![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#281
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Jak na moje rozumowanie to ciśnienie paliwa w 3.0TDI jest bardzo ważne, bo od tego zależy skład mieszanki. Wyższe ciśnienie, lepiej rozpylone paliwo przy tej samej dawce. W nowszych silnikach przy mniejszej dawce paliwa uzyskuje się lepszy efekt niż w starszych, dlatego są nieco bardziej oszczędne. W starszych problemy były z powodu niewystarczającej ilości paliwa-spalanie stukowe, stopienie tłoka itp. W nowszych problemy są gdy mieszanka rozpylana jest mniejszym ciśnieniem. Zmienia się jej rozpylenie/uwarstwienie a co za tym idzie skład.
Co do wtrysków to oczywiście elektryka też się zużywa. Mechanicznie uszkodzony wtrysk leje najzwyczajniej bo jest rozszczelniony. Elektrycznie uszkodzony wtrysk może pracować ospale, bo elektryka, przewodniki w nim zastosowane mogą być przypalone co skutkuje gorszą przewodnością prądu i ospałością pracy. Wtrysk staje się po prostu mniej skuteczny. -------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#282
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: zakopane ![]() |
skonczy sie ze Wojtek wsadzi poczciwe 1.9 tdi na pompie
![]() |
|
|
![]()
Post
#283
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 April 2009 Skąd: zabrze ![]() |
Jakis filmik z wydechu? Interesuje mnie konkretnie dzwiek jaki wydaje was wydech przy tym silniku:)
-------------------- <tu była sygnatura komercyjna>
|
|
|
![]()
Post
#284
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
W starszych problemy były z powodu niewystarczającej ilości paliwa-spalanie stukowe, stopienie tłoka itp. To chyba dotyczy benzyny a nie diesla. -------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
![]()
Post
#285
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 August 2003 Skąd: krakow ![]() |
bardzo słaba jakość kolo 19-22sek i kolo 28-30 słychać coś zbliżonego co jest live powyżej 3000 rpm
http://db.tt/7pBtCB3Y Staszek o powrocie do 1.9VP mowy nie ma w 2006 tuning tez nie trwał tydzień ![]() ![]() wtryski topią tłoki gdy leja czyli paliwo jest źle rozpylone .... pomińmy fakt na jakich ciśnieniach jeżdżą które CR , stare silniki na pompie VP jeżdżą na dużo niższych i tłoki się nie topią (o ile wszystko jest sprawne) , na razie jest tylko podejrzenie wtrysków lepiej dmuchać na zimne w tej kwestii przy tej jednostce -------------------- ... soon
|
|
|
![]()
Post
#286
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 12 January 2007 Skąd: stąd ![]() |
bardzo słaba jakość kolo 19-22sek i kolo 28-30 słychać coś zbliżonego co jest live powyżej 3000 rpm http://db.tt/7pBtCB3Y Staszek o powrocie do 1.9VP mowy nie ma w 2006 tuning tez nie trwał tydzień ![]() ![]() wtryski topią tłoki gdy leja czyli paliwo jest źle rozpylone .... pomińmy fakt na jakich ciśnieniach jeżdżą które CR , stare silniki na pompie VP jeżdżą na dużo niższych i tłoki się nie topią (o ile wszystko jest sprawne) , na razie jest tylko podejrzenie wtrysków lepiej dmuchać na zimne w tej kwestii przy tej jednostce Dymi Ci? U mnie już jeden uwalony wtrysk powodował to, że jak auto postało trochę na niskich obrotach (postój) lub pojeździło trochę w korkach to zaczynało ostro dymić. Później trzeba było je trochę przegonić żeby przestało ale wystarczyły znowu niskie obroty żeby problem wrócił... Po wymianie wtrysku problem rozwiązany. Tłok na szczęście bez śladu ![]() Najlepiej byłoby sprawdzić korekcje w gr 72-77 ale skoro mówisz, że nie wyświetla Ci tego- to masz spore utrudnienie... -------------------- 3,0tdiq
|
|
|
![]()
Post
#287
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2008 Skąd: Polska ![]() |
korekcje w tym modelu mogą nic nie powiedzieć , kilka razy miałem przyjemność wymieniać wtryskiwacze w takim silniku na okazję białego dymienia dokładnie w takich momentach jak opisujesz i korekcje zawsze miałem dobre , ciśnienie paliwa po to jest zwiększane aby było lepsze rozpylenie, spalanie i przede wszystkim mniej sadzy auto ma być jak najbardziej ekologicznie po to też montują dpf
|
|
|
![]()
Post
#288
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 12 January 2007 Skąd: stąd ![]() |
U mnie i tak potrafi mocniej zadymić- bo jest trochę dokoksowany, a nie mam narazie środków, żeby poprawiać ten program. Generalnie objawy ostrego dymienia (naprawdę stawiał zasłonę dymną) zniknęły, więc licze, że jest już ok (tym bardziej, że poprzedni właściciel wymieniał już wtryski- te nie mają 100kkm przejechanych i są z serii AH).
Teraz już na rozgrzanym praktycznie wogóle nie dymi- a to były jedne z głównych objawów. Wtrysk, który wymieniłem był prawdopodobnie uwalony tym, że przepaliła się podkładka i cały wtrysk + gniazdo było w nagarze. Chociaż przepalona podkładka mogła być z drugiej strony spowodowana lejącym wtryskiem... ![]() Nowy wtrysk mam z serii BD. -------------------- 3,0tdiq
|
|
|
![]()
Post
#289
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 05 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Jeśli chodzi o 3,0 TDI i wtryski to wygląda to tak: Dla pierwszych jednostek ciśnienie na listwie było najniższe i do tego ciśnienia były dostosowane wtryski (bodajże do 1600 Bar). Późniejsze przejściówki miały wyższe ciśnienie na listwie (do 1800 Bar) i bodajże ostatnie modele jeszcze wyższe (do 2000 Bar). Znajomy testował wtryski z chyba a7 czy a5 w b7 na standardowym ciśnieniu i nie jechało to tak jak powinno. Teraz ma standardowe wtryski ale ciśnienie podniesione softem do 1750 Bar i widać zdecydowanie mocniejszą górę. Miał testować nowsze wtryski z podniesionym ciśnieniem ale nie wiem na czym stanęło. Generalnie jest podejrzenie, że powinien być jakiś efekt. Może warto się zastanowić nad takim rozwiązaniem? Tych 8 otworkowych nie załozysz ponieważ sam wtrysk jest dłuższy. One występuja tylko w 3,0tdi bi turbo 313 ps a tam jest zmodyfikowana głowica i inne pokrywy zawoprów. Po to aby znieśc seryjne doładowanie ponad 2 bar. Poza tym jest wiecej czasów wtrysków niż 7. Wtryski z silnika 3,0tdi po 2008 roku podejda i silnik powinine chodzic bardziej miekko jednakże wydajnosciowo są gorsze. Najbardziej wydajne są wtryuski z silnika CAPA ale one maja włąsnie cisnienie 1650bar. Ale PAtryk zmieni ci w sofcie i bedzie ok. JA miałem u siebie ustawione te wtryski na 1800bar i działały bez problemu. Pozdrawiam -------------------- Ecuproject wrocław 513399363,502730289
|
|
|
![]()
Post
#290
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 12 January 2007 Skąd: stąd ![]() |
Tych 8 otworkowych nie załozysz ponieważ sam wtrysk jest dłuższy. One występuja tylko w 3,0tdi bi turbo 313 ps a tam jest zmodyfikowana głowica i inne pokrywy zawoprów. Po to aby znieśc seryjne doładowanie ponad 2 bar. Poza tym jest wiecej czasów wtrysków niż 7. Wtryski z silnika 3,0tdi po 2008 roku podejda i silnik powinine chodzic bardziej miekko jednakże wydajnosciowo są gorsze. Najbardziej wydajne są wtryuski z silnika CAPA ale one maja włąsnie cisnienie 1650bar. Ale PAtryk zmieni ci w sofcie i bedzie ok. JA miałem u siebie ustawione te wtryski na 1800bar i działały bez problemu. Pozdrawiam Gulu- to samo słyszałem odnośnie CAPA. Jeśli chodzi o 3,0 biTDI to spodziewałem się tego, że to inna konstrukcja. Myślisz, że przy zastosowaniu wtrysków z CAPA, podniesieniu ciśnienia na listwie, uwolnienieniu wydechu i programie granice 320-330 koni w BKN/ASB (204/232 KM) są możliwe? --- edit: I czy po podniesieniu ciśnienia na listwie nic się nie wysra? Tzn. jak ten element+pompa wysokociśnieniowa znosi taką operację? -------------------- 3,0tdiq
|
|
|
![]()
Post
#291
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 11 July 2011 ![]() |
Pompa CP3 Bosha z powodzeniem ładuje nawet 2200 bar. Wiem bo regeneruje zarówno wtryski CR, jak i pompy CR przeróżnych firm. Na stole probierzycm Boscha pompa CP3 chodzi na ciśnieniu 1800 bar a chwilami 2200.
|
|
|
![]()
Post
#292
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 December 2003 Skąd: Gliwice ![]() |
Pompa CP3 Bosha z powodzeniem ładuje nawet 2200 bar. Wiem bo regeneruje zarówno wtryski CR, jak i pompy CR przeróżnych firm. Na stole probierzycm Boscha pompa CP3 chodzi na ciśnieniu 1800 bar a chwilami 2200. W rzeczywistości jednak przy dużych czasach otwarcia a przede wszystkim zgrzanym paliwie pompa nie daje rady i ciśnienie na szynie będzie spadać co zwyczajowo powoduje tryb awaryjny, gaśnięcie auta itd. -------------------- WWW.CINSOFT.PL
|
|
|
![]()
Post
#293
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 14 November 2003 Skąd: Wwa ![]() |
(...) edit: I czy po podniesieniu ciśnienia na listwie nic się nie wysra? Tzn. jak ten element+pompa wysokociśnieniowa znosi taką operację? Mam w C270CDI podniesione o 200bar ciśnienie na rail'u i wszystko działa po 30kkm. Silnik pracuje bardziej miękko. -------------------- "When driving a car in real life, please remeber to be a safe driver by wearing a seat belt, using your turn signal and using good judgment"
Mercedes C270CDI T Mercedes 280CE (C123) Volkswagen Golf 1.9 TDI Opel Combo Pozdrawiam w0wacik |
|
|
![]()
Post
#294
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 05 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Tych 8 otworkowych nie załozysz ponieważ sam wtrysk jest dłuższy. One występuja tylko w 3,0tdi bi turbo 313 ps a tam jest zmodyfikowana głowica i inne pokrywy zawoprów. Po to aby znieśc seryjne doładowanie ponad 2 bar. Poza tym jest wiecej czasów wtrysków niż 7. Wtryski z silnika 3,0tdi po 2008 roku podejda i silnik powinine chodzic bardziej miekko jednakże wydajnosciowo są gorsze. Najbardziej wydajne są wtryuski z silnika CAPA ale one maja włąsnie cisnienie 1650bar. Ale PAtryk zmieni ci w sofcie i bedzie ok. JA miałem u siebie ustawione te wtryski na 1800bar i działały bez problemu. Pozdrawiam W BKN raczej trzeba byłoby dołożyc zewnętrzną pompe paliwa aby dobiła. Taka moc moze sie udać przy zdrowym egzemplarzu bo widziałem juz takie projekty jednakże seryjne sprzegło z pewnoscią sobie z tym nie poradzi a sachs performance na kole jednomasowym to wydatek ponad 6 tys pln. -------------------- Ecuproject wrocław 513399363,502730289
|
|
|
![]()
Post
#295
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 12 January 2007 Skąd: stąd ![]() |
W BKN raczej trzeba byłoby dołożyc zewnętrzną pompe paliwa aby dobiła. Taka moc moze sie udać przy zdrowym egzemplarzu bo widziałem juz takie projekty jednakże seryjne sprzegło z pewnoscią sobie z tym nie poradzi a sachs performance na kole jednomasowym to wydatek ponad 6 tys pln. Jest tej tańsza opcja. Niestety nie pamiętam nazwy- a nie uśmiecha mi się zrzucać skrzyni żebu zobaczyć co siedzi w środku. Jakieś niemieckie coś. Jak będę wiedział co to- dam znać. Moje sprzegło dzielnie znosi 560 niutów- co więcej- raz zniosło ruszanie i jazdę pod górkę na 3 czy 4 - bo straciłem pozostałe biegi a nie mogłem stać w tamtym miejscu bo by mi ktoś w d... wjechał... Pośmierdziało, pośmierdziało ale dalej b. dobrze klei... -------------------- 3,0tdiq
|
|
|
![]()
Post
#296
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 05 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Jest tej tańsza opcja. Niestety nie pamiętam nazwy- a nie uśmiecha mi się zrzucać skrzyni żebu zobaczyć co siedzi w środku. Jakieś niemieckie coś. Jak będę wiedział co to- dam znać. Moje sprzegło dzielnie znosi 560 niutów- co więcej- raz zniosło ruszanie i jazdę pod górkę na 3 czy 4 - bo straciłem pozostałe biegi a nie mogłem stać w tamtym miejscu bo by mi ktoś w d... wjechał... Pośmierdziało, pośmierdziało ale dalej b. dobrze klei... Ale moment rzędu 560 Nm to żaden moment,w nowych 3.0 Tdi robi sie ok 750Nm i na taki moment trzeba znaleść tańszy zamiennik sprzęgła. Własnie trwaja u nas przymiarki do zaadaptowania docisku z S8 który jest bez samoregulatora,ponieważ kończymy kolejny projekt z cyklu ASB na turbo GTB itd. -------------------- Ecuproject wrocław 513399363,502730289
|
|
|
![]()
Post
#297
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 12 January 2007 Skąd: stąd ![]() |
Ale moment rzędu 560 Nm to żaden moment,w nowych 3.0 Tdi robi sie ok 750Nm i na taki moment trzeba znaleść tańszy zamiennik sprzęgła. Własnie trwaja u nas przymiarki do zaadaptowania docisku z S8 który jest bez samoregulatora,ponieważ kończymy kolejny projekt z cyklu ASB na turbo GTB itd. Gulu- tylko jak zapewne wiesz- nowe 3,0 TDI mają sprzęgło dwutarczowe... -------------------- 3,0tdiq
|
|
|
![]()
Post
#298
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 05 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Gulu- tylko jak zapewne wiesz- nowe 3,0 TDI mają sprzęgło dwutarczowe... Zgadza sie.Nawet ostatnio takie wymienialiśmy. -------------------- Ecuproject wrocław 513399363,502730289
|
|
|
![]()
Post
#299
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, w nowszych 3.0 TDI dwutarczowe LUKa, przynajmniej ja na takie trafiłem i takowe zakładałem, podobno na LUKu audi wyjeżdżało z fabryki, nie wiem jednak, czy każde?
Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#300
|
|
![]() Rookie Dołączył: Wed, 27 June 2007 Skąd: Zgorzelec ![]() |
Gratuluję projektu.
Ciekawi mnie bardzo jak to wszystko wygląda teraz pod maską. Można prosić o jakąś fotkę? -------------------- ACOQ NG - Kamei Design
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 23 August 2025 - 09:43 |