![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Sutener Mocy Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z Mokotowa ![]() |
Panowie ostrożnie z wiatrakami!!! może załóżcie jakiś fanklub don kichot'a ![]() -------------------- VTG crew
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 November 2005 Skąd: From Hell ![]() |
Wygląda, jakby Cię kondor dziabnął!
Spoko, dojdziesz do siebie. Ja miałem po owczarku niemieckim 47 szwów na nodze... -------------------- "We are made of emotions(...)It's only a question of finding the way to experience them." - Ayrton Senna
|
|
|
![]()
Post
#43
|
|
Super User Dołączył: Mon, 15 January 2007 Skąd: warszawa ![]() |
Witam zakupił dziś west gate parę fotek poniżej . Jeszcze jedno panowie tam jedno zdjęcie jest opisane bo nie wiem do czego jest jeden przewód na tym WG jak ktoś wie to poproszę o podpowiedź . Nie zmniejszyłem pierwszego zdjęcia więc trzeba poczekać ale jak załaduje to się pomniejszy i się mieści w oknie.
To będzie to zdjęcie ![]() ![]() ![]() ![]() POZDRAWIAM ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 27 November 2003 Skąd: Plateau/Warszawa ![]() |
Ten przewód podłączasz do dolotu, przed przepustnicą, po drodze mając zawór - boost controller.
Górny nypel zostawiasz wolny. -------------------- BMW M3T by VTG - ET 10.2s
Shelby GT500 - 12.1s |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
Super User Dołączył: Mon, 15 January 2007 Skąd: warszawa ![]() |
Dzięki chodzi o czujnik ciśnienia doładowania dobrze rozumiem
|
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Nie, czujnik ciśnienia doładowania musisz podłączyć za przepustnicą. PMN ma na myśli zawór (manualny lub elektroniczny), którym będziesz mógł zwiększyć ciśnienie doładowania.
Np. taki: http://moto.allegro.pl/item306125187_manua...erfekt_mbc.html Rozbierz WG z Audi S2 i sprawdź, jaka jest w nim sprężyna. Możesz dorobić sobie bardziej miękką (w Poznaniu to koszt 8zł za sztukę) i boost zwiększyć za pomocą MBC. Co prawda, WG z Audi S2 jest 30mm i możesz mieć problemy z przeładowaniami (w zależności od tego, jakie ciśnienie doładowania Ciebie interesuje). Powodzenia! -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
Super User Dołączył: Mon, 15 January 2007 Skąd: warszawa ![]() |
Dzięki za podpowiedź ale tam jest regulacja do ustawiania ciśnienia doładowania.
Może tak ja to rozumuje w ten sposób od góry przy tym zaworze jest zaślepka po jej wydłubaniu pojawia się śruba na ampul którą się ściska sprężynę lub rozluźnia teraz rodzi się pytanie czy ja to dobrze rozumuje. A jeżeli jest tak jak ty mówisz (wcale nie twierdze że mówisz źle) to przy zaworze się nic nie kręci tylko ustawia się tym pokrętłem co mi dałeś linka na allegro jeżeli tak jest to ja już nic nie kumam . Ja to tak kumałem kupuje WG zakładam i po robocie śrubką w lewo lub w prawo i większe ciśnienie i mniejsze ciśnienie doładowania , jeżeli jest inaczej to jaki następny krok mam zrobić . Z góry dziękuje za wszystkie rady i podpowiedzi. I jeszcze jedno nie da się tak tego zrobić to taka moja myśl zaślepić ten przewód i sterować tym WG tylko mechanicznie . Ciśnienie jakie mnie interesuje to między 0,3bara a 1.0bar POZDRO ![]() |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
Dzięki za podpowiedź ale tam jest regulacja do ustawiania ciśnienia doładowania. Może tak ja to rozumuje w ten sposób od góry przy tym zaworze jest zaślepka po jej wydłubaniu pojawia się śruba na ampul którą się ściska sprężynę lub rozluźnia teraz rodzi się pytanie czy ja to dobrze rozumuje. A jeżeli jest tak jak ty mówisz (wcale nie twierdze że mówisz źle) to przy zaworze się nic nie kręci tylko ustawia się tym pokrętłem co mi dałeś linka na allegro jeżeli tak jest to ja już nic nie kumam . Ja to tak kumałem kupuje WG zakładam i po robocie śrubką w lewo lub w prawo i większe ciśnienie i mniejsze ciśnienie doładowania , jeżeli jest inaczej to jaki następny krok mam zrobić . Z góry dziękuje za wszystkie rady i podpowiedzi. I jeszcze jedno nie da się tak tego zrobić to taka moja myśl zaślepić ten przewód i sterować tym WG tylko mechanicznie . Ciśnienie jakie mnie interesuje to między 0,3bara a 1.0bar Zobacz na rysunek poniżej: na membranę wewnątrz WG działają trzy główne siły - ciśnienie aktualnie panujące w dolocie przed przepustnicą, aktualne ciśnienie spalin oraz z drugiej strony sprężyna. Aby osiągnąć określone doładowanie musimy tak ustawić WG by w odpowiednim momencie się otworzył, a więc siły działające od dołu membrany pokonały siłę sprężyny. Można to zrobić ustawiając napięcie sprężyny na górze WG jak piszesz. Ale może się okazać że poniżej jakiejś wartości nie zejdziesz bo będzie za twarda sprężyna i konieczna będzie jej wymiana, z kolei jak będzie za miękka to zawór będzie się otwierał sam. Można też ustawić napięcie WG tak by otwierał się już np przy 0,2bar i na wężyku zastosować MBC który nie będzie dopuszczał do WG ciśnienia tak długo jak chcemy. Oba sposoby są dobre ale MBC jest łatwiejszy i szybszy w regulacji a boost narasta trochę inaczej - bardziej gwałtownie. Nie da rady zaślepić przewodu i sterować mechanicznie - sprężyna musiała by być bardzo miękka bo z przeciwnej strony działało by na nią jedynie ciśnienie spalin i regulacja mogła by być wogóle nie możliwa ![]() |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
Super User Dołączył: Mon, 15 January 2007 Skąd: warszawa ![]() |
Czyli co trzeba kupić ten zaworek do regulacji bo bez niego się nie obejdzie , dobrze cię zrozumiałem KORONA tak . Bo jak się go nie założy to się może WG nie otwierać wcale, dobrze rozumiem ??
POZDRO |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 27 November 2003 Skąd: Plateau/Warszawa ![]() |
Dobrze, rozumiesz jendrek.
Tylko na pewno kup zaworek manualny, taki jak w linku Maleckis'a - będziesz mógł regulować ciśnienie pokrętłem, oczywiście przy spełnieniu założeń opisanych przez Koronę. Pamiętaj, że przy regulacji ciśnienia ważna jest również twardość sprężyny (pisał o tym Korona) i średnica/wydajność samego WG (pisał Maleckis). -------------------- BMW M3T by VTG - ET 10.2s
Shelby GT500 - 12.1s |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
Widziałem dziś tego WG. Otwór ma średnicę 30 mm. Co do MBC to zrobimy go sami z trójnika, śrubki, nakretki, sprezynki z długopisu i kulki. Mam taki nawet jeden dla siebie zrobiony i działa.
jendrek pojechał juz do garazu dorabiać flansze pod WG i ogladać mocowania silnika. Okazało się ze jego silnik ma prawdopodobnie dół od wersji z turbo bo ma w bloku otwory do łap tak jak tamte silniki. Wyczytał zreszta to na jakims forum BMW gdzie takie setupy sa znane. -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
Super User Dołączył: Mon, 15 January 2007 Skąd: warszawa ![]() |
Maleckis dzięki za wiadomość na PRV . Byłem dziś w garażu rozebrałem WG już wszystko wiem jak to działa i o co komon z tą sprężyną . Kupiłem materiał na łapy w tym tygodniu to raczej nie ale w przyszłym na pewno motor wjeżdża i tak patrzyłem w garażu można ten regulator zaadoptować od kompresora tam jest taki mały zegarek do ustawienia ciśnienia roboczego skala jest 0,1bar lub przy samym pistolecie do malowania się to stosuje żeby robocze było ok. Więc coś się wymyśli , jeszcze tak nie było żeby jakoś nie było . Tylko miałem problem z tą śrubką co się tą sprężynkę reguluje połamałem dwa klucze potem rozebrałem przyspawałem nakrętkę (ostro przetopiłem) rozgrzało się i wykręciło musze dobrać jakąś śrubę taką na zwykły klucz będzie wystawać ale regulacja będzie łatwiejsza.
Jutro lecę dorabiać łapy pospawam na samochodzie jak już przypasuje wszystko Pozdro dzięki za podpowiedzi ![]() |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
Super User Dołączył: Mon, 15 January 2007 Skąd: warszawa ![]() |
Dziś kupiłem śrubę nową do regulacji WG . Zrobiłem blachy na silnik pod łapy , zwaliłem kompresor od Klimy jakieś przwody od skrzyni automatycznej .Jutro zamierzam wpasować chłodnice ori 735 troszkę za szeroka trzeba rynny zrobić w podłużnicach , ale za to prze ogromna .Mam nadzieje że ta chłodnica i ten wentylator dadzą rade i będzie spoko. Jutro jakieś foty po zakończonych pracach mam nadzieje że w poniedziałek silnik wsadzę.
POZDRO ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
Super User Dołączył: Mon, 15 January 2007 Skąd: warszawa ![]() |
Dziś mi się przypomniało że jeszcze trzeba wymienić sworznie długi i krótki wymieniłem obydwa z lewej i prawej strony pozostało tylko łączniki stabilizatora i gumy stabilizatora . Kupił bym jakieś leprze te gumy ale nie wiem gdzie się udać za tym jak ktoś wie gdzie to poroszę podpowiedź . Obsadziłem chłodnice musiałem podciąć podłużnice na razie są surowe będę je zamykał żeby nie były osłabione , ale przy tym rozmiarze chłodnicy mam nadzieje że nie będzie problemów z chłodzeniem i mam dobry wentylator e-32 klimatyzacja . Odebrałem flansze pod WG na razie zgodnie z planem poruszam się zgodnie z planem oby tak dalej to będzie ok.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() POZDRO ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 03 April 2006 ![]() |
Widze szpachle?
![]() Projekt jest naprawde elegancki jak na getto mod. ![]() |
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 16 September 2007 Skąd: inąd ![]() |
jendrek e-30 co to za chłodnica,chyba nie od 2,4 td bo ta mieści sie miedzy podłużnicami,domniemam że jest to od V12 -automat by BMW E32 ?
Miło widzieć,że ruszyłeś z projektem. Powodzenia. |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 02 June 2006 Skąd: okolice Warszawy ![]() |
napisal ze chlodnica ori od 735
-------------------- <b>wtryskiwacze: BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc 1200cc Lucas niskoomowe</b> |
|
|
![]()
Post
#58
|
|
Super User Dołączył: Mon, 15 January 2007 Skąd: warszawa ![]() |
Chłodnica ori 735 z Klimą i v12 też jest taka. Szpachla jest jeszcze u Niemca zrobiona a jest delikatnie cyknięta narożnikiem i kit odprysnął . Na razie silnik zawias i tak dalej o estetyka na później . A chłodnica duża bo nie mam zamiaru się strsować
POZDRO ![]() |
|
|
![]()
Post
#59
|
|
Super User Dołączył: Mon, 15 January 2007 Skąd: warszawa ![]() |
To objaśnienie dla kolegi AMNES (nie złośliwie na koniec zrobie fotki miejsca w który to robiłem ja na to mówie pentagon hehehehehehe)
W tym getcie nie jeden mod powstał i nie tego kalibru mam namyśli ciężarówki spawane z 3 jedna busy mercedes sprinter wv lt to na wszystkie sposoby były składane wydłużane z tyłu w środku dachy spawane nawet przód sprinter tył LT i nawet raz anglika WV LT z anglika przerabiali i nie było części od LT to deskę od mercedesa wsadziliśmy generalnie kowalstwo artystyczne jak nigdzie nie chcieli robić bo się nie da to tam się klepało (tak jak w tym kawale jak bym nie klepał to golf3 i przystanek ). Jest wesoło tam bezstresowo się podchodzi do rzeczy teraz przywieźli lublina 2001 rok w którego przyje……. Cysterna z paliwem aż cysterna się na bok wywaliła zawiózł tamten koleś do jakiegoś warsztatu to mu powiedzieli że by właśnie tu się zgłosił bo sobie poradzą. Rama połamana kabiny prawie nie ma ale co się nie da jak się da. My wołamy na ten warsztat AUTO PATENCIK a wymiany silników w ciężarówkach to tam były stosowane wszystkich konfiguracjach najciekawsze moim zdaniem to był wsad silnika ze stara do reno i jeździ do dziś . |
|
|
![]()
Post
#60
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 02 June 2006 Skąd: okolice Warszawy ![]() |
przychodzi na mysl powiedzenie - w Polsce wszystko sie da zrobic
![]() -------------------- <b>wtryskiwacze: BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc 1200cc Lucas niskoomowe</b> |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 13 September 2025 - 14:15 |