![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
wystarczyło kupic kompletne zwrotnice z S4B5 i miałbys seryjnie 321/30 i mozliwosci na przyszłośc
-------------------- |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 20 February 2007 ![]() |
tak zrobie, i zrobilbym odrazu gdybym nie miał nowych łożysk, przegubów z przodu
dopowiem tylko że seryjne heble z eSy lub jednotloczkowe z nowszych audików pod tarcze 320mm mają o połowę mniejszą "siłę" nacisku niż 4tłok który bede rzezbil, a to sporo |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
dopowiem tylko że seryjne heble z eSy lub jednotloczkowe z nowszych audików pod tarcze 320mm mają o połowę mniejszą "siłę" nacisku niż 4tłok który bede rzezbil, a to sporo jak to wyliczyłeś, tą połowę mniejsza siłe nacisku ? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 20 February 2007 ![]() |
Prawo pascala
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 24 December 2006 Skąd: 3CITY ![]() |
FOOR!4, jak masz ogarniety temat recznego? Co masz pod maska, ze taki balast zalozyles w postaci hamulcow? He he smutne ale prawdziwe. Niestety w tej chwili rzeczywiscie jest to tylko balast. Mam to pod maska...czyli nic jak na to forum.. ![]() ![]() czeka to ale z czasem krucho. ![]() wozki sa na poliuretanach, wypiaskowane i proszkowo pomalowane, zawias KW, wiec baza jest. Jak wspomnialem wczesniej krucho z czasem ale reczny bedzie hydrauliczny pod oryginalnym ABS (jeden przewod na tyl) na oryginalnej dzwigni zeby sie nie rzucal w oczy. To jest dupowoz nie rajdowka. Dzordzyk...felgi to jakis model BBSa, 18" ET 35. Nawet nie wiedzialem ze to BBS jak kupowalem intersowalo mnie tylko zeby byly plaskie bo wiedzialem jaki hebel wjedzie. ![]() |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
tak zrobie, i zrobilbym odrazu gdybym nie miał nowych łożysk, przegubów z przodu dopowiem tylko że seryjne heble z eSy lub jednotloczkowe z nowszych audików pod tarcze 320mm mają o połowę mniejszą "siłę" nacisku niż 4tłok który bede rzezbil, a to sporo Myślę, że koszt przegubów i łożysk można pominąć przy takiej modyfikacji. Zestaw seryjnych ale używanych hamulców z S4 to koszt średnio 500-600pln , do tego zwrotnice ~200. Tak dużo? Jak obliczyłeś połowę siły nacisku? Możesz objaśnić? |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 20 February 2007 ![]() |
seryjne zaciski z S4 nie hamuja w ogole, a jak policzyc powierzchnie łączną obydwu tłoczków to wyliczysz że jest tylko troszke wieksza niz powierzchnia tłoczka pojedynczego w hamulcach mniejszych 288/312mm wiec to żaden upgrade, a zwrotnice za 200zl/dwie to trzeba szukac 3 miesiace bo taka cena praktycznie nie wystepuje
koszt przegubów jest jeszcze niski, ale łożyska + robocizna to jest 200zł/strona, akurat nie dysponuje dostępem do prasy hydraulicznej i jestem skazany w tej kwestii na mechaniora wpisz sobie prawo pascala i wylicz sam, przy zalozeniu ze w obydwu rownaniach dotyczacych i zaciskow z esy i na przyklad moich z vipera, sila nacisku tloczka pompy jest taka sama bo jest ta sama pompa ale napisze to proste cisnienie p = F / S F to sila, S powierzchnia tloczka/ tloczkow rownanie jakie zachodzi przy prawie pascala to F1/S1=F2/S2=P cisnienie jest stale bo pompa hamulcowa jest ta sama w obydwu przypadkach, więc możemy przyrównać obydwa przyklady 2 tloczkow z esy 43mm i 4 tloczkow 44/40 z vipera F1 - siła jaką działaja 2 tloczki eSy - nie znamy cisnienia jakie wytwarza pompa ale mozemy prowizorycznie podstawic ze jest to siła na przyklad 100 N S1 - powierzchnia obydwu tłoczków F2- siła brembo (tej szukamy) S2 - powierzchnia 4 tloczkow p=F1/s1 = 100N /29cm kwadratowych - pole dwoch kolek 43mm = 4.3cm chyba kazdy umie policzyc ![]() p=F2/s2 = F2/55.5cm F1/S1=F2/s2 z tego liczymy F2, czyli (F1/S1)*s2 = F2 100/29 * 55.5 = 191N F2 czyli sila nacisku 4 tloka wynosi 191N czyli blisko 2 razy wiecej jak 2 tloczki z eSy zasada jest prosta, sila w prawie paskala jest wprost proporcjonalna do powierzchni tloczkow, im wieksza powierzchnia tym wieksza sila przy tym samym cisnieniu wytwarzanym przez pompe inaczje mowiac, srednica tarczy ORAZ laczna powierzchnia tloczkow w zaciskach sa kluczowymi wartosciami w doborze hebli tutaj jest to ladnie opisane http://www.fiz.boost.pl/category/asia-jasi.../prawo-pascala/ |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Pioteros czyli jak zalozylem sobie zaciski 8 tloczkowe o powierzchni 56.8 cm2 to sile nacisku maja tylko marginalnie wieksza od takich 4 tloczkowych ?
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 20 February 2007 ![]() |
w teorii patrzac tylko na samą siłę nacisku - tak, ale wezmy pod uwage powierzchnie cierna klocka, w 8 tlokach te klocki sa sporo wieksze (nikt nie robi 8 tlokowych zaciskow na male tarcze wiec i klocek do duzych tarcz musi byc wiekszy), z rownania na sile tarcia wynika ze ta jest wprost proporcjonalna do powierzchni tarcia, wiec 20% wieksze klocki to 20% wieksza sila tarcia i lepszy hamulec
oczywiscie mowimy tu o takim syntetycznym porownaniu, porownujac same tylko zaciski a nie hamulce jako caloksztalt - chwilowo zapominamy o materiale z jakiego sa zrobione klocki, o srednicy i pojemnosci cieplnej tarcz, i wydajnosci pompy - te wszystke "mniej" wazne rzeczy do obliczen ujednolicamy dla obydwu porownywanych przypadkow swieta trojca w doborze hebli są dla mnie: - srednica i grubosc tarcz - powierzchnia klockow - powierzchnia tloczkow w kazdym z zaciskow |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
FOOR!4 czyli dłubanie zacząłeś od hebli
![]() -------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 14 November 2003 Skąd: Wwa ![]() |
Zaraz, zaraz... To nie 80 B4, żeby trzeba było przeszczepiać z S2 całość z konwersją na 5x112 i przy okazji większe przeguby. Zwrotnic z S4 B5 na allegro po 200 PLN jest do wyboru do koloru, kpl hamulce na przód (dla podcierających 4 literki szkłem), tzn. zacisk + tarcza + klocki są po 450 PLN. Półosie zostają. Łożysko to drobne, tarcza trochę kosztuje, klocki jak do każdego A4 B5 mniej więcej.
A teraz pytanie z mojej strony. To nie było tak, że w przedlifcie były 2 tłoczki, a w polifcie 4? Bo w zestawie hebli S4 B5 za 450 PLN zacisk mi wygląda na 4 tłoczki stały... -------------------- "When driving a car in real life, please remeber to be a safe driver by wearing a seat belt, using your turn signal and using good judgment"
Mercedes C270CDI T Mercedes 280CE (C123) Volkswagen Golf 1.9 TDI Opel Combo Pozdrawiam w0wacik |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 24 December 2006 Skąd: 3CITY ![]() |
FOOR!4 czyli dłubanie zacząłeś od hebli ![]() Bo ja dziwny jestem. ![]() ![]() Pierwszwa przejazdzka po zakupie i pomimo ze fura byla w dobrej kondycji juz wiedzialem na co pojda pierwsze wydatki. Seryjne 2.8 na dobrych tarczach, klockach i niezapieczonych zaciskach NIE HAMUJE. Po modzie jestem mega zadowolony, jest lepiej niz sie spodziewalem - mozna motorownie montowac. Dolozylem jeszcze pompe i serwo z A8. |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
User Dołączył: Tue, 25 March 2008 ![]() |
Bo ja dziwny jestem. ![]() ![]() Pierwszwa przejazdzka po zakupie i pomimo ze fura byla w dobrej kondycji juz wiedzialem na co pojda pierwsze wydatki. Seryjne 2.8 na dobrych tarczach, klockach i niezapieczonych zaciskach NIE HAMUJE. Po modzie jestem mega zadowolony, jest lepiej niz sie spodziewalem - mozna motorownie montowac. Dolozylem jeszcze pompe i serwo z A8. U siebie zaczynalem dokladnie w ten sam sposob. Pierwszym modem w S2 byly hamulce z 993 Turbo. Roznica byla tez wiecej niz "zauwazalna". -------------------- No limits With S2Power
Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Hamulce ważna sprawa dla bezpieczeństwa, ale to zależy jaki styl jazdy preferujesz, czy bardziej torowy, czy normalny. Bo gnając na złamanie karku do samego zakrętu i potem ciskając pedał hamulca parę metrów przed zakrętem to trza i tak często klocki i opony zmieniać jak już masz duże heble. A taki styl jazdy po drogach publicznych prosi się o spotkanie piachu na drodze w którymś miejscu
![]() -------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#55
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 20 February 2007 ![]() |
nie wiem czy łożyska to drobne, półosie w moim przypadku też do wywalenia bo mam mały przegub 75mm (mam 1.8T) a nie jak w eSce 82mm
w s4 b5 byly tylko 2 tloczkowe 4 klockowe zaciski lucasa ktore tak naprawde nie sa czyms mega, wiekszosc ludzi je wywala montujac cos lepszego koszta mimo wszystko się generują jeśli chcemy zrobić wszystko tip top - załóżmy że zwrotnice 200zł/2szt ale łożyska to po 100 za jedno i po 50 dych za wymiane jak ma sie zwrotnice na wierzchu, po co ladowac stare lozyska i za rok wywalac cala zawieche bo sie okaze ze jednak mogło się wymienić jak zwrotnice miało się w łapkach... - same zwrotnice ze zrobionymi lozyskami to koszt 500zł - wspomniane wyzej polosie... policze po 50zl / szt + nowe przeguby zewnetrzne przynajmniej np ruvilla - 2x50 + 2x100 to jest razem 300 - zaciski wielotłoczkowe konkretniejsze - powiedzmy 6tlokowe to minimum 1200zł pod tarcze 330mm po obecnych cenach allegro - tarcze to ok 250-300/szt - klocki powiedzmy 250 za gorsze razem wychodzi ładny rachunek - 2800zł lekko inna opcja, heble z S4 seryjne z malymi podwojnymi zaciskami: -zwrotnice polosie przeguby jak wyzej - razem 800 -zaciski 200-300 -tarcze 400 -klocki 150-200 - nie chce mi sie sprawdzac razem 1500-1600 - sporo jak na i tak slaby hebel, za ta kase lepiej wrzucic juz 345mm z s4 b6 na jednym tloku, wyjdzie tylko troche drozej ale hamuje duzo lepiej u mnie wyszlo (nie licze polosiek przegubow bo te mam i sa dobre, lozysk itp) - adaptery 200 - zaciski z elementami do montazu sruby itp - 1000 - klocki 150 (nowe TRW - pasuja od alfy 166) - tarcze 400 (320mm z b8) (mnie wyszly uzywki za 100zł prawie nowe - bo jest ich duzo wiecej jak 330mm od merola MLa gdzie uzywki chodza po tyle prawie co nowe tarcze - jest ich sporo mniej) i montaż jest dużo szybszy w przypadku pozbycia się auta wystarczy odkrecic nowy hebel i przykrecic stary, owszem troszke kombinowania jest wiecej z dopasowaniem tego ale kto nei probuje ten nie ma wynik : 1750, (1450 dla mnie) hebel moze ciut gorszy od 6 tloku, za to duzo lepszy od serii s4 itp, tez tanszy w serwisie na nastepny raz, i jak na moje 180KM i tak w zupelnosci wystarczy, plus satysfakcja z tego ze malo ludzi ma podobny aha i opcja z adapterami pasuje tez do aut typu golf iv, o ile dobierze sie odpowiednia tarcze i felge zeby zmiescila to wszystko, ale moze to byc b trudne w przypadku tych aut gdzie tarcze sa bardzo plytkie |
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
To w S4 B5 jest przegub tylko 82mm ? Chyba chodziło ci o łożysko. Bo Przegub to jest 108mm tak jak w audi s2.
-------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#57
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 20 February 2007 ![]() |
tak, łożysko, inaczej przegub na flansze w ktorej jest lozysko fi zewn. 82mm, ale wiadomo o co biega
![]() w 4 cylindrowych a4 b5 (procz ATJ 115KM 6 bieg i AJL 1.8T 180KM) były cienkie półośki na mały przegub i łożysko 75mm, takie samo łożysko jak w Q na tyle |
|
|
![]()
Post
#58
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 20 February 2007 ![]() |
co do całego przedsięwzięcia kolegi z S2 mogę dodać, że zamiast klocków z vipera które nie zakrywają całej powierzchni tarcia tarczy można użyc klocków np z alfy 166, które są wyższe o ok 10mm i dają nam ok kilkanaście procent większej powierzchni tarcia i tym samym wykorzystują praktycznie całą tarczę
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 05 July 2025 - 07:43 |