Shoutbox 0 nowych PW 


7 Stron V  < 1 2 3 4 5 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Poznańskie BMW E36 M3 Turbo, 465 KM & 549 NM @ 0.8bar
SONIC
post Sun, 02 Mar 2008 - 15:14
Post #41


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 December 2005
Skąd: Płock





nie, ale ktoś wyżej napisał ,ze mamy poczekac na zółte M3T a własnie Mario ma Zółte M3


--------------------
BMW E64 645i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 02 Mar 2008 - 15:14
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
maleckis
post Sun, 02 Mar 2008 - 20:48
Post #42


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





CYTAT(bobr4 @ Sat, 01 Mar 2008 - 20:00) *
tloki zostaly nie ruszone?

i jak sprzeglo? seria daje sobie rade?

Tak, tłoki nie zostały ruszone, są całkowicie seryjne, nie frezowaliśmy ich. Po frezowaniu tłok inaczej się nagrzewa i przeważnie jego temperatura jest wyższa niż w przypadku nienaruszonych seryjnych tłoków, dlatego postanowiliśmy pójść w stronę odprężającej uszczelki pod głowicą.
Zanim wydmuchaliśmy seryjną uszczelkę zrobiliśmy dobre 1 000 KM (w tym około 700 KM naprawdę agresywnej jazdy). Pomimo wysokiego stopnia sprężania i problemów z overboostem, po zdjęciu głowicy wszystkie tłoki były w bardzo dobrym stanie (z delikatną warstwą nagaru, bez problemu można było odczytać numery BMW, stopień sprężania i oznaczenie silnika – „10.8, S50B30”).

Jak dotychczas seryjne sprzęgło sprawuje się nieźle. Mamy już upatrzony zestaw, który zakupimy, jeżeli seryjne sprzęgło odmówi współpracy. Dodam, że nie jest to popularna u nas w Polsce opcja z dociskiem od 3.0d. Sprzęgło w 3.0d już po chiptuningu zaczyna się ślizgać, więc jest to kiepskie rozwiązanie dla M3T.

CYTAT(Jakub_e36 @ Sat, 01 Mar 2008 - 22:28) *
a to dziwne, bo seryjne kolanko dolotowe z m3 ma wewnatrz takie płaty zapobiegajace zasysaniu sie gumy na podcisnieniu. ciekawe, ze nadcisnienia nie wytrzymuje.
wszystkie 3 przewody trzeba zaslepic? tam sa 2 od oleju i odmy oraz od silniczka krokowego. wejscie na silniczek krokowy tezz trzeba zamknac? gdzie podlaczyles silniczek krokowy? zostawiles go wypuszczonego w atmosfere? co zrobiles z pozostalymi 2 przewodami? tez atmosfera?
pisales ze wyrzuciliscie na poczatku filtr weglowy. po prostu go wywaliliscie czy cos jeszcze przy tym majstrowaliscie?

dzieki wielkie za odpowiedz. swego czasu tez bylem zainteresowany doladowaniem m3, ale odpuscilem temat. nie wiem, czy pamietasz, ale nawet kiedys do ciebie pisalem w tej sprawie.

Seryjne kolanko układu ssącego z M3 nie jest problemem. Chodzi o prostokątną obejmę, której nie jesteś w stanie odpowiednio mocno dokręcić, aby wytrzymała ciśnienie doładowania.
Do seryjnego kolektora ssącego podłączone są 3 przewody: od silniczka krokowego, separatora oleju i najmniejszy (spływa nim olej do miski olejowej, który dostał się do plenum poprzez odmę – separator oleju). Jeżeli modyfikacja ma być zgodna ze sztuką, to należy zaślepić wszystkie wyjścia w kolektorze ssącym, a przewody podłączyć przed turbosprężarkę (aby pracowały w podciśnieniu). My silnik krokowy pozostawiliśmy podłączony do plenum. Pozostałe 2 przewody „wypuściliśmy” w atmosferę. Na mniejszy przewód, który służy jako spływ oleju, warto założyć jakiś mały filtr.
Filtr węglowy po prostu wyrzuciliśmy. Podczas diagnostyki komputerowej pojawia się błąd „fuel tank venting”. Zresztą to jeden z kilku (pompa powietrza, klimatyzacja itp. – who cares…).

CYTAT(pawel20vt4 @ Sat, 01 Mar 2008 - 23:04) *
No gratulacje wytrwałości ( niestety sprawdziły sie moje przepowiednie co do tunerów sad.gif ) mam nadzieję że do wiosny dostroicie autko i spotkamy sie na kresce smile.gif

pozdrawiam

Paweł

Jasne! Na pewno nie jeden raz wink.gif.

CYTAT(krismax @ Sun, 02 Mar 2008 - 14:42) *
To jeszcze jakieś M3T się buduje... blink.gif

No właśnie, Krzysiek. Też pierwsze słyszę tongue.gif.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bibi
post Sun, 02 Mar 2008 - 21:09
Post #43


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Pń





Maleckis naprawdę gratuluje super projektu !!! rolleyes.gif


--------------------
--== SRP Drift Team ==--
DRIFT CAR SPRZEDANY !!!!
STR8 Team
http://graphite.str8.pl/
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 6245&hl=pl
http://www.youtube.com/watch?v=1BTQljELTgk
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Mon, 03 Mar 2008 - 09:19
Post #44


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





CYTAT(sonic1983 @ Sun, 02 Mar 2008 - 15:14) *
nie, ale ktoś wyżej napisał ,ze mamy poczekac na zółte M3T a własnie Mario ma Zółte M3

Tak mam nadal to żółte M3 ale to nie moje będzie/jest uturbiane.
Projekt całkowicie wykonany w MTG i do tego zostawiona klima a turbo oczywiście pod maską smile.gif.
Więcej info po zakończeniu projektu.


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Sat, 08 Mar 2008 - 12:17
Post #45


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





10. Walbro GSS 340 vs. seryjna pompa paliwa z M3 Bosch


11. Pompa paliwa Walbro zamontowana w seryjnym mocowaniu


12. Wypolerowana pokrywa cewek zapłonowych


Zdjęcia z wymiany uszczelki pod głowicą:

Część I:


13. Odprężająca 3.5mm uszczelka MLS oraz 11mm śruby do głowicy ARP


14. Wydmuchana seryjna uszczelka pod głowicą. Nowa ma grubość 1.74mm, a po skręceniu i wydmuchaniu 1.62mm.


Demontaż:

15.


16.


17.


18.


19.


20. ITB


21.


22.


23.


24.


25.


26.


27.


28.


29.


30.


31.


32. Ilość wolnego miejsca po usunięciu carriera


Zregenerowana głowica:

33.


34.


35.


36.


Cdn.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jakub_e36
post Sat, 08 Mar 2008 - 15:40
Post #46


User
Dołączył: Mon, 01 May 2006





Super, ze wrzuciles zdjecia! Czekam na kolejne czesci zdjec.

widze, ze zalozenie pompy paliwa walbro w e36 to zmiana plug and play. czy jej zalozenie w seryjnym e36 m3 ma sens? czy da to jakies zauwazalne zmiany? rozumiem, ze pompa walbro ma wieksza wydajnosc od serynej z bmw m3 czy moze zalozyliscie walbro, bo jest tansza od seryjnej?

co to jest ten carrier? do czego to słuzy? czy kazde e36 m3 to ma?

dzieki za wczesniejsze odpowiedzi. sa mega wyczerpujace biggrin.gif !!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Sat, 08 Mar 2008 - 23:30
Post #47


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





CYTAT(Jakub_e36 @ Sat, 08 Mar 2008 - 15:40) *
rozumiem, ze pompa walbro ma wieksza wydajnosc od serynej z bmw m3 czy moze zalozyliscie walbro, bo jest tansza od seryjnej?

Pompa paliwa Walbro GSS 340 nie jest tańsza od seryjnej z E36. Nawet gdyby była, to w naszym przypadku nie kupiłbym jej akurat dlatego, że jest tańsza. Seryjna pompa paliwa z E36 ma wydajność 160lph (we wszystkich E36 z wyjątkiem M3 S50B32 – ze względu na 5.0bar FPR – jest taka sama pompa paliwa). Walbro ma wydajność 255lph i właśnie z tego powodu znalazła się w naszym samochodzie.

CYTAT(Jakub_e36 @ Sat, 08 Mar 2008 - 15:40) *
widze, ze zalozenie pompy paliwa walbro w e36 to zmiana plug and play. czy jej zalozenie w seryjnym e36 m3 ma sens? czy da to jakies zauwazalne zmiany? rozumiem, ze pompa walbro ma wieksza wydajnosc od serynej z bmw m3 czy moze zalozyliscie walbro, bo jest tansza od seryjnej?

To zależy od tego, do czego używasz swojego E36 M3. W seryjnym E36 M3 po zainstalowaniu pompy paliwa Walbro w normalnej miejskiej jeździe czy nawet w szybszej na autostradzie nie odczujesz żadnej różnicy. Natomiast do jazdy na torze, gdzie zarówno zapotrzebowanie na paliwo, jak i przeciążenia boczne są znacznie większe, zakłada się 2 seryjne pompy paliwa lub 2x Walbro – po jednej na każdą z dwóch części baku paliwa.

Seryjny układ paliwowy w E36:


Układ z dwoma pompami paliwa:


CYTAT(Jakub_e36 @ Sat, 08 Mar 2008 - 15:40) *
co to jest ten carrier? do czego to słuzy? czy kazde e36 m3 to ma?

Carrier to łapa (#5 na poniższym zdjęciu), do której przykręcony jest kompresor klimatyzacji:


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Sun, 09 Mar 2008 - 20:34
Post #48


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





Zdjęcia z wymiany uszczelki pod głowicą:

Część II:


37. Dwuczęściowa głowica z S50B30


38.


39.


40.


41.


42.


43.


44.


45.


46.


47.


48.


49.


50.



--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Mon, 10 Mar 2008 - 03:00
Post #49


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





gratuluje smile.gif Dobrze wiedzieć, że Poznań ma ludzi którzy potrafią coś zrobić a nie tylko gadać wink.gif


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Mon, 10 Mar 2008 - 16:28
Post #50


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Reszta fotek z prac pod tym adresem
http://www.streetracing.pl/forum/index.php...34302&st=60


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Thu, 13 Mar 2008 - 15:02
Post #51


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





Zdjęcia z wymiany uszczelki pod głowicą:

Część III:


51. Zamontowana górna część głowicy


52.


53.


54.


55.


56.


57. Przykręcanie wałka wydechowego


58.


59.


60. Wałek wydechowy ustawiony na GMP tłoka na 1. cylindrze


W noc sylwestrową zainstalowaliśmy wałek ssący, oba koła pasowe wałków rozrządu, Vanos, obudowę termostatu i sam termostat.

61.


62.


63.


64.


65.


66.


67.


68.


69. Połączenia czujników związanych z rozrządem


70.


71. Termostat


72. 42mm wastegate Turboneticsa


73. Turbosprężarka na półce w oczekiwaniu na montaż


74.


75. Montaż świec i cewek zapłonowych


76.


77. Zamontowane przepustnice, silnik krokowy itp.


Koniec fotorelacji z wymiany uszczelki pod głowicą.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Fri, 14 Mar 2008 - 16:09
Post #52


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





Kolejnym krokiem będzie zapewnienie turbosprężarce chłodzenia wodą.
Nagwintowane tulejki dla turbosprężarki:

78.


79.


80.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Sun, 16 Mar 2008 - 10:32
Post #53


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





CYTAT(Mario @ Mon, 03 Mar 2008 - 09:19) *
Tak mam nadal to żółte M3 ale to nie moje będzie/jest uturbiane.
Projekt całkowicie wykonany w MTG i do tego zostawiona klima a turbo oczywiście pod maską smile.gif.
Więcej info po zakończeniu projektu.

Duet MTG i mechanik MTG (podobno robił kursy w firmie BMW) tak złożyli silnik na uszczelce Cometica i śrubach ARP, że ledwo dojechaliśmy do domu. Nie myślałem, że tak można zniszczyć silnik...


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sun, 16 Mar 2008 - 11:11
Post #54


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





mam pytanie z innej beczki: dlaczego masz zmieniony kąt zwrotnicy? daje to jakieś pozytywne efekty?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Sun, 16 Mar 2008 - 13:39
Post #55


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





CYTAT(hz10 @ Sun, 16 Mar 2008 - 11:11) *
mam pytanie z innej beczki: dlaczego masz zmieniony kąt zwrotnicy? daje to jakieś pozytywne efekty?

To jest seryjne ustawienie w E36 M3.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rumpel_ski
post Mon, 17 Mar 2008 - 12:18
Post #56


Frequent User
Dołączył: Sun, 16 March 2008
Skąd: Płock





No to się narobiło wam z tym autem, i jak co było przyczyną tego zepsucia auta czekam na info. Mam zamiar odprężać M3 E36 w taki sam sposób. i informacje są porządane.


--------------------
BMW SWAPY MECHANIKA DIAGNOSTYKA. 790 641 416
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Mon, 17 Mar 2008 - 13:29
Post #57


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





zepsuło się?


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Mon, 17 Mar 2008 - 13:32
Post #58


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





CYTAT(rumpel_ski @ Mon, 17 Mar 2008 - 12:18) *
Mam zamiar odprężać M3 E36 w taki sam sposób. i informacje są porządane.

Jakie konkretnie informacje Ciebie interesują?

CYTAT(Leo @ Mon, 17 Mar 2008 - 13:29) *
zepsuło się?

Czerwone M3T ma się dobrze. Gdyby u nas silnik padł, to byłaby to tylko i wyłącznie nasza wina (moja i mojego syna), gdyż został złożony przez nas w naszym garażu. Post odnosił się do żółtego M3T mojego dobrego znajomego.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rumpel_ski
post Mon, 17 Mar 2008 - 14:33
Post #59


Frequent User
Dołączył: Sun, 16 March 2008
Skąd: Płock





huh.gif dzięki za odp. chciałem wiedzieć co to za firma MTG?? i co zrobili nie tak aby uniknąć tego problemu. i jakie mody zostały zastosowane. ja mam zamiar zakuć auto i nie wiem czy lepiej to, czy uszczelka? Dodatkowo słyszałem że wszyscu wyrzucają odmę na zewnątrz? czy w takim przypadku pompa DENSO zostaje ta od wolnych obrotów i czystości mieszanki? i jeżeli zdecydowałbym się na zakup uszczelki to jakiej firmy? i czy to wszystko. ponieważ podejrzewam że chyba nie.?? cool.gif


--------------------
BMW SWAPY MECHANIKA DIAGNOSTYKA. 790 641 416
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zwierzak
post Mon, 17 Mar 2008 - 21:21
Post #60


Forum Killer
Dołączył: Mon, 27 January 2003
Skąd: warszawa





A pamietasz jak ogladajac twoje auto pytalem sie czy aby nie powinienes podlaczyc wody do turbo ? tongue.gif
cool.gif


--------------------

Kopnac to mozesz swoja starą
Go to the top of the page
 
+Quote Post

7 Stron V  < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 17 September 2025 - 01:34