Przejście z oleju półsyntetycznego na syntetyczny, VW Passat 1.9 TDI AFN |
Przejście z oleju półsyntetycznego na syntetyczny, VW Passat 1.9 TDI AFN |
Sat, 26 Jan 2008 - 21:11
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 20 March 2004 Skąd: Wałbrzych |
Witam,
od kilku godzin wertuje internet w poszukiwaniu odpowiedzi na dręczące mnie pytanie: Posiadam VW Passat silnik 1.9 TDI , AFN (110PS) , rok 1998 , przebieg 211.000 Dotychczas jeździłem na oleju półsyntetycznym Shell Helix Diesel Plus 10W-40 Chciałbym teraz przejsć na olej syntetyczny Mobil Synt S 5W-40 (opis: http://www.mobil.com/Poland-English/Lubes/...ynt_S_5W-40.asp ) Chcę przejść na ten olej, gdyż już jestem w jego posiadaniu. Został przez pomyłkę zakupiony (powinien być kupiony Mobil Synt S Special V 5W-40) do samochodu z silnikiem Audi 2.5 TDI , AYM (155PS) , rok 2002 , przebieg 199.000 , gdzie z tego co się orientuje niezbędna jest norma 505.01 dla tego motoru, natomiast olej Mobil Synt S 5W-40 posiada norme 505.00 ;/ Moje pytanie jest takie, czy mogę przejść z oleju półsyntetycznego na syntetyczny (w silniku AFN) bez problemów? Podczas przeszukiwania informacji na ten temat spotkałem się z kilkoma oponiami w tym temacie: 1) Można przejść, bez problemów, gdyż TDI powinny jeździć na full syntetyku - i nawet poprawia to pracę silnika. 2) Nie można przejść z oleju półsyntetycznego na syntetyczny gdyż spowoduje to rozszczelnienie silnika poprzez wypłukanie nagaru, który się tam zgromadził poprzez gęstrzy olej półsyntetyczny. 3) Spróbować zawsze można, ale nikt nie powie Ci co się stanie... Mam wielki mętlik w głowie, co zrobić... ? Proszę Was koledzy o pomoc... P.S. Pytanie troszę z innej beczki: Jaki jest okres ważności dla oleju silnikowego w bańce 4L (oryginalnie zapakowana) ? |
|
|
Wspieraj forum |
Sat, 26 Jan 2008 - 21:11
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
Sat, 26 Jan 2008 - 22:13
Post
#2
|
|
CYTAT 2) Nie można przejść z oleju półsyntetycznego na syntetyczny gdyż spowoduje to rozszczelnienie silnika poprzez wypłukanie nagaru, który się tam zgromadził poprzez gęstrzy olej półsyntetyczny. Bajka. Można ją opowiadać w szopie pana Miecia naiwniakom. CYTAT 3) Spróbować zawsze można, ale nikt nie powie Ci co się stanie... Nic specjalnego sie nie stanie. Może nic sie nie zmienić i będziesz jeździł normalnie lub silnik będzie więcej brać tego oleju niż półsytetyka. To wszystko zalezy od tego w jakiej kondycji jest Twój silnik. CYTAT P.S. Pytanie troszę z innej beczki: Jaki jest okres ważności dla oleju silnikowego w bańce 4L (oryginalnie zapakowana) ? Generalnie to 5 lat do chwili zalania. |
|
|
Sun, 27 Jan 2008 - 12:58
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 20 March 2004 Skąd: Wałbrzych |
Bardzo dziekuje za wszelkie porady Pozostane jednak przy oleju półsyntetycznym 10W40 z norma oleju 505.00
Mam jeszcze inne pytanie, a mianowicie: Czy coś się stanie jak do silnika z pompą wtryskową i normą oleju 500.00 wleje olej z normą 505.01 (przeznaczony dla silników z pompowtryskiwaczami) ? Będą jakieś konsekwencje tego dla silnika? Czy można to lać bez porblemów do silników z pompą wtryskową? Czy silnik 2.5TDI AYM (155PS), 2002r. posiada pompe wtryskową, czy pompowtryskiwacze? Proszę o porady io pomoc |
|
|
Sun, 27 Jan 2008 - 13:54
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 20 January 2006 |
nie nic... poprostu olej 505.01 spelnia wyższa norme, ale ta 505.00 tez.
2.5 TDI V6 posiadaja pompe wtryskowa VP44 |
|
|
gość_bezduszny_* |
Sun, 27 Jan 2008 - 16:26
Post
#5
|
|
nic sie nie stanie
|
|
|
gość_bezduszny_* |
Sun, 27 Jan 2008 - 19:52
Post
#6
|
|
Jak na siłę chcesz przejść na syntetyk.... to w przypadku kiedy okazało by się, że silnik bierze dużo oleju 5/40 można zalać syntetyk 5/50
|
|
|
Sun, 27 Jan 2008 - 21:22
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 20 March 2004 Skąd: Wałbrzych |
Jak na siłę chcesz przejść na syntetyk... Nie przechodze na syntetyk - do 1.9 TDI AFN bede dalej lał półsyntetyk, o norme 505.01 to pytanie do innego samochodu z silnikiem 2.5 TDI AYM (patrz powyższy post) Dzięki koledzy za wyjasnienie Już zamówiłem Mobil Synt S Special V 5W-40 więc nie bede kombinował tylko go zaleje do Audi 2.5 TDI AYM |
|
|
Mon, 28 Jan 2008 - 14:53
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa |
Nie przechodze na syntetyk - do 1.9 TDI AFN bede dalej lał półsyntetyk, o norme 505.01 to pytanie do innego samochodu z silnikiem 2.5 TDI AYM (patrz powyższy post) Dzięki koledzy za wyjasnienie Już zamówiłem Mobil Synt S Special V 5W-40 więc nie bede kombinował tylko go zaleje do Audi 2.5 TDI AYM Parę wątpliwości: - dlaczego właśnie ten Mobil? Mobile z najlepszej półki są sygnowane "1". Ten Specjal to taka druga liga. Specjal V to półsyntetyk z normą 505.01 a Synt S to podobno hydrokrakowany "syntetyk". Teraz druga sprawa - z tego co się orientuje silnik AYM wymaga normy 505.00 a nie 505.01. Tak samo AFN wymaga 505.00. Więc w Twoim przypadku możesz zunifikować oleje. Polecam jednak syntetyki i to w lepkości 5W40 lub 5W50. Koledzy z klubu Audi polecją do AYM Mobila 1 5W50. Dobrze chroni on słabe wałki V6 2.5 TDI przed wycieraniem. W AFN dobrze też się spisuje. Klasy 5W50 dobry jest też Valvoline VR1 5W50. Z olejów lepkości 5W40 bardzo dobre są np. Motul 8100 X-Cess, Tecaco Havoline Synthetic 5W-40, Valvoline SynPower Motor Oil 5W-40 lub MaxLife Synthetic Oil 5W-40. Polecane też jest Synquest Fully Synthetic 5W-40 API SL/CF, LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 HD. Wszystkie wyminione oleje spełniają również wymagania jakościowe dla tych silników TDI. Jeśli chcesz się uprzeć już na półsyntetyk i to spełniający normę 505.01 (oba silnki będą na nim dobrze pracować) to bierz Texaco 505.01 5W40 lub Motula 505.01 5W40 Technosyntese. Oba będą na pewno lepsze jak 10W40. Przejście na syntetyk nie powinno nic złego wywołać ponieważ semi i full tej samej klasy jakości, mają najczęściej bardzo podobne lub identyczne pakiety dodatków (szczególnie myjących). -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
Tue, 29 Jan 2008 - 10:23
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 20 March 2004 Skąd: Wałbrzych |
Dzieeki jaro4444 za solidne wyjaśnienie
|
|
|
Sat, 29 Nov 2008 - 11:22
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 28 November 2008 |
Cze
Jeśli mogę się wtrącić. Kupiłem niedawno Toyote Corolle E11 2001 1.4VVT-i i w serwisie zalali jej 15W40 przy przebiegu 110tyś a teraz mam 270tyś, chciał bym jej zalać 10W40 Valvoline MaxLife. Ale mam obawy ze już zbyt długo śmigała na mineralnym i jak zaleje jej półsyntetyk to ją zbytnio przepłucze i będzie katastrofa. A za waszych wypowiedzi wnioskuje że można takie przejście zrobić ale czy przy tak dużym przebiegu na oleju mineralnym |
|
|
Sat, 29 Nov 2008 - 11:54
Post
#11
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 17 November 2007 Skąd: Łódź |
zalali jej 15W40 przy przebiegu 110tyś a teraz mam 270tyś, Zrobiłeś bez wymiany 160tyś -------------------- ╭∩╮〔︶︵︶〕╭∩╮
|
|
|
Sat, 29 Nov 2008 - 12:04
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 04 October 2006 Skąd: Wrocław |
Hehe co to za serwis co mineralny zalewa? Ja bym latał od biedy na półsyntetyku lub jak masz kase to pełny syntetyk. ineralny to się leje przed wyjazdem na giełde samochodową a nie do jeżdzenia na codzień
-------------------- |
|
|
gość_bezduszny_* |
Sat, 29 Nov 2008 - 12:11
Post
#13
|
|
Jak przyjechał user i chce by było tanio... to serwis robi tanio.
Chyba, że serwisem nazywamy garaż pana Miecia... co jest specjalistą, gdyż wymienia już oleje 20 lat. |
|
|
Sat, 29 Nov 2008 - 17:54
Post
#14
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 15 November 2006 Skąd: Warszawa/Poznan |
Pozwolę sobie tak trochę OT.
Na tym forum zawsze przykłada się wielką uwagę do jak najlepszych oleji. Zamałym jestem autorytetem ażeby wypowiadać sie na temat tego jaki rzeczywiście olej ma wpływ na trwałość silnika ale powiem tylko z własnego doświadczenia - W firmie na warsztacie jest olej przewidziany do samochodów ciężarowych 15w40. Jedna nikt nie kupuje innego oleju do osobówek tak więc cała flota osobówek jeździ na tym samym oleju i muszę powiedzieć że nie mieliśmy z tego tytułu żadnych problemów z silnikami!!! Rekordowo to np. citroen c15 440kkm czy z nowszych autek corolla 02' 350 kkm. -------------------- ___/==\*/==\___\ 75 nowy nabytek, wymaga trochę pracy
(Oo( =I= )oO) 123 perfect condition |
|
|
gość_bezduszny_* |
Sat, 29 Nov 2008 - 18:15
Post
#15
|
|
Pierwsza sprawa to taka, że nie padło tu nic na temat złej jakości produktów mineralnych.
Są bardzo dobre... o ile są we właściwym silniku przystosowanym do pracy na takim oleju. |
|
|
Sat, 29 Nov 2008 - 18:42
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 15 November 2006 Skąd: Warszawa/Poznan |
Hehe co to za serwis co mineralny zalewa? Ja bym latał od biedy na półsyntetyku lub jak masz kase to pełny syntetyk. ineralny to się leje przed wyjazdem na giełde samochodową a nie do jeżdzenia na codzień Np. tutaj - mineralny tylko na giełdę. Chyba jednak nie koniecznie bo na takim mineralnym to możemy po drodze na giełdę ziemie objechać 10 razy. -------------------- ___/==\*/==\___\ 75 nowy nabytek, wymaga trochę pracy
(Oo( =I= )oO) 123 perfect condition |
|
|
Sat, 29 Nov 2008 - 20:36
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 28 November 2008 |
Autko kupiłem parę dni temu. A było serwisowane w ASO. Trochę mnie to zdziwiło ze zalali jej przy tak niskim przebiegu tak gesty olej. Mam jeszcze Forda Mondeo 96r 1.8TD i smiga na 10W40 i ma 380tyś. Wiec to co jest zroione z tym autkiem wydalo mi się nieco chore. Dlatego postanowilem zadać kilka pytan.
A i olej był wymnieniany regularnie CYTAT zalali jej 15W40 przy przebiegu 110tyś a teraz mam 270tyś, chciałem zaznaczyć lie przejechała na mineralnym. I czy ogólnie jest sens ryzykować zmiane oleju na półsyntetyk ???? |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 06:52 |