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiepuczi
post Wed, 25 Nov 2009 - 11:09
Post #24


User
Dołączył: Sat, 27 November 2004





CYTAT(buni @ Wed, 25 Nov 2009 - 10:58) *
mit o niezniszczalnosci Brembo ORO upadl po 10 kołkach w Poznaniu.. szczerze to sie na nich bardzo zawiodlem. nadaja sie na ulice co najwyzej i kjs-y wokoł trzepaka

Grooby zaproponuj cos lepszego ... ale zeby nie pchac sie w AP smile.gif


Masz na mysli m3 ?? możesz załozyć tarcze DBA 4000 seria wykonane w technoligii TSP ( thermal Stability Profiling ) dodatkowo z rantem pokrytym termiczna farba pozwalająca odczytać właściwy zakres temperatury pracy . Do tego założył bym klocki Hawk Performance w najwyższej serii DTC-60 / DTC-70 i powinno dać radę. Na Hawkach DTC-70 jeżdzi chyba STI KOCAR.


--------------------
Części Evo, Subaru, Nissan, Toyota ..
Sprzęgła ACT, Exedy , wyczynowe klocki ham.HAWK, Mocal, Braille Battery, ARP, Thermo-Tec, SuperTech, GoPro and more

http://www.topendpower.pl
http://www.hawkperformance.pl/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
buni
post Wed, 25 Nov 2009 - 11:10
Post #25


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: w-wa





okej.. a proopo klockow do DS2500 daly rade, tylko tarcze sie poddaly

a jaka cena tych tarcz DBA? priv wink.gif


--------------------
Focus RS MK3 Tor Poznan 1.46.2
Megane RS CUP Tor Poznan 1.50.1
BMW E36 2.0 260KM Tor Poznań 1.40.1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Wed, 25 Nov 2009 - 11:45
Post #26


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Buni sam wiesz, że do Ciebie powinna iść inna tarcza z brembo tylko jej nie produkują. Poleciłem Ci je bo u mnie i u wielu innych sprawdziły się bez zarzutu. Tarcza się nie poddała tylko zaczęła bić, a to zazwyczaj jest winą montażu bez pomiaru bicia... czyli nieprawidłowego montażu. Jak dla mnie jesteś wyjątkiem potwierdzającym regułę. Ja od swoich odpalałem papierosa i żarzyły się żywym ogniem i nie byłem ich w stanie skatować. Pewnie dziesiątki użytkowników EVO/STi też to przypadek, a nie zdarzyła mi się reklamacja na takowe.

Ps. Zresztą obydwaj wiemy jak jeździsz - przy slicku i m3 na poznaniu pora chyba na coś mocniejszego - AP to dobry kierunek smile.gif


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
buni
post Wed, 25 Nov 2009 - 12:16
Post #27


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: w-wa





tarcze zaczela bic bo sie pokrzywila, a pokrzywila sie od temp. montaz byl poprawny.... z calym szacunkiem.. darujmy sobie te rozwazania. rolleyes.gif
wiecej takich nie kupie, no chyba ze do dupowozu po bulki tongue.gif


--------------------
Focus RS MK3 Tor Poznan 1.46.2
Megane RS CUP Tor Poznan 1.50.1
BMW E36 2.0 260KM Tor Poznań 1.40.1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Wed, 25 Nov 2009 - 12:19
Post #28


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Z całym szacunkiem. Mierzyłeś bicie tarczy i piasty przy montażu?


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
buni
post Wed, 25 Nov 2009 - 12:36
Post #29


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: w-wa





nie bylo to mierzone przy montazu. piasta i tarcza zostala oczyszczona i nasmarowana odpowiednia pasta przed montazem.

a pokaz mi zaklad, w ktorym przed montazem jest dokonywany taki pomiar ? bo rozumiem ze nie na oko tongue.gif

p.s.
czyli co ..klient kupuje tarcze i zawozi na pomiar czy nie bija ? jak bija to co ? zawozi je do przetoczenia ? czy oddaje do sklepu i czeka 3 miesiace na nowa dostawe ?
bez jaj... dry.gif


--------------------
Focus RS MK3 Tor Poznan 1.46.2
Megane RS CUP Tor Poznan 1.50.1
BMW E36 2.0 260KM Tor Poznań 1.40.1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Wed, 25 Nov 2009 - 12:44
Post #30


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





I powiem Ci, że tu się mylisz. Sporo warsztatów mierzy bicie właśnie z racji tego, że reklamacje bez bicia nigdy nie są rozpatrywane. Problem bardzo powszechny w grupie VAG. 90% warsztatów które znam i montują "sportowe hamulce" mierzą bicie. Nie jest to żadna kosmiczna technologia a czasami pozwoli nie rozpierdolić zestawu hamulców za 2000zł czy 10000zł. Taniej w praktyce wymienić delikatnie bijącą piastę niż kolejny zestaw hebli. Tarcze mierzysz czy biją po założeniu na piastę. Jeżeli bicie przekracza 0.05 to obracasz i patrzysz czy jest ok - w większości wypadków to wystarcza. Dalej - przetoczenie tarcz uniemożliwia zareklamowanie ich - taka jest decyzja dostawców. Tarcze toczyło się w żukach. Jak już tarcza pognie się tak, ze bije to nadaje się na śmietnik, a nie do odprawiania nad nią obrządków voodoo. I nikt nie mówi o czekaniu 3 miesiące. Na reklamację jest 14 dni roboczych chyba, że towar trafia do producenta to z wiadomych względów może się to wydłużyć.


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jarek_135
post Wed, 25 Nov 2009 - 12:45
Post #31


User
Dołączył: Tue, 03 February 2009
Skąd: Gdańsk





Gr00bY:
Naucz się trochę kultury.
Ty sobie wbiłeś już dawno temu swoje wywody i czytać nie potrafisz. Do tego ja politykuję, pisząc konkretne argumenty, a Ty piszesz jakieś pyskówki i jedyny Twój argument, to że Ci 262 ebc ( cholera wie, jakie ) się wygieły. 2. Twój argument, to że nie ma innych tarcz do tego auta, jak EBC.

1minuta na allegro i ciach:
Specjalnie dla Gr00by tarcze z wyższej półki jak na takie auta Tarox

Ja wiem o czym piszę i piszę to składnie i logicznie. Do tego nie rozumiem Ciebie kompletnie, bo gdybym sobie to wymyślił, to jeszcze mozna się spierać, ale ludzie mają to sprawdzone i się wielokrotnie o tym wypowiadali, ale nie, do Ciebie to nie przemawia, a iść i poczytac też nie łaska.

I nigdzie nikogo nie przekonuję, że opcja swapa jest the best, tylko, że taka jest. I na pewno nie jest ona zła! I z tego co pisali użytkownicy, jest lepsza od Twojego rozwiązania, więc oni utworzyli historię spiskową przeciw Tobie i w tym trwają razem ze mną.

Aha, i najlepsze, to przyczep się do tego, że napisałem tarcza lita, co doskonale zrozumiałeś, ale przyczepić się musiałeś, bo to takie istotne było. Ale oczywiście masz rację, chodziło o tarcze gładką, wentylowaną. A teraz idz i szukaj każdego posta, gdzie użyto słowa szpera i wytłumacz wszystkim co to szpera, a co to dyferencjał o ograniczonym poslizgu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Wed, 25 Nov 2009 - 12:52
Post #32


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





No jak tarox dla Ciebie to produkt wysokiej jakości to odszczekuje wszystko co napisałem. WYGRAŁEŚ laugh.gif


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
buni
post Wed, 25 Nov 2009 - 12:56
Post #33


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: w-wa





no nic...zobaczymy w przyszlym sezonie moze z DBA.
Grooby na AP mnie nie stac niestety huh.gif .... chodzi raczej o dobra zabawe, niz zazynanie budzetu wink.gif


--------------------
Focus RS MK3 Tor Poznan 1.46.2
Megane RS CUP Tor Poznan 1.50.1
BMW E36 2.0 260KM Tor Poznań 1.40.1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Wed, 25 Nov 2009 - 13:03
Post #34


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Mimo wszystko jakbyś chciał dam Ci namiar gdzie Ci zmierzą bicie piasty - dla samego świętego spokoju warto to zrobić. DBA zbierają dobre opinie szczególnie w Subaru gdzie wszystkie tarcze gną się na potęgę.


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
barylax
post Wed, 25 Nov 2009 - 13:28
Post #35


Super User
Dołączył: Fri, 29 September 2006
Skąd: Wrocław





CYTAT(Gr00bY @ Wed, 25 Nov 2009 - 12:52) *
No jak tarox dla Ciebie to produkt wysokiej jakości to odszczekuje wszystko co napisałem. WYGRAŁEŚ laugh.gif
czemu g88 to syf?? ja miałem w clio 259mm g88+ klocki tarox racing i za holere nie szło ich zakatować mimo że nieraz jak poloże lewą na hamulcu to ściągam jak płyn sie gotuje, katowałem g88 na kamionkach i dały radę jedno mnie dziwiło nie chciały jakoś specjalnie świecić a maxy po jednym spadaniu świeciły


--------------------
powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax
_http://www.youtube.com/user/Jokerakp
_http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT
_http://www.barylax.fotosik.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Wed, 25 Nov 2009 - 15:14
Post #36


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





CYTAT(barylax @ Wed, 25 Nov 2009 - 13:28) *
czemu g88 to syf?? ja miałem w clio 259mm g88+ klocki tarox racing i za holere nie szło ich zakatować mimo że nieraz jak poloże lewą na hamulcu to ściągam jak płyn sie gotuje, katowałem g88 na kamionkach i dały radę jedno mnie dziwiło nie chciały jakoś specjalnie świecić a maxy po jednym spadaniu świeciły

Akurat G88 to niezly syf - mi popekaly w CTR, mimo kompetentnego montazu (z pomiarami bicia), ksiazkowego wrecz dotarcia i wcale nie az takiej ostrej eksploatacji. Chociaz przyznam, ze poki byly cale to w polaczeniu z klockami Corsa robily robote.
Oczywiscie SunHouse odrzucil reklamacje stwierdzajac przegrzanie (wierutna bzdura).


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piter_1600
post Wed, 25 Nov 2009 - 18:16
Post #37


User
Dołączył: Wed, 16 August 2006
Skąd: Kraków





Dzięki wszystkim za udział w temacie, ostatecznie pozostanę chyba przy wyjściowym zestawie, Brembo Max + Ferodo DS Performance, głównie ze względu na budżet jakim dysponuje, chętnie wrzuciłbym ORO, ale to ponad 3 razy tyle co Max-y.

jarek_135, tak z ciekawości, jaki jest orientacyjny koszt takiego swapa na przód ?

Kras, kolega ma w CTR tarcze Tarox-a, F2000 + klocki Corsa i jak do tej pory wszystko współgra ze sobą świetnie, tarcze są proste i nie biją, a nieraz mocno dostały. Hamuje rewelacyjnie.


--------------------
Piter
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Wed, 25 Nov 2009 - 20:15
Post #38


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





F2000 to nie G(owniane)88...takze ma to prawo dzialac.
Klocki Corsa, tak jak mowilem, daja rady.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jarek_135
post Wed, 25 Nov 2009 - 23:29
Post #39


User
Dołączył: Tue, 03 February 2009
Skąd: Gdańsk





Zależy, z czego to sklepiesz.
Zacisk Prelude - 150
Zacisk Legend - 400
Tarcza MG ebc gładka - 200/sztuka. Na forum Rovera rozwodzili się nad tarczami i rózne opinie były, ale spokojnie polecali aso rovera, zwykła gładka tarcza, która była jednomyślnie polecana. Czy na ebc gładkie w Rover'ach narzekali, nie wiem, a raczej nie pamiętam, nie chce mnie się tamtego czytać jeszcze raz. ( Rover jest cięższy od Civica, bo tam jest nawet 2,5 silnik, do tego w Roverze zawsze kompletny osprzęt, całość niby niecałe 1300Kg ), a aso świta mi w okolicach 300/sztukę.
Klocek Ferodo premier -250, ds performance - 360, Textar 180, Ate 150

I do tego najlepiej wymienić pompę na 1" z VTI 5D albo Prelude IVgen h22a2 h23a3 lub Vgen h22a5, ale to można z czasem. Pompa z serwo około 100-150.

Ceny dośc dokładne ale i tak orientacyjne. Idzie to zrobić naprawdę tanio.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobryziom
post Wed, 09 Dec 2009 - 22:49
Post #40


Frequent User
Dołączył: Thu, 19 July 2007
Skąd: WWA miasto przestępstw





trzy grosze

z tarcz 4x100 282mm

są jeszcze:

QuintonHazel (pierwszy montaż w MG) chyba najlepsze rozwiązanie

National zwykła gładka robią robotę angole polecają

Nationa Performance nawiercana, frezowana , nawęglana ( może nawet gra i świeci)

Bosch HGW

ABS HGW

EBC na forum nie wolno wulgaryzmów...


--------------------
Ciemny Tomcat Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 15:51