Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Turbo z diesla w benzynie - za mały westgate?
Śpiący
post Sun, 02 Dec 2007 - 14:04
Post #1


Super User
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: Żyrardów





Witam!
Mam w mojej Ładzie 1.3 założone turbo kkk k14, rzekomo od Vento 1.9 TDI (jednak podejrzewam że jest od jakiegoś VW 1.6TD). Turbosprężarke kupiłem za 180zł na allegro. Po zamontowaniu okazało sie że jest zacięty westgate. Po wielu trudach udało sie go odblokować. Mimo to zawór nie upuszcza wystarczająco i powyżej 4000 rpm już przy połowie otwarcia przepustnicy doładowanie dochodzi do 1.5 bara. Chciałbym mieć doładowanie ok. 1bar - bo do tylu wystarczą wtryskiwacze. Siłownik westgate'a jest taki jak np. w Audi 2.23 20v Turbo. Jakby tego było mało to westgate ma minimalną nieszczelność pomiędzy częścią wydechową a silownikiem.......... Może ma ktoś pomysł jak to naprawić niskobudżetową metodą?


--------------------
Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 02 Dec 2007 - 14:04
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Feluke
post Sun, 02 Dec 2007 - 14:21
Post #2


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





Sprawdz dokladnie czy ci sie nie przycina wastegate pry wiekszym otwarciu aktuatora kiedy turbo jest cieple oraz moze pytanie debilne ale czy ustawiles cisnienie doladowania na actuatorze?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Śpiący
post Sun, 02 Dec 2007 - 14:36
Post #3


Super User
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: Żyrardów





Robiłem wiele prób i raczej otwiera sie do końca, chociaż w 100% pewny nie jestem gdyż nie udało mi sie go wyjąc z "muszli". Ciśnienie jest ustawione praktycznie najmniejsze jakie sie da.


--------------------
Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Sun, 02 Dec 2007 - 14:38
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





Odepnij w ogóle siłownik i zobacz co się stanie.


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Śpiący
post Sun, 02 Dec 2007 - 15:26
Post #5


Super User
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: Żyrardów





Jakby był normalny westgate to bym tak zrobił.

Turbo jest takie jak to:


--------------------
Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzyq2001
post Sun, 02 Dec 2007 - 18:35
Post #6


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 April 2004
Skąd: drawsko p.





to odkrec calkiem wastegate i daj jakis kawalek rurki zamiast niego skierowany np prosto w ziemie, zeby nic nie uszkodzic w komorze od spalin
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Śpiący
post Mon, 03 Dec 2007 - 19:34
Post #7


Super User
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: Żyrardów





Problem jest taki, że nie moge wyciągnąć westage'a z korpusu części gorącej. Wtłoczona jest tam blacha i to wszystko sie tak zapiekło że nie pomagają różnorakie penetratory, ani grzanie.

Powoli trace cierpliwość do tego samochodu.....średnio mi sie chce przerabiać od nowa wydech pod trzecie turbo w ciągu miesiąca.... tymbardziej że nie mam aktulanie garażu. Widać niskobudżetowe projekty nie mają racji bycia, poprzednie turbo miało być w bardzo dobrym stanie, a okazało sie że z powodu wydartych panewek wirnik szorował po korpusie, nie wspominając o białym dymku z wydechu...........


--------------------
Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wojti RAYLLE
post Mon, 03 Dec 2007 - 21:55
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Tue, 15 August 2006
Skąd: POMORZE





trzeba dołożyć waste z audi s2 i bedzie jak się należy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Śpiący
post Tue, 04 Dec 2007 - 13:54
Post #9


Super User
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: Żyrardów





Dodatkowy wastegate wydaje sie najlepszym rozwiązaniem, tylko gdzie go szukać i ile będzie kosztować?
Żeby nie MAP sensor to wrzuciłbym większe wtryski (pewnie kosztowały by tyle co drugi waste) i wtedy mogło by se ładowało ile wlezie.


--------------------
Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzyq2001
post Tue, 04 Dec 2007 - 14:01
Post #10


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 April 2004
Skąd: drawsko p.





ok 300zl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobr4
post Tue, 04 Dec 2007 - 14:16
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 02 June 2006
Skąd: okolice Warszawy





prosta sprawa, zobacz w dziale sprzedam, uzytkownik MALECKIS ma taki wastegate na sprzedaz.

a wtryski jakie bys potrzebowal? mam cos na stanie = PW


--------------------

<b>wtryskiwacze:
BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc
1200cc Lucas niskoomowe</b>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Śpiący
post Sun, 09 Dec 2007 - 17:26
Post #12


Super User
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: Żyrardów





Dzięki za info. W razie przypływu gotówki będe coś działał.

PS. Nie chce pchać astronomicznych pieniędzy w auto za które dałem 400zł


--------------------
Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria).
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 19:36