![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
Chce się dowiedzieć na ile kompatybilne są podzespoły z silników M10 i M40.
- czy bloki są wzajemnie wymienne, czy głowica z M10 podejdzie do bloku M40? - czy wał korbowy jest taki sam, czy pasują wymiennie? - czy kolektor ssący z M40 pasuje do głowicy M10? - czy pompa oleju pasuje z M40 do M10? - czy są jakieś nietypowe i trudne do zdobycia cząści w M10, chodzi mi o słabe punkty silnika (jak np wycierający się wałek w M30) Jeżeli ktoś dysponuje dokładnym info dotyczącym specyfikacji tych silników prosze o jakiegoś linka lub wklejenie strony / skana |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 February 2005 Skąd: Katowice ![]() |
Nie są kompatybilne te silniki, nic sie nie wymienia. Te silniki to dwie epoki, bardzo różne i odmienne. M10 to wynalazek lat 40-tych/50-tych a M40 to wynalazek lat 80-tych/90-tych. Do tego i do tego silnika idzie kupić wszystko, ceny są identyczne. Widuje nawet gaźniki nowe do M10... więc ... ale pytanie? Po co porónujesz te dwa silniki?? dodatkowo chcesz ciepać graty z M40 do M10??? W jakim celu??
-------------------- Szabana_Design
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
Pytam ponieważ mając auto z M10 i np kupę gratów w super stanie z silników M40 mie musiałbym szukać gdzie indziej. Mając wał z M40 mógłbym go podmienić jakby pasował na panewki i miał takie same zakożczenia itd... To samo z pompą oleju, zamiast szukać ideału do M10 założył bym z M40. M10 to stare trupy już w 95%, M40 można jeszcze trafić idealnego.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 February 2005 Skąd: Katowice ![]() |
pompa oleju w M10 jest niezniszczalna dopóki nie zmielisz jej mechanicznie, to samo tyczy sie wału. Szlif i masz jak nowy. Gładzie cylindra też należą do wytrwałych, gorzej z tłokami. Rysy od strony wydechu to normalka... Głowica ma minus w postaci braku ślizgu na wałku, który nie jest częścią wymienną i wałek ją zawsze wyrucha. Poza tym wszystko co seryjne jest tanie. To samo tyczy sie M40. Jezeli masz M10 i nie chcesz zmieniać na inny silnik, to poskładaj na dobrych częsciach używanych i śmigaj. Inaczej lepiej wsadzić nowszy silnik niż drutować.
-------------------- Szabana_Design
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 21:27 |