Shoutbox 0 nowych PW 



2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> CO2 na IC - EVO 8
pilachgt
post Thu, 27 Mar 2008 - 20:09
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Wed, 04 February 2004
Skąd: Lublin





Przewertowałem posty SR z 6 lat i tak naprawde nie znalazłem odpowiedzi.
Sporo ludzi na pisało na NIE z powodu koszt kitu (to mnie już nei dotyczy bo takowy mam).
Mówili załóż sobie natrysk wody bo to tańsze ( to mam seryjnie w samochodzie - mowa o evo8)

I teraz pytanie czy warto ten diwajs zamontować? W 4t straszyli mnie że może samochód stukać przec co2.

Właśnie samochód sie robi na 360-380 koni - i jeśli to co2 ma coś dać to bym go stroił pod co2.

Co chcę osiągnąć tym co2 - chcę by samochód w upale 30 stopni jeździł jak w zimowe wieczory smile.gif, nie chcę by puchł.
Chodzi mi o chłodzenei icka głownie przed startem w różnego rodzaju minimaxach - w trakcie raczej nie będę ryzykował zgaszenia samochodu.


Tak więc mając takie coś na stanie zakładać soie i da mi wymierne efekty??


--------------------
taniekola.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 27 Mar 2008 - 20:09
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Bullitt
post Fri, 28 Mar 2008 - 10:02
Post #2


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Jedno co MUSISZ zrobić, to tak założyć instalację, żeby CO2 nie poszło w dolot... Bo możesz nawet zgasić silnik.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JACEK
post Fri, 28 Mar 2008 - 10:16
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Mon, 16 December 2002
Skąd: POZNAN





Bullitt a jak mozna to zrobic zeby co2 dostawało sie do dolotu????Troche powagi wink.gif
Dlaczego samochod ma stukac przez co2? Kto to wymyslil ?


--------------------
Try tryt cos sie pali....chyba komputer.....nie on jest przeciez bezpieczyny w kondomie ..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zaq1982
post Fri, 28 Mar 2008 - 11:09
Post #4


Frequent User
Dołączył: Mon, 16 October 2006
Skąd: Rawa Mazowiecka





Ja miałem kiedyś taki zestaw w Renault Megane RS 2.0T i musze powiedziać że w sumie może z 10-15 razy go odpaliłem.Nie było z nim żadnego problemu.Auto nie gasło ani nie stukało.Odpalałem to normalnie podczas jazdy i wsio było ok.Zestaw był tej firmy:Design Engineering

Zestaw u mnie składał sie z:

- 2 x 10 pound tanks

- Cryogenic air-intake

- Cryogenic fuel bar

- Cryogenic intercooler spray bar

- Cryogenic control panel

Spełniał swoją funkcje ale przyrostów mocy w upalne dni nigdy nie miałem okazji sprawdzić na rolkach.Zestaw jest tak zrobiony że nie ma możliwości żeby cokolwiek poszło w dolot poza zchłodzonym powietrzem.Butle napełnia sie zwykłym CO2 takim jak do gaśnic więc drogo nie było.Moge to polecić bo faktycznie auto nie słabło w upał a temperatura w dolocie wyraźnie spadała.Miałem czujnik temp. powietrza w dolocie więc na bierząco to monitorowałem.


--------------------
SAAB 93 2,0T B204L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Fri, 28 Mar 2008 - 11:32
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





Duza ilość gazu jest zużywana na strzał w ic? Bo jak tak to na postoju po strzale troche co2 może zassać silnik i zdechnąć.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Fri, 28 Mar 2008 - 11:39
Post #6


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





CYTAT(JACEK @ Fri, 28 Mar 2008 - 10:16) *
Bullitt a jak mozna to zrobic zeby co2 dostawało sie do dolotu????Troche powagi wink.gif
Dlaczego samochod ma stukac przez co2? Kto to wymyslil ?



Jacek, przecież żyjemy w Polsce. Wszystko da się zrobić, byle nie było dobrze. Ostrzegam tylko.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zaq1982
post Fri, 28 Mar 2008 - 12:00
Post #7


Frequent User
Dołączył: Mon, 16 October 2006
Skąd: Rawa Mazowiecka





Właśnie chodzi o to że to nie jest strzał.To nie NOS! Poprostu odpalasz to i rozpylone CO2 leci Ci na IC.Taki spray tylko że zimny.A to na ile Ci to starczy to zależy od Ciebie bo możesz to mieć odpalone aż do momentu kiedy Ci sie skończy CO2 a może też odpalić to tylko na 1-2 minuty.Najlepiej mieć czujnik temp w dolocie (ja akurat miałem czujnik temp. wzmacniaczy do car-audio podciągnięty do dolotu i to spełniało swoją funkcje).Wskaźnik był Auto Meter z serii cobalt i nie pokazywał temp w stopniach celsjusza ale w tych ich amerykanckich farenhajtach czy jakoś tak.Chodziło tylko o to żeby zobaczyć czy temp w dolocie sie zmniejsza.Jak odpaliłem CO2 to sie wyraźnie zminiejszała ale nie przeliczałem tego na celsjusze.Ot cała filozofia wink.gif


--------------------
SAAB 93 2,0T B204L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JACEK
post Fri, 28 Mar 2008 - 13:36
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Mon, 16 December 2002
Skąd: POZNAN





Ja nadal czekam na odpowiedz jak natrysk co2 ma powodowac spalanie stukowe?
http://www.designengineering.com/products.asp?m=sp&pid=5
Bullitt jak to ma powodowac przedostanie sie co2 do dolotu?No chyba ze ktos ma nieszczelny IC wink.gif


--------------------
Try tryt cos sie pali....chyba komputer.....nie on jest przeciez bezpieczyny w kondomie ..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pilachgt
post Fri, 28 Mar 2008 - 13:55
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Wed, 04 February 2004
Skąd: Lublin





CYTAT(JACEK @ Fri, 28 Mar 2008 - 13:36) *
Ja nadal czekam na odpowiedz jak natrysk co2 ma powodowac spalanie stukowe?
http://www.designengineering.com/products.asp?m=sp&pid=5
Bullitt jak to ma powodowac przedostanie sie co2 do dolotu?No chyba ze ktos ma nieszczelny IC wink.gif




tak ze masz niedaleko stozek ktory na pelnym gazie zassie ci tego gazu. Przez nieszczelny IC nie dostanie ci sie co2 bo w icku masz cisnienie i najwyzej powietrze w nim bedace wyleci z niego w jakims stopniu. CO2 moze sie tylko dostac tam gdzie jest podcisnienie czyli przed turbo

co do dostawania sie i gasniecia samochodu wiem ze tak moze byc - ale tak jak pisalem bedzie psikane raczej na postoju chwile przed startem - wiec jak zgasnie to odpale jeszcze raz.

co do stukania tez chetnie poczytam opinie
o stukaniu powidziano mi w 4turbo jak zawiozlem tam samochod z gratami - powiedziano ze evo potrafi stukac przy zimnym powietrzu - i samochod strojac wypadalo by wystroic pod co2 jeśli chcę to montować
ale póki co sami nie są przekonani do montażu tego diwajsu i chyba sam sobie będę montował jeśli naprawdę warto smile.gif


--------------------
taniekola.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JACEK
post Fri, 28 Mar 2008 - 21:51
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Mon, 16 December 2002
Skąd: POZNAN





Nie dobijaj mnie prosze.W IC no wolnych obrotach masz podcisnie, chyba ze evo ma inaczej.Sam piszesz ze bedziesz chlodzil na postoju wiec o jakim nadcisnieniu mowisz?Masz podtrzymanie?Co ma psikanie na postoju do spalania stukowego?Jak to zrorbic?
W 4turbo chyba zyja wtopa Marcina, ktory chcial chlodzic powietrze w dolocie przez zwezke chlodzona jakim tam gazem(chyba co2) i nie uzywac IC.Okazało sie ze super divajs nie zadzialal bo było goraco i silnik stukał.
Idac dalej to powiedz mi czy uwazasz , ze auto jest tak ułomne ze jak bedziesz miał nizsza temp w dolocie to cos bedzie nie tak ze skladem mieszanki?Co zima kiedy na trasie dodajesz gazu i temp w dolocie jeste mega niska, latem kiedy IC jest zagrzany na maxa?


--------------------
Try tryt cos sie pali....chyba komputer.....nie on jest przeciez bezpieczyny w kondomie ..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Fri, 28 Mar 2008 - 22:22
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





Im niższa temp powietrza tym wyższa jego gęstość czyli większa ilość po dostaniu się do komór spalania przy tej samej ilości paliwa = spalanie stukowe.

Jedynie w ten sposób widziałbym wytłumaczenie możliwości wystąpienia stuku, ale nie chce mi się wierzyć, że obniżenie temperatury może aż tak znacząco wpłynąć na gęstość...


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebof
post Fri, 28 Mar 2008 - 23:38
Post #12


Rookie
Dołączył: Thu, 31 January 2008





CYTAT(Fawor @ Fri, 28 Mar 2008 - 22:22) *
Im niższa temp powietrza tym wyższa jego gęstość czyli większa ilość po dostaniu się do komór spalania przy tej samej ilości paliwa = spalanie stukowe.

Jedynie w ten sposób widziałbym wytłumaczenie możliwości wystąpienia stuku, ale nie chce mi się wierzyć, że obniżenie temperatury może aż tak znacząco wpłynąć na gęstość...


Ja tam żadnym specem nie jestem, ale dla mnie to też bardzo naciągana teoria. Wynikało by z tego że przy bardzo dużym upale silnik by się zalewał a przy dużym mrozie by stukał... No bez przesady. A jeżeli tak jest to czujnik temperatury w dolocie i po problemie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Fri, 28 Mar 2008 - 23:42
Post #13


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Stuk raczej nie wchodzi w grę. Zassanie Co2 też jest mało prawdopodobne- mogło by miec miejsce jak sądzę tylko przy niewłaściwym montażu dysz.


Ogólnie jak widzę to Co2 jest przerostem formy nad treścią. Jakoś dużo ardziej przmawia do mnie natrysk wody na IC i wtrysk wody do cylindra...


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pilachgt
post Sat, 29 Mar 2008 - 02:17
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Wed, 04 February 2004
Skąd: Lublin





CYTAT(JACEK @ Fri, 28 Mar 2008 - 21:51) *
Nie dobijaj mnie prosze.W IC no wolnych obrotach masz podcisnie, chyba ze evo ma inaczej.Sam piszesz ze bedziesz chlodzil na postoju wiec o jakim nadcisnieniu mowisz?

ja mowilem o cisnieniu przy szybkiej jezdzie. co ma to do tego ze mi samochod zassie na postoju?? nic . odpale i tyle.
bylem pewien ze piszesz o dostaniu sie przez icek podczas jazdy.
poza tym na postoju masz takie podcisinienie ze przez icek nieszczelny samochod zassie tyle co nic smile.gif

czyli wychodzi na to ze chlopaki w 4t glupoty gadaja na temat stukania


--------------------
taniekola.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zell
post Sat, 29 Mar 2008 - 02:50
Post #15


Frequent User
Dołączył: Fri, 19 May 2006
Skąd: LBN





Jeśli silnik jest wystrojony do granic możliwości na sportowo to przy wyżej temperaturze powietrza (mniejszej jego gęstości) może wystąpić spalanie stukowe. Wg znanego w światku motoryzacyjnym pana Bell'a silnik traci 1% mocy na każde 7 stopni C wzrostu temperatury powietrza.
Jednak jak może stukać przy CO2 to nie mam pojęcia.


--------------------
https://www.facebook.com/ztunepl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krisss
post Sat, 29 Mar 2008 - 07:58
Post #16


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 June 2005
Skąd: Rzeszów





CYTAT(Zell @ Sat, 29 Mar 2008 - 02:50) *
Jeśli silnik jest wystrojony do granic możliwości na sportowo to przy wyżej temperaturze powietrza (mniejszej jego gęstości) może wystąpić spalanie stukowe. Wg znanego w światku motoryzacyjnym pana Bell'a silnik traci 1% mocy na każde 7 stopni C wzrostu temperatury powietrza.
Jednak jak może stukać przy CO2 to nie mam pojęcia.

Raczej na odwrót. Jeżeli będzie "mniej" powietrza to silnik będzie mocniej podlewny.
BTW. Pytanie laika: Czy ECU nie wprowadza korekty dawki paliwa w zależności od temperatury powietrza w dolocie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wilu 20VT
post Sat, 29 Mar 2008 - 11:11
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Wed, 05 September 2007
Skąd: SS





W Fiacie Coupe 20VT jesli jest zbyt wysoka temperatura w dolocie to turbo nie ładuje takiej wartosci jak powinno.
A co do korekt dawek paliwa wzgledem temp w dolocie to niesadze, no chyba ze w nowych wozkach ..


--------------------
www.premium-detailing.pl

Coupe 20VT, M5 e60, Pug 106 Rallye
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Sat, 29 Mar 2008 - 13:47
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Kazde auto ktore ma przeplywomierz badz MAP sensor uwzglednia temp. powietrza zasysanego. Inaczej nie bylo mozliwe policzyc odpowiedniej dawki paliwa.
Co wiecej niektore sterowniki maja korekcje boosto i/lub zaplonu w funcki temp. aby uniknac uszkodzenia silnika jezeli temp. w kolektorze jest za wysoka.
Czym zimniejsze powietrze tym mneijsza szansa spalania stukowego poniewaz spada temp. w cylindrze. (oczywiscie mowa o prawidlowo wystrojonym silniku). Jezeli przy 20stopniach wtryski sa otwierana na maksa to niestety przy 0 stopni nie bedzie juz z czego podlac i moze sie to skonczyc nieciekawie.

Pozdr
Jadzwin



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sami
post Sat, 29 Mar 2008 - 14:02
Post #19


Frequent User
Dołączył: Wed, 20 April 2005
Skąd: Gdynia





Z tego co pamietam to co2 jest sporo ciezsze od powietrza i od razu ucieka w dol.. wiec albo stozek musialby niesamowicie mocno zasysac, albo dmuchawy musialyby specjalnie na stozek kierowac to co2, zeby silnik zassal...

W MR2 Turbo przy niskich temperaturach komp ucina boosta, bo wystarczy go mniej do osiagniecia takiej samej mocy... oszczednosc turbimy wink.gif


--------------------
Sunny GTi 14.1s.... Sprzedany :(
MR2... też już nie ma.
Subaru Impreza WG
>>forum.streetriders.pl<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
deejey!
post Sat, 30 Nov 2019 - 11:09
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2010
Skąd: Łódź





Ostatnio wpadła mi w ręce fajna butla po medycznym N2O i tak pomyślałem zrobić sobie z tego natrysk na IC z CO2. Czasem latem ciężko chinola wystudzić a w sumie taki natrysk wydaje się być bardzo banalny w wykonaniu poza jednym elementem w sumie... Elektrozaworem i ewentualnie przewodami? Widzę, że niektóre instalki nitro są nawet na kompozytowych przewodach. Nie wiem jak bardzo dwutlenek węgla jest wymagający biggrin.gif


No i kwestia jaki zawór by się nadał? Bo te od NX-a to w sumie są dość drogie i ciężko dostępne w PL.

Myślałem o czymś w stylu:

https://burkert.poznan.pl/produkt/276/

https://hpcontrol.pl/elektrozawor-wysokiego...50bar-1525.html - tu fajnie bo ciśnienie wyższe, 12v i wydaje się być spoko - ale cena zbliża się do dedykowanego zaworu pod CryO2 czy tam NX/NOS

https://hpcontrol.pl/elektrozawor-wysokiego...304-110bar.html - 110bar w sumie to wydaje się być za mało, bo w butli jest ~200+ ale cenowo fajnie biggrin.gif


--------------------
E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 11 December 2019 - 20:52