![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 December 2005 Skąd: Płock ![]() |
nie, ale ktoś wyżej napisał ,ze mamy poczekac na zółte M3T a własnie Mario ma Zółte M3
-------------------- BMW E64 645i
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
tloki zostaly nie ruszone? i jak sprzeglo? seria daje sobie rade? Tak, tłoki nie zostały ruszone, są całkowicie seryjne, nie frezowaliśmy ich. Po frezowaniu tłok inaczej się nagrzewa i przeważnie jego temperatura jest wyższa niż w przypadku nienaruszonych seryjnych tłoków, dlatego postanowiliśmy pójść w stronę odprężającej uszczelki pod głowicą. Zanim wydmuchaliśmy seryjną uszczelkę zrobiliśmy dobre 1 000 KM (w tym około 700 KM naprawdę agresywnej jazdy). Pomimo wysokiego stopnia sprężania i problemów z overboostem, po zdjęciu głowicy wszystkie tłoki były w bardzo dobrym stanie (z delikatną warstwą nagaru, bez problemu można było odczytać numery BMW, stopień sprężania i oznaczenie silnika – „10.8, S50B30”). Jak dotychczas seryjne sprzęgło sprawuje się nieźle. Mamy już upatrzony zestaw, który zakupimy, jeżeli seryjne sprzęgło odmówi współpracy. Dodam, że nie jest to popularna u nas w Polsce opcja z dociskiem od 3.0d. Sprzęgło w 3.0d już po chiptuningu zaczyna się ślizgać, więc jest to kiepskie rozwiązanie dla M3T. a to dziwne, bo seryjne kolanko dolotowe z m3 ma wewnatrz takie płaty zapobiegajace zasysaniu sie gumy na podcisnieniu. ciekawe, ze nadcisnienia nie wytrzymuje. wszystkie 3 przewody trzeba zaslepic? tam sa 2 od oleju i odmy oraz od silniczka krokowego. wejscie na silniczek krokowy tezz trzeba zamknac? gdzie podlaczyles silniczek krokowy? zostawiles go wypuszczonego w atmosfere? co zrobiles z pozostalymi 2 przewodami? tez atmosfera? pisales ze wyrzuciliscie na poczatku filtr weglowy. po prostu go wywaliliscie czy cos jeszcze przy tym majstrowaliscie? dzieki wielkie za odpowiedz. swego czasu tez bylem zainteresowany doladowaniem m3, ale odpuscilem temat. nie wiem, czy pamietasz, ale nawet kiedys do ciebie pisalem w tej sprawie. Seryjne kolanko układu ssącego z M3 nie jest problemem. Chodzi o prostokątną obejmę, której nie jesteś w stanie odpowiednio mocno dokręcić, aby wytrzymała ciśnienie doładowania. Do seryjnego kolektora ssącego podłączone są 3 przewody: od silniczka krokowego, separatora oleju i najmniejszy (spływa nim olej do miski olejowej, który dostał się do plenum poprzez odmę – separator oleju). Jeżeli modyfikacja ma być zgodna ze sztuką, to należy zaślepić wszystkie wyjścia w kolektorze ssącym, a przewody podłączyć przed turbosprężarkę (aby pracowały w podciśnieniu). My silnik krokowy pozostawiliśmy podłączony do plenum. Pozostałe 2 przewody „wypuściliśmy” w atmosferę. Na mniejszy przewód, który służy jako spływ oleju, warto założyć jakiś mały filtr. Filtr węglowy po prostu wyrzuciliśmy. Podczas diagnostyki komputerowej pojawia się błąd „fuel tank venting”. Zresztą to jeden z kilku (pompa powietrza, klimatyzacja itp. – who cares…). No gratulacje wytrwałości ( niestety sprawdziły sie moje przepowiednie co do tunerów ![]() ![]() pozdrawiam Paweł Jasne! Na pewno nie jeden raz ![]() To jeszcze jakieś M3T się buduje... ![]() No właśnie, Krzysiek. Też pierwsze słyszę ![]() -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Pń ![]() |
Maleckis naprawdę gratuluje super projektu !!!
![]() -------------------- --== SRP Drift Team ==--
DRIFT CAR SPRZEDANY !!!! STR8 Team http://graphite.str8.pl/ http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 6245&hl=pl http://www.youtube.com/watch?v=1BTQljELTgk |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
nie, ale ktoś wyżej napisał ,ze mamy poczekac na zółte M3T a własnie Mario ma Zółte M3 Tak mam nadal to żółte M3 ale to nie moje będzie/jest uturbiane. Projekt całkowicie wykonany w MTG i do tego zostawiona klima a turbo oczywiście pod maską ![]() Więcej info po zakończeniu projektu. -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
10. Walbro GSS 340 vs. seryjna pompa paliwa z M3 Bosch
![]() 11. Pompa paliwa Walbro zamontowana w seryjnym mocowaniu ![]() 12. Wypolerowana pokrywa cewek zapłonowych Zdjęcia z wymiany uszczelki pod głowicą: Część I: 13. Odprężająca 3.5mm uszczelka MLS oraz 11mm śruby do głowicy ARP ![]() 14. Wydmuchana seryjna uszczelka pod głowicą. Nowa ma grubość 1.74mm, a po skręceniu i wydmuchaniu 1.62mm. ![]() Demontaż: 15. ![]() 16. ![]() 17. ![]() 18. ![]() 19. ![]() 20. ITB ![]() 21. ![]() 22. ![]() 23. ![]() 24. ![]() 25. ![]() 26. ![]() 27. ![]() 28. ![]() 29. ![]() 30. ![]() 31. ![]() 32. Ilość wolnego miejsca po usunięciu carriera ![]() Zregenerowana głowica: 33. ![]() 34. ![]() 35. ![]() 36. ![]() Cdn. -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
User Dołączył: Mon, 01 May 2006 ![]() |
Super, ze wrzuciles zdjecia! Czekam na kolejne czesci zdjec.
widze, ze zalozenie pompy paliwa walbro w e36 to zmiana plug and play. czy jej zalozenie w seryjnym e36 m3 ma sens? czy da to jakies zauwazalne zmiany? rozumiem, ze pompa walbro ma wieksza wydajnosc od serynej z bmw m3 czy moze zalozyliscie walbro, bo jest tansza od seryjnej? co to jest ten carrier? do czego to słuzy? czy kazde e36 m3 to ma? dzieki za wczesniejsze odpowiedzi. sa mega wyczerpujace ![]() |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
rozumiem, ze pompa walbro ma wieksza wydajnosc od serynej z bmw m3 czy moze zalozyliscie walbro, bo jest tansza od seryjnej? Pompa paliwa Walbro GSS 340 nie jest tańsza od seryjnej z E36. Nawet gdyby była, to w naszym przypadku nie kupiłbym jej akurat dlatego, że jest tańsza. Seryjna pompa paliwa z E36 ma wydajność 160lph (we wszystkich E36 z wyjątkiem M3 S50B32 – ze względu na 5.0bar FPR – jest taka sama pompa paliwa). Walbro ma wydajność 255lph i właśnie z tego powodu znalazła się w naszym samochodzie. widze, ze zalozenie pompy paliwa walbro w e36 to zmiana plug and play. czy jej zalozenie w seryjnym e36 m3 ma sens? czy da to jakies zauwazalne zmiany? rozumiem, ze pompa walbro ma wieksza wydajnosc od serynej z bmw m3 czy moze zalozyliscie walbro, bo jest tansza od seryjnej? To zależy od tego, do czego używasz swojego E36 M3. W seryjnym E36 M3 po zainstalowaniu pompy paliwa Walbro w normalnej miejskiej jeździe czy nawet w szybszej na autostradzie nie odczujesz żadnej różnicy. Natomiast do jazdy na torze, gdzie zarówno zapotrzebowanie na paliwo, jak i przeciążenia boczne są znacznie większe, zakłada się 2 seryjne pompy paliwa lub 2x Walbro – po jednej na każdą z dwóch części baku paliwa. Seryjny układ paliwowy w E36: Układ z dwoma pompami paliwa: co to jest ten carrier? do czego to słuzy? czy kazde e36 m3 to ma? Carrier to łapa (#5 na poniższym zdjęciu), do której przykręcony jest kompresor klimatyzacji: ![]() -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Zdjęcia z wymiany uszczelki pod głowicą:
Część II: 37. Dwuczęściowa głowica z S50B30 ![]() 38. ![]() 39. ![]() 40. ![]() 41. ![]() 42. ![]() 43. ![]() 44. ![]() 45. ![]() 46. ![]() 47. ![]() 48. ![]() 49. ![]() 50. ![]() -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
gratuluje
![]() ![]() -------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Reszta fotek z prac pod tym adresem
http://www.streetracing.pl/forum/index.php...34302&st=60 -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Zdjęcia z wymiany uszczelki pod głowicą:
Część III: 51. Zamontowana górna część głowicy ![]() 52. ![]() 53. ![]() 54. ![]() 55. ![]() 56. ![]() 57. Przykręcanie wałka wydechowego ![]() 58. ![]() 59. ![]() 60. Wałek wydechowy ustawiony na GMP tłoka na 1. cylindrze ![]() W noc sylwestrową zainstalowaliśmy wałek ssący, oba koła pasowe wałków rozrządu, Vanos, obudowę termostatu i sam termostat. 61. ![]() 62. ![]() 63. ![]() 64. ![]() 65. ![]() 66. ![]() 67. ![]() 68. ![]() 69. Połączenia czujników związanych z rozrządem ![]() 70. ![]() 71. Termostat ![]() 72. 42mm wastegate Turboneticsa ![]() 73. Turbosprężarka na półce w oczekiwaniu na montaż ![]() 74. ![]() 75. Montaż świec i cewek zapłonowych ![]() 76. ![]() 77. Zamontowane przepustnice, silnik krokowy itp. ![]() Koniec fotorelacji z wymiany uszczelki pod głowicą. -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Kolejnym krokiem będzie zapewnienie turbosprężarce chłodzenia wodą.
Nagwintowane tulejki dla turbosprężarki: 78. ![]() 79. ![]() 80. ![]() -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Tak mam nadal to żółte M3 ale to nie moje będzie/jest uturbiane. Projekt całkowicie wykonany w MTG i do tego zostawiona klima a turbo oczywiście pod maską ![]() Więcej info po zakończeniu projektu. Duet MTG i mechanik MTG (podobno robił kursy w firmie BMW) tak złożyli silnik na uszczelce Cometica i śrubach ARP, że ledwo dojechaliśmy do domu. Nie myślałem, że tak można zniszczyć silnik... -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
mam pytanie z innej beczki: dlaczego masz zmieniony kąt zwrotnicy? daje to jakieś pozytywne efekty?
|
|
|
![]()
Post
#55
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
mam pytanie z innej beczki: dlaczego masz zmieniony kąt zwrotnicy? daje to jakieś pozytywne efekty? To jest seryjne ustawienie w E36 M3. -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 16 March 2008 Skąd: Płock ![]() |
No to się narobiło wam z tym autem, i jak co było przyczyną tego zepsucia auta czekam na info. Mam zamiar odprężać M3 E36 w taki sam sposób. i informacje są porządane.
-------------------- BMW SWAPY MECHANIKA DIAGNOSTYKA. 790 641 416
|
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
zepsuło się?
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Mam zamiar odprężać M3 E36 w taki sam sposób. i informacje są porządane. Jakie konkretnie informacje Ciebie interesują? zepsuło się? Czerwone M3T ma się dobrze. Gdyby u nas silnik padł, to byłaby to tylko i wyłącznie nasza wina (moja i mojego syna), gdyż został złożony przez nas w naszym garażu. Post odnosił się do żółtego M3T mojego dobrego znajomego. -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#59
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 16 March 2008 Skąd: Płock ![]() |
![]() ![]() -------------------- BMW SWAPY MECHANIKA DIAGNOSTYKA. 790 641 416
|
|
|
![]()
Post
#60
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 27 January 2003 Skąd: warszawa ![]() |
A pamietasz jak ogladajac twoje auto pytalem sie czy aby nie powinienes podlaczyc wody do turbo ?
![]() ![]() -------------------- Kopnac to mozesz swoja starą |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 17 September 2025 - 01:34 |