Shoutbox 0 nowych PW 


15 Stron V  « < 12 13 14 15 >  
Reply to this topicStart new topic
> Audi Coupe Quattro 3.0TDI, ... przed końcem świata sie udalo :)
rennen
post Fri, 21 Dec 2012 - 17:07
Post #261


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





Myślę, że ze sprzęgłem nie powinno być problemu bo auto jednak jest sporo lżejsze od jakiegokolwiek audi gdzie ten silnik występował seryjnie, dlatego nie powinno się męczyć cool.gif nagraj może film ze startu/przyspieszenia? Teraz albo po chipie - Myślę, że każdy by chętnie obejrzał smile.gif


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 21 Dec 2012 - 17:07
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Melman
post Fri, 21 Dec 2012 - 17:30
Post #262


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 January 2007
Skąd: stąd





CYTAT(rennen @ Fri, 21 Dec 2012 - 17:07) *
Myślę, że ze sprzęgłem nie powinno być problemu bo auto jednak jest sporo lżejsze od jakiegokolwiek audi gdzie ten silnik występował seryjnie, dlatego nie powinno się męczyć cool.gif nagraj może film ze startu/przyspieszenia? Teraz albo po chipie - Myślę, że każdy by chętnie obejrzał smile.gif


+1
W razie czego można dostać ciut mocniejsze sprzęgło- musiałbym zapytać co mi ostatnio włożyli... smile.gif

Bardziej obawiałbym się o dwumas- chociaż tak jak wyżej rennen napisał- przy tej masie powinien dłużej pojeździć niż w normalnej a4.


--------------------
3,0tdiq
Go to the top of the page
 
+Quote Post
voj2s
post Fri, 21 Dec 2012 - 22:54
Post #263


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 August 2003
Skąd: krakow





Zdjęcia są sprzed kilku tygodni, został założony komplet nowych dolnych listw wiec i ta na tylnym błotniku jest.
Koncepcja z czarnymi progami i dołami zderzaków też mi się bardziej podoba, jednak nie ma jak wymalować dołu zderzaka rs2.... ale jestem otwarty na wszelkie wizualizacje smile.gif ( i nie wykluczam powrotu do zderzaka S2).
Czarne koła wizualnie będą wyglądały na jeszcze mniejsze a już teraz wydaja mi się za małe(być może stoi za wysoko jeszcze szczególnie tył), na lato chciałbym 18 wizualnie wyglądające na większe i ważące max 8kg lub 19
Sprzęgłem się na razie nie martwię na zapas ...a film raczej po nowym roku dopiero.

PS Pierwsza awaria ... urwane mocowanie rolki zwrotnej paska wielorowkowego ... no i pasek poszedł w strzępy , usterka raczej nie związana ze swapem tylko czyjąś głupotą bo wkręcił śruby "trochę" za krótkie. Wszystko wskazuje ze 5 lat stania silnikowi nie pomogło a raczej układowi paliwowemu ....za parę dni będę pewny ale chyba wtryski do zmiany sad.gif


--------------------
... soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek 1980
post Fri, 21 Dec 2012 - 22:56
Post #264


Forum Killer
Dołączył: Wed, 16 September 2009





Witam,
CYTAT("COWBOY")
ale sprzegło z A5 lub A4B8 czyli od skrzyni 0B3, tak jak Wojtek napisał
jest to 2 tarczowe sprzegło 2x224mm i rzeczywiscie bez stękania znosi 750NM od 1800 rpm

(czy w A4 b7, jest sprzęgło jednotarczowe???)
tak dokładnie o takie mi chodziło, miałem okazję już zmieniać takowe w samochodzie o przebiegu 180tyś.
Kuzyn je zakatował. Każda tarcza był już o 1,5mm cieńsza od 'prawie nowej" i występował straszne drgawki na całej karoserii, dwumas o dziwo ok. Po zmianie sprzęgła wszystkie drgawki ustąpiły i ma się dobrze z obecną mocą 316KM i 652NM.
Przepraszam za zaśmiecanie, ale może komuś się to przyda.

CYTAT(" voj2s ")
Wszystko wskazuje ze 5 lat stania silnikowi nie pomogło a raczej układowi paliwowemu ....za parę dni będę pewny ale chyba wtryski do zmiany sad.gif

mogło im zaszkodzić odpalanie bez dobrego odpowietrzenia układu paliwowego.
Podobno każda ingerencja w układ paliwowy (chodzi o zapowietrzenie) i nie właściwe odpowietrzenie grozi spaleniem pizoelektryki we wtryskach. Po każdej ingerencji zalecane jest uruchomienie Vagiem pompki paliwowej i przez 30min gonienie tą pompka paliwa przez układ paliwowy, to ma na celu wygonienie całego powietrza z ukłądu, a później silnik ma popracować z 10-15min na wolnych obrotach zanim zacznie się jazdę samochodem.
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
voj2s
post Fri, 21 Dec 2012 - 23:03
Post #265


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 August 2003
Skąd: krakow





tak a4 B7 to sprzęgło jednotarczowe 240mm...i takie jest u mnie

akurat z odpaleniem problemów nie było paliwo stało w układzie... pierwsze odpalanie było z pompką i "zbiornikiem"pod maska i na pewno układ był dobrze odpowietrzony a teraz słyszę jak z przebiegiem km zmienia się dźwięk pracy wtryskiwaczy


--------------------
... soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek 1980
post Fri, 21 Dec 2012 - 23:10
Post #266


Forum Killer
Dołączył: Wed, 16 September 2009





Rozumiem voj2s ,włąśnie nie wiedziałem, jakie jest w b7.
Dzięki.
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Fri, 21 Dec 2012 - 23:27
Post #267


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





nie dźwięk pracy wtryskiwaczy a dźwięk silnika spowodowany nie prawidłowym działaniem wtrysków, tak się właśnie dzieje jak wszystko długo stoi nie ruszane a wcześniej normalnie jeździło i było zalane paliwem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
voj2s
post Fri, 21 Dec 2012 - 23:40
Post #268


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 August 2003
Skąd: krakow





akurat to co wszyscy w dieslu określają jako kle-kle to praca wtrysków w systemach CR ciśnienie wtrysku jest na tyle małe na wolnych obrotach ze jest to nieporównywalny dźwięk z PD czy starymi dieslami u mnie jednak same wtryski pracują coraz głośniej ( możemy się nie dogadać na forum ale na wolnych słychać właśnie najbardziej wtryski, pod obciążeniem nieładny dźwięk silnika spowodowany wtryskami)


--------------------
... soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Sat, 22 Dec 2012 - 00:21
Post #269


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





jeszcze raz mówię wtryski nie mogą głośniej pracować, to pracuje głośniej silnik(twardo) przez wtryskiwacze, lub nie prawidłowe ciśnienie w szynie CR a co jest bardzo nie bezpieczne i może grozić poważną awarią silnika
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Sat, 22 Dec 2012 - 07:08
Post #270


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





tak teoretyzuję ale chyba za wysokie cisnienie na szynie robi twarda prace ?
skraca sie czas wtrysku i spalanie jest bardziej gwałtowne
albo moze nie wystepuję wszystkie te przedwtryski jakie sa w CR ?
powtarzam nie znam sie ale musi cos nie tak jest ...

Wojtek: jak bedziesz miał problem to wyslij do mnie te wtryski, sprawdzi sie czy sa ok, moze myjka ultradzwiekowa, jakas kalibracja czy cos, nie znam sie ale na pewno bedzie wiadomo czy sa OK czy musisz szukać nowych, w czym tez Ci chetnie pomoge... nie pamietam dokładnie ale kiedys sie chyba dowiadywałem i koszt nowego to cos koło ~1kPLN jak dla Ciebie wink.gif
ewentualnie moze załozyc te z mocniejszych wersji, badałes temat czym sie róznią, czy otworki takie same ?
jak cos podaj oznaczenia swoich wtrysków, podrąze temat
o ile dobrze pamietam to w 3.0 TDI są 2 rodzaje wtrysków i jedne da sie naprawiac, a drugie sie wymienia


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Sat, 22 Dec 2012 - 10:21
Post #271


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





Cowboy: dobry podpis biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Melman
post Sat, 22 Dec 2012 - 10:29
Post #272


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 January 2007
Skąd: stąd





Jeśli chodzi o 3,0 TDI i wtryski to wygląda to tak:
Dla pierwszych jednostek ciśnienie na listwie było najniższe i do tego ciśnienia były dostosowane wtryski (bodajże do 1600 Bar).
Późniejsze przejściówki miały wyższe ciśnienie na listwie (do 1800 Bar) i bodajże ostatnie modele jeszcze wyższe (do 2000 Bar).

Znajomy testował wtryski z chyba a7 czy a5 w b7 na standardowym ciśnieniu i nie jechało to tak jak powinno. Teraz ma standardowe wtryski ale ciśnienie podniesione softem do 1750 Bar i widać zdecydowanie mocniejszą górę.
Miał testować nowsze wtryski z podniesionym ciśnieniem ale nie wiem na czym stanęło. Generalnie jest podejrzenie, że powinien być jakiś efekt.

Może warto się zastanowić nad takim rozwiązaniem?


--------------------
3,0tdiq
Go to the top of the page
 
+Quote Post
voj2s
post Sat, 22 Dec 2012 - 10:59
Post #273


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 August 2003
Skąd: krakow





Ja mam wtryskiwacze z 059 130 277 AH czyli ciśnienie 1600bar i jeśli ktoś zna odpowiedz czy wtryskiwacze z wersji 2000bar konkretnie z końcówka AM (silnik CATA i ponoć 4.2TDI) są wydajniejsze?? z tego co wiem moje są 7 a AM są 8 otworkowe ....próbował lub zna kogoś kto próbował je wkładać??
Strasznie ciężko zdobyć jakiekolwiek sensowne informacje nt różnic miedzy tymi systemami 1600-1800-2000, między wtryskami

PS ciśnienie na listwie jest wymagane 230bar (tyle jest) i niestety ponieważ ECU nie widzi prędkości (odczytu co 1000km)wciąż nie mam korekcji wtryskiwaczy i nie wiem czy się w ogóle pojawi sad.gif
korekcje dawki na cylindrach 0,05-0,2 sporadycznie wskoczy na 2-ch cyl 0,3

Jeśli masz Cowboy dostęp do materiałów z Boscha dla "pompiarzy" do testów tych wtrysków, widełki w jakich jakie wtryski się muszą mieścić przy danym ciśnieniu było by to pomocne

Dzięki wszystkim z pomoc smile.gif


--------------------
... soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Melman
post Sat, 22 Dec 2012 - 12:38
Post #274


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 January 2007
Skąd: stąd





CYTAT(voj2s @ Sat, 22 Dec 2012 - 10:59) *
Ja mam wtryskiwacze z 059 130 277 AH czyli ciśnienie 1600bar i jeśli ktoś zna odpowiedz czy wtryskiwacze z wersji 2000bar konkretnie z końcówka AM (silnik CATA i ponoć 4.2TDI) są wydajniejsze?? z tego co wiem moje są 7 a AM są 8 otworkowe ....próbował lub zna kogoś kto próbował je wkładać??
Strasznie ciężko zdobyć jakiekolwiek sensowne informacje nt różnic miedzy tymi systemami 1600-1800-2000, między wtryskami

PS ciśnienie na listwie jest wymagane 230bar (tyle jest) i niestety ponieważ ECU nie widzi prędkości (odczytu co 1000km)wciąż nie mam korekcji wtryskiwaczy i nie wiem czy się w ogóle pojawi sad.gif
korekcje dawki na cylindrach 0,05-0,2 sporadycznie wskoczy na 2-ch cyl 0,3

Jeśli masz Cowboy dostęp do materiałów z Boscha dla "pompiarzy" do testów tych wtrysków, widełki w jakich jakie wtryski się muszą mieścić przy danym ciśnieniu było by to pomocne

Dzięki wszystkim z pomoc smile.gif



Wojtek, z tego co pamiętam co mi mówił znajomy co się bawił wkładając różne wtryski do B7 to różnica polega przede wszystkim na tym, że mocniejsze wtryski na seryjnej listwie leją- tzn. jest za niskie ciśnienie żeby poprawnie rozpylić paliwo (mówimy oczywiście o niskich wartościach RPM, przy wysokich też nie najlepiej dawały radę- bo nie osiągały maksymalnych wartości).

Po podniesieniu ciśnienia na listwie i seryjnych wtryskach dół wydaje się podobny ale góra to już ogień- auto od 130 łapie drugi oddech i idzie jak złe...

Czyli wygląda na to, że nowsze wtryski napewno są wydajniejsze- w końcu muszą poradzić sobie z większą ilością paliwa (wyższe ciśnienie w tym samym czasie).


--------------------
3,0tdiq
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Sat, 22 Dec 2012 - 16:11
Post #275


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





No cóż Wojtuś na 3.0TDI się nie znam, ale wydaje mi się że przecierasz szlak mało uczęszczany. Tak to jest zazwyczaj z pionierskimi projektami. Jeśli ci się to uda to czapki znów będziemy ściągać wink.gif


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
voj2s
post Sat, 22 Dec 2012 - 18:47
Post #276


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 August 2003
Skąd: krakow





Max ciśnienie w każdym z systemów jest osiągane tylko przy max seryjnej dawne lub bliskiej maksymalnej i wysokich obrotach. System 1600-1800 maja ciśnienie 230 bar na wolnych wiec raczej wtryski muszą przy każdym ciśnieniu dobrze rozpylać i nie mogą lać. Porównując wymagane ciśnienia miedzy tymi systemami widać ze 1800 wymaga przy tych samych obrotach i tej samej dawce 50-150 bar więcej na listwie ale np jeśli jest to różnica 1400 bar zamiast 1300 i przyjmiemy ze wtryskiwacze maja taka samą wydajność to są w stanie wtrysnąć niecałe 4% paliwa więcej. Najbardziej zauważalne jest że dużo wcześniej jest wymagane maksymalne ciśnienie w nowszych systemach np u mnie 1600 bar to dopiero 4000rpm i maksymalna seryjna dawka .

Melman a Twój znajomy nie próbował zakładać nowszych wtrysków i podnosić ciśnienia?? może wyższe ciśnienia+ krótszy czas = lepsze spalanie a ich wydajność jest taka sama ...słowo klucz dane diagnostyczne dla pompiarzy

dżordżyk niestety nie ma lekko ale mam nadzieje ze będzie warto wink.gif


--------------------
... soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek 1980
post Sat, 22 Dec 2012 - 19:52
Post #277


Forum Killer
Dołączył: Wed, 16 September 2009





Witam, podczas strojenia samochodu kuzyna Aligator (Wojtek) z Dynosoftu powiedział mi tak: wtryski w tych silnikach, mowa tu o silniku CAPA 230-240KM wtryski wytrzymują pod 200tyś/km. Samochód kuzyna miał w tym czasie 180tyś. przebiegu, wiec Wojtek stwierdził, że wtryski mogą być już na końcu swego żywota.
Po sprawdzeniu Wojtek powiedział, że nie polecał by jeździć dłużej niż max do 20000km, bo może być tak, że silnik stanie i koniec, trzeba będzie szukać nowego silnika, bo ten będzie nadawał się tylko na złom lub dawcę orkanów.
Zapytałem dlaczego tak się dzieje i czy nie można ich jakoś przemyć w myjce ultradźwiękowej?
Wojtek odpowiedział, że te wtryski nie zużywają się mechanicznie, tylko elektrycznie. Dla mnie jest to trochę nie zrozumiałe, bo jak może się zużywać elektryka, no ale widocznie może..
Może być tak, że podczas jazdy silnik straci moc i koniec po silniku. W automacie komputer rozłączy skrzynię biegów i silnik jest do uratowania, zmienia się tylko zniszczony tłok i lata dalej.
Jednak w samochodzie ze skrzynią manualną nie jest już tak kolorowo.
Zapytawszy Wojtaka, czy jak szybko wcisnę sprzęgło, to też uda się uratować silnik?
Odpowiedział, nie ma takiej opcji, że zdążysz wcisnąć sprzęgło.
Lepiej jest zmienić wtryski wcześniej, bo to koszt zależy gdzie, ale od 4000-7200zł za komplet, niż kupować cały silnik za kwotę od 10tyś. złotych w zwyż.
W tym wypadku może być iny powód, jeśli samochód nie ma nalatane dużo km.
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Melman
post Sat, 22 Dec 2012 - 20:21
Post #278


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 January 2007
Skąd: stąd





Jedyny sposób żeby zniszczyć silnik wtryskami- to wypalić dziury w tłoku. Żeby to zrobić potrzeba trochę pojeździć z lejącymi wtryskami- a objawy takich- trudno przeoczyć...

Tu zdjęcie tłoka z dziurą:


Tu mój po kontakcie z zaworem:


Ja akurat miałem szczęście i nie miałem większych szkód w silniku poza głowicą oczywiście. Jeździ zajebiście, nie bierze oleju.

Wojtek, prv poszło.


--------------------
3,0tdiq
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcinzz
post Sat, 22 Dec 2012 - 21:28
Post #279


Rookie
Dołączył: Mon, 11 July 2011





CYTAT(tomek 1980 @ Sat, 22 Dec 2012 - 19:52) *
Wojtek odpowiedział, że te wtryski nie zużywają się mechanicznie, tylko elektrycznie. Dla mnie jest to trochę nie zrozumiałe, bo jak może się zużywać elektryka, no ale widocznie może..



Jeżeli jest to wtryskiwacz Piezo to przede wszystkim uszkadzają się elektrycznie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek 1980
post Sat, 22 Dec 2012 - 21:41
Post #280


Forum Killer
Dołączył: Wed, 16 September 2009





Tak, mówię tu o pizo, który występuje w silniku CAPA np. A4 b8.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

15 Stron V  « < 12 13 14 15 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 23 August 2025 - 12:47