![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#101
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
no to ładnie, ja właśnie kończę
![]() ![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#102
|
|
Super User Dołączył: Sat, 03 February 2007 Skąd: Grudziądz/Gdańsk ![]() |
Być może
![]() ![]() -------------------- Było M52TUB28
Jest OM 642, M62B44 |
|
|
![]()
Post
#103
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 October 2006 Skąd: Kraków / BK ![]() |
Zwracam się do Was z pytaniem, czy obecnie najrozsądniejszym wyborem jest SiMR, czy może wybrać coś bliżej,dalej? Z tego co czytałem i tak najwięcej się dowiem z kół naukowych ewentualnie działalność poza szkołą. Pozdrawiam. U nas na PK jest sporo osób z Częstochowy. Jak chcesz działać z samochodami to jest: MiBM: Budowa i Badania Pojazdów Samochodowych lub Silniki Spalinowe. Transport: Eksploatacja Pojazdów Samochodowych. Ja obecnie jestem na trzecim roku MiBM na pierwszej z wymienionych specjalności. Ogromnym plusem jest to że dają dobrą kasę za wyniki - w zasadzie bardziej wypłata niż stypendium (z samych naukowych wyciągam 1500 zł / miesiąc a można jeszcze kombinować z socjalami) ale musisz być wśród najlepszych 4/5 osób na roku. Można uogólnić, że jak chcesz później pracować na etat w Valeo, Delphi itp. to wal na MiBM. Jak chcesz pracować/prowadzić serwis samochodowy to polecam transport. Gdybym ja dziś szedł na studia to wybrałbym transport - więcej samochodowych przedmiotów już od I roku, no i odpadają parchy typu mechanika płynów, dynamika maszyn itp. przez które odpadają dziesiątki osób. Najprawdziwsza prawda jest jednak taka że najwięcej o samochodach to się dowiesz działając na własną rękę i wymieniając doświadczenia z innymi studentami. -------------------- - Nissan 200sx s14a 2.0T
- Daily use Audi A3 8P Sportback 2.0 TDi |
|
|
![]()
Post
#104
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 09 May 2011 ![]() |
No to teraz ja się przyłączę
![]() Obecnie jestem w II klasie LO i już mam dylemat odnośnie studiów. Idąc do ogólniaka, byłem pewny, że informatyka to zawód dla mnie, ale ciągłe siedzenie za biurkiem trochę mi obrzydło. Więc zastanawiam się nad mechatroniką, inżynierią lotniczą na PWr i nad MiBM w Poznaniu. Mam więc kilka pytań. 1. Głównie interesowałaby mnie praca w motorsporcie. Czy ciężko jest dostać taką fuchę? 2. Którą uczelnię polecacie? (tylko bez propagandy proszę ![]() 3. Który z tych trzech kierunków według Was najbardziej opłacałoby się studiować? Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#105
|
|
User Dołączył: Wed, 06 June 2007 Skąd: Częstochowa ![]() |
Najprawdziwsza prawda jest jednak taka że najwięcej o samochodach to się dowiesz działając na własną rękę i wymieniając doświadczenia z innymi studentami. Z tego w pełni sobie zdaję sprawę, ale tak jak mówię, styczność z samochodami mam praktycznie na co dzień. A ciężko dostać się na PK? Bo na PW z tego co wiem łatwo. Jak sprawa wygląda z zapleczem technicznym? Jest na czym zdobyć tę wiedzę praktyczną? A może ktoś z SiMR się wypowie, warto? |
|
|
![]()
Post
#106
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 October 2006 Skąd: Kraków / BK ![]() |
Z tego w pełni sobie zdaję sprawę, ale tak jak mówię, styczność z samochodami mam praktycznie na co dzień. A ciężko dostać się na PK? Bo na PW z tego co wiem łatwo. Jak sprawa wygląda z zapleczem technicznym? Jest na czym zdobyć tę wiedzę praktyczną? A może ktoś z SiMR się wypowie, warto? Wystarczy że zdasz podstawową maturę i się dostaniesz. Zaplecze jest, sporo gratów, mechatroniki samochodowej itp. ale dostępność - raczej tylko na zajęciach, chyba że piszesz pracę w oparciu o jakiś sprzęt to Cię dopuszczą samego. -------------------- - Nissan 200sx s14a 2.0T
- Daily use Audi A3 8P Sportback 2.0 TDi |
|
|
![]()
Post
#107
|
|
User Dołączył: Wed, 21 May 2008 ![]() |
Wystarczy że zdasz podstawową maturę i się dostaniesz. Zaplecze jest, sporo gratów, mechatroniki samochodowej itp. ale dostępność - raczej tylko na zajęciach, chyba że piszesz pracę w oparciu o jakiś sprzęt to Cię dopuszczą samego. nie prawda;) jestem z AGHu a dostęp na PK miałem i mam dalej gdybym czegoś potrzebował. Zapisujesz się do koła i w każdej chwili możesz skoczyć sobie na stanowiska. Podczas przerw między zajęciami możesz sobie pogrzebać co nieco:D |
|
|
![]()
Post
#108
|
|
Super User Dołączył: Sat, 03 February 2007 Skąd: Grudziądz/Gdańsk ![]() |
Nie wiem jak będzie w tym roku, ale w zeszłym roku w związku z akcją kierunków wybieranych była bardzo dużo chętnych na MiBM i próg zrobił się dość wysoki, a przyjęli prawie 300 osób.
BlueComb ja swoją uczelnię polecam ![]() -------------------- Było M52TUB28
Jest OM 642, M62B44 |
|
|
![]()
Post
#109
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 27 December 2010 ![]() |
Ja obecnie jestem na trzecim roku MiBM na pierwszej z wymienionych specjalności. Ogromnym plusem jest to że dają dobrą kasę za wyniki - w zasadzie bardziej wypłata niż stypendium (z samych naukowych wyciągam 1500 zł / miesiąc a można jeszcze kombinować z socjalami) ale musisz być wśród najlepszych 4/5 osób na roku. Tysionc pińcet? Toż to mi na niecałych 500 staneło. Oprócz tych standardowych naukowych jest jeszcze coś? A co do studiów. Jak to na techniczne - łatwo się dostać, gorzej utrzymać. Narazie kończę 2 rok MiBM, więc jeszcze próbują mnie zkillować różnymi "ciekawymi" przedmiotami ![]() -------------------- -------------------------------------------------
Małe miejskie autko z Francji... |
|
|
![]()
Post
#110
|
|
User Dołączył: Wed, 06 June 2007 Skąd: Częstochowa ![]() |
Wiadomo każda sroka swój ogon chwali, jednak ponawiam pytanie, Warszawa, Kraków czy Wrocław? Co polecacie? Znajdzie się ktoś obiektywny, kto miał styczność z niejedną uczelnią? Jakieś szczególne atuty mają uczelnie? Najbardziej zależy mi zapleczu i na firmach w pobliżu, w których można by potem ewentualnie pracę znaleźć, ale z tym wiadomo bywa jak bywa.
|
|
|
![]()
Post
#111
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 26 December 2008 Skąd: Płońsk ![]() |
Wiadomo każda sroka swój ogon chwali, jednak ponawiam pytanie, Warszawa, Kraków czy Wrocław? Co polecacie? Znajdzie się ktoś obiektywny, kto miał styczność z niejedną uczelnią? Jakieś szczególne atuty mają uczelnie? Najbardziej zależy mi zapleczu i na firmach w pobliżu, w których można by potem ewentualnie pracę znaleźć, ale z tym wiadomo bywa jak bywa. no tez bym chętnie wysłuchał opinii Tylko dla mnie W-wa -------------------- No Blow OFF-No Blow JOB
|
|
|
![]()
Post
#112
|
|
User Dołączył: Mon, 07 February 2011 ![]() |
Ja osobiście mogę z szczerym sumieniem polecić PO Opole, może to nie jest "elitarna" uczelnia ale ma swoje plusy. Fakt że nie jest duża może być nawet zaletą. Ma dobre kontakty z uczelniami zagranicznymi i jest sporo potencjalnych miejsc na wyjazdy w ramach Erasmusa, na którego też nie jest ciężko się "załapać"
|
|
|
![]()
Post
#113
|
|
User Dołączył: Wed, 06 June 2007 Skąd: Częstochowa ![]() |
Takie dodatkowe pytanie, a możecie coś doradzić związanego z elektroniką samochodową? Na jakie kierunki celować żeby zdobyć jakąś wiedzę? Jakie uczelnie? Widziałem że PW coś ma w swojej ofercie, ale może są jakieś lepsze alternatywy?
|
|
|
![]()
Post
#114
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 October 2006 Skąd: Kraków / BK ![]() |
Tysionc pińcet? Toż to mi na niecałych 500 staneło. Oprócz tych standardowych naukowych jest jeszcze coś? tzw. stypendium naukowe na kierunkach zamawianych - Unia płaci ![]() -------------------- - Nissan 200sx s14a 2.0T
- Daily use Audi A3 8P Sportback 2.0 TDi |
|
|
![]()
Post
#115
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 02 September 2010 Skąd: Zabrze ![]() |
Takie dodatkowe pytanie, a możecie coś doradzić związanego z elektroniką samochodową? Na jakie kierunki celować żeby zdobyć jakąś wiedzę? Jakie uczelnie? Widziałem że PW coś ma w swojej ofercie, ale może są jakieś lepsze alternatywy? W zasadzie to nie ma kierunku, który by stricte uczył elektroniki samochodowej. Na EiT nie ma nic na ten temat oprócz jednego przedmiotu obieralnego "Elektronika Samochodowa" (przynajmniej na PolSl), który sprowadza się do czujników, magistral, sieci wymiany danych itp. i jest to sam wykład- generalnie zawartość kilku Boschowskich knig plus jakieś z WKŁ. A elektronika to głównie wzmacniacze, generatory, stabilizatory, prostowniki, przetwornice, układy w. cz., fale EM, przetwarzanie sygnałów, technologie mikroelektroniczne (wytwarzanie półprzewodników), miernictwo, projektowanie pcb, mikrokontrolery, układy cyfrowe, sterowniki programowalne itp- co kto lubi, trochę przydatnych rzeczy do elektroniki samochodowej jest, ale to tylko podstawy. Ponoć we Wro mieli otwierać jakieś Embedded systems for automotive, coś w tym stylu, ale to już bardziej informatyka. -------------------- Audi A4 B5 1.9 TDI AFN // Suzuki SV650N K8 // Nissan Sunny GTi 5-doors
-------------------- "Kto hamuje, ten przegrywa" |
|
|
![]()
Post
#116
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 20 May 2004 Skąd: Przasnysz ![]() |
W zasadzie to nie ma kierunku, który by stricte uczył elektroniki samochodowej. Na EiT nie ma nic na ten temat oprócz jednego przedmiotu obieralnego "Elektronika Samochodowa" (przynajmniej na PolSl), który sprowadza się do czujników, magistral, sieci wymiany danych itp. i jest to sam wykład- generalnie zawartość kilku Boschowskich knig plus jakieś z WKŁ. A elektronika to głównie wzmacniacze, generatory, stabilizatory, prostowniki, przetwornice, układy w. cz., fale EM, przetwarzanie sygnałów, technologie mikroelektroniczne (wytwarzanie półprzewodników), miernictwo, projektowanie pcb, mikrokontrolery, układy cyfrowe, sterowniki programowalne itp- co kto lubi, trochę przydatnych rzeczy do elektroniki samochodowej jest, ale to tylko podstawy. Ponoć we Wro mieli otwierać jakieś Embedded systems for automotive, coś w tym stylu, ale to już bardziej informatyka. Są takie kierunki. Sam studiuję na Wojskowej Akademii technicznej w Warszawie.Wydział Mechaniczny specjalność: Mechatronika i diagnostyka samochodowa. Krótkie info: http://www.studiainzynierskie.info/serwis....uz=i&dwze=z jakbyś był czegoś ciekaw, chętnie odpowiem ![]() |
|
|
![]()
Post
#117
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 02 September 2010 Skąd: Zabrze ![]() |
Ciekawe, ale to tylko specjalność MiBM, więc "czystej" elektroniki tam pewnie niewiele jest, a nacisk jest pewnie na stronę mechaniczną z uwzględnieniem sterowania elektroniką i komputerowej diagnostyki?
Poza tym to jak dla mnie to takie opisy są w większości bardzo ogólnikowe i przekoloryzowane, w końcu każda uczelnia/wydział chce jak najlepiej zachęcać do studiowania właśnie u nich ![]() Od kiedy macie specjalkę, po 2 roku? -------------------- Audi A4 B5 1.9 TDI AFN // Suzuki SV650N K8 // Nissan Sunny GTi 5-doors
-------------------- "Kto hamuje, ten przegrywa" |
|
|
![]()
Post
#118
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 20 May 2004 Skąd: Przasnysz ![]() |
Raczej ciężko żeby studiować na kierunku tylko i wyłącznie powiązanego z elektroniką samochodową, trzeba by było uderzyć na kierunki ściśle elektroniczne i tam zdobywać podstawy. Jest w dużym stopni jak piszesz, uczymy się działania różnych czujników i układów w pojazdach, podgryzając do tego jakieś schematy elektroczne, z naciskiem bardziej na diagnozowanie, niż projektowanie.Tak naprawdę z tej dziedziny jest tylko jeden przedmiot- Mechatroniczne Układy Sterowania, ale prowadzony w ciekawy sposób i na naprawdę zajebistym sprzęcie, gdzie można się sporo nauczyć i nie jest to nauka na obiektach muzealnych. M. in są organizowane szkolenia dla warsztatów http://www.autoelektro.com.pl/. Jak dla mnie to jest spora rekomendacja, większa niz jakies tam o kant dupy potłuc "prace naukowe" Tylko rzeczy przystosowane do realiów. Tak. Specjalność jest po drugim roku.
|
|
|
![]()
Post
#119
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 02 September 2010 Skąd: Zabrze ![]() |
Też kwestia tego, co kto rozumie przez pojęcie elektronika samochodowa. Jeśli chodzi o tuning i babrańsko w sterownikach itp, to tego niestety nigdzie nie uczą
![]() Jeśli chodzi o diagnostykę elektroniczną, to widzę, że tam u Ciebie jest z tym nieźle, ale wiadomo, że to raczej teoria- praktyka to jak przyjeżdża Ci na warsztat E60 M5 i coś nie gra i masz to naprawić ![]() Przejżałem plany studiów z obierkami tam u Was i szczerze to tam jest dużo bliżej do elektroniki samochodowej niż u mnie na elektronice ![]() No i umówmy się co do jednego- w Polsce studia nie przygotowują w większości do pracy, są bardziej nastawione "naukowo", także jak chce ktoś zajmować się elektroniką stricte samochodową, to trzeba samemu walczyć ![]() -------------------- Audi A4 B5 1.9 TDI AFN // Suzuki SV650N K8 // Nissan Sunny GTi 5-doors
-------------------- "Kto hamuje, ten przegrywa" |
|
|
![]()
Post
#120
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 09 May 2011 ![]() |
Dostałem własnie info odnośnie kosztów akademików, Poznań i Wrocław są najdroższe :/ Gdańsk też nieźle kasuje, więc zostaje W-wa (Kraków ma ponoć najtańsze, ale to dla mnie za daleko). Co myślicie o tamtejszym wydziale mechanicznym? Nadal rozważam jeszcze lotnictwo, jeśli macie jakieś doświadczenie to podzielcie, chyba że odradzacie
![]() Pozdrawiam |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 02:24 |