Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> [M10 i M40] - podobieństwa i różnice między tymi silnikami
korona
post Wed, 23 Jan 2008 - 19:52
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





Chce się dowiedzieć na ile kompatybilne są podzespoły z silników M10 i M40.

- czy bloki są wzajemnie wymienne, czy głowica z M10 podejdzie do bloku M40?
- czy wał korbowy jest taki sam, czy pasują wymiennie?
- czy kolektor ssący z M40 pasuje do głowicy M10?
- czy pompa oleju pasuje z M40 do M10?

- czy są jakieś nietypowe i trudne do zdobycia cząści w M10, chodzi mi o słabe punkty silnika (jak np wycierający się wałek w M30)

Jeżeli ktoś dysponuje dokładnym info dotyczącym specyfikacji tych silników prosze o jakiegoś linka lub wklejenie strony / skana
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 23 Jan 2008 - 19:52
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
szaba
post Fri, 25 Jan 2008 - 12:07
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Thu, 17 February 2005
Skąd: Katowice





Nie są kompatybilne te silniki, nic sie nie wymienia. Te silniki to dwie epoki, bardzo różne i odmienne. M10 to wynalazek lat 40-tych/50-tych a M40 to wynalazek lat 80-tych/90-tych. Do tego i do tego silnika idzie kupić wszystko, ceny są identyczne. Widuje nawet gaźniki nowe do M10... więc ... ale pytanie? Po co porónujesz te dwa silniki?? dodatkowo chcesz ciepać graty z M40 do M10??? W jakim celu??


--------------------
Szabana_Design
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Fri, 25 Jan 2008 - 14:05
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





Pytam ponieważ mając auto z M10 i np kupę gratów w super stanie z silników M40 mie musiałbym szukać gdzie indziej. Mając wał z M40 mógłbym go podmienić jakby pasował na panewki i miał takie same zakożczenia itd... To samo z pompą oleju, zamiast szukać ideału do M10 założył bym z M40. M10 to stare trupy już w 95%, M40 można jeszcze trafić idealnego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szaba
post Fri, 25 Jan 2008 - 16:37
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Thu, 17 February 2005
Skąd: Katowice





pompa oleju w M10 jest niezniszczalna dopóki nie zmielisz jej mechanicznie, to samo tyczy sie wału. Szlif i masz jak nowy. Gładzie cylindra też należą do wytrwałych, gorzej z tłokami. Rysy od strony wydechu to normalka... Głowica ma minus w postaci braku ślizgu na wałku, który nie jest częścią wymienną i wałek ją zawsze wyrucha. Poza tym wszystko co seryjne jest tanie. To samo tyczy sie M40. Jezeli masz M10 i nie chcesz zmieniać na inny silnik, to poskładaj na dobrych częsciach używanych i śmigaj. Inaczej lepiej wsadzić nowszy silnik niż drutować.


--------------------
Szabana_Design
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 21:27