Shoutbox 0 nowych PW 


11 Stron V  « < 8 9 10 11 >  
Reply to this topicStart new topic
> BMW E36 coupe M50 2.8l TURBO / by: korona, - stage 2 ukończony - silnik zakuty, auto pomyka
Javie
post Tue, 07 Jul 2009 - 13:11
Post #181


Super User
Dołączył: Sat, 12 July 2008





CYTAT(Grzesi(E30)k @ Tue, 07 Jul 2009 - 13:08) *
A nie myślałeś zastąpić łącznika elastycznego wału elementem z poliuretanu? Olkusz takie coś robi i myślę że może by coś pomogło (a przynajmniej dłużej wytrzymało)

Rozpada sie to to momentalnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 07 Jul 2009 - 13:11
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
korona
post Tue, 07 Jul 2009 - 14:28
Post #182


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





CYTAT(Grzesi(E30)k @ Tue, 07 Jul 2009 - 13:08) *
....
Od czego masz koło zamachowe? to jest już 240mm?
Bo na 228mm pasuje niemalże idealnie zamach z M20 (sam mam takowy)
No i jeszcze jedno biggrin.gif
Czymś się różni ta skrzynia z ZF'a z M3 względem reszty podłączanych do M50? Bo tak po obrazkach patrząc to ja mam chyba identyczną huh.gif


W M50 stosowane były skrzynie Getrag S5D250G, wyjątkiem było E34 525 (nie wiem czy wszystkie czy tylko kombi, i nie jestem pewny czy wszystkie roczniki) które miało skrzynię ZF S5D310Z - trochę słabszą od tej z M3 - ZF S5D320Z.

Sprzęgło to konstrukcja własna, 240mm na jednomasie 7,5kg (obecnie już wyważone), tarcza 240mm z tłumikami + docisk M57. Więcej szczegółów na razie nie zdradzę, zobaczymy jak się będzie spisywało



Kolejne zdjęcia, silnik czeka na montaż:


Kolektor z nowym bandażem termoodpornym:


Oprócz kolektora zaizolowana jest częśś gorąca turbiny oraz DP, mam nadzieję że obniży to trochę temp. pod maską... Turbina była izolowana oddzielnie by w razie czego nie ruszać izolacji kolektora


No chodź, chodź, nie bój sie nowego serduszka...






20 minut zajęło mi włożenie tego w pojedynkę, miejsca wydaje się że jest sporo, ale po włożeniu osprzętu jest baaardzo ciasno




Skrzynia, sprzęgło i wydech też już zamontowane, został osprzet pod maską, ale to niestety dopiero za jakieś 2 tygodnie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Karolo
post Wed, 08 Jul 2009 - 00:33
Post #183


Frequent User
Dołączył: Mon, 02 February 2009





Powiedz mi czy umiejscowienie sprężarki na dole daje lepsze rezultaty napędu przez spaliny niz wyciagniecie jej na widok przed prawy kielich jak w projekcie czerwonej M3T ?


--------------------
FTWL Motorsport - części i akcesoria do instalacji turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Wed, 08 Jul 2009 - 06:44
Post #184


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





CYTAT(Karolo @ Wed, 08 Jul 2009 - 00:33) *
Powiedz mi czy umiejscowienie sprężarki na dole daje lepsze rezultaty napędu przez spaliny niz wyciagniecie jej na widok przed prawy kielich jak w projekcie czerwonej M3T ?


Oba rozwiązania mają swoje wady i zalety, nie ma to jednak związku z napędem turbiny spalinami, w tym główną rolę odgrywa konstrukcja kolektora (oczywiście jeśli mówimy o jednakowych silnikach)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krismax
post Wed, 08 Jul 2009 - 17:33
Post #185


Frequent User
Dołączył: Wed, 16 August 2006
Skąd: Wlkp





Teraz to Ciebie kolego będzie czekało docieranie, jak kiedys mnie wink.gif Będziemy docierać równo bo odpaliłem w zeszłą sobotę silnik na kolejnych kutych tłokach. Powodzenia nam życzę. Pozdrawiam


--------------------
Moje E36 M3 turbo

_http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=24021
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Wed, 08 Jul 2009 - 18:00
Post #186


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





no wlasnie na jakim setupie bedziecie docierac? mam rozumiec mniejsze doladowanie?


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Terror
post Wed, 05 Aug 2009 - 23:28
Post #187


Super User
Dołączył: Mon, 13 October 2008





korona i jak sie sprawuje sprzecior?? happy.gif


--------------------
Ford Fiesta MkIII N7A 238km 244 nm przeszlosc

Vauxhall Astra GTC
Vauxhall Vectra 1.9CDTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Sun, 20 Sep 2009 - 08:04
Post #188


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





UPDATE:

Silnik dotarty, nic poważnego się nie wys... się nie zepsuło, zatem można już pisać.

Po kolei: oprócz zmiany silnika cześć osprzętu także poszła do wymiany, więc stąd przeciągające się terminy. O temperaturę silnika dba chłodnica wody z E36 M3, niestety nie było miejsca na oryginalny zbiornik wyrównawczy z M3, po poszukiwaniach wybór padł na zbiorniczek z E38




A tu przy chłodnicy, pasuje i nie zajmuje dużo miejsca


Doszła chłodnica oleju, na razie ori M3, w planach zmiana


Inne chłodzenie alternatora w M50 wymusiło drobne zmiany, ale po założeniu tunelu alternatora jest jak z fabryki


Skrzynia jest z M3, ku mojemu zdziwieniu inny jest łącznik wybieraka ze skrzynią, ponieważ nie było oryginalnego pod ręką trzeba było improwizować. Łącznik rozcięty, wewnątrz nagwintowany i włożona śruba. Mając możliwość regulacji mogłem odpowiednio ułożyć wybierak, po czym całość została obspawana


Układ paliwowy też przeszedł modyfikacje. Po pierwsze w baku wylądowały dwie pompy paliwa. Są to pompy VDO, każda o wydajności 160l/h więc układ obecnie ma wydajność 320l/h przy 6,5bara. Paliwa nie zabraknie na pewno cool.gif




Jak widać każda z pomp ma osobne wyjście na zewnątrz, ponieważ wyjście z oryginalnej pompy ma zaledwie 5mm średnicy... huh.gif Widoczny trójnik został zastąpiony metalowym, specjalnie wyprofilowanym by nie zakłócać przepływu.


Wtryski też do wymiany, obecnie to 410cc@3bar, pracują na 3,5bar zatem wydajność to ponad 450cc x 6. Ponieważ wtryski przeznaczone są do VW/Audi i są krótrze o 2cm od tych w BMW przerobiona została listwa paliwa tak by siedziała te 2 cm niżej


tej wielkości wtryskiwacze to już praktycznie max co jest w stanie obsłużyć piggyback i seryjne ECU by można było utrzymać wolne obroty, w planach są dodatkowe wtryskiwacze przed przepustnicą jakby paliwa miało zabraknąć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Sun, 20 Sep 2009 - 08:40
Post #189


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





Po dotarciu silnika mineralny olej został zastąpiony docelowym, a wybór padł na Liqui Moly Synthoil Race Tech GT1 10W-60, produkt niczym nie ustępujący Motulowi a odrobinę tańszy


Spływ oleju przerobiony został z grawitacyjnego na mechaniczny. Kosztowało mnie to dużo pracy i leżenia pod autem. Oprócz pompy oleju konieczny okazał się zbiorniczek na olej, układ bez niego nie działał i po wyłączeniu silnika olej wyciskało przez uszczelniacze do dolotu i wydechu. Zbiorniczek wygląda tak (tu jeszcze nie ukończony)


Tak pod autem


Ile ja tu przeleżałem dry.gif ale chociaż słońce w twarz mi nie świeciło wink.gif
Decydując się na downmount trzeba liczyć się z tym że większość prac przy turbo trzeba będzie robić od spodu, a jest tam cholernie ciasno i problem z dostępem do wszystkiego po kolei
No ale nic to, trzeba to skończyć jak się zaczęło...








Na zdjęciach wyżej widać jak poprowadzone są rury dolotu. W trawerzie wycięta jest wnęka i wspawany odcinek rury, zatem nie ma szans by coś uszkodzić

OK, wychodzimy spod auta, tak wygląda to od góry






Roboty było znacznie więcej niż się wydawało, ale było warto ph34r.gif , auto idzie jak burza, wkręca się rewelacyjnie (lekkie koło), na 3 biegu idzie w uślizgu bez dotykania sprzęgła. A to wszystko na 1bar biggrin.gif , teraz zmiana kolektora ssącego i podkręcimy doładowanie na jakiś męski poziom wink.gif


.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Sun, 20 Sep 2009 - 10:34
Post #190


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





Super ciesze sie ze auto nie sprawia problemow smile.gif kupra pracy wlozona smile.gif
ze tak zapytam a dlaczego kolektos ssacy do zmiany ?


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krismax
post Sun, 20 Sep 2009 - 12:29
Post #191


Frequent User
Dołączył: Wed, 16 August 2006
Skąd: Wlkp





Moje gratulacje dla cierpliwego docierania. Ja zrobiłem emką zaledwie 700km i jeszcze nic się nie zepsuło wink.gif. Napisz proszę ile kilometrów poświęciłeś na ten proces ?


--------------------
Moje E36 M3 turbo

_http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=24021
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Sun, 20 Sep 2009 - 13:39
Post #192


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





CYTAT(freebsd @ Sun, 20 Sep 2009 - 10:34) *
Super ciesze sie ze auto nie sprawia problemow smile.gif kupra pracy wlozona smile.gif
ze tak zapytam a dlaczego kolektos ssacy do zmiany ?

Konstrukcja kolektora sprawia, że przy dużym doładowaniu i dużym przepływie dwa środkowe cylindry dostają najwięcej powietrza i robi się tam ubogo, a to może się zakończyć np. upaleniem tłoka. Kolektor trzeba wymienić na taki który zapewni równomierny przepływ dla wszystkich cylindrów.

CYTAT(krismax @ Sun, 20 Sep 2009 - 12:29) *
Moje gratulacje dla cierpliwego docierania. Ja zrobiłem emką zaledwie 700km i jeszcze nic się nie zepsuło wink.gif. Napisz proszę ile kilometrów poświęciłeś na ten proces ?

Najpierw ok 300km jeździłem spokojnie starając się nie wchodzić na doładowanie, później ok 100-150km już trochę ostrzej ale cały czas pamiętając że w silniku jest minerał więc max 0,6bar. Po zmianie oleju i filtra już normalnie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krismax
post Sun, 20 Sep 2009 - 13:50
Post #193


Frequent User
Dołączył: Wed, 16 August 2006
Skąd: Wlkp





CYTAT(korona @ Sun, 20 Sep 2009 - 13:39) *
Najpierw ok 300km jeździłem spokojnie starając się nie wchodzić na doładowanie, później ok 100-150km już trochę ostrzej ale cały czas pamiętając że w silniku jest minerał więc max 0,6bar. Po zmianie oleju i filtra już normalnie




To co ? Mam rozumieć, że zrobiłeś ok 500km i uważasz auto za dotarte ohmy.gif ? Mam nadzieję, że nie biggrin.gif Ja ostatnio przytarłem tłoki na doładowaniu 0.8bara właśnie po 500setnym kilometrze... Ja teraz na mineralnym tylko odpalilem, rozgrzałem i zlałem. W samochodzie wylądował Motul 300V i na nim docieram. Cały czas olej jest przejrzysty rolleyes.gif


--------------------
Moje E36 M3 turbo

_http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=24021
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Sun, 20 Sep 2009 - 14:43
Post #194


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





CYTAT(krismax @ Sun, 20 Sep 2009 - 13:50) *
To co ? Mam rozumieć, że zrobiłeś ok 500km i uważasz auto za dotarte ohmy.gif ? Mam nadzieję, że nie biggrin.gif Ja ostatnio przytarłem tłoki na doładowaniu 0.8bara właśnie po 500setnym kilometrze... Ja teraz na mineralnym tylko odpalilem, rozgrzałem i zlałem. W samochodzie wylądował Motul 300V i na nim docieram. Cały czas olej jest przejrzysty rolleyes.gif


Nic nie bój, silnik dotarty na minerale, a przebieg większy niż 500km. Jaki sens ma docieranie na oleju który ma doskonałe właściwości smarujące - przecież tam nie ma się co ścierać (na tym polega docieranie - na częściowym starciu i dopasowaniu elementów). Grunt to wyczuć na ile można sobie na tym kiepskim oleju pozwolić. Obecnie pałuję na 1bar przy odcince, jakby coś miało się zepsuć zrobiło by to paręset km wcześniej. Co do Twoich poprzednich tłoków obstawiałem od początku złe pasowanie a nie złe docieranie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krismax
post Sun, 20 Sep 2009 - 14:57
Post #195


Frequent User
Dołączył: Wed, 16 August 2006
Skąd: Wlkp





CYTAT(korona @ Sun, 20 Sep 2009 - 14:43) *
Nic nie bój, silnik dotarty na minerale, a przebieg większy niż 500km. Jaki sens ma docieranie na oleju który ma doskonałe właściwości smarujące - przecież tam nie ma się co ścierać (na tym polega docieranie - na częściowym starciu i dopasowaniu elementów). Grunt to wyczuć na ile można sobie na tym kiepskim oleju pozwolić. Obecnie pałuję na 1bar przy odcince, jakby coś miało się zepsuć zrobiło by to paręset km wcześniej. Co do Twoich poprzednich tłoków obstawiałem od początku złe pasowanie a nie złe docieranie.



Pasowanie było git 0,05mm (napisz jakie u ciebie). Temperatura oleju nie. Pojawiło się chyba 130st. i olej Mobil S 10W40 miał właściwości wody. Widział to klan Maleckis`ów. Latając z nimi zatarłem motor smile.gif
p.s. ile w końcu tych km zrobiłeś w celu dotarcia ?


--------------------
Moje E36 M3 turbo

_http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=24021
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Sun, 20 Sep 2009 - 17:25
Post #196


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





Jak już wchodzisz w tak duże doładowania, to i zapotrzebowanie na paliwo będzie bardzo duże, także warto byłoby zająć się odpowietrzeniem baku paliwa. W naszym M3 już przy 0.5bar były z nim problemy. Po usunięciu filtra węglowego i znacznym skróceniu przewodu odpowietrzającego wszystko zaczęło działać poprawnie i mogliśmy silnik wystroić. Na przewód odpowietrzający bak założyliśmy mały filterek.
Ciekawe jest to, że na wtryskiwaczach 410cc/min.@3.0bar (zakładając, że podciśnienie na wolnych równa się u Ciebie 0.5bar, to właśnie taką wydajność wtryskiwaczy masz na biegu jałowym) są problemy z wolnymi obrotami. Jaki masz AFR na wolnych obrotach i do jakiego napięcia musisz zejść, aby właśnie ten AFR utrzymać? W naszym M3 na wtryskiwaczach 630cc/min.@3.0bar (na wolnych mamy podciśnienie 0.6bar, czyli wydajność naszych wtryskiwaczy wynosi 563.5cc/min@2.4bar) za pomocą DET2 nie mieliśmy problemów, aby na jałowym ustawić AFR nawet w okolicach 22:1.
Z seryjną chłodnicą oleju w M3 mieliśmy już kilka problemów, jej największym to przewody i szczelność na łączeniach – szczególnie tym przewody-chłodnica. Raz ułamało nam się to dalsze mocowanie chłodnicy oleju, to bez nowego nie udało nam się przykręcić przewodów tak, aby mieć szczelność w tym miejscu. Podczas jednego treningu driftu na torze znajomy delikatnie zahaczył przodem o oponę, która dotknęła chłodnicy oleju. Przewód otarł parę razy o koło pasowe pompy wspomagania i zrobiła się w nim bardzo szybko dziurka. Sami myślimy o zamontowaniu customowej chłodnicy oleju (np. Setrab – można dostać z naszymi gwintami w re5pect.pl) i nagwintowaniu otworów w magistrali olejowej.
Trzymam kciuki za powodzenie projektu i podziwiam za dotychczasową robotę! Gratulacje!


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Sun, 20 Sep 2009 - 19:05
Post #197


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





CYTAT(krismax @ Sun, 20 Sep 2009 - 14:57) *
Pasowanie było git 0,05mm (napisz jakie u ciebie). Temperatura oleju nie. Pojawiło się chyba 130st. i olej Mobil S 10W40 miał właściwości wody. Widział to klan Maleckis`ów. Latając z nimi zatarłem motor smile.gif
p.s. ile w końcu tych km zrobiłeś w celu dotarcia ?

Pasowanie 0,07+. Tak jak pisałem 450 na minerale. Nie ważne ile ale jak, są osoby które docierają auto w ciągu godziny, są i takie które nie dotrzą go w 2tys km i silnik bierze olej lub zatrze się przy ostrzejszym traktowaniu


CYTAT(maleckis @ Sun, 20 Sep 2009 - 17:25) *
Jak już wchodzisz w tak duże doładowania, to i zapotrzebowanie na paliwo będzie bardzo duże, także warto byłoby zająć się odpowietrzeniem baku paliwa. W naszym M3 już przy 0.5bar były z nim problemy. Po usunięciu filtra węglowego i znacznym skróceniu przewodu odpowietrzającego wszystko zaczęło działać poprawnie i mogliśmy silnik wystroić. Na przewód odpowietrzający bak założyliśmy mały filterek.
Ciekawe jest to, że na wtryskiwaczach 410cc/min.@3.0bar (zakładając, że podciśnienie na wolnych równa się u Ciebie 0.5bar, to właśnie taką wydajność wtryskiwaczy masz na biegu jałowym) są problemy z wolnymi obrotami. Jaki masz AFR na wolnych obrotach i do jakiego napięcia musisz zejść, aby właśnie ten AFR utrzymać? W naszym M3 na wtryskiwaczach 630cc/min.@3.0bar (na wolnych mamy podciśnienie 0.6bar, czyli wydajność naszych wtryskiwaczy wynosi 563.5cc/min@2.4bar) za pomocą DET2 nie mieliśmy problemów, aby na jałowym ustawić AFR nawet w okolicach 22:1.
.....
Trzymam kciuki za powodzenie projektu i podziwiam za dotychczasową robotę! Gratulacje!


Krzyszof, po to regulator jest wpięty jednym z przewodów w kolektor ssący, aby utrzymywać stałe ciśnienie na listwie w stosunku do ciśnienia w kolektorze. Czyli regulator 3bar oznacza że zawsze ciśnienie paliwa jest wyższe o 3bar niż ciśnienie w kolektorze niezależnie czy jedziesz na podciśnieniu czy w nadciśnieniu. To jakie jest AFR to dla mnie zagadka, zawsze ustawiam bieg jałowy na słuch i patrzę aby podciśnienie było jak największe (obecnie -0,6bar). Dzięki za pochwały, ale to nie koniec prac, setki pomysłów mam w głowie tylko czasu brakuje na realizację
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Tue, 22 Sep 2009 - 20:13
Post #198


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





CYTAT(korona @ Sun, 20 Sep 2009 - 19:05) *
Krzyszof, po to regulator jest wpięty jednym z przewodów w kolektor ssący, aby utrzymywać stałe ciśnienie na listwie w stosunku do ciśnienia w kolektorze. Czyli regulator 3bar oznacza że zawsze ciśnienie paliwa jest wyższe o 3bar niż ciśnienie w kolektorze niezależnie czy jedziesz na podciśnieniu czy w nadciśnieniu. To jakie jest AFR to dla mnie zagadka, zawsze ustawiam bieg jałowy na słuch i patrzę aby podciśnienie było jak największe (obecnie -0,6bar). Dzięki za pochwały, ale to nie koniec prac, setki pomysłów mam w głowie tylko czasu brakuje na realizację

Zgadzam się i przecież o tym pisałem smile.gif. Czyli jak mam w M3 3.0-barowy regulator ciś. paliwa, to na wolnych obrotach, na których mam podciśnienie równe 0.6bar za przepustnicami, to na listwie paliwowej mam 2.4bar. Sondę wkładasz w tłumik końcowy? Nie chce tam złapać odczytu?


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
elmo0104
post Tue, 22 Sep 2009 - 21:23
Post #199


User
Dołączył: Tue, 05 May 2009





a ja mam pytanie odnośnie skrzyni i ich oznaczeń, które tu padły : "W M50 stosowane były skrzynie Getrag S5D250G, wyjątkiem było E34 525 (nie wiem czy wszystkie czy tylko kombi, i nie jestem pewny czy wszystkie roczniki) które miało skrzynię ZF S5D310Z - trochę słabszą od tej z M3 - ZF S5D320Z"

Czy oznaczenie S5D250G , ZF S5D310Z , ZF S5D320Z oznacza maksymalny moment obrotowy na wejsciu do skrzyni? Interesuje mnie czy moge miec wiecej Nm niz 310 w krzyni A5S310Z wypuszczonej przez ZF? Jest to automat

Pytanie kolejne ile kosztowaloby wystrojenie bmw z silnikiem m50 z automatem i DET'em przy pomocy sondy szerokopasmowej? Widzialem, ze kolega Krzysiek od m3T oferuje no i wiem ze korona tez kupowal kiedys taka sonde. Dzieki Pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brus_ik
post Tue, 22 Sep 2009 - 23:14
Post #200


Super User
Dołączył: Wed, 16 August 2006
Skąd: Starachowice





CYTAT(maleckis @ Tue, 22 Sep 2009 - 20:13) *
Zgadzam się i przecież o tym pisałem smile.gif . Czyli jak mam w M3 3.0-barowy regulator ciś. paliwa, to na wolnych obrotach, na których mam podciśnienie równe 0.6bar za przepustnicami, to na listwie paliwowej mam 2.4bar. Sondę wkładasz w tłumik końcowy? Nie chce tam złapać odczytu?


Tutaj racje ma korona. Mechanika płynów nigdy mnie nie pociągała ale dla wydajności danego wtryskiwacza nie jest istotne jakie ciśnienie ma paliwo względem ciśnienia atmosferycznego (a takie właśnie założenie poczyniliście Krzysztofie). Ważne jest ciśnienie paliwa względem ciśnienia panującego "na zewnątrz" wtryskiwacza czyli w interesującym nas przypadku wewnątrz kolektora ssącego. Mówiąc inaczej istotna jest RÓŻNICA CIŚNIEŃ po obu stronach dyszy wtryskiwacza.

Właśnie o to aby była ona cały czas jednakowa (ta różnica) dba podciśnieniowy regulator ciśnienia paliwa i niezależnie od tego jakie mamy w danej chwili podciśnienie/nadciśnienie w kolektorze ssącym to od strony "zasilania" mamy ciągle o te 3 czy 5 barów (czy dowolną inną wartość na którą skonstruowany jest regulator) więcej. A więc wydatek wtryskiwacza nie ulega zmianie wraz ze zmianą warunków panujących wewnątrz kolektora ssącego.

Sytuacja o której piszecie miała by miejsce gdyby do listwy paliwowej podłączyć regulator zapięty do podciśnienia z kolektora ssącego, ale wtryskiwacze "sikały" by sobie "na dwór", a nie do tego kolektora.

Mówiąc najbardziej obrazowo jak przyszło mi na szybko do głowy - mamy 2 zbiorniki na cokolwiek połączone rurą z zaworem i pomiędzy nimi mamy zapięty taki regulator jak na listwie paliwowej. W jednym mamy podciśnienie 0.5bara a w drugim nadciśnienie 2.5 bara. Otwieramy zawór na sekundę i mierzymy ile zawartości "przeleci".
Potem w pierwszym zbiorniku mamy np. 0.5 bara nadciśnienia a w drugim automatycznie robi się 3.5 bara nadciśnienia (bo o to właśnie dba regulator). Znowu otwieramy zawór na sekundę i mierzymy ile "przeleci". W obu wypadkach będzie to taka sama wartość pomimo, że najpierw mieliśmy w zbiorniku nr2 2.5 bara a potem 3.5bara względem ciśnienia atmosferycznego. Natomiast gdyby wypuszczać zawartość ze zbiornika 2 "na dwór", a nie do zbiornika 1 to faktycznie za drugim razem zwiększyła by się ilość czynnika który by go opuścił.


Pozdrawiam


--------------------
2009 X5 3.5d
2004 E46 M3 S54B32
1997 E36 M3 S62B50
Go to the top of the page
 
+Quote Post

11 Stron V  « < 8 9 10 11 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 07:13