![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#81
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
... a mój angielski lekko mówiąc na średnim poziomie jest... zacznij wiec od tego bo pierwsze o co zapyta pracodawca na rozmowie o prace to "jakie pan zna języki i w jakim stopniu". -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#82
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Ta, i przynajmniej na Simr'ze zapomnij o dostępie do hamowni pod kołem naukowym. Ale zresztą to długi temat i z tymi kołami naukowymi wcale tak różowo nie jest. Ale i tak dobrze, że są i coś się tam działa.
-------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#83
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
zacznij wiec od tego bo pierwsze o co zapyta pracodawca na rozmowie o prace to "jakie pan zna języki i w jakim stopniu". No i jeżeli mamy być szczerzy - dzisiaj znajomość języka angielskiego nie jest specjalnym wyróżnikiem, jest standardem, jak ktoś nie zna to ma bardzo marne szanse przy rozmowie o jakąkolwiek porządną posadę ![]() ![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#84
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 27 March 2007 Skąd: Gliwice/Rybnik ![]() |
Prawda, najlepiej znać jeden język obcy bardzo dobrze, znajomość innych jak najbardziej pożądana. Często można się spotkać z tym, że na rozmowie zadawane są pytania w języku obcym . Dziś to już powoli standard. Jednak nie ma się co zrażać, bo nie każdy po ukończeniu studiów jest orłem językowym, a edukacja języków na politechnikach, uniwersytetach moim zdaniem bardzo kuleje. Jest zdecydowanie za mało zajęć i często sposób ich prowadzenia pozostawia wiele do życzenia.
Prawda jest taka, że najlepiej dokształcać w tej materii we własnym zakresie. No i sam kierunek studiów nie ma jakiegoś wybitnego znaczenia, ważne by były to studia techniczne...i tak pracodawca się pyta co umiesz. Na jakich programach potrafisz działać, projektować. |
|
|
![]()
Post
#85
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Oj chyba lekko przesadziłem z tym angielskim owszem moje wypowiedzi trochę dziwnie brzmią i nie są gramatycznie poprawne ale jeśli dana osoba coś do mnie mówi to ją rozumiem lub też np film bez napisów nie jest wielki problemem bo 3/4 zrozumiem z dialogów a resztę się domyśle, po prostu nie czuje się na siłach wyjechać do Anglii zresztą mam fajną dziewczynę szkoda ją zostawić po 4 latach znajomości... A jak tam oceniacie politechnikę lubelską, są tam ludzie/wykładowcy z którymi można zagadać dopytać się lub umówić aby udostępnili sprzęt po zajęciach? Wadziłem na stronce że mają hamownie podwoziową więc elegancko nawet jak mnie tam wpuszczą po jakimś czasie oczywiście i kilka innych bardzo ciekawych stanowisk, najbardziej interesuje mnie czy są ludzie po prostu z pasją do tego a nie osoby prawiące wykłady o tym i tamtym a praktycznie wszystko mówią z książki a o rzeczywistości i nowszych technologiach wo gule się nie interesują...
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#86
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
No i sam kierunek studiów nie ma jakiegoś wybitnego znaczenia, ważne by były to studia techniczne...i tak pracodawca się pyta co umiesz. Na jakich programach potrafisz działać, projektować. wg. mnie jest to prawda głównie w polskich realiach. tak na prawdę kończąc uczelnię techniczną powinieneś być niezłym specjalistą w określonej dziedzinie zdolnym do podjęcia pracy w swojej branży. niestety w przypadku dużej części uczelni bez stażu, praktyk i dodatkowego douczenia nie ma możliwości podjęcia takiej pracy, wiedza zdobyta na uczelni jest dobra parę jak nie parenaście lat do tyłu w stosunku do tego co się dzieje wokoło. uczelnie nie interesują się za mocno tym co się dzieje na rynku tylko ciągną swoje projekty badawcze, a wiele z nich jest nieprzydatne dla nikogo z wyjątkiem pracowników uczelni. P.S. żeby nie było że to sobie wysysam z palca to na dyplomie też mam napisane "inż." choć nie za wiele z tego wynika. -------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#87
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 18 August 2006 ![]() |
najbardziej interesuje mnie czy są ludzie po prostu z pasją do tego a nie osoby prawiące wykłady o tym i tamtym a praktycznie wszystko mówią z książki a o rzeczywistości i nowszych technologiach wo gule się nie interesują... Gdzie nie pójdziesz musisz się przygotować na styczność z tymi drugimi. Temat ożywa jak co roku i dobrze, bo sam się z niego dużo dowiedziałem przed swoim wyborem. Pozdrawiam i dużo motywacji Ci życze ![]() |
|
|
![]()
Post
#88
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 26 March 2007 Skąd: Pruszków ![]() |
Poza tym na Politechnice... W kazdym razie na WIP (na sasiednim SiMR raczej też) nie ma niestety możliwości studiowania i pracowania bez szkody dla jednego albo/i drugiego. Zwykle, studenci którzy podejmują pracę w trakcie studiów maja problemy z terminowym zaliczaniem i w ogóle zaliczaniem(przynajmniej ci z którymi ja miałem przyjemność współpracować i nauczać). Inaczej jest chyba na UW czy SGH gdzie moi znajomi juz na, albo najdalej po pierwszym roku, mogli bez łachy podjąc pracę i po skończeniu studiów byli mało tego ze wyedukowani, to juz z doświadczeniem. Ale to tak OT w konteście podjęcia decyzji o studiowaniu na PW... co oczywiście polecam.
EDIT Poza tym obecnie na wielu wydziałach dość dobrze rozwija się temat studiów za granica. jest np: tak że 3 lata w PL i kolejne 2 zagramanicą. I tego tez bymnm się trzymał w kontekście np: językowym. 5 lat nauki na studiach jakiegos języka nie da takiego efektu jak pół roku w Anglii. POZDRO -------------------- Kiedyś TDCI teraz US - VTEC
SZYBCIEJ mocą, FAJNIEJ momentem |
|
|
![]()
Post
#89
|
|
User Dołączył: Thu, 04 June 2009 ![]() |
CYTAT najbardziej interesuje mnie czy są ludzie po prostu z pasją do tego a nie osoby prawiące wykłady o tym i tamtym a praktycznie wszystko mówią z książki a o rzeczywistości i nowszych technologiach wo gule się nie interesują... jak przebijesz sie przez 3 semsetry matmy, fizy, mechaniki i projektowania na simrze to teraz na dość nowym kierunku mechatronika jest tak jak piszesz, pełne laboratoria z układami wtryskowymi, elektrycznymi, dowolna ilosć sprzetu, dostępna praktyczne zawsze wtedy kiedy chcesz( ja jak mam przerwę idę czasami poprogramować w matlabie roboty ![]() |
|
|
![]()
Post
#90
|
|
Super User Dołączył: Sat, 03 February 2007 Skąd: Grudziądz/Gdańsk ![]() |
Ja wybrałem MiBM na politechnice poznańskiej i jestem zadowolony. Przygotuj się, że lekko nie będzie i bardzo dużo ludzi odpada- nas zaczynało jakieś 180 osób, aktualnie chodzi koło 80-90... Ale nie przejmuj się, jak trochę ogarniasz to jakoś idzie.
-------------------- Było M52TUB28
Jest OM 642, M62B44 |
|
|
![]()
Post
#91
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 06 March 2006 Skąd: z lasu ![]() |
ja jestem na MiBM na ZUT już na drugim roku. Rzeczywiście nie jest jakoś super na pierwszych 3 sem ale jak dobrze kombinujesz to już coś a później już są naprawdę fajne rzeczy
-------------------- Golf II 1,6 (chrupek )--> Volvo V40 (gorzelnik)--> W140 320 SE (pancernik)--> Audi A8 4,2(nazwy brak)
|
|
|
![]()
Post
#92
|
|
User Dołączył: Sun, 05 March 2006 Skąd: Bielsko Biała ![]() |
Witam, zastanawiam sie nad szkołą: może ktoś zorientowany cos powiedzieć o politechnice w gliwicach? Interesuje mnie kierunek automatyka i robotyka.
Cieżko sie utrzymac? czy na tym kierunku poznam coś związanego z motoryzacją? Ile kosztują studia zaoczne? Czy lepiej iść na dzienne,, chociaż z kasą krucho wiec wolalbym pracować w tyg. a na weekendy dojezdzac do gliwic. Ewentualnie jeszcze ATH bielsko-biała chociaż znajomi mi odradzają... co powiecie? -------------------- Rafał.
|
|
|
![]()
Post
#93
|
|
User Dołączył: Wed, 06 June 2007 Skąd: Częstochowa ![]() |
Witam, odkopie temat jak to co roku
![]() Matury, maj. Jak zwykle dylemat, gdzie iść na studia. Właściwie prawie pewien jestem, że chciałbym na SiMR, ale cały czas pozostaje to prawie. Jestem z Częstochowy, więc odległość, no i koszty życia w Warszawie, to chyba jedyne wątpliwości, ale warto spytać czy aby nie ma lepszej alternatywy. Zainteresowanie wszelaką mechaniką, techniką, co jak działa itp od dziecka, jest to po prostu moja pasja, uwielbiam to i chciałbym z tym wiązać przyszłość. Styczność z samochodami mam prawie na co dzień, tata mechanik, wujek obok ma parę ciężarówek i wszystko samemu robią więc podpatrzeć, pomóc zawsze można. Także praktyka, o którą dziś dość ciężko jest. Poza tym po prostu się tym interesuje, forum czytam bardzo regularnie jednak nie udzielam się, gdyż jak wiadomo największa wiedza to praktyka, a tego w tematach racingowych mi brak. Zwracam się do Was z pytaniem, czy obecnie najrozsądniejszym wyborem jest SiMR, czy może wybrać coś bliżej,dalej? Z tego co czytałem i tak najwięcej się dowiem z kół naukowych ewentualnie działalność poza szkołą. Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#94
|
|
User Dołączył: Wed, 21 May 2008 ![]() |
Każdy będzie chwalił swoje:) Jeśli chodzi o MiBM bliżej masz AGH. samochodowe na PK, mają niezłe zaplecze, dużo robią dla przemysłu. Jeśli chcesz się naprawdę udzielać tak jak piszesz (koła naukowe), to zobacz tu http://www.formulastudent.pl/ . Może nie znasz tematu a rzecz bardzo ciekawa:) niestety właśnie miałbyś dalej niż bliżej. Na polibudzie śląskiej mają http://moto.wp.pl/kat,89554,title,Polski-b...,wiadomosc.html . Po takich doświadczeniach o pracę jest na pewno łatwo:) Tak jak wszyscy pisali język. Jak znasz dwa języki obce to gdzie byś nie skończył MiBM ofert będziesz miał dużo. Jeśli znasz chiński pracę w automotiv dostaniesz od kopa:D
|
|
|
![]()
Post
#95
|
|
User Dołączył: Wed, 06 June 2007 Skąd: Częstochowa ![]() |
Chińskiego niestety nie znam ;p
Angielski bardzo dobrze i niemiecki jakoś słabo ![]() Co do tego czy AGH czy SiMR to odległość porównywalna, poza tym droga do warszawy lepsza, a w warszawie to każdy wie. A co do tego drugiego to niezbyt mnie interesują te projekty eco-friendly, wole zdecydowanie tradycyjne silniki spalinowe, chociaż zdaję sobie sprawę co nastąpi za parę lat. O formule student wiem niewiele, a właściwie tylko tyle, że takie coś istnieje ale dzięki za link. Po doczytaniu zacząłem się też zastanawiać nad PWr, może ktoś coś o tym powiedzieć? Czy mają jakieś fajne projekty poza formula i jak ogólnie zaplecze techniczne tam wygląda? |
|
|
![]()
Post
#96
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 18 August 2006 ![]() |
Na PW też coś tam się dzieje. http://www.wutracing.pl/
|
|
|
![]()
Post
#97
|
|
Super User Dołączył: Sat, 03 February 2007 Skąd: Grudziądz/Gdańsk ![]() |
Napisz może do użytkownika pieszy, on kończył Politechnikę Wrocławską więc może odpowie na Twoje pytania
![]() Ze swojego doświadczenia podpowiem Ci, że spójrz sobie na podział specjalności jakie uczelnia oferuje, tak żeby uderzyć w to co Cie najbardziej interesuje w kolejnych latach nauki. Kiedy już zaczniesz studia to nie zniechęcaj się po pierwszych semestrach i tylko naukach ogólnych. Na tym kierunku im dalej tym więcej laborek, a mniej ćwiczeń ![]() -------------------- Było M52TUB28
Jest OM 642, M62B44 |
|
|
![]()
Post
#98
|
|
User Dołączył: Wed, 06 June 2007 Skąd: Częstochowa ![]() |
A ktoś o zapleczu może się bardziej wypowiedzieć? Interesuje mnie PWr i SiMR, na SiMR wiem, że już parę lat to wszystko ma. A jak z maszynami CNC itp? Jest to osiągalne?
|
|
|
![]()
Post
#99
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
arek-lin, jestes na WMRiT czy BMiZ?
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#100
|
|
Super User Dołączył: Sat, 03 February 2007 Skąd: Grudziądz/Gdańsk ![]() |
WMRiT
![]() -------------------- Było M52TUB28
Jest OM 642, M62B44 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 29 June 2025 - 19:06 |